+1

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

+1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 00:07

Ik erger me kapot aan al die nutteloze +1 posts.
Is het nu zoveel moeite om zelf een berichtje te typen? Zo ja, typ dan niks.
Ik neem aan dat hier gewoon op getemt mag worden (als zijnde one-liner?) ik doe het in ieder geval met plezier. :Y)

Dus lieve bokkertjes, houd je boktreacties boktwaardig en je +1 facebookwaardig. (of twitter, whatever)

Dank jullie wel! _O_
Laatst bijgewerkt door Captain op 03-05-12 00:10, in het totaal 1 keer bewerkt

HolyPope

Re: +1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 00:09

+1

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 00:10

+1 ( grapje :Y) )

Maar ik snap je helemaal. Vooral buiten de huiskamers. Het lijkt wel of sommige mensen het alleen maar doen om hun berichtenaantal op te krikken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 00:10

Flauw. :Y)

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 00:10

Nou, ik wilde precies hetzelfde doen, haha! :D

Misschien goed voor bokt om te denken aan een "like" / "+1" knop of iets dergelijks.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 00:17

Captain schreef:
Ik erger me kapot aan al die nutteloze +1 posts.
Is het nu zoveel moeite om zelf een berichtje te typen? Zo ja, typ dan niks.
Ik neem aan dat hier gewoon op getemt mag worden (als zijnde one-liner?) ik doe het in ieder geval met plezier. :Y)

Dus lieve bokkertjes, houd je boktreacties boktwaardig en je +1 facebookwaardig. (of twitter, whatever)

Dank jullie wel! _O_

_/-\o_ Ben het hier helemaal mee eens!
(Was eerst bang dat dit weer zo'n topic was van we willen een like knop of +1 knop, gelukkig niet dus)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-12 00:18

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 00:19

Berichten waar enkel "+1" in staat, zijn in principe inderdaad one-liners en daar mag op worden geTEM'd :)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 00:20

Aangezien oneliners zoals: mee eens niet mogen, ben ik voor een "like" knop.
Dus wat dat betreft: +1 ....:D

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 00:21

Captain schreef:
Adamootje schreef:
Nou, ik wilde precies hetzelfde doen, haha! :D

Misschien goed voor bokt om te denken aan een "like" / "+1" knop of iets dergelijks.

Gelukkig komt dat er niet, stel je voor dat Bokt op die manier zou werken.. leuke fototopics krijg je dan.. :=

Nicole @ [FZ] Bokt met de trent mee.. ''Vind ik leuk/I Like'' Knopje
Pentax @ [FZ] Denken in 'like' +1 of downvote.
Sleeper @ [FZ] Ideetje, Like knop?

Ligt er misschien aan hoe het wordt uitgevoerd natuurlijk, het kan natuurlijk ook gewoon een totale flop worden := . Maar goed, ik heb ook liever een reactie dan een "vind ik leuk" bij Facebook bijvoorbeeld.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 00:22

Ik ben dan ook voor een optie: vind ik niet leuk...
Zou op Facebook eigenlijk ook moeten bestaan.

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 00:48

Al mis ik zo af en toe bij een geniale opmerking of tekst waar ik zo snel niets zinnigs op weet te zeggen wel eens een like knop, en heb ik dat ook wel eens gemeld in het desbetreffende topic, maar toch...Ik weet niet, ergens vind ik dat bij Facebook horen en dat het er daar vooral moet blijven (overigens mis ik daar ook een niet-like knop). Bokt is een forum en naar mijn weten dien je dan iets (al dan niet) nuttigs neer te zetten als je iets meent toe te moeten voegen...
Zelfs bij fototopics waar té mooie foto's staan en je eigenlijk alleen maar 'wauw' of 'kwijl' zou willen zeggen als synoniem voor like en +1, dan nog, is het voor de TS dan niet toch leuker als je de moeite neemt om onder woorden te brengen waarom je het zo wauw en kwijl vindt?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 00:59

Vergis je niet...communiceren is moeilijk. Als ik al een keer een kroeg in duik zie ik mensen met een Iphone hun contacten onderhouden, dat ik aan dezelfde tafel en in levende lijve voor ze zit maakt dan helemaal niet uit, hun mobiele telefoon gaan voor.
Dus onder woorden brengen waarom je het "wauw" en "kwijl" vindt? Ik denk zomaar dat de huidige generatie aan Iphone-gebruikers daar niet meer toe in staat is.

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 01:11

Cassidy schreef:
Vergis je niet...communiceren is moeilijk. Als ik al een keer een kroeg in duik zie ik mensen met een Iphone hun contacten onderhouden, dat ik aan dezelfde tafel en in levende lijve voor ze zit maakt dan helemaal niet uit, hun mobiele telefoon gaan voor.
Dus onder woorden brengen waarom je het "wauw" en "kwijl" vindt? Ik denk zomaar dat de huidige generatie aan Iphone-gebruikers daar niet meer toe in staat is.

+ 1 :Y)

Mjetterd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 07:18

Is idd een oneliner en niet toegestaan op bokt, maar om je je daar nou kapot aan te ergeren :?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:54

Yasmine schreef:
Berichten waar enkel "+1" in staat, zijn in principe inderdaad one-liners en daar mag op worden geTEM'd :)

Gelukkig. Ik dacht al. Is dit nu wel of niet toegestaan. Nou hier is het antwoord.
Ik erger me er mateloos aan aan dat ''+1'' . Ga dan naar Facebook en gebruik die knop. Dit is een forum waarbij je moet reageren en dus niet met +1
(mijn mening)

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:57

Ik ben neit voor een like-knop....

Bokt is een forum en geen social media, en ik ben bang dat bokt onoverzichtelijk kan worden.

Ipv +1 kun je ook gewoon typen 'Hier ben ik het mee eens' Of iets wat daarop lijkt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 09:59

Inderdaad. Heb je geen +1 meer voor nodig dan.
(Ik had hier bijvoorbeeld ook +1 kunnen neerzetten. Maar zo maak je er toch weer een zinnetje van :) )

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:04

Ben het totaal eens met Browniee.

Ik vind een forum en sociale media wel een heel ander verhaal.

Het hele +1 is aan me voorbij gegaan, zie het wel eens voorbij komen maar snapte al niet waar het voor dient. Ik wordt oud denk ik.

Cassidy, dat mensen steeds minder leren communiceren door alle internet/smartphones ed begrijp ik maar wat doe je dan op een forum denk ik wel eens. Als je al niet de moeite wilt nemen om tekst te proberen te begrijpen en daar in normaal nederlands een antwoord op te geven dan ga je toch alleen maar op Facebook zitten.

Heb absoluut geen afkeur van bijvoorbeeld Facebook, sterker nog, heb het zelf ook. Maar voor mij is er een wezenlijk verschil tussen social media en Bokt. Bokt is er om te lezen, te reageren (niet in oneliners) en te leren. Sociale media is er voor de fun, om even niet bij na te denken.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:06

Ik vind sociale media sowieso helemaal geen positieve bijdrage leveren aan het sociale leven, ik erger me er kapot aan dat mensen elkaar blijkbaar niet meer op een normale manier kunnen uitnodigen voor een feestje maar dat we het maar 'moeten lezen'. Ja dag zeg.

Evenzo erger ik me aan +1, liken en dat je bij sommige dingen niet eens om feestboek heen kunt (denk aan gratis proefpakketjes e.d.

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:08

Ja inderdaad, vorige keer vierden we de verjaardag van mijn zusje en zat de helf met een smartphone in de handen steeds opnieuw Facebook te lezen...

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:10

Ik ga helemaal mee met MarliesV.
En vooral het gedeelte ''leren''. Mijn nederlands is stukke vooruit gegaan vanwege Bokt.
Twitter is net zo als die +1. Je mag maar 140 (don't shoot me if i'm wrong) leestekens gebruiken.
Dan is bokt een heel ander verhaal!

@F_orumster, wij gingen twee week geleden debatteren over of een social netwerk nu eigenlijk wel sociaal is. Nou, mijn mening was ''nee''. Heel veel mensen hebben wel minimaal één iemand op Facebook, Hyves of Twitter die ze misschien enkel gezien hebben. Maar zou jij in rl ook tegen hen spontaan gaan praten. Waarschijnlijk niet. Vele jongeren doen het om meer vrienden te lijken hebben. Maar dat zou vast vies tegenvallen.

@Browniee, wat ongezelllig, het is een verjaardag. Ga je toch niet je tijd verknoeien met een mobiel in de hand. Ga lekker meekletsen met bezoek dat er is. Die zijn speciaal voor die verjaardag gekomen. Ze hadden ook kunnen zeggen ''Je zit toch maar alsdoor op je smartphone, wij komen ook niet meer''

Browniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:12

Nee de visite zat met smartphone! Erg he? Ik vind dat knap onbeleefd mijn zusje werd 6. Miijn moeder heet veel er wel op aangesproken.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 10:13

Oh de visite! Nou, wat onbeleefd! Je bent op iemands verjaardag hoor! Kom anders gewoon niet :n

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-12 11:18

Mjetterd schreef:
Is idd een oneliner en niet toegestaan op bokt, maar om je je daar nou kapot aan te ergeren :?

Hier ben ik het helemaal mee eens :j (+1 voor de jongeren onder ons :P )

We kunnen natuurlijk allemaal fanatiek gaan temmen op +1en,maar aan de andere kant wordt er ook geklaagd dat de mods niet snel genoeg reageren als er eens echt wat ernstigs gebeurd.Misschien is het dan net zo handig niet hun tijd te verspillen aan dit soort dingen...
En ik denk niet dat dit fenomeen hetzelfde is als een Iphone verslaving,het is gewoon luiheid :)