Vraag over (permanente) bans

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vraag over (permanente) bans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:38

Is er ergens terug te vinden waarom mensen geband worden?
Ik kom vandaag tot 2 x toe tegen dat een TS "ineens" een permanente ban heeft, terwijl daar zo op het oog geen reden voor lijkt te zijn.
De eerste was een oud (toegestaan) SA waar de gebruiker een update gaf hoe het er nu voor staat (ze had een relatie gehad met een getrouwde vent en is inmiddels zwanger van haar eigen vriend). Mag dat niet meer na een bepaalde tijd ofzo? Is een SA bv maar beperkt bruikbaar of voor bepalde tijd toegestaan?
De 2e was een heel normaal account wat ook al jaren bestaat, en het was ook geen vervelend topic of wat dan ook. Ze vroeg gewoon wat een meiske uit de straat kon vragen vor het inrijdn van een jong beest.

In beide topics viel me op dat ineens imand wist te melden dat de gebruiker een ermanente ban heeft, terwijl er een paar uur geleden nog gepost is. Dat blijk je in het profiel te kunnen zien ben ik nu achter. Maar waarom zou je een rofiel gaan bkjken in een al langer lopend topic, waar TS ook net nog in heeft geplaatst :? Hoe weet iemand ineens dat daar een ban is uitgedeeld?

kleinvosje

Re: Vraag over (permanente) bans

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:55

Ik vraag me dat ook wel eens af, waarom krijgt iemand een permanente ban. Voorheen had je de banlijst waar je dat in terug kon zien, maar die is niet meer in te zien. Vind dat af en toe nog steeds jammer, zo kun je ook niet meer controleren of iemand misschien al eens een waarschuwing gekregen heeft betreffende de verkoop van spullen. Wat mij betreft mag die banlijst weer terugkomen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 17:56

kleinvosje schreef:
Ik vraag me dat ook wel eens af, waarom krijgt iemand een permanente ban. Voorheen had je de banlijst waar je dat in terug kon zien, maar die is niet meer in te zien. Vind dat af en toe nog steeds jammer, zo kun je ook niet meer controleren of iemand misschien al eens een waarschuwing gekregen heeft betreffende de verkoop van spullen. Wat mij betreft mag die banlijst weer terugkomen!

:j Hier hetzelfde. Vooral om het laatste, met de verkoop van spullen.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 19:06

Ik pleit inderdaad ook weer voor de banlijst,

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:18

ik ben ook benieuwd waarom er zo iemand geband word!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:22

Sonja schreef:
Is er ergens terug te vinden waarom mensen geband worden?
Ik kom vandaag tot 2 x toe tegen dat een TS "ineens" een permanente ban heeft, terwijl daar zo op het oog geen reden voor lijkt te zijn.
De eerste was een oud (toegestaan) SA waar de gebruiker een update gaf hoe het er nu voor staat (ze had een relatie gehad met een getrouwde vent en is inmiddels zwanger van haar eigen vriend). Mag dat niet meer na een bepaalde tijd ofzo? Is een SA bv maar beperkt bruikbaar of voor bepalde tijd toegestaan?
De 2e was een heel normaal account wat ook al jaren bestaat, en het was ook geen vervelend topic of wat dan ook. Ze vroeg gewoon wat een meiske uit de straat kon vragen vor het inrijdn van een jong beest.

In beide topics viel me op dat ineens imand wist te melden dat de gebruiker een ermanente ban heeft, terwijl er een paar uur geleden nog gepost is. Dat blijk je in het profiel te kunnen zien ben ik nu achter. Maar waarom zou je een rofiel gaan bkjken in een al langer lopend topic, waar TS ook net nog in heeft geplaatst :? Hoe weet iemand ineens dat daar een ban is uitgedeeld?

Ik weet welk topic jij bedoelt, ik verbaasde mij ook over de opmerking over de ban. Ik neem aan, dat het om een SA gaat en dat zij daarom geband is, maar dat is een gok. :D Ik zou niet weten, waarom zo iemand anders ineens permanent geband wordt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:38

Maar dat account bestaat al járen... Zou wel typisch zijn als dat een SA blijkt te zijn, toch?

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 20:44

Als wij het over hetzelfde account hebben, vanaf januari 2011 :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:00

O ja ik zie het. Naja, een dik jaar dan :D

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:06

Ik heb de tweede ook gezien. Mijn wilde gok is dat het iets te maken even met het uitlenen van een account. TS van het inrijden zegt ergens eerder dat ze 14(of 15?) jaar is. Maar in het topic zelf gaat het over een moeder die met haar man gaat overleggen. Dus misschien heeft de moeder van de TS onder haar account een topic geopend, en dat mag niet. Hoewel ze in hetzelfde topic beweert dat haar eigen kinderen veel te jong zijn, dus dan zou het haar moeder niet kunnen zijn :+ .

Mysterie, zo'n banlijst is inderdaad af en toe handig :+ .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:09

Bleek een verkeerd gequote uitspraak van iemand anders te zijn, dat ze zelf 14 was ;)

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:11

Met betrekking tot het eerste voorbeeld dat TS aanhaalt, over een ouder toegestaan SA dat alsnog een Ban krijgt. Het hoofdaccount had al een langere tijd een permanente ban. Dan is het niet de bedoeling om een oud schaduwaccount uit de kast te halen om alsnog te kunnen reageren op bokt. Zodoende is dat toegestane schaduwaccount ook geband.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:14

Dat verklaart wat :j

Thnx Leonoor!

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 21:18

Ik vind het wel jammer dat de banlijst er niet meer is. Soms "mis" ik weleens iemand in discussies en dan blijkt die al weken een ban te hebben. Maar je moet dan echt in het profiel van iemand kijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 22:48

Sonja, misschien was het wel dezelfde als op 'dat andere forum'.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:01

Lovely schreef:
Sonja, misschien was het wel dezelfde als op 'dat andere forum'.

Ik geloof dat je niet in "geheimtaal" hoeft te spreken :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:14

Oh, in dat geval. Sonja, misschien was het nog een pseudo van Sita.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:26

Zou me niets, maar dan ook helemaal niets verbazen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:29

Ach, het kunnen zoveel ex-bokkers zijn. Ik vind dat bannen eigenlijk ook wel onzin. Mensen komen terug onder een andere naam en na verloop van tijd, begint het gezeur opnieuw en worden ze weer geband. Misschien net als op PP een arena maken? Als mensen maar gewoon genoeg lik op stuk krijgen, dan binden ze wel in. Of gewoon een openbare lijst met gebanden, als schandpaal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:30

Een arena is al vaker voorgesteld, maar dat kan het beheer niet handelen. Op PP ook niet trouwens, want daar schiet het recht voor z'n raap idee ook zijn doel voorbij.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:32

Lovely schreef:
Een arena is al vaker voorgesteld, maar dat kan het beheer niet handelen. Op PP ook niet trouwens, want daar schiet het recht voor z'n raap idee ook zijn doel voorbij.

Dat is natuurlijk ook moeilijk voor zo'n groot forum en dan ook nog met hele jonge gebruikers :D en ik heb laatst begrepen, dat Bokt ook om zijn centjes (reclame) moet denken, dus het moet wel een beetje gemoedelijk en oppervlakkig zijn. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:33

Dat ging mij te ver daar... Aanpakken prima, maar er zijn grenzen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-12 23:36

Electra63 schreef:
Lovely schreef:

Dat is natuurlijk ook moeilijk voor zo'n groot forum en dan ook nog met hele jonge gebruikers :D en ik heb laatst begrepen, dat Bokt ook om zijn centjes (reclame) moet denken, dus het moet wel een beetje gemoedelijk en oppervlakkig zijn. :D

Oh, als dat het doel is, dan wordt dat ook links en rechts voorbij geschoten. Er is op bokt wel heel veel oppervlakkig, maar gemoedelijk maar zelden. En dat maakt samen een reputatie waar geen enkele adverteerder zich aan zou moeten willen binden, maar internet is nu eenmaal internet en dus gebeurt het wel.

Sonja, er ging mij ook van alles te ver daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-12 09:25

Ben nog steeds erg benieuwd waarom betreffende dame is geband ( de andere dus niet het SA). Het topic is nu ook gesloten om die reden.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-12 20:51

Leonoor schreef:
Met betrekking tot het eerste voorbeeld dat TS aanhaalt, over een ouder toegestaan SA dat alsnog een Ban krijgt. Het hoofdaccount had al een langere tijd een permanente ban. Dan is het niet de bedoeling om een oud schaduwaccount uit de kast te halen om alsnog te kunnen reageren op bokt. Zodoende is dat toegestane schaduwaccount ook geband.

ik dacht dat bokt niet op individuele sancties in gaat? Waarom nu ineens wel?

Ik pleit ook voor de banlijst terug, beetje doorzichtigheid in het vreemde gemodereer van Bokt...