Advies gevraagd ivm privacy van account

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imola40

Advies gevraagd ivm privacy van account

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 00:23

Ik zit in zak en as. Op een forum poste ik onder een nickname. De mensen die daar posten gebruiken hun eigen naam en er kwam dus veel kritiek op dat ik mijn eigen naam niet gebruikte.
Ik heb dan toch m'n eigen naam gebruikt, maar tot m'n ontzetting komt die in de google zoekfunctie te staan, bovenaan zelfs en het is al van een heel eind geleden. Weg privacy, want de nickname is direct gelinkt aan mijn echte naam en er valt te lezen over een lichamelijk letsel die ik opgelopen heb en nog steeds heel veel last van heb.
Mijn werkgever heeft me hiermee geconfronteerd. Ik was enorm geschrokken en wil graag weten wat ik kan doen om mijn naam van dat forum te krijgen zodat die niet meer in google te zien is.
Zijn ze verplicht om mijn naam te schrappen zodat ik hiermee in de toekomst geen problemen mee heb en verder kan met m'n leven of moet ik dit nu altijd meezeulen waardoor iedereen dit zal kunnen lezen?
Moet ik een advocaat aanstellen (ik zal problemen krijgen naar andere werkgevers toe, dus ik wil die naam er kost wat kost af.)
Wie kan me aub advies geven?
Laatst bijgewerkt door imola40 op 24-03-12 00:26, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Re: Advies gevraagd ivm privacy van account

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:25

Ja als jij dat wilt zijn ze verplicht je account te anonimiseren maar ik ben bang dat je dan toch nog vrij makkelijk dingen terug zal kunnen vinden door bijv. quotes.

imola40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 00:27

Het is maar 1 of 2 posts, die in google terug te vinden zijn (ik heb met mijn eigen naam maar twee posts geschreven).
Als enkel dat account gewist wordt, dan zullen ook die twee posts verwijderd worden.
Probleem is nu enkel dat een totale vreemde op een paarde-forum terecht komt door google omdat deze mijn naam intikt. Als de naam weg is, dan is er geen probleem meer.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:31

Je gaat toch niet beweren dat je hier zelf niet bij stil hebt gestaan? :=
Dacht dat het tegenwoordig wel bekend was dat het meeste wat je zelf op het net plant, gewoon teruggezocht kan worden....

Verwijderen hoeven ze niet te doen, ze kunnen je naam wel veranderen in een anonieme naam, maar hoe dat zit met Google cache weet ik niet.

Als je dat nu gewoon eens aan de beheerders vraagt?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:33

Als ze net zo vervelend als bokt, dan verwijderen ze je account niet. Ik weet niet pf het zin heeft de naam te laten veranderen in iets heel anders? Als je niet gequote bent?

Wat een vervelend idee dat je baas zijn werknemers googled trouwens...

imola40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 00:42

Thirty schreef:
Je gaat toch niet beweren dat je hier zelf niet bij stil hebt gestaan? :=
Dacht dat het tegenwoordig wel bekend was dat het meeste wat je zelf op het net plant, gewoon teruggezocht kan worden....

Verwijderen hoeven ze niet te doen, ze kunnen je naam wel veranderen in een anonieme naam, maar hoe dat zit met Google cache weet ik niet.

Als je dat nu gewoon eens aan de beheerders vraagt?

Ik was het getreiter beu en het feit dat ik laf werd genoemd omdat ik m'n eigen naam niet wou gebruiken.
Ik heb toen in een opwelling toch ingelogd onder mijn eigen naam, maar er was een link gemaakt naar m'n nickname.
Dus ja, ik heb impulsief gehandeld omdat ik het beu was, maar had niet gedacht dat mijn naam na drie jaren nog bovenaan de zoekresultaten in google terug zou te vinden zijn.
Niet enkel mijn baas heeft blijkbaar deze site zo terug gevonden, ook iemand die er misbruik van heeft gemaakt om mijn paard te behandelen. blijkbaar doen vele mensen dat om info te verzamelen over die persoon. Daardoor ben ik erg zwaar gestraft en het is een fout waarvan ik al zwaar de gevolgen heb van ondervonden.
Ik heb de beheerders al gecontacteerd, maar ik wou graag even horen of ik juridisch iets kon doen. Ik heb zo'n vermoeden dat ze me niet zullen willen helpen en ik ga zo wie zo hogerop, want anders zit ik zwaar in de problemen.
Laatst bijgewerkt door imola40 op 24-03-12 00:45, in het totaal 1 keer bewerkt

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 00:43

Dat is bij een sollicitatie tegenwoordig toch vrij standaard.

imola40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 00:47

Als ik het goed begrijp dan heb je niets van rechten op het internet?
Inderdaad, zelfs iemand die me komt helpen met m'n paarden, heeft me nagetrokken. Die viel zo door de mand door wat hij zei.
Ik heb niets misdaan, dus ik vraag me af of ik daar levenslang moet voor gestraft worden.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:42

De CBP heeft een richtlijn uitgegeven voor het gebruik van persoonsgegevens op internet: http://www.cbpweb.nl/downloads_rs/rs_20 ... nitief.pdf

Ik zou de beheerder van het forum verzoeken om je naam te anonimiseren. Duurt een dag of tien, misschien iets langer, en dan ben je ook uit Google verdwenen. Levenslang heb je niet...

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:49

Je bent er toch zelf bij wat je op internet plaatst.. Vraag me toch wel af wat voor post je hebt geplaatst als je ermee geconfronteerd word?

imola40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 01:53

Everytime,
Als je mijn eerste post gelezen had, zou je gezien hebben dat het ging om een lichaamsletsel. Stond in een post geschreven met m'n nickname, maar doordat mijn echte naam doorgelinkt staat naar m'n nicname, kan iedereen ook deze nickname natrekken en lezen wat voor letsel het is. Op werk wat ik nu doe, moet ik niet meer rekenen.
Neen, ik had er niet aan gedacht dat een werkgever daar zou op uitkomen eerlijk gezegd, ik vind het erg dat alles wat op een forum staat, te volgen is via google. Men zegt wel eens iets waar m'n achteraf van zegt, oei, dat is iets wat ik beter voor mezelf had gehouden. het feit dat je niets kan wissen is ook al zo dubieus.
Ik ga alles nagaan, in de hoop dat iets me kan helpen.
bedankt voor de tips!
Laatst bijgewerkt door imola40 op 24-03-12 01:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 01:53

zonnebloem18 schreef:
Dat is bij een sollicitatie tegenwoordig toch vrij standaard.

Gelukkig bij ons niet. Je zou maar Kees Janssen heten. Zeker bij een solliciatie kun je een verkeerde naamgenoot treffen, omdat je persoon verder totaal niet kent. :=

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 08:38

Sammie schreef:
Gelukkig bij ons niet. Je zou maar Kees Janssen heten. Zeker bij een solliciatie kun je een verkeerde naamgenoot treffen, omdat je persoon verder totaal niet kent. :=

nou idd

als je mijn naam googled (wat ik uiteraard zelf al op allerlei manieren getest heb)
zal je alleen een link vinden naar facebook (afgeschermd) hyves (afgeschermd) en mijn fotografie....

maar er staat meer dan genoeg rotzooi, alleen is dat niet "ikke" dat is iemand anders die wel dezelfde naam draagt als mij
(want er zijn er maar 5 met dezelfde voor en achternaam ben ik achter gekomen :\ )

TS: je zegt dat je werkgever je heeft gegoogled, en je erop aansprak
maar het is je werkgever dus heb je de baan al, en werkte je er dus al
wat is dan eigenlijk het probleem van jouw baas? want als jij in de praktijk gewoon goed je werk uitvoert ,heeft hij er toch niks over te zeuren?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 09:47

dus je kunt bepaald werk niet doen door je letsel, maar je werkgever was daar niet van op de hoogte?
Of begrijp ik het nou verkeerd?

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 09:50

Je naam verwijderen van een forum heeft geen nut. Google heeft dat nou eenmaal gezien en onthoudt dat op de een of andere manier. Je zult dus nog steeds op google je post gedeleltelijk terug kunnen vinden, alleen als ze er op klikken kan er komen te staan dat de pagina niet meer te vinden is oid (volgens mij hoor)

imola40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 10:07

Dan zal ik dus niet meer moeten zoeken naar ander werk? Kan ik me evengoed ophangen als dat zo zit...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:09

imola40 schreef:
Dan zal ik dus niet meer moeten zoeken naar ander werk? Kan ik me evengoed ophangen als dat zo zit...

nou nou ,dat is wel heel desperate hoor :=

imola40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 10:11

Ben gewoon bang. Het is al zo moeilijk om werk te vinden.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:16

Imola40: we hebben het als Bokt natuurlijk ook wel eens aan de hand gehad dat we namen uit posts hebben verwijderd, en de termijn die ik gaf (een week of twee) is de tijd die het kost na verwijdering voor je niet meer opkomt bij Google. Het is niet zo dat als je één keer vermeld bent, je altijd terug te vinden zal zijn.

Heb je überhaupt bij het andere forum al verzocht om verwijdering of anonimisering?

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 10:16

Je hebt weer PB

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 11:46

Als jij bij jouw sollicitatie iets hebt verzwegen wat jou in je functioneren zou kunnen belemmeren, vind ik dat sowieso niet netjes. Maar als aan de andere kant blijkt dat jij, ondanks dat lichamelijk letsel, je werk gewoon naar behoren uit kan oefenen, snap ik eerlijk gezegd de ophef niet zo...

imola40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 15:28

Prrrr schreef:
Imola40: we hebben het als Bokt natuurlijk ook wel eens aan de hand gehad dat we namen uit posts hebben verwijderd, en de termijn die ik gaf (een week of twee) is de tijd die het kost na verwijdering voor je niet meer opkomt bij Google. Het is niet zo dat als je één keer vermeld bent, je altijd terug te vinden zal zijn.

Heb je überhaupt bij het andere forum al verzocht om verwijdering of anonimisering?

Inderdaad, maar krijg geen reactie.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:45

Overigens vreemd dat een werkgever al haar werknemers zou checken op het internet ? Dan hoop ik dat het een klein bedrijfje is........
Kan me niet voorstellen (zit zelf al jaren op P&O) dat dat zomaar gedaan zou worden.... ?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-12 19:57

Vanuit een sollicitatietraining die ik heb gehad via de gemeente werd ons vermeld dat een groot deel van de bedrijven tegenwoordig screent via google.
Bestaan er 50 Jan Janssens dan werkt het natuurlijk niet maar we moesten zorgen dat er via internet zo weinig mogelijk kon worden gevonden.
Lid zijn van Hyves of Facebook is geen punt maar zorg dat je dat afgeschermd hebt.

imola40

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-12 20:27

Er worden bij ons regelmatig controles gedaan, ga hier niet meer over zeggen. Het is 1 big brother geworden. Ik heb dat paar jaren geleden al beseft, maar ben zo dom geweest om te laten opjutten en toch m'n eigen naam te gebruiken. 1 kleinigheid die bij hen in het verkeerde keelgat schiet en je hebt het zweten. Onkennen kan niet, want het staat op internet. Uit wat je schrijft op een forum, kunnen ze genoeg afleiden of jij het bent. Dus ontkennen helpt niet.
Ik ben geleerd nu, ben geen lid meer van facebook, gebruik nergens m'n eigen naam meer...ben super achterdochtig geworden.