Regelmatig krijgen we te horen dat de niet zozeer wordt gezien als 'niet serieus hoor, geintje, knipoog, nie zo hard opvatten, 't is maar een grapje '. Maar dat mensen hem arrogante zak vinden. En dat 'ie van grappig bedoelde posts, betweterige, hautaine, stukken proza lijkt te maken.
Als meer mensen daar last van hebben, is wellicht toe aan een make-over. Maar, hoe kunnen we hem vriendelijker maken? Wat maakt hem zo negatief?
ik vind dat het poppetje het niet zozeer is maar soms zijn zinnen betweterig samengesteld, om het dan vriendelijk te laten lijken komt er een achteraan. automatisch word het poppetje dan ook niet meer vriendelijk opgevat.
Oh, die is echt heel gemeen! Ik gebruik 'm echt zo:
"Dan doe jij het toch lekker op je eigen manier als je niet wilt luisteren. "
Brr.
Suzanne F.
Geplaatst: 31-01-12 20:43
Ik vind hem ook irritant en het werkt me op mijn zenuwen als mensen hem gebruiken. Komt inderdaad arrogant en pesterig over. Ik gebruik dan liever die met het tongetje of de huil van het lachen-smiley. en dus.
De knipoog is bijdehand. Echt zo van: Ja dat had je kunnen verwachten he?
Ik gebruik hem alleen als ik wil aangeven dat iets slechts een goedbedoeld advies is. Maar ik moet toegeven dat ik me ook wel kan ergeren omdat ik hem toch arrogant vind overkomen.