mijn paardenleven vanaf dag 1 tot nu

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rowanda

mijn paardenleven vanaf dag 1 tot nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 21:58

hallo allemaal,
ik ben al een tijdje op bokt en lees verschillende forums mee maar heb mezelf eigenlijk nog niet voorgesteld.

mijn naam is Rowanda ik ben 21 jaar en ben nu sinds 1.5 jaar verhuisd naar Hongarije samen met mijn vriend.
ik heb vanaf ik kon denken iets gehad met paarden, zo noemde ik vroeger een shetlander een hond maargoed ik ging op 4 jarige leeftijd op rijles op mijn leasepony en op 5 jarige leeftijd overleed hij helaas en ging ik over op een paard omdat er geen pony's berschikbaar waren.
een eigen pony
na heel lang zeuren kreeg ik voor mijn 6e verjaardag een eigen pony helaas was dit niet de geschikte voor mij want mijn ouders bleken opgelicht deze pony zou 8 zijn maar was pas 3 max 4 jaartjes oud en nog harstikke groen.
dat was niet te merken toen zei gingen kijken want mijn broertje van 1 reed er zo mee weg.
op zoek naar de geschikte pony
na lang zoeken en de verkoop van mijn vorige pony hoorde we via via dat er een sportpaardje te koop stond bij ons in de buurt en zou anders naar de slacht gaan.
mijn moeder ik en een vriendin van mijn moeder gingen kijken, bij aankomst leek het een ietsjes groter pony te zijn namelijk een E pony van 1.56m maar ik vond hem prachtig en ik wou natuurlijk een proefrit.
deze proefrit ging hij met me aan de kletter en mijn reactie was als 7 jarige ik neem hem!!!!!
mijn vader overgehaald en de volgende dag opgehaald, ik kreeg hem 3 maanden op proef.
http://www.facebook.com/photo.php?fbid= ... =3&theater
eerste wedstrijd
binnen deze 3 maanden reed ik mijn eerste dressuur wedstrijd en werden we 2e
we vlogen door de catogorieen heen ondanks alle tegenslagen van montenklauseer ,varkenspest en ik er eens afviel en mijn schouder brak, waardoor ik niet naar de pensionstal kon en niet mocht/kon rijden waardoor hij maanden stil stond.

de verkoop
met veel pijn in mijn hard heb ik hem verkocht aan een vriendin vanwege overgang naar paard.
ik was van plan een veulen te kopen vanwege school en dan later in te rijden.
ik had mijn oog laten vallen op een pasgeboren hengstveulen van Mettall de zoon van Ferro.
helaas had dit veulentje al snel problemen met zijn peesen waardoor het voor mij niet doorging.
al die tijd heb ik alleen het ponytje van mijn oom gereden.

de verhuizing naar hongarije
na een hoop elende na school werken enz hebben mijn vriend en ik besloten om te verhuizen naar hongarije.
we zijn van oorsprong gewoon nederlanders maar beide onze halve familie zoals ouders en opa en oma's wonen daar.
we hadden de ruimte en mogelijkheden om voor mij weer opzoek te gaan naar een paard en dat deed ik tot ik verliefd werd op een pony,genaamt matroos 2jaar en 9 maanden oud. ik kocht hem en hij stond de volgende dag in de wei.
zij naam veranderde ik in Macho.
Afbeelding dag 1
hij was nog een echte puppy.

de winter van 2011
het werd snel winter en samen met zijn vriendje janko had hij de grootste lol in de sneeuw
Afbeelding
Afbeelding

herfst 2011
langzaam na veel grondwerk gin ik hangen en uiteindelijk op hem zitten(met hulp van mijn schoonmoeder)
het verliep allemaal zonder problemen hij vond het allemaal best alsof hij nooit anders had gedaan.
na 3x aan een touwtje gewandeld besloot ik een rondje naar buiten te gaan en een rodje te stappen,dit werd 3x in de week een routine.

zomer 2011
de zomers in Hongarije zijn best wel heet
wat over het algemeen best lekker is maar ook wel zijn nadelen mee brengt zoals te heet om te rijden tussen 6 uur s' morgens en 6 uur s' avonds of die dazen die je mateloos irriteren.
al met al ging het goed en we konden zelf al draven op de lange paden:) .
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ook kwam ik er achter dat hij een goede springer is want over hekjes springen doet ie graag...zucht :(

inmiddels vind ik zelf dat hij aardig is opgeknapt kwa uiterlijk en wat hij allemaal kan natuurlijk.
ik ben erg benieuwd wat jullie van hem vinden in de winter is ie nog een echte teddybeer maarja dat komt omdat hij dag en nacht buiten staat natuurlijk hebben ze een schuilstal uit de wind en in de zomer tegen de dazen.
hier nog wat linkjes omdat anders wel erg lang word.
bedankt voor het kijken en wij vinden reacties altijd leuk.

groetjes rowanda en macho

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:01

Omdat Overig Nieuws (ON) alleen bedoelt is voor nieuwsberichten over paarden verplaats ik je topic naar Wie, wat waar (WWW)

ON --> WWW

rowanda

Re: mijn paardenleven vanaf dag 1 tot nu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 22:04

oow sorrie bedankt!!!

HelloHallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:43

Welkom op het bokt.nl

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:33

Wat een leuk verhaal zo!
Dus nog een buitenlandse bokker.
Het ziet er daar prachtig uit, ik ben stiekem een beetje jaloers.

Ow, en ik heb die ad al getemt. ;)

leoenpat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-12 13:43

Mooie pony ! Wat ging het inrijden makkelijk als ik het zo hoor je hebt denk ik ook een hele sterke band met hem/ Leuke combinatie zijn jullie!

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-12 14:31

bedankt voor de reacties !!!

@ MarvanTom thanks, en ja idd een buitenlandse bokker haha het is hier ook erg mooi alleen nu is het snachts -10 maar overdags schijnt het zonnetje heerlijk dan ga ik wandelen met mijn pony in de bergen.

@ leoenpat bedankt. ja dat ging inderdaad vrij makelijk tot nu toe heeft ie alleen nog maar 1 x een waarschuwings bokje gegeven, hij moet natuurlijk nog wel goed doorgereden worden zoals mooie voltes in draf etc. maar als ik bvb ga wandelen hoef ik hem niet eens vast te houden dan sjokt ie braaf achter me aan

Sanhil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:10

leuk verhaal, en ik vind het een leuke pony! macho past goed bij hem! ;)

HelloHallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-12 13:17

Macho is inderdaad een hele leuke pony, zelf heb ik een Hongaars arab/welsh pony van de zelfde maat en dan schimmel Princess genaamd misschien gaan we ze samen een keer voor de koets zetten zou leuk zijn.
Afbeelding

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 14:13

@ Sanhil bedankt! ja ik vind zijn naam ook echt wat voor hem nou moet ik zeggen dat het macho gedrag gelukkig steeds minder word :)

@HelloHallo ja syl zou wel leuk zijn he als dat gaat lukken ik hoopte eigenlijk op sneeuw zodat ik de slee erachter kon hangen maar de sneeuw laat op zich wachten haha

edit princess is goed aangekomen .

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-12 22:31

btw ik heb vorige week dinsdag een foto laten maken van mijn teddybeertje
Afbeelding

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-12 23:04

leuk overzichtje!
maar verzuipte e niet als 7 jarige op een e pony haha
ik heb trouwens die palomino hier laatst ergen langs zien komen
met de zelfde foto's, was jij dat omdat je zgt dat je meer een meelezer bent.

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-12 23:53

@ xTesske bedankt voor je reacties,ja ik verzoop idd wel op hem maar ik was zo verliefd op hem.
ik verzuip eigenlijk nog steeds wel hoor op een Epony ik ben nu 21 en 1.56m :)
en zou best kunnen van die foto's omdat ik een topic heb aangemaakt hem te zoeken :) maar heb pb gehad en ben gerustgesteld :) weet waar hij is.
verder heb ik nog geen topics ofzo, ik krijg waneer hetweer, weer beter is een fotoshoot en dan maak ik een topic aan.

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 07:49

haha dat geloof ik graag! ik ben ook 1,56 en heb ooit op een van 1,65 gezeten nou dat zag er een beetje raar uit hahaha.
Oke dan was het dat ja

ellenpepper

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 14:51

Hallooo allemaal ik heb een probleem met mijn pony. Ik heb een pony die er niet tegen kan om alleen in de trailer te zijn, ik ben bang dat als ik toch die risico neem het niet helemaal goed gaat aflopen. Ik ben bang dat ik haar niet eens de trailer op krijg. Maar ik moet toch naar die wedstrijd met de trailer. Weet iemand een oplossing? (hij moet ook best lang in de trailer zijn) groetjes Ellen

HelloHallo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 15:04

Misschien informeren of mee kan rijden? of elke dag eten geven in de trailer zodat de pony leert dat als die in de trailer staat zijn/haar eten krijgt en dan wordt het ook een leuk spelletje. Anders een maatje zoeken voor je pony die graag in de trailer staat en dan samen met ze naar de wedstrijd of gewoon niet gaan. Dat klinkt niet leuk maar je pony heel houden is belangrijker dan een wedstrijd op korte termijn. Veel suc6.

xTesske

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 21:46

ellenpepper schreef:
Hallooo allemaal ik heb een probleem met mijn pony. Ik heb een pony die er niet tegen kan om alleen in de trailer te zijn, ik ben bang dat als ik toch die risico neem het niet helemaal goed gaat aflopen. Ik ben bang dat ik haar niet eens de trailer op krijg. Maar ik moet toch naar die wedstrijd met de trailer. Weet iemand een oplossing? (hij moet ook best lang in de trailer zijn) groetjes Ellen

waarom zet je dit in dit foto topic?

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 11:09

xTesske schreef:
ellenpepper schreef:

waarom zet je dit in dit foto topic?

:j

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-12 13:08

AfbeeldingAfbeelding
mijn kanpperd gister in e sneeuw gereden :) hij en ik ook vond het prachtig

Patricia1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-12 20:50

Leuke foto's!!!

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-12 21:38

@Patricia1982 bedankt :)
bij jullie ook veel sneeuw ?

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-12 21:38

vandaag weer wat foto's van macho gemaakt met mijn mobieltje dus niet geweldige kwaliteit.
hoop dat jullie het leuk vinden veel kijk plezier.

Afbeelding toen ik langs de wei liep zag ik een luie pony die voor zijn hooibak lag te luieren.
Afbeelding nee mijn telefoon kan je niet opeten.
Afbeelding zijn mooie lange maandjes :)
Afbeelding saampjes
Afbeelding saampjes

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-12 12:38

Mooi paard zeg.
En.... welkom op bokt *\o/*

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-12 22:33

@Biggers bedankt, het is zekker een leuk beestje en hij word alleen maar leuke hij neemt kunstjes snel op en is supper aanhankelijk aan het worden.

rowanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-12 17:35

hallo allemaal ik heb weer wat nieuwe foto's van mijn ventje en ik dacht ik zal ze weer eens plaatsen nog geen rij foto's die komen in april
veel kijk plezier
Afbeelding hier waren we al rijdend even bij moeders op de koffie gegaan
Afbeelding
dit was 27 februarie 2012 ik moest naar de tandarts kliniek vanwege een onsteking aan in mijn kaak en ik kreeg heel lief een succes kusje
Afbeelding wandelen op de weg langs ons huis
Afbeelding bij moeders voor de deur even gedag zeggen 10 maart 2012
Afbeelding 10 maart 2012