regels bokt markt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

regels bokt markt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 17:26

ik weet nie of het al eens aan bod is gekomen. maar gelden de regels zoals adverteren voor derden en maximaal 1 keer per week adverteren nog? en zijn er uberhaupt regels bijgekomen of geschrapt?

Goof

Re: regels bokt markt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:31

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-12 17:42

Ze wordt in dat topic dan ook hiernaar verwezen.

Helaas kan ik je niet helpen, al heb ik het idee dat eenmaal per week in ieder geval van de baan is.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-12 19:50

Mizora schreef:
Ze wordt in dat topic dan ook hiernaar verwezen.

al heb ik het idee dat eenmaal per week in ieder geval van de baan is.

dat lijkt me niet opschieten. dan gaat iedereen iedere dag zijn advertentie bovenaan plaatsen en word het echt heel vol op bokt. ik weet niet hoe de rest hierover denkt?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 15:52

geen reacties??

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:25

Vooral een behoorlijk late reactie :)

Een van de voordelen van de Bokt Markt is dat we een flink aantal regels kunnen laten vallen. Deels omdat ze niet meer nodig zijn, deels omdat we nu het e.e.a. beter in banen kunnen leiden middels de software. We willen eigenlijk naar een systeem toe met zo min mogelijk regels, dat is voor de gebruiker prettiger en het scheelt ons natuurlijk ook flink wat werk.

Helemaal regelloos gaat natuurlijk ook niet lukken, de komende periode gaan we kijken hoe alles loopt en waar bij sturing nodig is. Wel is het zo dat er een paar basis dingen blijven staan:

Helemaal regelloos wordt het ook niet natuurlijk, paar belangrijke dingen:
- Geen dubbele advertenties, dat zoekt vervelend, is overbodig.
- Plaats artikelen in de categorie waar ze horen, ongeveer zelfde punt, zoekt vervelend.
- Geen advertenties voor derden, want dan weet je als bezoeker niet met wie je handelt

En verder natuurlijk geen dingen die niet mogen volgens de wet.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 16:29

komt er dan ook een topic met de regels zoals ze nu zijn? want ik zag nu al dat er voor derden word geadverteerd. kun je bijv je topic omhoog plaatsen?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-12 16:54

Zodra de regels wat meer uitgekristalliseerd zijn zetten we deze ook ergens neer :j
Advertenties weer bovenaan zetten kan nog niet, wel kun je een advertentie sluiten en weer opnieuw plaatsen.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-12 20:15

ok helder bart.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 19:51

BartVB schreef:
- Geen advertenties voor derden, want dan weet je als bezoeker niet met wie je handelt.

Ik vind dit nog steeds een flut reden....

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 22:48

als je dat vind moet je dat wel onderbouwen stef

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 22:54

Ik moet helemaal niks lonneke

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 22:59

dan moet je ook niet klagen als bart deze regel aan wil houden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:00

Het gaat me ook helemaal niet om de regel an sich, maar om de uitleg van de regel

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 23:04

maar waarom zou bart het doen denk je, dat heeft toch een goede reden, waarom ben je het daar niet mee eens dan.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:06

Dan weet je niet met wie je handeld... Dat weet je in 90% niet, tenzij je wat van een kennis koopt

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-12 23:10

weet je wat ik denk? dat je op heel internet niet weet van wie je koopt. iedere bokker kan net zo onbetrouwbaar zijn als iemand die verkoopt of koopt op mp speurders enz. dus daar heb je wel een punt.
ik kan het me meer voorstellen als bart het zou doen omdat bokt anders overvol raakt met advertenties van niet bokkers. tenslotte moet al die ruimte ook betaald worden, en dan zouden wij voor die kosten op moeten gaan draaien.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:04

Die regel was er op het oude EA voor een deel om te voorkomen dat men op die manier de 25 posts regel omzeilde. Die 25 posts regel is nu vervallen maar daar komt een feedback systeem voor in de plaats. Als jij nu voor de buurvrouw, voor je tante en voor je collega's artikelen op Bokt zet dan zegt jouw feedback score op een gegeven moment helemaal niets. Iig als de verzending/betaling/communicatie door die buurvrouw/tante/collega wordt geregeld. Het is voor die mensen op dit moment minder dan een minuut werk om een eigen account aan te maken om iets aan te bieden. In het nieuwe systeem is er dus ook veel minder reden om voor iemand anders iets aan te bieden.

We gaan overigens wel kijken hoe we de regel precies vorm gaan geven, voornamelijk ivm partijen die b.v. bemiddelen in de aankoop/verkoop van paarden.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 00:11

dat zou op zich wel goed zijn bart, want er zijn natuurlijk ook een hoop bemiddelende stallen hier op bokt of bokkers die bemiddelen voor stallen zoals stef.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:15

En in mijn geval willen we daar best een apart account voor aanmaken, en het hoeft ook niet voor niks, maarja

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 00:20

is een banner dan geen idee voor jou stef? of is dat te duur? heb geen idee wat zo'n banner kost?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 00:27

Nee, een banner is me te algemeen

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-12 22:31

hoe bedoel je te algemeen? ik denk dat je daar meer publiek mee bereikt als op de manier hoe je het nu doet.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 14:07

Op dit moment, zijn dit de regels waarmee we willen gaan beginnen en die binnenkort 'officieel online' zullen gaan. Als jullie op dit moment vragen of opmerkingen hebben, horen we die graag.

Citaat:
procedureel
- Plaats je advertentie in de categorie waar deze het beste in past. Beschrijf je product of dienst goed en voeg waar mogelijk één of meerdere foto’s toe.
- Elke advertentie mag maar één keer worden geplaatst, dubbel geplaatste advertenties worden verwijderd.
- Het is niet toegestaan om een advertentie te openen met daarin enkel een link: alle beschikbare informatie dient op Bokt.nl te worden geplaatst.
- Advertenties voor derden zijn niet toegestaan. Dat betekent dat je alleen een object of dienst mag aanbieden op het moment dat jij verantwoordelijk bent voor de transactie van het object of de dienst.
- Het adverteren op de Markt is op dit moment overal gratis, in de toekomst kan dit voor bepaalde categorieën of commerciële partijen aangepast worden.

inhoudelijk
- Je advertentie op Bokt.nl dient zorgvuldig en volledig te zijn. Misleidende advertenties of advertenties waarin klaarblijkelijk zaken verzwegen of verkeerd voorgesteld wordt, zullen worden verwijderd.
- Bij het plaatsen van een advertentie op Bokt, verplicht je je om een transactie zorgvuldig af te handelen en je te houden aan de afspraken die je maakt.
- Het is op de Markt niet toegestaan om producten of diensten aan te bieden die bij wet verboden zijn. Ook is het niet toegestaan om de volgende objecten te koop aan te bieden
--- Producten waarvoor een receptplicht geldt.
--- Kopieën van cd’s en dvd's
--- imitatie merkartikelen en/of partijen imitatiegevoelige artikelen waarvan de echtheid niet kan worden gegarandeerd
- Bokt.nl draagt geen zorg voor de afspraken die onderling worden gemaakt. Kopen en verkopen van artikelen en de bijbehorende betalingen zijn volledig op eigen risico. Bokt.nl draagt voor de inhoud en afhandeling van advertenties geen enkele verantwoordelijkheid. Wel bieden wij de mogelijkheid tot een bemiddeling. Zowel kopers als verkopers dienen de communicatie over een transactie op de Markt minimaal 2 maanden te bewaren, zie daarvoor hier voor meer informatie.
- Voor het gebruik van de Markt gelden de algemene Bokt.nl regels. Overtreding van de regels kan leiden tot uitsluiting (een ban) van Bokt.nl

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 14:37

dus stel dat stef de onderhandelingen doet voor de verkoop van de paarden van haar stal dan lijkt dat mij dus geen probleem? of ik heb ik het nu mis?