Na Canada en Nederland, nu bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eenitraM

Na Canada en Nederland, nu bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 10:00

Blue9

Re: Na Canada en Nederland, nu bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:09

Kan Bokt dit eisen? Mij zou dit te ver gaan :).

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:11

Ik zou het heel goed vinden, je vind ook in de paardenbladen (bijna) alleen nog maar rijfoto's mét cap!! Ik stem absoluut voor! :j

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:15

Tegen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:18

Falikant tegen.
Tegen de tijd dat Bokt ons zó gaat proberen op te voeden, ben ik weg. Ik heb al een moeder, daar heb ik Bokt niet voor nodig.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-12 10:37

Sonja schreef:
Falikant tegen.
Tegen de tijd dat Bokt ons zó gaat proberen op te voeden, ben ik weg. Ik heb al een moeder, daar heb ik Bokt niet voor nodig.

Dit heeft imo niets met opvoeding te maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:38

En imo wel :)
Ik hoef niet van Bokt te horen wat ik op mijn hoofd moet zetten, of wat voor kleding ik moet dragen, of hoe ik met mijn paard om moet gaan.
Dat maak ik zelf wel uit.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-01-12 10:39, in het totaal 1 keer bewerkt

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:39

Sonja schreef:
Falikant tegen.

Ik vraag me alleen af of bokt er wat in te zeggen heeft. Als het wettelijk verplicht wordt, weet ik niet hoe dat zit?

Als voorbeeld, gratis downloads/downloaden van films/enz. mag ook niet op bokt besproken worden, (bijna) iedereen doet het, maar het is verboden, dus worden die topics verwijderd.

Hmmm...

Ik blijf het nog steeds een eigen keuze vinden of je een cap draait. We hebben allemaal van moedernatuur (of god, of wie dan ook) een goed stel hersens gekregen. Ik moet zeggen dat ik vind dat we in een hoop dingen betuttelt wordt. Aan de andere kant is al meerdere malen gebleken dat strenge regels soms nodig zijn omdat mensen het verdommen om hun verstand te gebruiken. Lastige discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:40

De wet KAN mij niet verplichten om op mijn terrein op mijn paard een cap te dragen ;)

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:42

Precies!! En al helemaal geen forum kan je die opleggen!

Ben ook absoluut tegen!!

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:43

Sonja schreef:
Ik hoef niet van Bokt te horen wat ik op mijn hoofd moet zetten, of wat voor kleding ik moet dragen, of hoe ik met mijn paard om moet gaan.

En als jij in een of ander blad (P&S, IDS, oid) zou komen te staan met een artikel weiger jij dus ook voor de foto's een cap op te doen omdat ze je niet hoeven op te voeden? :)

Ik snap dat het eigen keus is wat je doet, maar het gaat er om dat je een statement maakt. Alle bladen doen dit al, waarom zou de grootste? paardensite van Nederland niet volgen? Ik vind het een meer dan logische keuze!

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:44

Tsja moeilijk:
Bokt verplicht je dan ook niet om een cap op te zetten hé. Het verplicht je dan alleen dat te doen als je foto's wil plaatsen. Dat is dan je eigen keuze natuurlijk.
Zou op zich best kunnen. Hecht niet zo gruwelijk veel waarde aan perse foto's plaatsen hier. Zou mij dus eerlijk gezegd een worst wezen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:45

malloesje schreef:
Sonja schreef:

En als jij in een of ander blad (P&S, IDS, oid) zou komen te staan met een artikel weiger jij dus ook voor de foto's een cap op te doen omdat ze je niet hoeven op te voeden? :)

Ik snap dat het eigen keus is wat je doet, maar het gaat er om dat je een statement maakt. Alle bladen doen dit al, waarom zou de grootste? paardensite van Nederland niet volgen? Ik vind het een meer dan logische keuze!

Dat doen niet alle bladen al, beter kijken.

Rare conclusie trouwens, dat ik voor een artikel in een blad geen cap op zou zetten :?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:46

Sonja schreef:
De wet KAN mij niet verplichten om op mijn terrein op mijn paard een cap te dragen ;)

Echt niet? De (andere) wetten gelden toch ook gewoon op eigen terrein?

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:47

Zou ik belachelijk vinden.
Het blijft eigen verantwoordelijkheid, en inderdaad iets wat vanuit huis meekrijgt. Bokt hoeft geen opvoedende rol te krijgen hierin imo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:48

sweetheart schreef:
Sonja schreef:

Echt niet? De (andere) wetten gelden toch ook gewoon op eigen terrein?

Nee hoor. Ik hoef op mijn eigen terrein ook niet mijn hand uit te steken als ik afsla richting fietsenschuurtje.
En ik hoef ook geen helm te dragen als ik met de motor een rondje door de achtertuin rij.

Anthonia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:49

Ik ben ook tegen. Ik heb nog nooit zonder cap gereden maar ik vind dat veel te ver gaan.
Bovendien weten we nog niet eens wat de regels worden in 2013.

Dinopino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:56

betutteling ten top. Dan moet je ook op de foto met handschoenen aan en veiligheidsschoenen, wanneer je een paard vast houd enz. Bokt is een forum, geen erkend leerinstituut, waar paardenmensen worden opgeleid.

Volgens mij ts krijg je niemand hier in mee.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 10:56

Sonja schreef:
Dat doen niet alle bladen al, beter kijken.

Rare conclusie trouwens, dat ik voor een artikel in een blad geen cap op zou zetten :?

Ik lees niet alle bladen, maar in het overgrote deel zie ik alleen nog maar foto's met cap (en imo zeer terecht want ik denk namelijk wel dat dit soort bladen, en belangrijker nog de ruiters met naam en faam een opvoedende rol hebben).

Misschien was dat geen goede conclusie, maar ik wou wel een voorbeeld stellen want gezien de felheid van je reacties lijk je iemand die altijd zonder cap rijd :) Niet dat ik er iets op tegen heb overigens want dat is eigen keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:01

Ik ben instructeur, én pensionklant op een manege waar dus klanten (ook kinderen) rondlopen. Dus een dubbele voorbeeldrol ;) Je zult mij daar niet snel zonder cap op een paard aantreffen ;) Op wedstrijd of demonstratie rijd ik echter altijd met hoed, en zul je me geen cap zien dragen.

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:07

Imo heeft het niets met opvoeding te maken, maar een voorbeeldfunctie. In principe ben ik voor foto's alleen met cap, maar ook al zie ik foto's zonder cap, ik draag hem meestal wel.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:09

Overigens is het niet zo dat de cap verplicht wordt in Nederland. Het wordt alleen verplicht bij de KNHS, wat betekent dat het voor grote groepen ruiters (gelukkig) sowieso niet verplicht is, en voor niemand ten allen tijde.

Ik heb al eens eerder gezegd dat de enorme diversiteit voor mij de kracht is van bokt. Dit type regeltjes doet geen recht aan juist die diversiteit.

em_papillon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:10

Aan de ene kant vind ik het een heel goed idee... want als je foto's ziet van mensen zonder cap denk ik toch elke keer van oh wat zou dat lekker zijn en wat ziet dat er mooier uit.. maar dan denk ik weer aan de houdbaarheid van mijn leven en zet ik hem toch maar op :+

Maar wat nou met al die mooie fotoshoots.. die worden dan allemaal verpest door zo'n stomme cap :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:13

pol013 schreef:
Tsja moeilijk:
Bokt verplicht je dan ook niet om een cap op te zetten hé. Het verplicht je dan alleen dat te doen als je foto's wil plaatsen. Dat is dan je eigen keuze natuurlijk.
Zou op zich best kunnen. Hecht niet zo gruwelijk veel waarde aan perse foto's plaatsen hier. Zou mij dus eerlijk gezegd een worst wezen.

Jammer dat er over deze opmerking heen gelezen wordt, want hij voegt weldegelijk iets toe.
Ik zou het ook wel een goede zaak vinden eigenlijk, hoe meer capgebruik wordt gepromoot hoe beter het is wat mij betreft.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 03-01-12 11:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-12 11:14

Nee. Laat ieder lekker zijn eigen keuze.