De planning

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BartVB
Eigenaar

De planning

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 13:06

Het is het idee dat het nieuwe EA vandaag ( := ) online gaat voor de rest van de gebruikers. Ben nu nog bezig met een aantal laatste dingen, daarna gaat alles leeg en gaat dev.bokt.nl dicht :)

Voor het zover is moet ik nog:
x Aantal categorieen en categorie-specifieke filters aanpassen
x Transacties uitschakelen (nog geen tijd gehad om hier echt naar te kijken)
x Zoeken op postcode fixen
x Makkelijk laatste reacties kunnen zien
x Contactgegevens duidelijker maken bij een advertentie
x Contactgegevens verbergen voor niet ingelogde gebruikers
x Beslissen of het nou 'Markt' of 'Eenmaal Andermaal' wordt
x Systeem overzetten van dev.bokt.nl naar http://www.bokt.nl (en dat heeft nog wat voeten in de aarde)
- Post maken voor VN
- Forum aanmaken over nieuwe EA
- Systeem open zetten voor kudde gebruikers (alleen voor kudde tot transacties het doen)
- Kijken wat de andere gebruikers ervan vinden en merken wat ze allemaal stuk krijgen :D

Maar goed, voor het zover is zijn we wel weer even verder :) Tot die tijd wordt meer testen zeer op prijs gesteld :j

Iedereen tot zover iig echt super, super bedankt! Heel erg veel aan gehad, hoop vervelende problemen zijn al opgelost, nice!

karuna
Drukke kabouter

Re: De planning

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:09

Risicovolle handelingen. Is dat niet wat snel? Omdat een aantal dingen nog niet fijn lopen en veel irritatie kunnen opwekken. Is het niet verstandiger iets langer testen en dan een goed werkend foutloos systeem te leveren zonder irritaties ed? Die 2 of 3 dagen maken toch niet uit.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:10

dan gaan al die leuke advertenties weg |(

was nog aan het onderhandelen over het broertje van Iris :+
Voor de rest ben ik redelijk voorzien in veel te duren spullen en oplichting {:)

En karuna als die vandaag niet online gaat, en het gaat morgen fout, dan gaat het helemaal lang duren, want dan moet Bart muffins gaan bakken 8-)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:13

Wat een planning Bart. Je zit flink krap in de tijd, maar de andere optie is muffins bakken. Dat lijkt me niks. Hoop dat alles werkt en op tijd is. SUCCES!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:18

Ik zou zelf de gok niet nemen en de muffins vergeten even. Beter iets langer en niet veel fouten overlaten. Of advertenties verwijderen en een iets grotere groep gebruikers er een paar dagen op los laten. Als het systeem zo n grote groep sprinkhanen niet aankan heb je niets meer.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:28

Op zich werkt alles wel volgens mij.
Alleen het zoeken gaan nog niet optimaal, maar je kunt advertenties bekijken, je kunt dingen kopen en verkopen.

En het reageren op gesloten advertenties kan al niet meer, als je een reactie verwijderd komt dat ook netjes in beeld.

Dus ik denk dat het nu prima is om mee te beginnen, en dan lekker verder sleutelen

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 13:30

Het systeem foutloos krijgen gaat niet lukken, zelfs niet als ik er nog 2 weken aan werk :+ Je wil niet weten hoe lang de lijst met openstaande punten hier is :) Maar b.v. het onthouden wat er in het afstandfilter is ingevuld of het opslaan van de postcode zodat mensen dat niet bij iedere nieuwe ad in hoeven vullen zijn geen punten die nodig zijn om het systeem te kunnen gebruiken.

Ik heb het idee dat het systeem (op de boven genoemde punten na) behoorlijk OK werkt. Het is niet perfect en mist vooral ook de nieuwe layout maar als we daarop wachten dan is het zo weer april :+

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:44

Het testen was leuk, maar het is nog leuker om onze echte advertenties erop te zetten. Ik kan niet wachten :P

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 13:55

Ik ben er blij mee.
het werkt, en er zijn altijd dingen die beter kunnen, maar dit is al 1000 keer beter dan MP.

En je weet nu welke dingen moeten veranderen dus rustig aan gaan werken en het komt helemaal goed.

(en de chrome browser vult zelf automatisch in, maar niet goed)

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:07

Gewoon gaan met die banaan :+ ook met testen krijg je niet alles weg en het voordeel van deze dagen is dat er relatief minder mensen online zijn ivm feestdagen/vakantie etc.

Succes!!

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:11

Tis aan de ene kant idd vroeg om het open te zetten, aan de andere kant de meeste bugs zijn er wel uit. Tuurlijk kan het altijd beter/netter en nog flitsender (en dan met name in de snelheid :+ ) maar ben het eigenlijk wel met Bart eens dat perfect niet te realiseren is in zon korte tijd.

Het enigste wat ik nog graag aan je to do lijst zou willen aanvullen Bart is, dat men niet bij elke advertentie het land, postcode en woonplaats moet in vullen. Daar kan nog giga mee gerommelt worden. Dat zou standaard aan je naam moeten worden vastgemaakt. Als een profiel zeg maar.

Het was echt leuk om te testen, en hoop dat je niet helemaal gek geworden bent door ons :D

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 14:22

Haha, nee hoor. Of ja, was wel veel de eerste dag maar dat is positief en was ook het idee :D Super bedankt dus!
Als al die problemen door tig honderd mensen gemeld zouden zijn dan zou ik pas gek zijn geworden :+

Hoezo rommelen met woonplaats trouwens?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:40

Ja laat een klein clubje bokkers los op een test en je zult het weten }> :D :+

Mijn advertenties staan er een paar op Duitsland, 1 op Belgie en een aantal op Nederland :D Dat is imo niet handig, want op die manier kan ik elke keer een andere standplaats invullen. Het maakt dat de doorzichtigheid een beetje verloren gaat. Daarnaast kan het wrevel opleveren bij kopers, die denken dat een product dichtbij te halen is, maar waarvan dan uiteindelijk blijkt dat het aan de andere kant van het land is.
Nou is dat natuurlijk meer voor de verkopende partij om te zorgen dat het correct is, maar als iemand niet goed op de naam let, kan een verkoper die de boel wil flessen het wel langer volhouden.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:43

ja, maar dat kun je met je profiel ook, elke keer een andere woonplaats invullen.

Denk dat dat echt aan de adverteerder is om juiste gegevens in te vullen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:44

Ik ga nu stoppen en daar knollie.

Dag advertenties tot nooit.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 14:50

Zo dat is vlot bart, en nog een hele tod do list ligt er voor je :j

Ik kan niet wachten op de eerste echte kopers en verkopers van "de markt" op bokt :D

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 15:24

Als iemand tijd/zin heeft; het zou heel handig zijn als iemand de nog openstaande topics door zou willen kijken. Het is daarbij vooral belangrijk of:

- Een probleem zo vervelend is dat het eigenlijk opgelost moet worden voor het systeem online gaat
- Het probleem al opgelost is maar het topic nog open staat.
- Het probleem al in een ander topic gemeld is

Zou je in die gevallen iets willen roepen in het topic?

Dan krijg ik weer een beetje overzicht met wat er nou nog open staat. Meeste staat hier op de lijst maar kan zijn dat ik iets over het hoofd zie. En dan wordt dit forum sowieso wat opgeruimder.

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:27

Snif, daar gaan al onze mooie advertenties! Ik vond het overigens heel erg leuk om te testen, bedankt dat ik ook mee mocht doen!
Ik denk dat de basis prima werkt en de extra opties heel erg mooi zijn, maar die kunnen i.m.o. ook wel later toegevoegd worden. Volgens mij zijn dat geen noodzakelijke dingen. Hopelijk komen ze alsnog, want ik vind het wél een goede toevoeging aan EA!
Krijgen we trouwens de primeur hier te lezen voor de naam? O:)

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:28

Gaat kijken naar de topics :D

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 15:28

Moet nog steeds iets beslissen over de naam :=
Staat nog niet op het lijstje he? :)

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:30

Sorry, volgens mij kun je nu dankzij mij iets toevoegen aan je lijstje... :o

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 15:31

Done.
Ook iets weggehaald, dat scheelt weer :+

_Dune_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:32

Nu maak je me wel nieuwsgierig Bart!

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 15:36

ik help even de openstaande topics door te nemen, en dan bv een TEM op wat rap nodig is?

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-11 15:37

Reactie in topic is handiger :j