EA Sorry, mag ik u even storen, ik zou graag wat van u kopen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Caira

EA Sorry, mag ik u even storen, ik zou graag wat van u kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-11 12:57

Ja sorry, beetje dramatische titel, maar mijn god het wordt ook wel gruwelijk dramatisch op EA hoor. Want kon je voorheen nog vrolijk iets kopen, tegenwoordig moet je zowat door de ballotage commissie om alleen je pb's maar beantwoord te krijgen. Willen de mensen hun artikelen niet kwijt?

Het begint al bij zowat iedere advertentie die je opent.

PAS OP

En direct daaronder:

HIER VOLGENS ENKELE REGELTJES Of je weer even plaats wilt nemen in de schoolbanken, en vooral LET OP

Lees deze regeltjes aandachtig door. Tsja brilletje op, en lezen dus maar
Vervolgens mag je enkel reageren als je geld hebt (DUH), je mag alleen bieden als het genoeg is voor TS, maar vaak staan er niet eens richtprijzen bij dus moet je hopen dat je helderziend genoeg bent om dit te kunnen bedenken. Vaak is hetgeen de TS ervoor wil hebben ietwat rooskleurig....

Bij de een moet je INCLUSIEF bieden, bij de volgende weer EXCLUSIEF
Als je de vraagprijs biedt is het gelijk verkocht en voor minder gaat het niet weg, bla bla bla... Maar waarom kun je dan bieden????
Verzendkosten voor verkoper... JOEHOE zo gaat het al sinds bokt een klein boktje was
En dit was zomaar een greep uit het geheel.

Als je pech hebt heb je eerst 20 regels door te worstelen voordat je bij hetgeen komt wat je wilt kopen. En nu is het dus ook al zo dat er mensen zijn die niet reageren wanneer het pbtje niet aan hun 'eisen' voldoen.

Mensen KOM OP zeg, je wilt toch verkopen? Of niet soms? Dan zal er toch een contact mogelijk moeten zijn tussen koper en verkoper. Ik heb nu het idee dat ik alles iedere keer moet uit gaan zoeken en door moet spitten voor ik uberhaupt maar een pbtje MAG sturen. En dan moet ik maar hopen dat het aan de eisen voldoet, anders kan ik wachten tot ik een ons weeg.

Caily

Re: EA Sorry, mag ik u even storen, ik zou graag wat van u kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:59

_O- En zo is het, niet anders. Marktplaats is veel beter :Y)

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:00

:= kan ik me helemaal in vinden, je moet eerst aan 1000000 regels voldoen wil de verkoper contact met je willen hebben.

+ de mensen sluiten hun advertentie niet als het product verkocht is, vervolgens PB je de mensen en wordt de advertentie gesloten zonder dat je ook maar een berichtje krijg van mijn excuus het is al verkocht {:)-:(

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:00

Hihi ik herken het helemaal, dat soort topics lees ik niet eens door. Zelf zet ik er altijd wel bij; ophalen of verzenden, verzendkosten koper. Dit omdat ik daar al een keer een discussie over heb gehad omdat ik het er niet bij had gezet.

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:01

Ik ben het helemaal met je eens!

Maar.... ik denk dat bokkers deze 'regels' niet voor niets zijn gaan maken,
hiermee proberen ze problemen te voorkomen. Niemand heeft zin in gezeur achteraf.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:07

Volgens mij is het gewoon een soort modetrend ofzo.

Ook die kreten van 'ik wacht niet op salaris of zakgeld' :o?
Ik heb al vaker wat verkocht op bokt maar nooit die vraag gekregen, lijkt me ook nogal logisch dat je niet bied tenzij je geld hebt.
Maar er is blijkbaar iemand die dat ooit heeft meegemaakt, dat in zijn topic zet wat door anderen gelezen wordt en die gaan dat allemaal nadoen want stel je voor dat...

Overigens ben ik het wel eens met dat de pb's netjes moeten zijn, bij verkopen van een deken oid maakt het me nog niet zoveel uit maar ik heb vaak gehad bij een adv voor een paard dat ik pb's krijg met alleen 'vp?' en verder echt helemaal niets, nul, noppes. Geen hoi, geen groeten van oid, helemaal niets.
Dat vind ik echt onbeschoft en neem ik ook niet serieus, is ook nooit serieus geweest overigens.
Ik reageer wel altijd hoor, en bij verkoop van een deken oid vind ik het nog weer anders maar ook dan kun je toch wel even hoi en je naam eronder zetten.

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:23

Ik heb nog best wel eens dat mensen vragen of ik ze een aanbieding van die week 2 weken later ook wil verkopen omdat ze nu geen geld hebben...
Dit doe ik meestal niet, dan wachten mensen maar op een volgende aanbieding.
Indien een aanbieding net een dag afgelopen is, en mensen dus eigenlijk "te laat" zijn wil ik dat wel doen.

Ik vermeld wel altijd wat de verzendkosten zijn dit omdat het per pakketdienst nog al eens verschilt, en sommige dingen echt NIET door een brievenbus kunnen :+
Dat voorkomt een hoop PB's.

Maar ik snap wel dat sommige mensen zulke dingen neerzetten.
Er worden soms echt rare dingen gevraagd (ook op MP hoor)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:29

heleboel mensen reageren, terwijl ze het pas kunnen betalen over een paar weken/paar maanden. dan krijg je een zielig verhaal over DA rekeningen(nooit geen andere) , en dat ze het zo mooi vinden,maar pas over...geld hebben.dan reserveer je, en hoor je er nooit meer wat van.
als er staat niet bieden, krijg ik geheid 3 pb 'tjes met een bod. dus mijn letters worden steeds groter, en ik bozer.
heleboel mensen denken dat dikke dingen toch in een vlop kunnen, en zoniet, dat de verkoper de verzendkosten wil betalen.
of ; zie boven-bieden inclusief verzendkosten.
als verkoper moet je duidelijk zijn, anders beantwoord je de hele dag dezelfde vragen.
en dan nog slaat iedereen de kleine-of inmiddels erg grote-lettertjes over.

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:30

Wat ik toch altijd het toppunt vind is:
MOET WEG, anders gaat het de prullenbak in...

En dan richtprijzen die niet realistisch zijn voor iets dat weg MOET

CharlotteMae

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:31

Je hebt hier wel een puntje hahaha.
Marktplaats is in deze wel veel handiger, het fijne aan bokt is dat je heel veel spullen op één pagina kan zetten en dat kan op MP niet.

flooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:48

Hahah ik koop nooit iets via bokt want ik vind het totaal niet handig en betrouwbaar maar ik moet hier toch wel echt om lachen.
Ik heb wel eens wat advertenties bekeken, volgens mij zijn het echte penny's die zulke regeltjes opstellen.
Gewoon niets van aantrekken en niet lezen of op reageren. Gewoon bieden wat je wilt bieden en verder mooi laten gaan. :)
Ik koop liever via grote sites of via marktplaats. Veel duidelijker en zakelijker.
Zag pas nog een advertentie met een paard te koop waarbij ook zulke regels werden gesteld. :P

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:54

Ik maak zelf nooit dit soort regels als ik wat verkoop, maar kom op, probeer maar eens wat te verkopen hier op bokt, 9 van de 10 keer is er wel iets. Of ze zeggen dat ze iets willen hebben, spreek je een prijs af, stuur je een mail met je bankgegevens, hoor je niks meer. Of je krijgt inderdaad de vraag als je je bankgegevens stuurt van vind je het goed als ik het de 15e betaal (terwijl het de 28e is :+ ), dan hou je het vast terwijl je het ondertussen al 3 x kan verkopen, hoor je daarna ook niks meer.... of je krijgt 20x dezelfde vraag omdat ze je advertentie niet goed lezen enz enz.

Nou daar wordt je aardig gefrustreerd van, dat kan ik je wel vertellen.

Er is natuurlijk ook een tussenweg. Zet neer wat je wilt verkopen, geef aan dat je niet ruilt en hoe je het verstuurd, en als mensen reageren via pb kun je alsnog bepaalde dingen bespreken mocht het nodig zijn.

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:56

Nog een paar weekjes wachten en dan is het nieuwe EA-systeem er. Ik denk dat als we daar allemaal aan gewend zijn het EA-gedeelte een stuk makkelijker wordt. Nog even uitzitten dus ;)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:59

Ik beschouw mij niet als penny Maaike maar de bokkers hebben het er zelf naar gemaakt dat de bokkende verkopers de regels moeten maken.
Het voorkomt voor de verkopende partij een hele hoop pb's waar je niks aan hebt.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:59

Ik vind het enorm vervelend dat mensen niet begrijpen wat "vraagprijs" betekend :\
Die roepen direct: o maar dat past niet in mijn budget.......

Voor een keertje nog de betekenis van het woord:

Citaat:
vraagprijs
` vraag - prijs de -woord (mannelijk) vraagprijzen som gelds die de verkoper voor een artikel vraagt (en waarover gewoonlijk `nog wat te praten valt`)

Vraagprijs
Bedrag dat de verkoper van een huis, tweedehands auto of anderszins vraagt om de eigendom van een goed over te dragen [euro/stuk; et cetera, maar nooit euro]. Synoniem: prijs

Vraagprijs
Een uitnodiging tot het doen van een bod.

http://www.encyclo.nl/begrip/vraagprijs

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:02

Ik zet de verzendkosten erbij, dat je mag bieden, en eventueel ophalen .. thats it ;)
Nooit vervelende reacties of rare boden.. gewoon netjes vraagprijzen neergezet, en ik vind het heel gewoon dat als ik een VP van €35,- neerzet er bijv. €22,50 geboden word! ik zeg namelijk dat dat mag, en doe precies zo. ;)

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:02

Tja het is ook gewoon razend irritant als mensen bieden en geen geld hebben, of 20 euro bieden voor gloednieuwe schoenen met een nieuwprijs van 120, weigeren verzendkosten te betalen....

Heb het gevoel dat jouw frustratie slechts naar enkelen gericht is, want mijn ervaring is dat de meesten hier maar wat graag van hun spullen af willen. En dat je dan niet altijd voor een dubbeltje op de voorste rij zit lijkt me vanzelfsprekend. ;)

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:03

randie schreef:

_/-\o_
Eindelijk... dacht dat ik de enige was.
Staat er wel 10x in dat het echt weg moet, in de weg ligt etc.etc. Dan denk ik "mooi, da's een koopje voor mij en zij is er vanaf!"
Niet dus... Dat is nog niet zo heel erg, maar zet het er dan ook niet in! :Y)

Wietsje92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:05

randie schreef:

Ja dit is een goeie. Ik dacht ook al dat ik de enigste ben die zo denkt :') Ik zie vaak topics met moet weg, maar dan wel voor enorme prijzen, dan vraag ik me af of t echt weg moet :=

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:07

Oke sommige gaan te ver, maar ik heb ook wel eens zulke domme reacties gehad van mensen terwijl alles toch echt altijd duidelijk in de tekst stond. (prijs, grootte, kleur, verzendkosten enz)
Vaak reageerde ik dan niet op zulk soort mensen, maar ik kan me indenken dat anderen alles ingedekt willen hebben en ja als je dan nog iets vraagt wat duidelijk in de tekst staat dan heb je gewoon een groot bord voor je kop.

lindalieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:10

Komt ook voor dat je de vraag krijgt hoe duur iets is en dat je vervolgens nooit iets weer hoort.... Stuur even een pb/mailtje terug waarin je zet dat je dat er niet voor over hebt of t boven je budget ligt.... Zo moeilijk is dat toch niet?? (Denk ik dan...)

iloonaa__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:10

Ik heb het helaas ook een keer meegemaakt dat ik iets gemaakt had voor iemand
En ze maar telkens uitstelde met betalen, en dat is heel erg vervelend
Ik geef mensen de kans maar als ze niet betalen gaat het product weer in de verkoop.

Ondanks dat zet ik het er niet bij. Ik vind dat het vanzelfsprekend moet zijn.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:31

Blijven ademen en nog even afwachten :D . Als het goed is zouden we geen muffins moeten krijgen :P .

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:37

bokkers zetten die tig regels neer omdat ze vervelende ervaringen hebben gehad , denk ik zo
het gebeurd idd regelmatig dat ze dan vragen: wil je wachten tot vrijdag want dan krijg ik mijn geld binnen
ach ja, je kan het altijd proberen toch? nee is nee en ja is ja :D
alleen sommige zijn er denk ik niet van gediend

ik heb ook wel eens neergezet: alleen serieuze reactie's

zoals bijv toen mijn paard te koop stond, dat ging mij echt aan het hart en dat stond ook in de advertentie
elke keer als ik een pb had met dat topictitel dan verschoot m'n hart, zo moeilijk vond ik het
en dan krijg je pbs als: zonde dat ik het geld niet heb joh,wat een plaatje

ja leuk hoor dat je hem mooi vindt, maar ik kan en wil hier niks mee......

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 16:42

Oh ik heb ook wel gehad dat ze wilden ruilen. Van ruilen komt huilen, en met ruilen kan ik geen brood kopen. Ik ruil dus alleen voor geld _O- .