Bokkers op EA die afspraken niet nakomen:(

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tequilaatje

Bokkers op EA die afspraken niet nakomen:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 23:34

Ik word er zo moe van he, die mensen die zeggen interesse te hebben in je spullen en niks meer laten horen :(
Je pbt wat heen en weer, allemaal prima, je wisselt gegevens uit, er wordt gezegd dat het geld wordt overgemaakt en vervolgens krijg je maar niks binnen op je rekening. Ja vraagt erachteraan en hoort vervolgens niks meer terug.

Ik heb al een paar keer gehad dat meerdere mensen interesse hadden in een artikel en degene die het eerste een goed bod deed dus vervolgens niet meer reageert. Eer je daar een keer klaar mee bent zijn alle andere geinteresseerden al lang voorzien en zit je nog steeds met je spullen.

Als je toch geen interesse hebt of als je ineens toch geen geld hebt, zeg het dan gewoon. Daar heb ik heus wel begrip voor, niks laten horen is gewoon onbeschoft!

Kan er niet gewoon een blacklist komen met mensen die dit soort dingen doen? Dan weet ik dat ik daar geen energie aan hoef te verspillen.

xxmayleexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:44

ja dat heb ik ook vaker... maar ik schrijf ze op voor mezelf... Snap niet dat mensen bieden en vervolgens niets laten horen.. Kleine moeite toch? Je kan immers ook zien wanneer iemand zijn pb gelezen heeft en als je dan toch online bent is het een kleine moeite gelijk het geld over te maken.... :o

Tequilaatje

Re: Bokkers op EA die afspraken niet nakomen:(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-11 23:48

Vooral als ze dan ook nog zeggen dat ze het overgemaakt hebben en dat dus echt niet waar is:(

Frozen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-11 23:48

Het zou misschien ook een idee zijn om een topic te maken ,hoe de transactie is verlopen etc..
iK denk dat iedereen dan wel 3 keer nadenkt..

Ik heb nu voor de 2 de keer een deken gekocht die helemaal goed moest zijn...nou dus niet...bij 1 ontbrak gewoon 50 cm bies aan de onderkant van de deken...en vanavond ontdekte ik dat waar de klip aan vast zit aan de voorkant,stuk was...

tja

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 09:21

niet te druk om maken, ik ben momenteel ook met een gigantische leegverkoop bezig en ook ik heb mensen die niks meer laten horen
maar ik zeg eerlijk, ik vergeet ook wel eens terug te pben of die ene foto op te sturen of wat ook
maar om mij dan gelijk op de " blacklist" te zetten vind ik wel erg ver gaan

ik heb het druk, en veel aan mijn hoofd en daarom in mijn profiel vermeld dat als ik vergeten ben terug te berichten dat ze mij dan nog even een pbtje moeten sturen om even te herinneren

en wat betreft mensen die niks meer laten horen op jouw spullen: Next! ik verkoop het gewoon zo weer aan een ander, ik ga niet wachten op mensen.........weg = pech

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:16

Frozen schreef:
Het zou misschien ook een idee zijn om een topic te maken ,hoe de transactie is verlopen etc..

Ik heb nu voor de 2 de keer een deken gekocht die helemaal goed moest zijn...nou dus niet...bij 1 ontbrak gewoon 50 cm bies aan de onderkant van de deken...en vanavond ontdekte ik dat waar de klip aan vast zit aan de voorkant,stuk was...

tja

Maar dat los je heel simpel op door zo'n deken te gaan halen.

abba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 12:21

Een heel andere klacht:

Overeenstemming hebben, afspraken gemaakt en dan je spullen ineens als verkoper NIET meer verkopen want ik doe hem niet meer weg (blablabla..... en er dan later achter komen dat ze het zadel dat jij gekocht had, toch te koop aanbieden maar nu voor een hogere prijs......) :(

Maar ja... dat hoort er blijkbaar bij als je tweedehands koopt (of verkoopt) dat mensen niet altijd even aardig en netjes zijn!

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:08

Dat heb je met tweedehands verkopers en kopers. Ik heb ook ooit eens een nieuwstaat touwhalster gekocht, nou toen ik die kreeg, halster was totaal niet diegene van op de foto en nieuwstaat was die ook niet meer. Tja, wat kun je eraan doen. Ik heb het toen zo maar gelaten.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:27

ikke schreef:
Frozen schreef:

tja

in mijn geval zou ik bv niet effe naar nederland rijden om een (oude) deken op te halen, verrij ik meer benzine dan dat het waard is ...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 13:45

Het lijkt idd normaal te wezen. Maar één troost niet alleen hier op bokt hoor.
Je wilt niet weten hoe vaak klanten een bestelling doen in de webshop en dan niet betalen en niets meer laten horen...... Jammer dat ze niet weten dan ook daar wel weer administratie achter zit....

Maar wat ik persoonlijk nog irritanter vind is, mensen die hun afspraken niet na komen!
Wij hebben een pony te koop staan en maken een afspraak om te komen kijken. Alle afspraken die je hebt staan voor hun verzet. Pony netjes gemaakt, bellen op het tijdstip dat ze zullen komen af om een vage reden. Maken een nieuwe afspraak voor een week later, en je maakt de pony weer netjes maar komen gewoon weer niet opdagen.....

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:09

Duhelo schreef:
ikke schreef:

in mijn geval zou ik bv niet effe naar nederland rijden om een (oude) deken op te halen, verrij ik meer benzine dan dat het waard is ...

Waarmee je dus feitelijk zegt dat het niet de moeite waard is om tweedehands dekens over te nemen.........

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:12

tuurlijk wel, als ik bv een deken van 200 euro plus kan overnemen voor 50-75 euro in goede staat, dan zou ik het doen, maar ik ga daarvoor geen 100 euro benzine verrijden als het via de post voor 10 euro gaat. dan kan ik evengoed die van 200 euro nieuw in de winkel halen ;)

Hier in belgie is er trouwens maar een kleine "2dehandsmarkt" van paardenspullen, jullie verkopen simpelweg veel meer tweedehands :D

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 14:14

Duhelo schreef:
tuurlijk wel, als ik bv een deken van 200 euro plus kan overnemen voor 50-75 euro in goede staat, dan zou ik het doen, maar ik ga daarvoor geen 100 euro benzine verrijden als het via de post voor 10 euro gaat. dan kan ik evengoed die van 200 euro nieuw in de winkel halen ;)

Hier in belgie is er trouwens maar een kleine "2dehandsmarkt" van paardenspullen, jullie verkopen simpelweg veel meer tweedehands :D

En hoe denk je dat dat komt?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 15:59

ikke schreef:
Duhelo schreef:

En hoe denk je dat dat komt?

omdat belgie achterloopt in de paardensport :+

Darkness85

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 16:46

ikke schreef:
Waarmee je dus feitelijk zegt dat het niet de moeite waard is om tweedehands dekens over te nemen.........

Wat is dit nu weer voor vreemde beredenering.... Ik vind dat als het goedkoper is om te verzenden, het onzin is om 50,- of meer aan benzine te gaan verrijden. Dan ben je een dief van je eigen portemonee.

Duhelo, ik ben het 100% met jou eens!! Wel vraag ik altijd foto's uit alle hoeken van het artikel wat ik wil kopen. Zodat je niet voor verassingen komt te staan. Ik koop eigenlijk nooit een 2e hands artikel zonder een recente foto gezien te hebben.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:45

Darkness85 schreef:
ikke schreef:

Wat is dit nu weer voor vreemde beredenering.... Ik vind dat als het goedkoper is om te verzenden, het onzin is om 50,- of meer aan benzine te gaan verrijden. Dan ben je een dief van je eigen portemonee.

Duhelo, ik ben het 100% met jou eens!! Wel vraag ik altijd foto's uit alle hoeken van het artikel wat ik wil kopen. Zodat je niet voor verassingen komt te staan. Ik koop eigenlijk nooit een 2e hands artikel zonder een recente foto gezien te hebben.

inderdaad, daar let ik ook een beetje op
ik moet zeggen, al mijn duurdere spullen heb ik altijd via bokt gekocht (barefoot london mt 1 zndr vps, een london maat 2 met vps, nu laatst een startrekk imitatie westernzadeltje, heb net van een bokker twee (origineel veel te dure voor mij) goede westernpads gekocht, etc.
de prijzen waarvoor ik tweedehands iets koopt zijn meestal naar de kwaliteit ook, de laatste london bv heb ik gekocht voor 300 euro, helemaal goed; maar wat wrijfplekken op het zweetblad, nou, who cares?
je weet als je tweedehands iets koopt dat er gebruikssporen kunnen opzitten, dan hou je er rekening mee in de prijs.
Wat ik wel vind is dat er mogelijkheid moet inzitten als je bv iets koopt die volgens de verkoper zo goed als nieuw is, maar iteindelijk kapotgereden is, dat je dan wel iemand kunt aanspreken daarover en een oplossing zou kunnen vinden0

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 18:50

ikke, die opmerkingen slaan echt nergens op :')

Ik ga ook geen 200 km rijden om een tweedehands deken op te halen, die je voor 10 euro naar je toe kunt laten sturen. Je gaat er toch vanuit dat iemand de waarheid schrijft over het artikel en goede foto's neerzet.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:07

Frozen schreef:

Of gewoon weer reageren toestaan op EA :7

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 20:45

TAO-->FZ

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:56

Er is een nieuw EA onderweg waar we feedback kunnen geven. :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 21:57

Gamblerscup, daar is iedereen volgens mij wel op de hoogte, maar het is maar de vraag wanneer dat er komt ;) Muffins, kom maar op!

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:06

"Hopelijk binnen een paar maanden"... ik hoop eerlijk gezegd wat sneller, want het is voor beide partijen vaak niet leuk meer zo.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:12

GamblersCup schreef:
ikke, die opmerkingen slaan echt nergens op :')

Ik ga ook geen 200 km rijden om een tweedehands deken op te halen, die je voor 10 euro naar je toe kunt laten sturen. Je gaat er toch vanuit dat iemand de waarheid schrijft over het artikel en goede foto's neerzet.

Maar je kunt mij niet wijsmaken dat het noodzakelijk is om dergelijke spullen vanuit de andere kant van het land te laten komen; alsof je er anders niet aan kunt komen. Het zijn verdorie geen onderdelen van een Rolls Royce uit 1926!!!

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:15

Wat een vergelijking zeg ikke :')

Tuurlijk is het niet noodzakelijk, maar als jij hem voor een leuk prijsje online kan scoren scheelt 't vaak toch wel een stuk bij een nieuwe! En zeldzame dekjes etc, die kom je ook niet overal tegen hoor! ;)

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-11 22:18

In tweedehands artikelen is geen ruime keus, je moet geluk hebben dat je iets vindt wat je leuk vindt en wat je paard ook nog een toevallig past. Als ik de keuze heb uit een blauwe of groene deken op 25 km afstand, of een zwarte op 200 km afstand, wil ik toch echt de zwarte!

Dus wat je er nu allemaal weer bijhaalt, is m toch ook niet ;)