schaduwaccount in de schoenen geschoven?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

babooska

schaduwaccount in de schoenen geschoven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 20:22

Dat ik mede lid ben geworden van bokt is door een vriendin van mij die al half jaar lid was op bokt, maar sinds deze week is zij dus niet meer welkom. (Kan ook niet meer inloggen) en dat vind ik vreemd.
Zij krijgt een of ander SA (Schaduw account) in haar schoenen geschoven waar zij nog nooit van heb gehoord! Bewijzen hiervan krijg je natuurlijk niet.
Wat is dit voor een vreemde manier van zaken doen? En hoe kan dit in het vervolg voorkomen worden? Want ik zie heb de lijst van SA's wel gevonden hier op forumzaken, maar is die niet belachelijk hoog?
Er zijn vast meer bokkers die dit mee hebben gemaakt. Ik vind het alles behalve een normale gang van zaken.

Daphx93

Re: schaduwaccount in de schoenen geschoven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:24

Dat kunnen modjes zien.
Of er meerdere accounts zijn op 1 computer :)

xingridx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:26

Als je vriendin het niet eens is met dit besluit kan ze altijd contact opnemen met de bezwaarcommissie via bezwaarcommissie@bokt.nl :j

Dan kijken wij nogmaals naar de zaak en beslissen of de sanctie inderdaad terecht is gegeven of teruggedraaid wordt.

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:27

Ja, ach. Welkom op Bokt. Hier heb ik ook bans om gehad.
Slaat nergens op maar je doet er niks aan. Ik had ook geen schaduw accounts. Wel een hele paarden-familie op één pc.

Bezwaarcommissie kun je mijn inziens ook weinig mee.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:32

Chaos schreef:

Zou je dat toe willen lichten? :)
Mag ook per pb hoor.

Kan me niet herinneren dat wij ooit een bezwaar van jou behandeld hebben?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:33

Ik denk dat Chaos dat niet toe hoeft te lichten, lijkt me algemeen bekend.

maar ontopic, ik denk dat je daar hier geen antwoord op gaat krijgen.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:35

HAd ik ook hoor, mijn dochter en ik op één pc op bokt en ik heb veel moeite moeten doen om het uitgezocht te krijgen maar is al een paar jaar geleden.
Sindsdien ook geen last meer gehad.

Prrrr

Als je vriendin een SA heeft aangemaakt, is dat geen reden voor een directe ban. Als ze al eerder een account had, dan is het nieuwe account geband. Als ze het niet eens is met de ban, dan kan ze bezwaar aantekenen tegen die ban bij de bezwaarcommissie, maar dat staat dan ook in het bericht dat aan haar verzonden is.

Het is dus niet zo dat iemand 'zomaar' door een willekeurige mod geband kan worden, en dat er, als je geband bent, niks meer kan doen.

Overigens worden er heel wat SA's aangemaakt, bijvoorbeeld door mensen die iets willen zeggen of doen dat ze onder het eigen account niet durven. Om te voorkomen dat je je op Bokt gemakkelijk als iemand anders voor kan doen, of erger, om te voorkomen dat je op Bokt eenvoudig een ander op kan lichten, modereren we vrij streng op de regel dat je maar één Bokt-account mag hebben en dat je dat ook alleen zelf mag gebruiken. Aan de lijst heb je al gezien dat dat kennelijk ook nodig is...

Iris82

Caira schreef:
Ik denk dat Chaos dat niet toe hoeft te lichten, lijkt me algemeen bekend.

maar ontopic, ik denk dat je daar hier geen antwoord op gaat krijgen.

Das is jouw mening. Ik zou het graag van haar willen horen.
Over het algemeen hoor je mensen wel wanneer ze bezwaar ingediend hebben en OWs blijven staan, maar hoor je ze niet wanneer OWs wel teruggedraaid worden. Wat op zich voor mij verder geen enkel probleem is hoor, want ik hoef helemaal geen schouderklopje oid. Maar hierdoor ontstaat er wellicht een eenzijdig beeld.

TS: Als jouw vriendin ons een mailtje stuurt kan zij daar zeker antwoord op krijgen.

angell81

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:36

Hmm, jammer, mijn dochter heeft ook een account op Bokt en zo denk ik wel meerdere gezinnen.
Als gezin krijg je dan toch meerdere accounts op je naam? Worden wij dan ook binnenkort aangemerkt met SA?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:39

Ik wil het best toelichten.

Mijn mails werden niet serieus genomen. En het was uberhaupt een crime om uberhaupt te vinden om er met iemand over te spreken. Toen heb ik éénmaal contact gehad en verder nooit meer wat gehoord. Heb dus braaf mijn ban uitgezeten.

Dat er niks bekend is geeft al wel weer aan hoe serieus mijn berichten genomen werden.

Ik kreeg een standaard antwoord terug: Het bokt-team had besloten dat ik wél schuldig was aan het gebruiken van een SA of zoiets dergelijks stond er. Motivatie kon ik niet krijgen, behalve dat schrijfwijze hetzelfde was. Nou dat kan wel kloppen, mijn moeder, zusje en ik schrijven allen hetzelfde, praten hetzelfde en denken hetzelfde. We hebben met zijn allen een bedrijf en een visie. Dus het sloeg gewoon allemaal nergens op. :)

Maakt verder niet uit, krijg ook zo vaak geen antwoord van andere Mods, of één keer en vervolgens niet meer. Ik bedenk dan maar dat jullie ook maar vrijwilligers zijn maar jammer is het wel.

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:42

Chaos schreef:
Ja, ach. Welkom op Bokt. Hier heb ik ook bans om gehad.
Slaat nergens op maar je doet er niks aan. Ik had ook geen schaduw accounts. Wel een hele paarden-familie op één pc.

Had ik ook. Nog bedankt voor gisteren. Ik weet precies wat je bedoelt en vaak is dat ;(

Maar op veel fora is het zo dat moderators denken dat ze het heft in handen hebben, zonder maar een weerwoord van desbetreffende persoon zelf te hebben ontvangen. Vaak weet ik niet waar die grootheidswaanzin vandaan komt. Oeps _/-\o_

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:46

Laat ik het zo stellen "op veel fora gaat het weinig democratisch te werk". Best jammer, maar ook niet alle reacties worden nagelezen. Zeg je een keer iets verkeerds, dan lig je eruit. Ik heb een hekel aan zulk soort onrecht en dat zal moeten veranderen. Zo kinderachtig. Nou, die ban komt eraan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:50

angell81 schreef:
Hmm, jammer, mijn dochter heeft ook een account op Bokt en zo denk ik wel meerdere gezinnen.
Als gezin krijg je dan toch meerdere accounts op je naam? Worden wij dan ook binnenkort aangemerkt met SA?

Even melden :j
Mijn zusje en moeder bokken ook, en ook regelmatig vanaf dezelfde PC. Ik heb even de mods ingelicht met onze namen erbij, zodat ze er rekening mee kunnen houden.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:50

Simon1234 schreef:
Laat ik het zo stellen "op veel fora gaat het weinig democratisch te werk". Best jammer, maar ook niet alle reacties worden nagelezen. Zeg je een keer iets verkeerds, dan lig je eruit. Ik heb een hekel aan zulk soort onrecht en dat zal moeten veranderen. Zo kinderachtig. Nou, die ban komt eraan.

Ga je nou heel teleurgesteld zijn als die ban niet volgt en misschien je mening aanpassen als die niet volgt?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:54

Iris82 schreef:
Chaos schreef:

Zou je dat toe willen lichten? :)
Mag ook per pb hoor.

Kan me niet herinneren dat wij ooit een bezwaar van jou behandeld hebben?

Als je bij een mod om opheldering vraagt krijg je een dooddoener als antwoord. Paar weken later stel je de vraag nog een keer per pb en weer dezelfde dooddoener. Waarom zou een bezwarencommissie dan wel serieus zijn??? Ik geloof daar eerlijk gezegd niet zo in en ik snap ook heel goed dat er meer mensen zo denken.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:58

Waarom zouden we als bezwaarcommissie niet serieus zijn? :)

We zijn juist in het leven geroepen om in geval van OW's of bans de procedure nog eens goed te bekijken. En mocht blijken dat er iets niet klopt dan wordt dit ook teruggedraaid. Blijkt dat alle bewijs wel klopt, dan blijft het inderdaad gewoon staan.
Je moet alleen wel bezwaar maken en als je dat niet doet, dan zal er dus ook niets gebeuren :)

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:00

Heb ook wel eens aangeprobeerd te kloppen bij de bezwarencommissie. Daar hoef je echt niks van te verwachten, wat een drama. Ook ik kreeg inderdaad geen respons van de vele mods die ik eerst 'moest' benaderen. En vervolgens een super simpele reactie terug van de bezwarencommissie die niet eens inging op de pb die ik gestuurd had. Dat heb ik ook gemeld maar er nooit meer iets van gehoord.

Ik zit op diverse fora maar dit is de enige waar zoveel over-fanatieke mod's continue waarschuwingen en sancties uit zitten te delen. Mijn ervaring is hoe meer de mod's ingrijpen hoe vervelender de sfeer wordt.
Tuurlijk zijn het vrijwilligers en leuk dat ze het doen, maar als je ze serieus nodig hebt dan reageren ze niet eens.

willemieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:01

Amanda schreef:
Waarom zouden we als bezwaarcommissie niet serieus zijn? :)

We zijn juist in het leven geroepen om in geval van OW's of bans de procedure nog eens goed te bekijken. En mocht blijken dat er iets niet klopt dan wordt dit ook teruggedraaid. Blijkt dat alle bewijs wel klopt, dan blijft het inderdaad gewoon staan.
Je moet alleen wel bezwaar maken en als je dat niet doet, dan zal er dus ook niets gebeuren :)

en als je het wel doet wordt er ook niet gereageerd...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:03

willemieke schreef:
en als je het wel doet wordt er ook niet gereageerd...

Ik stuur je even een pb. Ik kan namelijk niets terugvinden over jouw mail.

Simon1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:03

Haha .. (mod NM)

Ik heb wel een vraagje. Ik wil een adv plaatsen, maar dat lukt niet.
Nee, maar ik heb het niet tegen jou of u persoonlijk, maar in zijn algemeenheid. Wat hierboven ook wordt gezegd, op 1 IP-adres kunnen meerdere accounts worden aangevraagd. Dat maakt niets uit, maar het wil niet zeggen dat ik dezelfde ben als een gezinslid, alhoewel we misschien hetzelfde schrijven. Ik merk ook dat je hier en dat is ook op veel fora waar je net binnen komt vallen dat je minder status geniet dan iemand die zoals u/jij zoveel berichten heeft gepost, maar eens moet de eerste keer zijn. Het lijkt net of je opleidingsniveau etc. ermee gemoeid is. En mijn ervaring met paarden, auto's, huizen, vakantieoorden is niet groot, maar mega :) :D :9 ;)

PussInBoots

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:05

Simon1234 schreef:
Haha .. (mod NM)

Ik heb wel een vraagje. Ik wil een adv plaatsen, maar dat lukt niet.
Nee, maar ik heb het niet tegen jou of u persoonlijk, maar in zijn algemeenheid. Wat hierboven ook wordt gezegd, op 1 IP-adres kunnen meerdere accounts worden aangevraagd. Dat maakt niets uit, maar het wil niet zeggen dat ik dezelfde ben als een gezinslid, alhoewel we misschien hetzelfde schrijven. Ik merk ook dat je hier en dat is ook op veel fora waar je net binnen komt vallen dat je minder status geniet dan iemand die zoals u/jij zoveel berichten heeft gepost, maar eens moet de eerste keer zijn. Het lijkt net of je opleidingsniveau etc. ermee gemoeid is. En mijn ervaring met paarden, auto's, huizen, vakantieoorden is niet groot, maar mega :) :D :9 ;)

En wat heeft dat met het topic te maken?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:05

XmissdaphX schreef:
Dat kunnen modjes zien.
Of er meerdere accounts zijn op 1 computer :)

Maar wat als mijn man ook op Bokt wil vanaf mijn computer?
(dat wil hij niet maar dat terzijde.)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:06

Mijn mening, gebasseerd op mijn bevindingen is dat er bepaalde vragen hier gewoon niet gesteld mogen worden aan de mods. Daar kunnen ze geen antwoord op geven en dan wordt je afgescheept met een opmerking, we zijn ermee bezig. 3 jaar later komen er nog steeds dezelfde dingen voor en als je na een ow om opheldering vraagt, weer het antwoord we zijn ermee bezig |o |o Maar als jij denkt dat je er iets aan kunt veranderen dan wil ik gerust mijn vraag nog eens stellen, alleen ik denk niet dat een bezwarencommissie een duidelijk antwoord van de mods kan krijgen zonder dat het mod team met de billen bloot moet. Ik heb niets tegen mods persoonlijk, ken zelf 2 aardige mods, maar dat eromheen draaien daar erger ik me groen en geel aan. Neem gewoon een duidelijk standpunt in.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:13

Alleen het feit dat van hetzelfde IP geplaatst wordt is ook nooit voldoende reden om aan te nemen dat een account wel een SA zal zijn... wij zijn er natuurlijk ook van op de hoogte dat in één gezin meerdere mensen op Bokt kunnen zitten. Ook een school-IP zal geen aanleiding zijn om aan te nemen dat er sprake is van een SA (al vraag je je soms wel af wat mensen op school doen als ze zoveel vanaf school posten...). Het onderzoek naar een SA gaat echt wel verder dan dat.

Net als iedere andere bokker ben ook ik ooit begonnen met mijn eerste bericht - en net als elke andere mod. Soms vallen bokkers op door bijvoorbeeld hun manier van posten, en als het een beetje meezit dan kunnen we een SA snel onderscheppen - bij voorkeur wanneer die nog niet zoveel posts heeft geplaatst.

Opleidingsniveau kunnen we niet zien, tenzij iemand dat opgeeft of anderszins duidelijk maakt. Dat heeft dus per definitie niets met die beoordeling te maken.