TEM standaard op bericht terug

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

secricible

TEM standaard op bericht terug

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-11 20:03

Tja, is het mogelijk om dat in te stellen?
Ik wil altijd graag een berichtje krijgen als ik een TEM heb gestuurd, maar vergeet het vinkje vaak om te zetten. Is het niet mogelijk dat je ergens in kan stellen dat je het vinkje standaard op een bericht terug kan zetten.

balance
Moderator Over Paarden

Re: TEM standaard op bericht terug

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 03:36

Je kunt natuurlijk ook nog in een pb naar de moderators van het forum waarop je reageerd waarin je nogeens aangeeft om welk topic het gaat.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 09:44

Ik denk dat die mogelijkheid de mods onnodig veel werk gaat opleveren. Veel zullen vergeten dat vinkje dan weg te halen en geeft een mod in feite onnodig antwoord. (wat dan ook nog eens niet gelezen wordt). Als jij een bepaalde dienst wilt, moet je er ook wat voor doen.

En net wat balance zegt: je kunt altijd nog een pb naar de mods van dat topic sturen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:10

al verschillende keren geopperd. Ik hoef niet perse een bericht terug, maar wil wél graag weten wie mijn tem heeft afgehandelt.

een "bedankt voor je tem" is een hele kleine moeite vind ik, maarja.... er gebeurt niet veel mee

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:12

Als je aanvinkt dat je bericht terug wenst stef krijg je altijd te lezen wie je tem behandeld heeft. Kan 'n keer vergeten worden denk ik dan maar. Maar dat is mij iig nog nooit overkomen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-11 13:13

:x

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-11 13:22

Ik bedoel niet dat het standaard bij iedereen op bericht terug staat, maar dat iedereen zelf kan kiezen wat hij standaard wil.
Lijkt me voor mods niet meer werk, want nu zet ik dat vinkje bij iedere tem met de hand om. Een pb sturen vind ik ook zowat, doe het idd meer om te zien wie het afgehandeld heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 11:28

Ik probeerde als mod altijd bij iedereen in ieder geval een bedankt neer te zetten, en als het mogelijk was ook wat meer toelichting, bijvoorbeeld, bedankt! Ik ga het verplaatsen. Zelfs als iemand geen antwoord wilde. Wat dat aangaat kost het een mod niet meer of minder moeite om een antwoord achter te laten, zij zien alle tems, inclusief reactievelden op 1 pagina. Zelfs als iemand geen antwoord terug wil.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:40

Dus... wat is dan het probleem om in te voeren dat men standaart reageert met "bedankt voor je tem"
Wel zo gebruiksvriendelijk :j

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:44

Wordt ook heel vaak wel gezegd hoor, moet je kijken bij gebruikerspaneel en dan onderaan dat lijstje met dingen als profiel enzo staat ook iets waar de topics staan die je hebt getemd. En vaak staat daar wel iets van bedankt oid

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:57

Ik weet prima waar ik het kan vinden Nienkex, dat is het punt ook niet en niet de strekking van het topic

Nienkex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:17

Oké, ik dacht dat dat was wat je bedoelde ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 18:04

nee, dat is inderdaad niet awt ik bedoelde.

Er zijn ook genoeg mods die niet reageren en ik vind het altijd wel fijn om iets terug te krijgen, al is het maar een "dankjewel". Je kan zelf bij een TEM aangeven of je wel of geen bericht terug wilt, dit vinkje staat altijd standaard op "geen bericht", dus als je wel een bericht wilt moet je dat vinkje om zetten en dat vergeet ik ngo wel eens. Vandaar dat ik me afvroeg of de mogelijkheid bestaat om een voorkeur aan te kunnen geven dat mijn vinkje standaard op "wel bericht terug" staat.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 20:52

Ik snap wat je bedoeld TS :j Maar vraag me af of dit technisch haalbaar is en of het iets is dat op het moment prio heeft. Bart is momenteel op vakantie en steekt daarnaast heel veel tijd in het nieuwe EA/de nieuwe lay out etc. Ik denk dat het niet heel hoog op de vrij lange 'to do list' gaat eindigen.

Zelf stuur ik áltijd antwoord op een tem, ook aan mensen die aangeven geen bericht terug te hoeven. Inderdaad zodat gebruikers weten wie wat afgehandeld heeft en eventueel nog de mogelijkheid hebben mij een pb met vragen te stellen. Volgens mij doen veel van ons dat ook op die manier :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:14

Maar veel dus ook niet mas, en tja, er wordt de laatste tijd wel erg vaak verwezen naar dat het druk is met het nieuwe ea, wat ik me ook absoluut voor kan stellen hoor, maar bokt draait om meer dan enkel ea...
Het lijkt mij vrij simpel als alle mods gewoon gaan hanteren dat ze standaard even iets reageren, dan hoeft er ook niks aangepast te worden

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 21:36

stef schreef:
Maar veel dus ook niet mas, en tja, er wordt de laatste tijd wel erg vaak verwezen naar dat het druk is met het nieuwe ea, wat ik me ook absoluut voor kan stellen hoor, maar bokt draait om meer dan enkel ea...
Het lijkt mij vrij simpel als alle mods gewoon gaan hanteren dat ze standaard even iets reageren, dan hoeft er ook niks aangepast te worden

*\o/* _/-\o_

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:54

Wat ik mij afvraag. Weet iedere gebruiker waar een antwoord op een TeM te vinden is? We sturen namelijk meestal, tenzij echt dringend, geen PB naar aanleiding van een TeM. Een reactie op een TeM is dan ook niet in jouw inbox te vinden, wel is deze te vinden in het gebruikerspanel, onderaan, bij Tip een Mod. Kijk je bij gesloten meldingen, dan zie je alle topics waar jij ooit op geTeMd hebt en klik je op een topic, dan lees je jouw TeM en de reactie die iemand gegeven heeft.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 21:57

Als er een vraag over een TEM is komt dat toch naast nieuwe berichten te staan ?
Misschien zou er ook zoiets kunnen komen staan als je TeM verwerkt is, dan weet iedere gebruiker ook dat er iets mee wordt gedaan, waardoor mensen gemotiveerd worden om te TeMmen.

Er zullen wel weer bokkers gaan zeuren dat het storend is en ze er niet om gevraagd hebben :+

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 22:16

Het gaat er ook niet om dat er een pb gestuurd moet worden fenn, maar als ik in mijn lijst afgehandelde tems kijk, zijn er genoeg waarvan ik niet weet wie m behandelt heeft omdat er niks staat

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 10:49

stef schreef:

Natuurlijk draait niet heel bokt om EA, dat beweer ik ook nergens. Maar EA is wel een project waar al een hele tijd aan gewerkt wordt en dat Bart graag af wil ronden voor het eind van het jaar (al is het maar om te voorkomen dat hij 100.000 muffins moet bakken). En dan hebben zulke zaken gewoon prioriteit en anderen wat minder.
Overigens bespreken we op dit moment wel met elkaar op welke manier iedereen omspringt met het wel/niet beantwoorden van tems en hoe we dat onderling af kunnen stemmen :)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 19:58

Helaas wordt er al zo'n... Eens even denken.... Bijna 2 jaar aan het EA gewerkt? Oh en de voorpagina? Maargoed, heb al eerder aangegeven dat het allemaal érg lang duurt. Weet heus ook wel dat Bart een leven heeft buiten bokt, maar het excuus wordt een beetje afgezaagd zo langzamerhand.

Wat betreft het beantwoorden van TeM's : toen ik mod was gaf ik standaard een bedankje en gaf ik aan wat ik ermee deed. Een aantal van de mods die van een jaar geleden tot nu zijn aangesteld reageren vaak niet met een bedankje. Het is even een sociaal dingetje. Ik doe moeite om een TeM te zetten, mee te denken, en dan kan er niet even wat vanaf. Ja, dat is jammer. Misschien de nieuwe mods vertellen dat het ook voor een gebruiker leuker is als ze even bedanken als ze een TeM sluiten? Kleine moeite...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-11 20:01

mja, ik vind ook: soms wordt er niets met de TEM gedaan. Prima, maar leg dan uit waarom er niets mee gedaan wordt. Aangezien ik ook nog niet weet wie de TEM gelezen heeft is het moeilijk om dan een berichtje te sturen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:03

Klopt, dan gooi ik die TeM er gewoon nog een keer in...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:30

Winged schreef:
Misschien de nieuwe mods vertellen dat het ook voor een gebruiker leuker is als ze even bedanken als ze een TeM sluiten? Kleine moeite...

Dat wordt ook gedaan Winged :j
Ik vraag me alleen af hoe je weet dat de tems waar niet op gereageerd wordt gesloten zijn door nieuwere mods? Want als je geen reactie krijgt zie je ook niet wie de tem sluit. En verder wordt nieuwe mods ook gewoon aangeleerd om een bedankje te sturen dus je aanname is niet helemaal correct :)

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-11 20:47

secricible schreef:
mja, ik vind ook: soms wordt er niets met de TEM gedaan. Prima, maar leg dan uit waarom er niets mee gedaan wordt. Aangezien ik ook nog niet weet wie de TEM gelezen heeft is het moeilijk om dan een berichtje te sturen.

Hoe weet je dat er niets mee is gedaan? Mijn ervaring is dat gebruikers soms denken dat er met een TeM niets gebeurt terwijl er wel degelijk actie is ondernomen. Veel van ons werk is onzichtbaar en dat kan ook niet anders. Als je bijvoorbeeld melding maakt van een schaduwaccount of berichten die niet door de beugel kunnen dan kan ik me voorstellen dat je nieuwsgierig bent naar de uitkomst, maar juist daarover kunnen/willen we eigenlijk haast niets kwijt. Een bedankje is dan wel leuk maar misschien niet echt het antwoord waar je op had gehoopt.