niet betalende kopers..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

spicegirl

niet betalende kopers..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 23:54

er zal best wel eerder een topic zijn geopend.maar waar ik zo tam van word -:(- zijn de mensen, die te koop aangeboden spullen bij je reserveren (zo goed ben je dan, om te wachten op loon e.d.) , je dan weken, en soms maanden laten wachten, en dan nooit meer wat laten horen.niet reageren op mailtjes/pb 's.
giftig word ik daar om !
waarom dan niet het fatsoen hebben om te zeggen dat je toch geen geld hebt ? of wat anders gevonden hebt ?denken ze dat zwijgen en iemand laten wachten , beter is ?
of mensen die je de spullen laat nameten, extra fotos maken. ik neem dan de moeite, en dan hoor je ook weer nix.waar is het fatsoen ? in 1 week al 4 x meegemaakt (diverse spullen, diverse sites, dus niet alleen op bokt ). een onbeschoftheids -epidemie ?
het resultaat is dat de goeden onder de kwaden lijden, ik reserveer nooit meer wat. :n
kopen is niet verplicht,maar een antwoord staat wel zo netjes.

Shyso

Re: niet betalende kopers..

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:56

Ja het is echt heel erg... Ik heb het vooral op mp gehad.... Mensen bieden... Willen toch niet... Laten niets meer weten.... Echt niet leuk

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:58

herkenbaar ja.
Alles nameten, weer mailen, nog meer vragen krijgen terwijl alles duidelijk vermeld staat.
Afspraak maken om te komen passen zelfs nog voor die paar duppies en dan de afspraak niet eens afzeggen en dus voor niets thuis gebleven terwijl het niet uit kwam :(
Dat is het leuke van internet.......ze zien je dan toch niet.....alsof je een pc bent ipv een mens die daar zit te typen.

Ik reserveer ook niet meer en wacht ook nergens meer op.....jammer voor de mensen die wel fatsoen hebben maar het is niet anders.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-11 23:58

vooral als je in de tussenliggende tijd een geinteresseerde heb gehad, MET geld.. :( die dan ook alweer voorzien is.

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-11 23:58

Niets laten reserveren. Kopen is binnen nu en 24-uur overmaken, anders gaat het naar een ander.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 00:00

ach ja het komt vaak voor inderdaad. Ik ben een , al zeg ik het zelf, actieve verkoper. Dat mensen niks meer van zich laten horen is vervelend inderdaad maar ik kan er wel mee leven. Der zijn gerust wel mensen die wel geintreseert zijn in je spullen :) En voor die mensen zorg ik ervoor dat de verkoop zo soepel en snel mogelijk verloopt.

kimberley82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 00:02

Idd, gewoon geen weken of maanden meer wachten.
En mensen lezen ook zo vaak over dingen heen, krijg je vragen over iets wat al duidelijk in de advertentie staat vermeld :')
Maar hier gelukkig ook een hoop goede ervaringen hoor!

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 00:03

de spullen raak ik uiteindelijk wel kwijt, dat is het punt niet. wat mij stoort, is het gebrek aan fatsoen, en mensen, die denken met andere mensen te kunnen "spelen ".
ik heb daar gelukkig geen last van,maar er zijn mensen, die hard op het geld zitten te wachten.of dringend iets anders moeten kopen (b.v. een slecht passend zadel vervangen ),maar dat niet kunnen, tot het andere verkocht is.

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 00:05

Tja ik kan het geld ook goed gebruiken en ik snap je ergenis maar dat blijf je houden. Vind het vervelend dat mensen geen afbericht geven inderdaad. Vooral als je nog een mail stuurd om te vragen of alles goed is verlopen. Het eerste waar ik aan denk als ik na een paar dagen nog steeds geen geld zie is dat ze het op de verkeerde rekening hebben gestort :P

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 00:07

Tip:

Houd het eenvoudig. Ophaalafspraak binnen 24u = koper.
Betaald = van jou.

"Weekje wachten?" "Kom over een week nog maar een keer terug."

scheelt een hoop gezeik ;)

HTM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 01:32

Ik spreek nog wel eens af via bokt hoe lang ik iets reserveer, met een maximum van 3 dagen meestal.
Loon enz ga ik niet op wachten, dan kopen ze het maar een andere keer.
En anders als ze langer dan die 3 dagen geen geld hebben dan komen ze maar nog een keer terug, met een beetje geluk heb ik het nog, of moeten ze wachten op een nieuwe aanbieding.

Dingen nameten doe ik nog wel, maar blijf daar ook niet mee bezig.
Eigen foto's maken van nieuwe producten doe ik niet, alleen soms van de voor- of achterkant van een product als daar nog geen foto van is.
"aan" foto's maak ik al helemaal niet met nieuwe dingen, meestal toch geen paard/pony die het past :D, en geen paard/pony of model op de zaak staan :+

Alleen als het tweedehands dingen zijn dan maak ik eigen foto's en zijn die niet goed genoeg, dan pech, koop het maar bij een ander, of nieuw, en betaal veel meer.

Aurelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 01:40

Oh ik herken het! Ik had van die schrikdraadpaaltjes, die best zwaar zijn, helemaal meegesleept met het ov van Maastricht naar Utrecht omdat de koper ze daar zou komen ophalen. Niks hoor, gewoon niet komen opdagen! Niet eens afbellen. Kon ik weer terug met mijn paaltjes. Daarom heb ik echt geen zin meer om spullen via marktplaats te verkopen. Dus bij deze als iemand nog interesse heeft in schrikdraadpaaltjes :p.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 09:42

MP is idd verschrikkelijk !
en constant ; waar heb je die gekocht, zijn er ook andere maten/kleuren ? wat heb ik daar nu aan, als ik wat verkoop ?

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:47

Idd vervelend... Ik reserveer ook niet meer! Laat aan de mensen weten dat ze rustig hun tijd kunnen nemen, maar als er een andere koper sneller beslist is het weg!

Waar ik vervelender van word, zijn mensen die niet realistisch bieden!
Heb ik iets nieuws te koop (twee keer gebruikt, niets aan te zien, of iets wat niet 'slijt' (in mijn geval een pommel)) en vraag ik minder dan de winkelprijs, nog willen mensen maar de helft van de nieuwprijs betalen. Als ik dan zeg dat het sowieso goedkoper is dan in de winkel, krijg je de reactie: "tja, voor die prijs koop ik het dan liever nieuw!". Hallo, het is nieuw? :? Dus je betaalt gewoon liever OF de helft, OF de volle pond?

Ashley5760

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:52

Heel herkenbaar!
Misschien is het iets om net zoala bij ebay te doen. Dat je op een bepaald moment verplicht bent tot koop en dat de kopers en verkopers "feedback" (wat openbaar is) geven. Over bv snelheid v verzenden, snelheid v betalen en of het product aan omschrijving voldoet etc

Tinky12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:56

Niet wakker van liggen,werd vroegâh ook doodmoe van hoor...tegenwoordig heb ik zoiets van...graag of niet.Maak duidelijke afspraken,houd het x-dagen voor je vast (ivm betaling) en hoor je na die dagen niets,waag je er 1 mail aan.Binnen 24 uur geen reactie dan is het klaar.

Aurelle...in jouw geval,altijd vooraf laten betalen.Komen ze wel opdagen en zoniet mogen ze de kosten dragen voor een retourtje (in dit geval) Maastricht-Utrecht.Over de paaltjes vag je mij trouwens pb sturen :)

Als ik iets van mensen koop betaal ik altijd zo snel mogelijk en als we ergens afspreken betaal ik meestal vooruit,wel zo makkelijk.

Verder...fatsoen kun je bij sommige mensen er echt niet meer inkrijgen hoor,niet druk om maken.Verwijder je adv ook nooit voordat je het ook echt kwijt bent maar zet bv neer : "Onder voorbehoud van betaling verkocht" of "gereserveerd"
Dus...diep ademhalen...adem in....adem uit....en doorgaan met leven ;) :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 09:59

Je kan het meestal al een beetje peilen aan de stijl van de PB's die je krijgt. Slechts: "vp" zijn in de regel de niet serieuze kopers. Als je een net verhaal krijgt, kan ik er in de regel meer mee.

Met name sinds de verandering van EA, dat je alleen maar via PB kunt reageren ben ik het volgende gaan hanteren: reactie = reactie. Is de koper serieus, zorgt ie dat 't geld zo gauw mogelijk op mijn rekening staat.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 09:59

@wendychewie - ook zo herkenbaar.ik heb ook vaak nieuwe dingen, die dan mijn paard net niet passen, of net niet staan.dan krijg je idd dat soort opmerkingen, of er word belachelijk geboden.had eens een hoofdstel, kostte mij 400 e. ik wilde 250, en expliciet erbij ; niet bieden-was duurder..krijg ik een bod van 25 !! euro (ja ja, verslik je niet ) en dan nog een boos mailtje als ik niet erop reageer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:01

Ja, rare kopers kom ik ook regelmatig tegen.
Maar toch zijn er genoeg trucjes om dat zo veel mogelijk te voorkomen.
Zorg dat je advertentie compleet en duidelijk is. Zodat je niet urenlang alle potentiële kopers dezelfde email met informatie moet sturen bij interesse.

En zet er duidelijke voorwaarden in. Dan weet de koper ook gelijk al dat hij niet bij jou hoeft te proberen om dingen te reserveren ofzo. :)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:02

TS, het zal vast niet de laatste keer zijn. Zulke berichten gewoon verwijderen. Mensen lezen niet tot amper... hun probleem. Er hoeft maar 1 iemand te zijn die wél goed leest. :j

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 10:05

mijn advertenties zijn vrij duidelijk. toch krijg je constant "herhalings "vragen.als je dan zegt, dat alles al in de ad staat, is men beledigd.
en zeik-mailtjes blijf je krijgen : .."er staat wel niet ruilen,maar ik heb een..." , of "verkoop je ze ook los ? NEE .."oh,maar als je ze danooit toch los .." enz. enz.of toch bieden, terwijl er altijd duidelijk bij staat van niet..je krijgt het idee, dat men alleen de plaatjes kijkt, en verder niet leest.of maling hebt aan wat je neerzet.

Elanor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:06

Wendy_Chewie schreef:
Waar ik vervelender van word, zijn mensen die niet realistisch bieden!
Heb ik iets nieuws te koop (twee keer gebruikt, niets aan te zien, of iets wat niet 'slijt' (in mijn geval een pommel)) en vraag ik minder dan de winkelprijs, nog willen mensen maar de helft van de nieuwprijs betalen. Als ik dan zeg dat het sowieso goedkoper is dan in de winkel, krijg je de reactie: "tja, voor die prijs koop ik het dan liever nieuw!". Hallo, het is nieuw? :? Dus je betaalt gewoon liever OF de helft, OF de volle pond?

Dat vind ik niet zo gek, het gaat namelijk niet alleen om het 'nieuw' zijn. Als je het bij een winkel koopt, heb je de mogelijkheid om het om te ruilen, en heb je vaak een garantie als er iets mis mee blijkt te zijn. Via internet moet je toch maar hopen dat het past, en heb je bovendien geen enkele garantie als er (na verloop van tijd) iets aan mankeert. Je kunt het dan niet even ruilen of wegbrengen ter gratis reparatie. Wat mij betreft moet het daarom wel écht financieel aantrekkelijker zijn, anders betaal ik liever wat extra voor meer zekerheid. :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-11 10:08

dus als je zelf wat nieuws hebt gekocht, en het past niet, moet je het maar voor een fractie verkopen ? soms heb je de bon niet meer, of is het te ver weg om nog ff terug te brengen.

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:09

Tja, echt tweedehandse spullen wil ik ook vaak wel nog een 'stout' bod op doen, je weet maar nooit :)
Maar als iets echt nog nieuw is...
En inderdaad, beledigd reageren als je hen aangeeft dat je hun bod niet goed vindt en je VP aan wil houden...
Soms denk ik... ik laat het nog liever verstoffen dan aan jou te verkopen!
Zo had ik laatst ook een man, die kwam kijken naar een zadel dat ik te koop had. En maar afdingen, en maar zeuren, uiteindelijk vroeg ik 300, en hij wou niet hoger dan 250. Toen had ik iets van, stik maar, je krijgt het niet eens meer mee, ook al bied je nu nog 300!

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-11 10:10

spicegirl schreef:
dus als je zelf wat nieuws hebt gekocht, en het past niet, moet je het maar voor een fractie verkopen ? soms heb je de bon niet meer, of is het te ver weg om nog ff terug te brengen.

Of je hebt het zelf via i-net besteld, en omdat het uit de verpakking is kan je het niet meer ruilen!