Geen eigen foto bij show je nieuwe harnachement.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CoronaLime

Geen eigen foto bij show je nieuwe harnachement.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 08:39

Ik, als verfent liefhebber van het ''show je nieuwe harnachement-topic,'' vind het erg jammer dat er tegenwoordig steeds meer foto's van internet gepost worden. Eerder temde ik er altijd op en de post werd eigenlijk altijd verwijderd, tot ik laatst de reactie kreeg van een mod dat ik niet meer moest temmen omdat een eigen foto niet verplicht was.

Kan dit niet ingesteld worden dat dit wel zo is?
Allereerst is het veel leuker om naar iemands eigen foto's te kijken, en als er lukraak foto's van internet gepost worden dan kan ik ook wel gwat plaatjes van dure spullen er neer zetten... Word de geloofwaardigheid niet beter van :Y)
Daarnaast is het een kleine moeite om even zelf een foto te maken als je iets gekocht hebt.

Nou bokt, wat zeggen jullie ervan? :D

Leinearthur

Re: Geen eigen foto bij show je nieuwe harnachement.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 08:53

Ik snap het probleem eerlijk gezegt niet :o. Want waarom zou je allemaal dure spullen neer zetten? Andere mensen jaloers maken? nou mij krijg je daar niet gek mee hoor!
En het gaat er toch om wát je nieuw hebt. En niet hoe het op de foto staat en waar die foto vandaan komt?

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 08:56

Als je zomaar wat foto's van internet neerzet dan kan iedereen toch doen alsof ie net een nieuwe GPA cap, petrie laarzen, kieffer zadel & lakhoofdstel heeft, zonder waarheid. Kan jij je misschien niet voorstellen maar er zijn serieus zulke kinderachtige mensen die zo anderen 'jaloers' willen maken :+

Gaat er inderdaad om wat je nieuw hebt maar een eigen foto vind ik veel leuker, want dan is het jóuw product ipv zomaar een voorbeeld van internet. :Y)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 09:00

Achja, het is maar hoe je jezelf gek laat maken.
Aangezien je maar eens per maand er wat op mag zetten, ga ik niet de spullen bij elkaar pakken voor de foto. Als degene het willen zien op eigen foto, zijn ze vrij om mij een pbtje te sturen :)
Ik doe niet vaak internet foto maar de laatste keer wel omdat ik best een partij had gekocht over de maand. :) (wedstrijddingen). Maar mensen mogen best pben om aparte real lifefoto's te zien als ze graag willen. :)
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 05-07-11 09:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 09:00

tja met een eigenfoto word het allemaal wat persoonlijker dat wel :j
Maar er zijn ook mensen zonder camera en een oud mobieltje die geen foto's kan maken, mogen die hun harnachement dan niet laten zien?

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-11 09:05

Denk niet dat die er zoveel zijn, maar inderdaad nee. Want dan laat je gewoon een voorbeeld zien :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-11 18:56

Hoe wil je controleren of het een eigen foto is?

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 13:02

Nou dat zie je toch heeel duidelijk? :P Kijk maar eens in 't topic, dat zie je er zo vanaf :j

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 13:07

Ik denk dat het nog behoorlijk lastig word.

Ik heb bijvoorbeeld dit dekje gekocht :D
Afbeelding

Is natuurlijk niet waar, ik heb hem van google, het is een foto van Bokker Deniece. Maar het is niet te zien dat het niet mijn dekje is toch? :Y)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 13:09

Nee dat is zo, maar je ziet in elk geval het dekje in het echt, ipv een voorbeeld foto van internet :j

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:24

Ik kan me eigenlijk wel iets voorstellen bij deze "klacht".
Het topic heet 'Show je nieuwe harnachement". Een foto van het internet halen is niet JOUW nieuwe harnachement showen.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 19:26

Eindelijk iemand die het snapt _/-\o_

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:30

Volgens mij snapt iedereen het probleem wel hoor.

Wat is het verschil tussen een foto van iemand anders jatten of een foto van de site waar je hem van gekocht hebt? In beide gevallen is het NIET van jou, en kun je zeggen dat het van jou is terwijl dat niet zo is...

Maybe is het mogelijk om te controleren, maar ik betwijfel het :)

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 19:36

Nou, veel mensen zetten het er ook gewoon wel bij, als ze een foto van internet hebben + een voorbeeldfoto pik je er zo uit :j

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 19:39

In de op staat ook dit:

Ivm de strenge regels (als 1 post per maand) is het verstandig om zo veel mogelijk harnachement/setjes op 1 foto te zetten of maak een overzichtelijke collage.
Dus ze gaan er wel vanuit dat je eigen foto's maakt & post :j

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:41

CoronaLime schreef:
In de op staat ook dit:

Ivm de strenge regels (als 1 post per maand) is het verstandig om zo veel mogelijk harnachement/setjes op 1 foto te zetten of maak een overzichtelijke collage.
Dus ze gaan er wel vanuit dat je eigen foto's maakt & post :j

Waar zie je dat dan? Of maak een overzichtelijke collage. Collage kan van alles zijn dus en hoeft geen eigen foto te zijn dan.
Vind ook eigs dat je je een beetje aanstelt, wat is er nou zo erg, word je dan jaloers oid? Moet je bewijs hebben dat diegene het gekocht heeft? :?
Foto zelf maken of internet, beide zie je het product en vaak via internet beter.
Zoals wedstrijdjasjes is lastig mooi op de foto te zetten dus dan doe/zie ik liever een nette internetfoto. :j

VERAx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:43

Ja, ik vind dat ook jammer! Ik vind het leuk om in dat topic te kijken zodat ik ook een beetje kan zien hoe de spulletjes er in het 'echt' uitzien, op de foto's van winkels e.d word er toch wel wat aan bewerkt en is er ook niet te zien hoe de kleur nou eigenlijk is (aangezien foto's van verschillende webshops toch nog wel eens willen verschillen), en hoe het desbetreffende product valt etc. Ik vind het ook leuk om te zien als het harnachement op een paard word geshowt; kun je gelijk even kijken hoe het staat op dat kleur/soort paard! :D

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 19:44

Ik vind het gewoon leuker om naar echte foto's te kijken dan naar een voorbeeldfoto van het internet :)
Het punt is eigenlijk gewoon dat vroeger posts met internetfoto's gewoon weggehaald wrden, in elk geval nadat ik er op temde altijd wel. En nu niet meer, vroeg me af waarom dat zo is :)

Persoonlijk zou ik een regel in de trant van eigen foto's posten erg leuk vinden, maar dat is natuurlijk geen noodzaak. :Y)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:49

VERAx schreef:
Ja, ik vind dat ook jammer! Ik vind het leuk om in dat topic te kijken zodat ik ook een beetje kan zien hoe de spulletjes er in het 'echt' uitzien, op de foto's van winkels e.d word er toch wel wat aan bewerkt en is er ook niet te zien hoe de kleur nou eigenlijk is (aangezien foto's van verschillende webshops toch nog wel eens willen verschillen), en hoe het desbetreffende product valt etc. Ik vind het ook leuk om te zien als het harnachement op een paard word geshowt; kun je gelijk even kijken hoe het staat op dat kleur/soort paard! :D

Nouja, dan is het een kleine moeite om ff te pben en vragen om een reallife foto toch? :)
Ik heb vaak gewoon geen zin om alles weer bij elkaar te leggen vd afgelopen maand en dan een foto te maken. (word moeders ook niet zo blij van als ik dat doe).

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-11 19:53

Dat is wel zo, maar dan alsnog vind ik het leuker als iedereen gewoon gelijk eigen foto´s post :j
Denk dat iedereen, hoe 'n onzin ze het ook vinden, dat wel stiekem kan beamen :Y)

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-11 19:56

ik zie ook liever eigen fotos vind dat veel leuker ook om te zien hoe iets bij het paard staat.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:03

MelanieB schreef:
Vind ook eigs dat je je een beetje aanstelt, wat is er nou zo erg, word je dan jaloers oid?

Omdat dat het concept/titel/doelstelling van het topic is.
Als je te lui bent of gewoon geen zin hebt om alles op de foto te zetten moet je niet posten in het topic.
Simpel toch, dacht ik?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:06

Ik snap het wel hoor, van een plaatje van een webshop zie je vaak niet de echte kwaliteit / kleur. Op een eigen foto wel..

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:42

Gini schreef:
MelanieB schreef:
Vind ook eigs dat je je een beetje aanstelt, wat is er nou zo erg, word je dan jaloers oid?

Omdat dat het concept/titel/doelstelling van het topic is.
Als je te lui bent of gewoon geen zin hebt om alles op de foto te zetten moet je niet posten in het topic.
Simpel toch, dacht ik?

Ik vind het nou wel leuk om spullen te posten dus dat doe ik wel gewoon ja, en als ik inyernetfoto mooier vind dan eigen foto gebruik ik gewoon internetfoto :) en anders pben ze maar :Y) simple as that

NiNM

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-11 10:50

Ik vind het juist ook wel leuk als er eigen foto's bijstaan, vaak ivm met kleur etc de i-net fotos/plaatjes kunnen soms nog wel is afwijken.
Maar goed iedereen moet t zelf weten, al vind ik wel dat als iedereen lukraak foto's van i-net post het iedee van het topic wel een beetje weg is. Dan had het net zo goed een 'Plaats-plaatjes-van-Google-topic' kunnen zijn....