Apart "wie kan ik pb'en"- subforum?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bellona_K

Apart "wie kan ik pb'en"- subforum?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-06-11 19:10

Dag bokkers,

Valt het jullie de laatste tijd ook op, dat er topics zijn met daarin de centrale vraag: "Wie kan ik even pb'en?"

Ik heb dit nu al een aantal keer voorbij zien komen. Is het een optie om hiervoor een apart subfora te maken, zodat in de bestaande subfora dit soort topics niet meer voorkomen? In het aparte subfora kan iedereen die wilt pb'en met medebokkers over wat dan ook hiervoor een oproepje plaatsen.

Zomaar een ideetje.

Anoniem

Re: Apart "wie kan ik pb'en"- subforum?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:12

Je bedoeld een centraal topic? Een sub forum is namelijk iets anders..

Tsja ik ben er geen voorstander van.. Er zijn al zoooooveel centale topics

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:12

Ach , wat maakt het uit :) ?
Ik irriteer me meer aan toppics van mensen die bijv. verzorgpony zoeken ,maar nog geen 25 nuttige berichten hebben dus het maar expres ergens anders neer zetten.

RelarDevi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:13

Een centraal topic lijkt me voldoende.. Ik snap er eigenlijk niks van, hoe deden ze dat vroeger? Gewoon bespreken met mensen uit je omgeving lijkt me, waarom kan dat tegenwoordig niet meer?

Nannepannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:14

Hmm.. Mij is het eigenlijk helemaal niet zo erg opgevallen..?
Net schoot er eentje voorbij, maar zo vaak zie ik ze niet hoor
En inderdaad, er zijn al zo veel centrale topics. Je kunt van alles wel zo'n topic starten..

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:15

Ik denk dat het aantal topics dat daarover gaat op zich nog wel meevalt, in ieder geval niet genoeg om er een apart subforum voor te maken. Ik ben het er dan ook niet mee eens dat het nodig is :)

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:15

Ik ben voor!

Ik had vorige week ook zoiets wat ik even niet volluit op internet wou pleuren, en heb aan een paar pbtjes op dat moment heel veel gehad :)

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:16

Ik wilde hier net een topic over maken. _O-
Ik vind het zinloos en erger me eraan. :Y)

Subforum vind ik zinloos. Open dan een topic waar iedereen zijn pb-connecties vandaan kan halen. :+

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:17

Ik ben er wel voor het valt me de laatste tijd wel op..

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:17

nou diegene die zijn verhaal kwijt wil mag mij gerust een PB sturen. Het is soms wel fijn je hart bij iemand te kunnen luchten.

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:19

deflin schreef:
nou diegene die zijn verhaal kwijt wil mag mij gerust een PB sturen. Het is soms wel fijn je hart bij iemand te kunnen luchten.

Dat is het probleem ook niet, maar als iedereen die een probleem heeft en het niet open en bloot op bokt wil zetten (wat ik volkomen begrijp) een topic gaat openen stroomt LZP over met 'pb-topics'. Maak dan gewoon een centraal topic. :j

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:21

Tellie schreef:
deflin schreef:

Dat is het probleem ook niet, maar als iedereen die een probleem heeft en het niet open en bloot op bokt wil zetten (wat ik volkomen begrijp) een topic gaat openen stroomt LZP over met 'pb-topics'. Maak dan gewoon een centraal topic. :j

Huh nu snap ik je niet meer, bij je eerst post dacht ik nou wat ben jij aardig :+ en nu vind je het wel een goed plan :') Spreek je jezelf nou tegen of word ik gek }:0

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:22

Elma_ schreef:
Tellie schreef:

Huh nu snap ik je niet meer, bij je eerst post dacht ik nou wat ben jij aardig :+ en nu vind je het wel een goed plan :') Spreek je jezelf nou tegen of word ik gek }:0

Ik denk dat jij gek word. :P
Ik ben tegen het openen van een subforum, maar voor het maken van een centraal topic. Ik snap dat mensen sommige zaken niet open en bloot op bokt willen zetten, maar als ze toch hun verhaal kwijt willen is dit een mooie oplossing. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:23

Of iedereen die open staat voor een pb zet een PB zijn/haar onderschrift. Want het zijn er echt te weinig om een centraal topic over te openen.

En ik heb wel eens een pb gehad vanuit zo'n wie mag ik pb-en topic. En dat was nou niet echt iets schokkends.. Waar van ik dus ook dacht bespreek het gewoon met je ouders/vrienden..

Elma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:24

Tellie, ik snap hem helemaal! Was even het verschil tussen een sub, en centraal topic kwijt :P

Tellie

Nini_roosje, dat lijkt me ook niet echt handig. Dan moet je bokt gaan afstruinen om te kijken wie je kan pb-en. Dan beter een centraal topic, hoeft ook niet storm te lopen natuurlijk, maar dan is er in ieder geval een plaats waar het kan.

Elma_, haha, maakt niet uit. Dat dacht ik al. :D
Laatst bijgewerkt door Tellie op 29-06-11 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

moelly

Ik ben er ook voor, ik wordt nu op het moment erg goed geholpen door een aantal geweldige bokkers.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:28

Tellie schreef:
Nini_roosje, dat lijkt me ook niet echt handig. Dan moet je bokt gaan afstruinen om te kijken wie je kan pb-en. Dan beter een centraal topic, hoeft ook niet storm te lopen natuurlijk, maar dan is er in ieder geval een plaats waar het kan.

Elma_, haha, maakt niet uit. Dat dacht ik al. :D

Tsja dat is ook weer zo. Misschien gewoon een stikky met een lijst van mensen die wel een pb willen?

De rede dat ik tegen een centaal topic ben is omdat die 9 vd 10 keer over het hoofd worden gezien. Zo bestaat het "fotobewerk centaal topic" al heel lang en als nog zijn er regelmatig topic's over met aanvragen. Wat dus alleen maar meer werk mee brengt.

Maarja aan de andere kant word een stikky waarschijnlijk ook over het hoofd gezien

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:29

Dat hou je altijd. Mensen kijken, lezen en zoeken vaak niet voordat ze iets posten. :)
Ik blijf erbij, een centraal topic. :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:34

Centraal topic lijkt me wel handig idd :j ik sta er altijd voor open maar als ik bijv druk ben heb ik niet echt de tijd om fatsoenlijk te reageren.. Terwijl als ik me de takke verveel op mn werk ofzo ik dan ik een centraal topic zou kunnen knallen van joh, tot die tijd heb ik weinig te doen, kom maar op :D

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 19:45

Centraal topic lijkt mij ook wel een goed plan, omdat aparte topic ervan eigenlijk weinig toegevoegde waarde hebben.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-11 20:41

Ik ben voor, soms kan het heel goed helpen iets van je af te schrijven en dat lucht dan op, anderen hebben vaak ook een andere zienswijze over iets dan dat ik zelf zou hebben. Ik stel voor een centraal topic, waar bokkers hun pb kunnen aanbieden als luisterend oor en bokkers hulp kunnen vragen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-11 12:28

Op dit soort "met wie mag ik PBen" topics mag gewoon getTEMd worden, die zijn namelijk inhoudsloos en dus volgens de regels niet toegestaan,

een centraal topic zie ik niet zitten, we zijn juist bezig het aantal centrale topics omlaag te halen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-11 23:57

Jans schreef:
Op dit soort "met wie mag ik PBen" topics mag gewoon getTEMd worden, die zijn namelijk inhoudsloos en dus volgens de regels niet toegestaan,

een centraal topic zie ik niet zitten, we zijn juist bezig het aantal centrale topics omlaag te halen.

Nou ik schop deze even omhoog

maar het staat momenteel weer vol met die pb topics......

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-11 11:59

Gisteravond zijn er ook nog twee gesloten, dus ik denk dat een centraal topic wel nuttig kan zijn.