Haii wat mij altijd opvalt is dat bokkers meestal, de bokkers die een mening hebben die veel mensen slecht vinden bijvoorbeeld dat ze roken lekker vinden of hun paard zonder vriendje in de wei zetten of altijd hulpteugels gebruiken, kunnen we hier niet iets aan doen?
wss heeft ze het over de negatieve sfeer die er soms hangt op bokt... wat wil je daar verder mee ts?
RoosIris
Geplaatst: 17-05-11 18:42
waarom? roken is slecht(en niet stoer), paard alleen is slecht, hulpteugels ook bij verkeerd misbruik
we leven in vrij land en hebben recht op een eigen mening
AapjeAstrid
Geplaatst: 17-05-11 18:43
Volgens mij missen er een paar woorden in je zin, want het lijkt me niet dat je er iets aan wil doen dat er bokkers zijn met een andere mening dan de meeste bokkers?
Het ligt er vaak aan hoe iemand de reactie leest. Sommige zien in een eerlijke en onderbouwde mening zelfs nog iets wat aanvallends is en sommige meningen zijn ook echt aanvallend. Maar dan kun je altijd de temknop gebruiken als je denkt dat een reactie niet door de beugel kan.
JuliaMaria
Geplaatst: 17-05-11 18:50
RoosIris schreef:
waarom? het is niet afkraken, maar een mening
Nou nou nou... Hier op bokt kan het aardig hard gaan hoor, dan is het meer mening opdringen, puur uit betweterigheid en gelijk willen hebben.
het is maar net hoe je een reactie opvat. En tuurlijk kan het wel eens hard gaan....
Needje
Geplaatst: 17-05-11 18:52
Misschien eerst even nalezen voor je een post post TS?
_Reneee
Geplaatst: 17-05-11 18:53
Nee zo gaat dat al járen.
JuliaMaria
Geplaatst: 17-05-11 19:32
RoosIris schreef:
het is maar net hoe je een reactie opvat. En tuurlijk kan het wel eens hard gaan....
Vaak heeft het niets meer met opvatten te maken, maar is het gewoon ronduit gemeen of het opdringen van een mening. Gebeurt hier ontzettend vaak, vooral onder de diehards die denken dat ze anderen wel even de grond in mogen trappen...
Nouja soms zijn reacties wel wat hard, maar geloof me je leert er mee om gaan.
gonnyvdz
Geplaatst: 17-05-11 19:43
het mening geven kan op verschillende manieren vallen bij de ts hea, en niet iedereen neemt een bericht op zoals jezelf. en ben t met deze ts eens de manier van een mening geven mag wel eens wat veranderen. kan je een onzeker iemand nog onzekerder van maken.
Jette
Geplaatst: 17-05-11 19:45
RoosIris schreef:
waarom? het is niet afkraken, maar een mening
dat is waar, en ik vind ook dat je er wel mee om moet gaan. maar soms wordt er 30x dezelfde mening gezegd. en ja, deze mensen hebben (vaak) wel gelijk. Maar het is ook de manier waarop.
bv. iemand heeft zijn paard (tijdelijk) alleen dan kan je zeggen: Je moet je paard echt niet alleen houden, zo heeft hij helemaal geen fijn leven! of Ik zou serieus overwegen om een maatje erbij te nemen, als het echt niet anders kan in de vorm van een geit.
en vaak wordt er dan heel veel achter elkaar optie 1 gezegd. en dat kan best hard aankomen als diegene hard opzoek is maar nog niks gevonden heeft of zo.
en ook dit is weer een mening
mistid
Geplaatst: 17-05-11 19:47
Als je het niet zegt krijg je er ook geen commentaar op. Ik vind het altijd dom als mensen een topic maken waarin ze eigenlijk iets aankondigen, bijvoorbeeld - Ik rook, jij ook? - Ze zeggen op school dat ik een h*er ben omdat ik jongens pijp (2 weken terug ofzo was er serieus zo'n topic!!) - Ik heb een slof gebruik!! - Mijn paard staat de hele dag op stal, wat kan ik daaraan doen? - Ik vind mijn stalhouder niet aardig - Op stal wordt er over mij geroddeld
Als je zulke dingen niet op bokt zet, is er ook geen haan die er naar kraait. Als je het erop zet schreeuw je imo om negatieve reacties