Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Kiwipitje schreef:Tja als iemand z'n kat doodgereden is op een doorgaande weg, dan mag je ook niet zeggen dat ze zelf maar beter op het beestje hadden moeten passen. Neee dan is alles ach en wee en uiteraard de schuld van die asociale automobilist.
Elin_ schreef:@Vjestagirl zo kunnen we blijven doorgaan.
De wereld is geeen happy place meer en zal dit ook niet worden.
Als het door jou schuld komt dan is het gewoon .. ''niet huilen. Beest heeft meer geleden dan jij nu en dan ook nog is door jou''
Klaar. Het is heel flauw ,maar het is wel zo.
Vjestagirl schreef:Ik zie niet in wat je ermee opschiet. Ja, iemand heeft wat fout gedaan, en is daar nu ontzettend verdrietig over, want beestje overleden. Dat doen ze de volgende keer vast anders. Dan hoef je dat er toch niet nog extra in te wrijven als zo'n dier al dood is, daar heeft niemand wat aan. Denk ik.
_Cindy schreef:Vind ik niet. Je had het kunnen voorkomen. Je hebt het niet gedaan. Eigen schuld. Als je er geen plek voor hebt moet je geen kat nemen. Ik zet ook geen paard in m'n schuur.Kiwipitje schreef:Vind ik niet. Wij hebben er bewust voor gekozen onze kat alleen in de achtertuin te laten. Maar dat kan niet bij iedereen, en ik vind dat een ongeluk. Niet op tijd de dierenarts bellen etc. vind ik compleet iets anders.Tja als iemand z'n kat doodgereden is op een doorgaande weg, dan mag je ook niet zeggen dat ze zelf maar beter op het beestje hadden moeten passen. Neee dan is alles ach en wee en uiteraard de schuld van die asociale automobilist.
Kiwipitje schreef:Vind ik niet. Je had het kunnen voorkomen. Je hebt het niet gedaan. Eigen schuld. Als je er geen plek voor hebt moet je geen kat nemen. Ik zet ook geen paard in m'n schuur.
Optiwolk schreef:Kiwipitje schreef:Vind ik niet. Je had het kunnen voorkomen. Je hebt het niet gedaan. Eigen schuld. Als je er geen plek voor hebt moet je geen kat nemen. Ik zet ook geen paard in m'n schuur.
Mijn zus heeft plek genoeg voor 2 katten, woont in een rustige wijk, zelfs tegenover velden.
Maar katten blijven katten, die willen natuurlijk liever in het veld er rechtover muisjes gaan vangen.
Komen ze thuis van hun vrijgezellenfeestje, vinden ze kat + muis plat terug.
Hun eigen schuld? Hmmm, begrijp je standpunt, maar ben het er niet mee eens.
Weet voor de rest niet over welk topic het gaat, dus hou me daar buiten, maar hier wou ik toch even op reageren.
Silly1972 schreef:Ja inderdaad je weet dat dat kan gebeuren als je je kat buiten laat, je weet dat ze dan overreden kunnen worden, maar mag men daar niet alsnog verdrietig over zijn??
Maar volgens mij gaat dit topic daar niet over