hoe kan ik mijn ouders overtuigen om een paard te kopen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

RSR_paarden

hoe kan ik mijn ouders overtuigen om een paard te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 09:30

wie heeft er nog tips voor mij.
hoe ik mijn ouders kan overtuigen voor een paard/pony.
/3
en hoe ik miss wat geld kan verdienen voor een paard kopen :$ maar ik ben nu 12 dus iik kan bijna niks doen :?
wat ik al wel heb gedaan is:
ik heb uitgerekend wat het kost de aanschaf en perjaar per maand en zelfs per dag.
ook heb ik een lijst gemaakt met spulletjes die ik moet kopen met de prijsjes :list:
ik heb ook al bij een paar stallingen gevraagd en heb 3 stallingen gevonden waar ik mijn paaard/pony kan stallen het is dicht bij mijn huis ong 3 a 4 minutjes fietsen :#
ik heb ook al een vee arts gezien en een hoefsmid in de buurt
de stallingen liggen ong 2 minuten van het strand dus ik kan dan bijna elke dag een strandrit maken
en ik weet ook al waar ik een paard/pony kan kopen
duzz iemand nog een idee :)* wat ik nog kan doen of moet doen?
alvast heel erg bedankt +:)+
en hoe hebben jullie een paard/pony gekregen gekocht van jullie ouders? /3 :#

Nayomie

Re: hoe kan ik mijn ouders overtuigen om een paard te kopen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 09:43

Ik denk eerlijk gezegt, dat je je ouders niet moet overhalen, maar laten zien dat je het kan. Dat je er goed voor kan zorgen. Dus probeer eerst een verzorgpony. Ik heb nu een verzorgpony, en de eigenaresse laat goed zien wat ik allemaal moet doen. En wat voor werk het is om een pony te onderhouden. Ik begin dus met grondwerk. Zoals stallen uitmesten, bak schoonmaken, poetsplaats netjes maken en al die andere dingen. Dus denk er natuurlijk ook aan dat het heel veel werk is, en je heel veel van je vrije tijd moet inleveren. Dus gewoon je inzet tonen bij een verzorgpony in de buurt.

Ik mag nog geen pony van mijn ouders. (13 jaar ben ik) Ze zeggen: Als je later groot bent, mag je een eigen pony kopen.

Maar deze topic staat eigenlijk verkeerd omdat je nog geen 25 nuttige berichten hebt geplaatst. Dus ik zal even TEMmen.

Groetjes,
Biggers

RSR_paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 10:09

oke, ik zal anders ff zoeken voor een verzorg pony maar ik heb al heel lang gezocht maar ik vind er geen eentje in de buurt maar ik snap ook dat het veel tijd kost maar voor mij is dat werk ook vrije tijd ik vind het leuk werk om te doen maar van dat topic enzo en 25 berichtjes daar snap ik niks van ik ben nieuw ik heb bokt nog maar 2 dagen ofzo maar ik snap het niet echt ik was al bij dat ik zo´n bericht kon schrijfen hihi
maar bedankt

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:15

Je bent 12. Als je ouders niet willen, willen ze niet. Vraag ze om een konijn, zoek straks een bijbaantje en koop een paard als je 18 bent en niet meer van je ouders afhankelijk bent.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:26

Goof schreef:
Je bent 12. Als je ouders niet willen, willen ze niet. Vraag ze om een konijn, zoek straks een bijbaantje en koop een paard als je 18 bent en niet meer van je ouders afhankelijk bent.

Ik hoef niet meer te vragen om een konijn, een geit, kippen, een poes, duiven, diamantduiven, valkparkietjes, lorrie van de blauwenbergen, bruinoorparkiet, vissen en kuikentjes. Die heb ik al. _/-\o_
Maar ik ben het inderdaad met je eens. Vraag gewoon eerst een konijntje. Als je die goed kan verzorgen en veel aandacht besteed, zullen je ouders ook vast en zeker denken dat je iets anders goed kan onderhouden.
Verzorgpony's moet je vragen. (alhoewel die van mij gezegt werd dat ik het wel mocht. :P )
Ze lopen niet vanzelf naar je toe :Y)

jimdebrit

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:29

Hoort dit niet bij Young riders talk?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:34

[***] schreef:
Hoort dit niet bij Young riders talk?

Jazeker, maar deze madam heeft nog geen 25 nuttige berichten. :j

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 10:40

Je ouders moeten alles gaan betalen en dat moeten ze wel willen/kunnen.
Een paard/pony en alle terugkomende maandelijkse kosten is duur.

RSR_paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 11:54

ehh ik heb al 9 konijnen en 2 hamsters ook heb ik nog een hond en een poes en vissen er komen waarschijnlijk binnenkort ook nog 4 kippen bij een paard is wel duur maar je krijgt er veel voor terug en ik heb nog eens gevraagd en als ik goed mijn best doe op school mag ik er mischien een over een of twee jaar /3 <3
en ik snap niks van dat young riders talk ik begrijp het niet zo kan iemand mij miss helpen

RSR_paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 12:13

Goof schreef:

Goof schreef:
Biggers schreef:
Goof schreef:

Ik hoef niet meer te vragen om een konijn, een geit, kippen, een poes, duiven, diamantduiven, valkparkietjes, lorrie van de blauwenbergen, bruinoorparkiet, vissen en kuikentjes. Die heb ik al. _/-\o_
Maar ik ben het inderdaad met je eens. Vraag gewoon eerst een konijntje. Als je die goed kan verzorgen en veel aandacht besteed, zullen je ouders ook vast en zeker denken dat je iets anders goed kan onderhouden.
Verzorgpony's moet je vragen. (alhoewel die van mij gezegt werd dat ik het wel mocht. :P )
Ze lopen niet vanzelf naar je toe :Y)

ik had eerst 11 konijntjes maar nu nog 9 ik heb ze al heel lang en ik heb ook nog 2 hamsters en 1 poes en 1 hond en heel veel vissen en ik krijg ook nog 4 kippen

RSR_paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 12:15

srry voor goof ik wist niet of ik em wel had aan geklikt daarom staat ie er 3 keer bij mijn muis is kapot

RSR_paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 12:16

ik ken ook nog wel meer kinderen van mijn leeftijd met een eigen paard maar die willen niet een verzorgster

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 12:18

Als je ouders het niet willen, dan willen ze niet en dan moet je hun wens respecteren en vooral niet door drammen als een paard je gegund is, komt dat terzijne tijd wel

Equiine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 16:31

Laat je ouders eerst zien dat je een paard KAN verzorgen.
Ga idd. op zoek naar een verzorgpaard, of kijk eens bij een manege in de buurt en vraag of je daar mag helpen met uitmesten, uit de wei halen, op & afzadelen etc.
Ik verzorg nu ook verschillende paarden.
Ik wacht al 8 jaar op een eigen paard, maar bij mij in de buurt is er geen plaats. ( Binnenkort misschien, maar dat is een ander verhaal ;) )

Tot die tijd moet ik mij bewijzen, mijn best doen, mijn ouders laten zien en vertellen van hoe & wat.
Ga vooral niet doordrammen, zoek geen filmpjes op van kinderen die een paard voor kerst krijgen o.i.d. en laat die niet zien aan je ouders, dat komt een beetje drammend over, haha. :P

En verder:

25 berichten: Als je een topic wilt openen, ( wat jij nu gedaan hebt) moet je eerst 25 nuttige berichten plaatsen. Dus mensen helpen/antwoord geven als zij een vraag hebben in een topic.

Young rider talk [YRT]: Bokt.nl is een groot forum. Het bestaat uit allerlei sub-fora, een daarvan is YRT. Dit is bedoel voor ''Young Riders'' ( jonge ruiters) om te kletsen, te vragen e.d.

dineke99

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 18:17

als je al zoveel dieren hebt,laat dan maar eens eerst zien dat je daar eerst aandacht aan besteed.
zometeen heb je miss een paard en dan geef je geen aand8 meer aan je ndere dierne :\

Nelson17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 19:25

Bij mij heeft het ook geholpen om paarden op te zoeken op marktplaats en ze dan laten zien van kijk:''wat een schattig paardje''. Misschien kan je je paard samen met een vriendin kopen dan kost het je minder tijd en ook de helft van het geld. En je kan ook tegen je ouders zeggen dat je de helft van de stalling betaalt dat doe ik zelf ook. Dan kan je geld verdienen door bijvoorbeeld: auto's wassen(van je hele familie :P ), ramen lappen, oppassen etc. Als je misschien nu al gaat beginnnen met werken laat je ook zien dat je het heel graag wilt :D

RSR_paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 09:09

oke goeie tips allemaal thanx /3 :#
ik zeur niet hoor voor een paard
maar wat ik wel doe is
-al het geld dat ik tegen kom door klusjes ect. in me spaarpot doen niks uitgeven spulletjes verkopen
-wel veel op marktplaats kijken naar leuke paardjes
-info op zoeken over aanschaf/verzorging waar je op moet letten enzo.
-mijn dieren goed verzorgen en veel aandacht geven
-en mijn school werk goed doen en hoge cijfers scoren. :))
en ik had nog eens gevraagd en als ik dit vol hou :#
en als ik niet meer zo zeur als vroeger dan mag ik miss over 1a 2 jaartjes een eigen pony of paard /3 *\o/*
maar dan moet ik wel zelf de aanschaf en de hoefsmid betalen dus ik ga nu echt heel hard sparen :$

maar Bedankt julie allemaal voor de tips enzo +:)+

AnneJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 09:12

Ik mocht ook geen pony, maar ik heb 4 jaar lang verzorgpony's gehad en daardoor laten zien dat het geen 'bevlieging' was, en mijn ouders zeiden ook altijd dat ik als ik volwassen was zelf een paard mocht kopen, maar nu heb ik er in een x twee.... Het scheelt ook alweer dat hij niet in de stal hoeft en we wonen op een boerderij.

RSR_paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 16:51

oke :)

Jooon

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:54

Ik denk dat je het niet redt als je zelf de aanschaf en hoefsmid moet betalen. Of koop je een shetland hengstje?

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 16:55

je krijgt helemaal niet zo veel terug voor je pony's hoor! ;)

Als je ouders het niet willen moet je ze het laten zien en ik denk inderdaad dat je moet wachten totdat je zlf genoeg geld heb voor een pony f een paard.

RSR_paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-11 09:28

als ik hard spaar krijg iik het heus wel hoor dus geen shet
ik heb nu ook al een aardig bedrag hoor
met een paard heb je veel plezier

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:10

RSR_paarden schreef:
als ik hard spaar krijg iik het heus wel hoor dus geen shet
ik heb nu ook al een aardig bedrag hoor
met een paard heb je veel plezier

Je hebt niet alleen geld nodig voor een paard zelf. Maar voor de weide, want die is niet altijd groen. :n
Voor de stal (Stro, hooi, stevig etc)
Eten moet je telkens bijkopen.
DA en Hoefsmid. :j

Daar komt meer bijkijken dan je denk ik denkt.

sharintje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-11 16:14

Heeft al iemand getemd? :)

RSR_paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 13:05

eten en stro hooi enz doet de manege