Waarom zeurt bokt altijd zo?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

linnnh

Waarom zeurt bokt altijd zo?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 18:13

Ik weet niet of het hier goed staat!

Waarom in vredesnaam, moet elke bokker bij iedereen zitten zeuren? 3 jaar?????????? veel te vroeg laat hem nog een jaar staan! Denk je dat mensen een 3 jarig paard die ze net gekocht hebben een jaar laten staan omdat jij het zegt? nee. En is 3 niet hee gebruikelijk? Doet niet iedereen gewoon rustig aan?
Waarom moet bokt nou weer élk topic verzieken met dit gezeur. Moeten we dit niet gewoon zelf weten? Iedereen weet zelf wat het beste is, of wat hij/zij wil met zijn paard en bemoei je daar gewooon niet mee. 1x zeggen is genoeg, waarom moet iedereen blijven zeuren?

Ik krijg ook gewoon het idee dat mensen zeggen dat ze maar 3x in de week 20 minuten rijden, om zo gezeur te voorkomen. Dat ze heus wel vaker rijden, nou en? als jij vaker wil rijden moet je het toch lekker zelf doen!!
En dat mensen te snel gaan, dat L2 met een 4 jarige echt nit kan hooor!! waarom niet? Als hij het goed oppakt, waarom niet?

Ik moet het even van me afschrijven, ik kan me daar zo aan ergeren

stephanie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:20

helemaal mee eens! er is te veel gezeur stop er mee!!

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:20

Geen rijtechnische vraag of discussie.
RT-D >> FZ

Arra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:21

Niet iedereen weet alles het beste dus tips zijn altijd goed , natuurlijk hoef je niet naar alles te luisteren.
Als ik me computer afsluit dan denk ik er niet meer over na wat bokt zeurt hoor gewoon leven en laten leven het paardenwereldje is nou eenmaal 1 groot gezeur waarin denkt dat hij of zij beter is of alles het beste weet toch ?.

Anoniem

Re: Waarom zeurt bokt altijd zo?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:23

mee eens!

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:23

Als je wilt dat er niet gezeurd word moet je geen topic openen, mensen die een topic openen kunnen verwachten dat ze commentaar kunnen krijgen. :)

KimE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:24

Bekijk het eens van de andere kant :)
Probeer iemand maar eens aan zijn verstand te peuteren dat ie niet zo goed bezig is en dat zijn/haar paard zich duidelijk niet prettig voelt. Meestal krijg je 14857098464068 smoezen en geef je het maar op. Hoe die commentaren geformuleerd zijn is inderdaad niet altijd even tactisch, dat klopt.

moelly

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:25

Als je niet tegen kritiek kunt moet je niet een account aanmaken op bokt, laat staan een topic openen.
wij zeggen gewoon wat wij vinden, en dat mag toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:27

Bokt is een discussie forum, het is de bedoeling dat mensen hun mening geven. Bij HAW is het zelfs verplicht ;) Als je een topic opent weet je dus dat mensen gaan zeggen wat ze vinden, en daar zitten best geregeld nuttige tips tussen, dus probeer die er uit te pikken en negeer de onzin.
Kritiek is niet iets negatiefs, maar iets positiefs, omdat je er van kan leren :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:28

Soms kom ik ook reacties tegen die ik ietsje te ver vindt gaan.. alsof er soms alleen gereageerd wordt om het reageren.
Wat ik ook heel vaak tegen kom, zijn mensen die op de hele kleine dingetjes letten, waarvan ik dan opnieuw naar de foto's ga kijken en dan denk;"Ojaa! Dat was mij niet opgevallen..".
Hier is op zich niks mis mee en kan ook juist veel toevoegen aan een topic.
Ik heb zelf vast ook weleens reacties geplaatst die wat overdreven waren.. :)

Waar ik dan wel weer over ga 'zeuren'; je titel.. (Waarom zeurt Bokt zo? Moet je aan hem vragen.. :j)
Je scheert hiermee ieder lid van Bokt over één kam en dat is jammer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:28

Als iedereen zich stil moet houden, kan Bokt wel opgedoekt worden. :0

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:31

ik krijg sterk het idee dat jij een 3 jarige hebt/rijd?.........

zoja,kan ik alleen maar zeggen;haal die plaat vanvoor je kop.

geerke

ik vind het feit dat een paard met drie jaar te jong is niet echt gezeur maar de waarheid....maar de waarheid is nooit leuk om te horen.
Je hebt wel gelijk dat iedereen dat voor zich moet weten.

Gini

Idd, als iedereen alleen maar 'aaaah, wat leuk', 'oooh, wat goed' gaat kirren, komen we ook geen stap verder.

wishmelucky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:42

Als je een topic opent, mag je je inderdaad aan commentaar en tips en negatieve reacties verwachten,
iedereen heeft een eigen mening en op een forum kan dit geuit worden.
Waardoor je eigen mening kan veranderen en waar je nog iets mee bent, maar het belangrijkste is de manier waarop het gezegd wordt!
Soms wordt het gewoon smerig (slecht) verwoordt waardoor het beledigend overkomt, enz...

Waar ik mij meer aan erger;
één iemand zegt bijv. hij loopt niet in teugel, hij loopt in krul: teugels veel te strak..

En plotseling zijn er een hele serie bokkers die hier ook mee afkomen.. }:0
Dat noem ik gezeur en wat ben je er mee ? Niets !
De mensen gaan plotseling dat ene negatieve puntje blijven herhalen omdat ze het ergens gelezen hebben.

=> Dat ze dan eens nuttige tips geven, maar je bent niet geholpen als ze zeggen dat hij in de krul loopt...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:48

Het is niet BOKT die zeurt...
Het zijn enkele bokkers die altijd lopen te zaniken...

Dit heeft niets met bokt te maken.
Maar met de mensen achter de computertjes...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:52

moelly schreef:
Als je niet tegen kritiek kunt moet je niet een account aanmaken op bokt, laat staan een topic openen.
wij zeggen gewoon wat wij vinden, en dat mag toch?

Mee eens.
Bovendien is het 'gezeur' vaak wel gegrond, het is wetenschappelijk bewezen dat een 3-jarige qua bouw nog lang niet uitgegroeid is.
Maar het zijn maar meningen en voor mijn part gaat er iemand op zijn jaarling zitten.. niet mijn zaak maar wel 'sielugh' voor het paardje.

Vind wel dat de meeste mensen het wat netter kunnen formuleren.
"Het is HARTSTIKKE slecht om op je 3-jarige paard te gaan zitten, je bent een dierenmishandelaar en je zou geen paard mogen hebben!"
komt heel anders over dan
"Het is wetenschappelijk bewezen dat het slecht is om op je 3-jarige te rijden. Bron: ...
Ik zou je willen aanraden om er nog niet op te gaan rijden. :) "

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 18:54

Precies de reden dat ik geen fototopics meer open... Ik weet dat ik het niet altijd even goed doe, maar waar je soms voor uitgemaakt wordt vind ik echt te ver gaan :=

Over de driejarige, laat iedereen dat lekker zelf weten en na één keer zeggen weet iemand het wel. Of hij of zij daar verder iets mee doet is aan hem of haar. Niet aan bokkers...

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:02

Het is ook hoe je het opvat.
Ik had laatst ook sinds heel lang een rijtopic geopend en kreeg wat commentaar over dat ik de pony te strak had en dergelijke.
Heb er met de eigenaresse smakelijk om gelachen, wij weten hoe het zit en vanaf een plaatje is dat lastig beoordelen.

Ik merk sowieso van de paardenmensen in mijn omgeving dat ze geen hoge pet ophebben van Bokt.
Er wordt lacherig over gedaan en ze vinden dat er altijd maar negatief commentaar komt. Betweterij, arrogantie, zeuren en jaloezie zijn dan vaak woorden die ze gebruiken.

Maar het is onmogelijk om iets aan dat beeld te doen. Er zitten een paar mensen bij die gewoon vreselijk lomp hun mening kunnen uiten.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-11 19:03

mariska32 schreef:
ik krijg sterk het idee dat jij een 3 jarige hebt/rijd?.........

zoja,kan ik alleen maar zeggen;haal die plaat vanvoor je kop.

Nee dat heb ik niet ;)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:03

Ik zeg maar zo, beste stuurlui staan altijd aan wal.
Sommige post negeer ik compleet en terugkerende discussies mijd ik helemaal (voorbeeld dressuur vs. naturals in de zin van bitloos-bit, boomloos-boom, etc.).

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:04

Als bokt niet zou zeueren zouden we alleen maar berichten lezen als: "oh leuk." en "ok dan." :')

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:05

sommige mensen geven overal commentaar op, als je niet gelijk na 2 minuten bij de da staat ben je een mishandelaar! Maarja sommige mensen hebben ook wel gelijk als ze iets zeggen!

lovemario

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:06

wat ik wel vind is dat als iemand van bijv. 13 zn mening geeft, dat mensen raar gaan praten met de woorden je bent 13, en je weet niet waar je over praat. er word meestal alleen maar naar de volwassenen geluisterd, terwijl de "kids" worden genegeerd..

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-11 19:06

Er zit een verschil tussen je mening geven en je mening doordrammen als de enige waarheid he. Iedereen staat vrij om zijn mening te geven, maar om iemand uit te maken voor mishandelaar of aardappelzak of wat dan ook omdat je dat kán zeggen vind ik echt te ver gaan.