Nieuwe EA, wordt er minder handel bedreven?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Nieuwe EA, wordt er minder handel bedreven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 12:07

Naar aanleiding van het nieuw opgezette EA heb ik het idee dat er minder handel wordt gedaan.

Zelf keek ik eerder dagelijks in de EA advertenties.
Maar nu heb ik totaal geen overzicht meer qua biedingen etc, ook het tegen elkaar opbieden gaf toch een soort van kik, die ik nu helaas mis.

M'n pb-box zit regelmatig overvol, en met vragen via pb wordt alles toch een stuk onoverzichtelijker.

Worden er nu ook daadwerkelijk minder spullen verkocht via EA, of zie ik dit verkeerd?

cavaletti

Re: Nieuwe EA, wordt er minder handel bedreven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:08

en dan niet een beetje minder handel, maar een hele boel minder handel. Er gebeurt helemaal niks meer, wat je ook probeert te verkopen. De leukste aanbiedingen en er gebeurt niks, nada, noppes.
We controleren ook elke keer het aantal bezoekers op EA commercieel en dat is nihil.

kunamosity

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:10

Ik vind het ook niet handig, alles via pb. Je hebt op een gegeven moment geen overzicht meer wie je nu wel of niet een bericht terug hebt gedaan en er worden echt 100 keer dezelfde vragen gesteld via pb door verschillende mensen.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:11

Klopt.

Ik verkoop onderhand geen drol meer via hier, ik ben blij dat marktplaats bestaat zeg.. :=

Ik heb ook al via marktplaats volgens mij met verschillende bokkers te maken gehad..

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 12:11

kunamosity schreef:
Ik vind het ook niet handig, alles via pb. Je hebt op een gegeven moment geen overzicht meer wie je nu wel of niet een bericht terug hebt gedaan en er worden echt 100 keer dezelfde vragen gesteld via pb door verschillende mensen.

Op zich kan de TS dat zelf in het topic vermelden. De vragen + antwoorden.

_Jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:14

Ik vind het ook heel opvallend dat er minder gereageerd word en je 200x dezelfde vraag krijgt.
Ik vond het in het topic veel handiger :j

samloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:18

vooral het bieden in topic zelf, als iemand bedragen ziet, zullen ze sneller bieden, komt geloofwaardiger over. Je ziet wie wat biedt, dat vind ik aantrekkelijker.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:18

Ik vind het verschrikkelijk.

Ik reageerde voorheen vaak. Nu is gewoon dat hele overzicht weg..

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:19

Ook ik merk het, vind het maar niks die nieuwe EA regeling...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 12:22

Leinearthur schreef:
Ook ik merk het, vind het maar niks die nieuwe EA regeling...

Zeker jouw topic titel is ruk. Je kunt nl niet meer bieden/veilen.
Je kunt nl niet meer tegen elkaar opbieden, en jij moet als verkoper dat zaken nog strakker bijhouden om eea goed te kunnen laten verlopen.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:23

veilen kan nog wel hoor :) maar je moet alleen zelf de biedingen er bij zetten na en pb, maar je krijgt op een of andere manier minder biedingen met de nieuwe EA.

ship

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:25

ik vind het ook 10 x niks pb box overvol met veel dezelfde vragen heel irrietant maar ja is niet anders..

Julia

Ik vind het ook hele rare, onlogische en vervelende verandering. Ik kijk niet meer op EA, terwijl ik eerder dagelijks op EA keek.

spicegirl

hier ook praktisch geen respons meer...

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:26

Julia schreef:
Ik vind het ook hele rare, onlogische en vervelende verandering. Ik kijk niet meer op EA, terwijl ik eerder dagelijks op EA keek.

Dat geldt ook voor mij. De lol is er gewoon vanaf. -O-

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:27

Ik hoop dat dit topic snel bekeken word door mods en beheer...

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-11 12:28

Ik ben benieuwd of er wat mee gedaan kan worden.
Het is natuurlijk niet voor niets besloten om het op deze manier te doen, maar denk niet dat dit de bedoeling er van was.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:28

Leinearthur schreef:

Ik denk niet dat er op korte termijn iets gaat veranderen, helaas. Uiteindelijk komt een heel nieuw EA. Wanneer dat is, weet volgens mij nog steeds niemand.

Appieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:30

Vind het ook erg onhandig.
Ook heb ik het idee dat mensen die iets verkopen minder reageren, ik vind het zelf ook onhandig, want je krijgt nu 5 PB's met hetzelfde bod, dan moet je eerst al die mensen terug gaan mailen dat je al 5 keer hetzelfde bod hebt gehad.. En daar haakt vervolgens iedereen af.

Van mij mag de oude manier weer terugkomen hoor, vind dit helemaal niets! :n

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:30

Leinearthur schreef:

Dan komt er toch weer een slotje op.

Het nieuwe systeem is echt bagger. Ik verkoop hierdoor nog maar heel weinig via bokt. Leuke aanbiedingen hoef ik niet meer te maken, er komt toch geen respons op als er al naar gekeken wordt.

Zelf vond ik het altijd leuk om de verkoop topics van andere te volgen. Evenals dingen te kopen, maar ik koop niks meer via bokt. Het is nu allemaal te gesloten en je kan niet meer zien of iemand te vertrouwen is of niet.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:31

annastasia schreef:
Naar aanleiding van het nieuw opgezette EA heb ik het idee dat er minder handel wordt gedaan.

Zelf keek ik eerder dagelijks in de EA advertenties.
Maar nu heb ik totaal geen overzicht meer qua biedingen etc, ook het tegen elkaar opbieden gaf toch een soort van kik, die ik nu helaas mis.

M'n pb-box zit regelmatig overvol, en met vragen via pb wordt alles toch een stuk onoverzichtelijker.

Worden er nu ook daadwerkelijk minder spullen verkocht via EA, of zie ik dit verkeerd?

Daar ben ik het helemaal mee eens. Het ligt denk ik niet aan het "tegen elkaar opbieden", maar doordat men nu alleen via PB kan reageren zakt je EA aanbod al snel weg en komen zeker impulskopers niet meer bij jouw aanbod terecht (alleen nog mensen die specifiek iets zoeken). Zet dus voortaan mijn aanbod maar weer op marktplaats, spijtig genoeg.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:31

Uit gewoonte kijk ik er nog wel dagelijks op maar zie wel dat er minder advertenties worden geplaatst dan voor de Grote Verandering.

Ik zou graag zien dat er een lijn wordt getrokken over heel EA... bij álle topics wel óf niet kunnen reageren.

Bij complete advertenties krijg ik nog vragen terwijl alles duidelijk in de advertentie staat. -O-
Bij een Gezocht-advertentie krijg ik PB's terwijl ik daar níet om vraag. :n Ook ik wijk uit naar Marktplaats.

Het voordeel van het 'oude' EA vond ik de overzichtelijkheid in de topics. Ik vermeldde duidelijk geen PB's te wensen... dat is gewoon niet bij te houden.
En dat blijkt... het is niet bij te houden. 't Overzicht is weg.

Voor niet serieuze kopers is 't allemaal veel makkelijker geworden. Hoe vaak zie je niet een advertentie met koeienletters dat men om serieuze bieders vraag.
Ook mijn ervaring is dat er een korte vraag wordt gesteld, en je hoort er vervolgens niks meer van. :n

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:32

ik vind het ook helemaal niks hoe het nu gaat.
ik had ook een topic waar ik helemaal geen reactie's op heb gehad, terwijl het voorheen wel goed ging.
ik probeer het nu niet eens meer hier op bokt.
ik doe het wel op marktplaats.

ik hoop dat het EA snel veranderd word.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:34

Op Marktplaats merk ik trouwens ook een zekere verloedering... ook een korte vraag via mail, geen afzender en na een net antwoord hoor je vervolgens niks meer.

kelcy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-11 12:41

ik kocht regelmatig iets bij EA of het nu voor paarden was of voor mezelf! ik keek er elke dag op...
nu nooit meer! het is totaal niet handig en overzichtelijk!!

dus ik denk dat we Bart moeten gaan spammen ;)