Onderschrift die aanvallend is

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Verosjaak

Onderschrift die aanvallend is

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 20:31

Net zat ik in een topic die op de Home stond. Daarin postte een bokker met een nogal heftig onderschrift over dat " 'Kidnapping' ook een ander woord heeft en dat 'Surprise Adoption' is". Het zal vast wel voor de grap zijn, maar vond hem toch wel pittig en vraag me dan ook af.

Kan je Temmen op iemands onderschrift wat in het algemeen veel mensen kan kwetsen of niet? Ik kon er niet veel over vinden in de regels van Bokt.

Wat vinden jullie, mag ieder zomaar een onderschrift hebben ook al kan dat mensen kwetsen of is het onderwerp in zijn geheel niet om zo 'luchtig' over te praten of zou je daar de bokker zelf of via een mod op aanspreken?

RelarDevi

Re: Onderschrift die aanvallend is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:32

Oh dat heb ik zoveel gezien, gemene onderschriften maar ook avatars. :\
Heb niet echt idee dat mods er iets mee doen :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:33

Wanneer je je twijfels hebt bij een onderschrift kan je altijd een mod een PBtje sturen, of even op ene post van betreffende bokker temmen met daarin een boodschap over het onderschrift. :)

Verder ben ik, als Bokker niet als mod, van mening dat een onderschrift persoonlijk is: ieder voor zich wat er in zetten. Tenzij het echt kwaad bedoeld is.

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:33

Zelf kan je natuurlijk altijd even een PB naar iemand sturen om aan te geven hoe iets over kan komen.
Een PB naar een moderator is ook altijd mogelijk :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 20:36

Ik had willen temmen alleen wist ik niet of ik de bokker in kwestie daarmee nadelig zou benaderen, want ik heb niets tegen de bokker. Anders had ik er zeker even naar laten kijken. Ik vind dat ieder voor zich het zelf moet weten, maar deze was wel heel hard en dit onderwerp ze je laatste tijd heel veel in het nieuws + mocht ik ooit moeder worden zou ik het verschrikkelijk vinden om zoiets te lezen.
Laatst bijgewerkt door Verosjaak op 27-02-11 20:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:37

Dan pak je als reden "anders" de bovenste optie in de dropdown :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 20:38

Jans schreef:
Dan pak je als reden "anders" de bovenste optie in de dropdown :)

Ik heb het even anders geformuleerd want ik snapte opeens wat je bedoelde :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 20:39

Bokker zal niet snel benadeeld worden hoor :) we overleggen of het onderschrift "passend" is en vragen eventueel de bokker deze te wijzigen :)

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-11 20:48

Dank jullie voor het antwoord. Toch maar even een Tem achtergelaten.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-11 23:56

Tja,

Je kan in zo'n situatie 2 dingen doen.

1: Je eigen druk maken om een ander z'n onderschrift
2: Denken: ach, moet dat persoon maar lekker zelf weten

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 07:52

Bellona, ik denk dat ik me eigen toch wel alles aan me voorbij laat gaan hier op bokt wat me niet zint. Het is niet zo dat het me nu persoonlijk kwetst, maar ik vind wel dat er lacherig gedaan word over een heel ernstig misdrijf waar een hoop mensen alleen maar een hoop verdriet aan beleven. Vind het dan wel belachelijk dat je als bokker geen rekening houd met anderen.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 08:03

En wat nu als je zelf die bokker een pb stuurt?
Gewoon om te vragen hoe ze het bedoelt en wat jij er van denkt.
Temmen kan altijd nog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 11:54

verography schreef:
Bellona, ik denk dat ik me eigen toch wel alles aan me voorbij laat gaan hier op bokt wat me niet zint. Het is niet zo dat het me nu persoonlijk kwetst, maar ik vind wel dat er lacherig gedaan word over een heel ernstig misdrijf waar een hoop mensen alleen maar een hoop verdriet aan beleven. Vind het dan wel belachelijk dat je als bokker geen rekening houd met anderen.

Ik vind je eigen onderschrift ook storend. Even lekker reclame maken. Ik heb ook maar getemd. Vind het belachelijk dat je geen rekening houdt met anderen.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 12:59

Aideen, lekker kinderachtig om dat nu zo hier neer te zetten. Ik wilde gewoon weten wat ik kon doen in dit geval. Mijn eerste Tem in 5 jaar. Mijn vraag is beantwoord. Bedankt mods :) en verder ga ik hier dus ook niet meer op in. De Tem is gemaakt en het is aan de mods om daarop te handelen. Doen ze er niets mee, prima. Nogmaals het is mij niet om het persoonlijk te spelen op de bokker in kwestie, ik ken de bokker niet eens (eerste keer dat ik der tegenkwam) alleen vond ik het een kwetsende en harde onderschrift over een algemeen thema.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:08

Ik vind het kinderachtig van jou dat je niet tegen zo'n onderschrift kan, terwijl je geeneens kinderen hebt. Als je daar al niet tegen kan, dan zou ik je adviseren om vooral niet te partciperen in de grote boze wereld.

Bovendien vind ik jouw onderschrift ook daadwerkelijk ontzettend ergerlijk. Waarom mag jij wel hetzelfde zeggen over een ander zijn of haar handtekening en ik niet over die van jou? Als ik je een spiegel voor houd, bestempel je me gelijk als kinderachtig? Gevalletje oogkleppen als je het mij vraagt.

Verosjaak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-11 13:19

Waarom kan ik niet participeren in 'de grote boze wereld'? Omdat ik het verschrikkelijk vind dat er nog steeds zoveel geweld aangedaan word naar elkaar? Ben ik daar dan echt de enige in? Vind jij het dan zo leuk om weer te lezen in de krant dat er een kind is weggenomen van zijn ouders? (niet aanvallend bedoeld hoor, maar dat vraag ik me dan wel af als ik meteen word bestempeld dat ik niet mag participeren in de grote boze wereld omdat ik me daadwerkelijk zoiets aantrek).

Ik heb geen kinderen nee, maar wil ze later wel. Als mij ooit zoiets overkomt zou ik het verschrikkelijk vinden en ook voor die anderen die het zijn overkomen vind ik het verschrikkelijk. Als daar dan zo luchtig over gedaan word vind ik dat best erg ja (persoonlijk) .

Van mij mag je Temmen hoor op mijn onderschrift, het is alleen jammer dat dit met nog eens 100.000 andere bokkers ook zo'n onderschrift hebben. Ik wijk dus niet echt af van de algemene normen en waarden. (dit zal vast dan weer een punt zijn waarover gestruikeld word)

Ik ga verder niet persoonlijk hier over en weer over typen. Nogmaals Tem een end weg, maakt mij niet uit. Mijn vraag naar de mods zijn beantwoord en mijn dank daarvoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:34

Je mag van mij wel participeren in de grote boze wereld, ik geef je alleen een advies om dat niet te doen. Als jij zo'n onderschrift (ja, we hebben het over een onderschrift en geen krantenartikelen over ontvoering/kidnapping) je al ontzettend aantrekt en je zelf wilt dat het gaat veranderen, dan vraag ik me af of je wel weerstand hebt tegen 'grotere bedreigingen' dan een onderschrift.

Daarnaast: Als je deze reacties niet wenst te ontvangen, dan moet je er vooral geen topic over openen. Dit forum is openbaar en ik mag hier ook mijn mening verkondigen. Dan vind ik het ontzettend flauw dat je mijn reactie als 'kinderachtig' bestempelt. Ik heb je alleen een spiegel voorgehouden en dat is kinderachtig?

Bovendien, misschien wijk jij met je onderschrift niet af van de normen en waarden, maar dat wil nog niet zeggen dat ik mij aan jouw onderschrift erger. Ja, ik erger me ook aan de overige 100.000 onderschriften met een dergelijke reclameboodschap.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:39

Als we op alle slakken zout gaan leggen, tsjonge. Je had ook de Bokker een pb kunnen sturen met daarin je vraag. Waarschijnlijk had ze het dan wel verteld ;)

Verder ben ik het helemaal met Aideen eens :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:40

Sorry.....vind het een hele goed onderschrift...maar wat is nou de bedoeling dat je nog minder mag op bokt...omdat een ander er moeite mee heeft moet de gene met het onderschrift aanpassen

je kunt natuurlijk ook op alle slakken zout leggen :roll:

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 13:46

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het onderschrift wel grappig vind,en ja,ik ben wel mama en weet je,ik zie zo'n onderschrift helemaal niet als kwetsend,als je op alles zout gaat leggen,humor kom je wel iets verder mee denk ik.
Ik vind zo'n onderschrift helemaal niet aanstootgevend of what so ever,kan er wel om gniffelen eigenlijk.
Daarom het mijne mooi in een taal die hier niet veel mensen spreken/begrijpen;-)
Laatst bijgewerkt door tyleysmiley op 03-09-24 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Chica

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:44

Moderatoropmerking:
Bij deze het uitdrukkelijk verzoek níet op de persoon zelf te reageren. Heb je een meningsverschil onderling, is daar een PB functie mede voor.
Persoonlijk op elkaar gerichte reactie's zijn niet gewenst, houd het topic gewoon fatsoenlijk :)
Houd het bij het onderwerp: onderschriften.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 14:58

We houden het toch ook bij het onderwerp? Het topic gaat toch om een onderschrift en wij reageren hierop door te zeggen dat we het belachelijk vinden dat zij zo'n onderschrift aanvallend vindt? Ik snap de groene hulk hier niet?

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:29

Niemand voor de ander kan bepalen hoe iemand iets ervaart/voelt/leest. We zijn allemaal anders.
Je kan daar wat van vinden, maar je mag anderen daar niet op veroordelen.
Ik snap de felheid van sommige reacties niet.
Ieder heeft het recht op een eigen mening. En daar kan je het mee eens zijn of niet. Ik mis hier toch weer een stuk mildheid en verdraagzaamheid naar elkaar toe. Gewoon meningen verkondigen zonder zo aanvallend te gaan worden, daar is niets mis mee. Tenzij sommige mensen zich zo enorm aangevallen voelen door TS? Kan me niet voorstellen.
Ik snap de hulk wel. Al zou ik hem iets anders verwoord hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 16:50

verography schreef:
Net zat ik in een topic die op de Home stond. Daarin postte een bokker met een nogal heftig onderschrift over dat " 'Kidnapping' ook een ander woord heeft en dat 'Surprise Adoption' is". Het zal vast wel voor de grap zijn, maar vond hem toch wel pittig en vraag me dan ook af.

Kan je Temmen op iemands onderschrift wat in het algemeen veel mensen kan kwetsen of niet? Ik kon er niet veel over vinden in de regels van Bokt.

Wat vinden jullie, mag ieder zomaar een onderschrift hebben ook al kan dat mensen kwetsen of is het onderwerp in zijn geheel niet om zo 'luchtig' over te praten of zou je daar de bokker zelf of via een mod op aanspreken?

Miscchien heet diegene zijn paard/pony wel Surprise Adoption? :o?

kwakernoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-11 18:14

Zo kan je wel op alle slakjes zout leggen.
Straks mag je helemaal niks meer en is mijn avatar ook aanvallend :+