als verwaarlozing veel reactie losmaakt?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EstherHegt

als verwaarlozing veel reactie losmaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 22:20

Ik kan het topic niet vinden, het topic over verwaarlozing van een grote groep IJslanders. Ik zie via andere fora wel dat topic niet meer bestaat als ik die link klik. viewtopic.php?f=12&t=1427712
Ik begrijp dat je niet mag speculeren maar de foto 's logen niet.

Wat is de reden van het verwijderen van dit topic?

vannah

Re: als verwaarlozing veel reactie losmaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:21

dat vraag ik me ook wel af...er is toch niets fout aan om dit onder de aandacht te brengen?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:27

Het topic is gesloten omdat er al een ander topic hierover op Bokt staat wat voor overleg op slot staat. Het is niet de bedoeling om een nieuw topic te openen als een topic voor overleg op slot gaat.

Thokkadisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:32

Een topic over jarenlange verwaarlozing op slot gooien zal wel bokt logica zijn. Maar ik vraag me af waarom dit topic helemaal verdwenen is?

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 22:34

OK als ik het dus goed begrijp, ( geef even de link van andere topic want dan weet ik ook meer het is nu niet te vinden) is er een serieus probleem. Zoals ik het begrijp zijn er veel mensen over de kook, topic is op slot gegaan voor overleg. Paarden zijn op dit moment als ik de foto s zie wel de pineut. Bokt zit wel met een probleem, dat vind ik logisch want stel dat de foto's in Egypte zijn gemaakt?
Portretrecht geldt hier denk ik niet, de nieuwswaarde gaat denk ik voor of zie ik dat fout? De fotograaf is nu de auteursrecht hebbende.
Ik begrijp wel dat je geen naam en toenaam mag noemen en ook niet in de stoel van de rechter mag gaan zitten.
Maar dit geval ( nou ja een geval een grote groep) is wel erg schrijnend en past in de welzijnswet discussie toch?
Laatst bijgewerkt door EstherHegt op 04-02-11 22:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Torfi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:35

Bokt is "hemel".. "hel" bestaat niet.. Helaas voor deze paarden wel..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:36

Dit is de link van het topic wat voor overleg op slot staat: [VVDD] Moedeloos, al jaren geen actie...

Er is een moderator in overleg met de TS en wij zijn achter de schermen in overleg.
Waarom het topic voor overleg op slot is gegaan staat heel duidelijk in de slotpost.

Marsu

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:37

Er wordt een topic gestart over verwaarlozing. Compleet met bewijzen. Mensen reageren daar op (daar is het toch een forum voor?) , wat valt daar in aan te overleggen?

En hoe lang gaat het dan duren voordat er uitsluitsel is uit dat overleg? Of wachten jullie tot iedereen weer vergeten is waar het over ging?
Zodat er volgende winter weer een nieuw topic geopend wordt, en daarna voor overleg gesloten wordt? En het jaar daarna weer....

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:39

Nou ik vind het pure onzin... er kon wel een actie komen om verdrinkende paarden destijds te redden.. maar deze worden weggemoffeld... internethelden hoor met het op slot gooien en weggummen van een kwaliteitsstaaltje dierenmishandeling.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:40

Ik had net gereageerd in een topic over die ijslanders, was een topic "nieuws bericht".
Ging vervolgens op slot en is nu ook verdwenen uit mijn lijstje als ik op mijn "eigen berichten" klik.

Iemand enig idee waar dit topic gebleven is? Kon hem net nog vinden, stond op slot wegens als 2e geopend over zelfde
onderwerp en de andere stond al op slot.
Kon de link wel vinden waar het nieuws bericht naar verwees, maar dat is een ander forum.
http://poetsplaats.nu/viewtopic.php?f=53&t=1145

Ik kan namelijk nu niets meer terug vinden op bokt over de ijslanders, toch wel raar.
Lijkt me dat verwaardelozing van stuk of 40 paarden toch wel gemeld mag worden?
Ben namelijk nu benieuwd wat er met ze gaat gebeuren en moet dat nu dus maar elders? gaan volgen?
Nog iemand een link hier op bokt van een niet op slot staand topic?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:43

Het eerste topic staat er nog gewoon en daarin is niets weg gegumd.
Complottheorieën er omheen verzinnen is nergens voor nodig, er staat duidelijk in de slotpost waarom het topic tijdelijk op slot gegaan is.

Ceriadwen schreef:
Nou ik vind het pure onzin... er kon wel een actie komen om verdrinkende paarden destijds te redden.. maar deze worden weggemoffeld... internethelden hoor met het op slot gooien en weggummen van een kwaliteitsstaaltje dierenmishandeling.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:44

ThePast03 schreef:
Complottheorieën er omheen verzinnen is nergens voor nodig, er staat duidelijk in de slotpost waarom het topic tijdelijk op slot gegaan is.

Ceriadwen schreef:

Maar hij staat wel op slot, het eerste topic, dus nu kunnen we nergens reageren?
Zijn er nog andere opties? (behalve op ander forum gaan meelezen, vind dat onpraktisch)
Laatst bijgewerkt door Sjolvir op 04-02-11 22:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceriadwen

Nee sjolvir, alles word per direct afgesloten tot er besloten is wat er met het andere topic gaat gebeuren.

Het tempo van Bokt hierin is meestal een week of 2 a 3, dus deze kans is verkeken. Een nieuw topic maken heeft geen zin, al maak je een topic die nu over het lijden van de bidsprinkhaan maakt dan is er altijd een "link" naar en dat mag ook niet. VOoralsnog mag er nu de eerste 2 maanden niets meer worden gemeld over verwaarlozing. Dus voor verdere info m.b.t. de ijslanders heb je poetsplaats of het ijslanderforum.

santie

Toch raar... 2 topic's worden gesloten om er vervolgens in een 3e topic een discussie over aan te gaan, die tijd had beter besteed kunnen worden. Zo staan er 3 topics over hetzelfde onderwerp.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 22:47

Ok, ik begrijp wel het punt van de mods, een heksenjacht dat kan natuurlijk niet.
Maar de foto's die zijn natuurlijk wel puur journalistiek, zet de naam van de fotograaf erbij en er kan ook geen misbruik van gemaakt, een krant kan betalen voor die nieuwswaarde.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:52

EstherHegt schreef:
Ok, ik begrijp wel het punt van de mods, een heksenjacht dat kan natuurlijk niet.
Maar de foto's die zijn natuurlijk wel puur journalistiek, zet de naam van de fotograaf erbij en er kan ook geen misbruik van gemaakt, een krant kan betalen voor die nieuwswaarde.

Anders bestond er ook geen oorlogsjounalistiek... met de meest verschrikkelijke foto's, maar wel foto's
waardoor wij ons realiseren wat er gaande is.

Overigens val ik geloof ik onder de redelijk brave bokkers, maar na een week met pest collega's,
brutale vlegel als paard, waardeloze mede weggebruikers een brak lijf en een terroristische kat...
Heb ik nu de pest pokke hekel aan bokt.. slecht voor mijn humeur vandaag.
Niet op het topic an sich, maar het feit dat 40 verwaardeloosde paarden, niet gehoord kunnen worden op een groot paarden forum.
Was bokt niet het grootste?

EstherHegt

Re: als verwaarlozing veel reactie losmaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 22:53

In dit geval heeft Bokt denk ik een probleem, angst voor laster en smaad. De foto s liegen echter niet.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:54

De foto's van vandaag zijn gemaakt door een gebande bokker, die al eerder voor deze pony's op de bres is gesprongen, misschien maakt dat ook nog verschil?

vannah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:56

Sjolvir schreef:
Anders bestond er ook geen oorlogsjounalistiek... met de meest verschrikkelijke foto's, maar wel foto's
waardoor wij ons realiseren wat er gaande is.

Overigens val ik geloof ik onder de redelijk brave bokkers, maar na een week met pest collega's,
brutale vlegel als paard, waardeloze mede weggebruikers een brak lijf en een terroristische kat...
Heb ik nu de pest pokke hekel aan bokt.. slecht voor mijn humeur vandaag.
Niet op het topic an sich, maar het feit dat 40 verwaardeloosde paarden, niet gehoord kunnen worden op een groot paarden forum.
Was bokt niet het grootste?

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:59

Moet eerlijk bekennen, dat het mij weinig kan schelen wie die foto's gemaakt heeft.
De paarden zitten met een groot probleem, dat lijkt me wat aangepakt moet worden.
En blijkbaar zitten alle instanties die iets mogen, tot op heden op hun handjes.
(ben gintes maar mee gaan lezen.. je moet toch wat.)

Vind dat van al die instanties gemiste kans.
En doorgaans roepen ze om het hardst dat ze het zo goed bedoelen.

Zie het al voor me, we moeten een papiertje gaan halen om een paard te mogen houden..hmmmmmm...
denk niet dat deze mensen daar aan mee gaan doen, met die ijsco's in de bagger....
LID, AID, PVV, PVDD, DB, allemaal afwachtend....
Sneu voor de paarden die er de dupe van zijn.

Erger nog, het gaat nu om deze 40, maar in NL zijn er nog veel meer schrijnende gevallen, die net zo
behandeld worden (beter gezegd, niet behandeld worden), die dieren staan in soortgelijke omstandigheden.
Triest...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 22:59

Waarom wordt er nu van alles bijgehaald terwijl gewoon duidelijk in het topic staat waarvoor het tijdelijk is gesloten?
Er is ook duidelijk aangegeven dat het niet de bedoeling is om een nieuw topic te openen terwijl er over een ander nog druk overleg is en dat daarom het andere topic is gesloten en verwijderd.

Het is niet nodig om dan te gaan speculeren dat het om foto's zou gaan of om gebande gebruikers en ook niet nodig om het spannender te maken.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:00

ThePast03 schreef:

Citaat:
Moderatoropmerking:
Het slotje voor overleg is een definitief slotje geworden. Er is verschillende malen gevraagd om, hoezeer de emoties ook oplopen en te begrijpen zijn, om geen persoonlijke info over de eigenaren te plaatsen of wilde acties op te starten. Ondanks dat er duidelijk is uitgelegd dat dit in het belang van iedereen is, bleef er over de eigenaren worden gespeculeerd en opgeroepen tot acties.

Het topic waar jij het over hebt ThePast03, is definitief op slot gezet gistermiddag, dus ook daar kan niet meer in gereageerd worden. Ik snap best dat een aantal opmerkingen echt fout zijn, maar gum die dan weg en laat de berichten die wel kunnen/mogen dan staan. Het is toch erg vervelend dat we op Bokt nu helemaal niets te weten kunen komen over het verloop hiervan, ik leef in elk geval mee!
Ik vind het dieptriest dat zoiets in Nederland ( nog) kan gebeuren en ik hoop dat de diverse instanties nu zo wakker worden geschud dat er daadwerkelijk iets voor de mensen en dieren wordt gedaan.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:02

Waarom moet het zowiezo gesloten worden? Waarom worden er overal slotjes opgehangen? Als Bokt nu voor 1 keer 's zijn gebruikers zou behandelen als zelfstandig denkende wezentjes.. Dan zou het gezeik minder zijn.. en dan zouden 40 paarden verdomme een keer een kans krijgen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 23:02

Op wat voor termijn denken jullie uitsluitsel te hebben over tijdelijk? (morgen bekend,
na het weekeind?)
Zou het wel handig vinden als er op bokt 1 topic over open is.
Hoef ik niet te forum hoppen.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 23:03

santie schreef:
De foto's van vandaag zijn gemaakt door een gebande bokker, die al eerder voor deze pony's op de bres is gesprongen, misschien maakt dat ook nog verschil?

Met zuiver nieuwswaarde mag dit natuurlijk nooit uitmaken. Nieuws is nieuws en foto s liegen niet.
Een probleem kan wel namen noemen zijn.
Ik kan enkel respect opbrengen voor mensen die hun nek hebben uitgestoken voor deze ponnies.
Gek genoeg ben ik wel heel erg kritisch geweest nu en nog steeds op heksenjacht, dat vind ik not done. Daarbij denk ik aan de zaak in Den Haag bijvoorbeeld, dat mocht wel en was ik een van de mensen die tegen de klippen op op kwam voor die mevrouw.