Schokkende artikelen

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

puma

Schokkende artikelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 23:26

N.a.v. het topic wat nu op de nieuwspagina staat over een ziek veulen die achter een auto werd aangesleept en levend begraven. Ik heb zelf geen woord gelezen in dit topic (en ga dat ook niet doen) dus wellicht is deze opmerking daar ook al aangehaald.

Ik persoonlijk vind het heel vervelend om dit soort titels tegen te komen elke keer dat ik bokt open.. dat het tussen de actieve onderwerpen staat is weinig tegen te doen maar op de voorpagina vind ik te ver gaan. Er zijn nl. mensen, zoals ik, die door het lezen van zo 'n titel al onpasselijk worden en zich daar ongewild beelden bij vormen die niet 1,2,3 weer weggaan. Ik wil dit ook helemaal niet lezen, want ik kom voor de ontspanning op Bokt. Het is afschuwelijk dat dit soort dingen gebeuren en omdat je zelf helemaal niets tegen zulke beestachtige praktijken kunt doen en het dus een gevoel van machteloosheid geeft wil ik er ook niet over lezen of nare beelden van vormen in mijn hoofd.

Wellicht een puntje om eens over na te denken, ik kan me voorstellen dat hier meer mensen last van hebben?

_Bitje_

Re: Schokkende artikelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:30

Gelukkig heb ik hier geen (enorm) last van, maar kan me voorstellen dat sommige mensen dat natuurlijk wel hebben.
Maar ja, eigenlijk kom je dit soort dingen overal wel tegen, zoals MSN vandaag, of als je iets in de krant leest.

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:33

Ik zag inderdaad die titel ook en ik werd er wel echt even naar van..

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:38

Ach kom op zeg, ik vind dit wel lichtelijk overdreven. Er zijn geen heftige foto's te zien en de titel is ook gewoon beschaafd nederlands. Ik vind al die relatie en sex topics vele malen erger.

Je kunt bokt gewoon op het forum instellen, dan kom je niet eens op de voorpagina.

Ik ben juist blij dat dit soort berichten ook vermeld worden, als er ook maar 1 iemand wijzer van wordt is het al zinvol.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 23:39

_Bitje_ schreef:
Gelukkig heb ik hier geen (enorm) last van, maar kan me voorstellen dat sommige mensen dat natuurlijk wel hebben.
Maar ja, eigenlijk kom je dit soort dingen overal wel tegen, zoals MSN vandaag, of als je iets in de krant leest.

Dat is zo.. maar ik vind het op een paardenforum niet nodig om dierenliefhebbers met dit soort berichten te shockeren. Daar zit toch niemand op te wachten?? Je kan zelf niets doen tegen zulke idioten en het enige wat je er aan over houdt is een rotgevoel. Vervolgens ben je het kwijt, open je een paar uur later Bokt weer eens en pats.. daar staat het weer.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 23:41

Caira schreef:
Ach kom op zeg, ik vind dit wel lichtelijk overdreven. Er zijn geen heftige foto's te zien en de titel is ook gewoon beschaafd nederlands. Ik vind al die relatie en sex topics vele malen erger.

Je kunt bokt gewoon op het forum instellen, dan kom je niet eens op de voorpagina.

Ik ben juist blij dat dit soort berichten ook vermeld worden, als er ook maar 1 iemand wijzer van wordt is het al zinvol.

Eh.. misschien wil ik de andere 99% voorpagina berichten wel lezen?

En denk je dat er hier, op dit forum, iemand wijzer zou moeten worden van zo 'n bericht?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:41

Misschien moet je eens overwegen om in weerbaarheidstherapie te gaan, want als je zo snel last hebt van een geschreven zin dan moet dat je leven toch behoorlijk beinvloeden.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:43

Ik vind het eerlijk gezegd nogal een overdreven reactie van je. Ik neem dan aan dat je ook nooit de tv, radio of krant aanzet, of nieuw op internet leest. Daar kom je immers nog veel schokkendere dingen tegen. Om maar wat te noemen: Nederlands-Iraanse vrouw opgehangen, jongetje misbruikt en vermoord.
Je ziet nu alleen een titel, aan jou de keuze om het te openen of niet. Dat jij al naar wordt van de titel, tja. Wees in elk geval blij dat het in de titel staat, en niet zo vaag omschreven dat je het nieuwsonderwerp opent, en pas halverwege erachter komt dat het om dit schokkende feit gaat.
Ik snap dat als paardenliefhebber dit soort zaken je echt aan het hart gaat, maar Bokt heeft ook een nieuwsfunctie, en kan niet alleen praten over blijde zaken. Ook de minder leuke en zelfs ronduit trieste zaken uit de paardenwereld worden belicht. Het zou pas wat zijn als dit soort zaken in de doofpot zou worden gestopt.

IngridB

Het is dan inderdaad geen leuk nieuws, maar dan kun je beter de krant ook niet meer lezen en de computer uitlaten!
Overal komt akelig nieuws voor, ook op bokt!

gipsyboy

ik lees zelf ook liever vrolijke berichten.
en ik vind ook dat het teveel op de voorpagina staat.
het is heel veel slecht nieuws.

ik snap wat je bedoelt, ik vind het ook wel een punt om er goed over te denken of het mischien anders kan

Bonita_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:45

Oja, gaan we het nieuws censureren? Omdat sommige 'dierenliefhebbers' liever oogkleppen op hebben? Hoe vaker dit soort wantoestanden in het nieuws komen hoe beter, hoe eerder men geneigt is ze aan te pakken!

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:46

Nieuwsoptie:
[ ] Toon alleen leuke nieuwberichten
[ ] Toon alle nieuwberichten

:')

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:46

Girl In The Mirror schreef:
Ik vind het eerlijk gezegd nogal een overdreven reactie van je. Ik neem dan aan dat je ook nooit de tv, radio of krant aanzet, of nieuw op internet leest. Daar kom je immers nog veel schokkendere dingen tegen. Om maar wat te noemen: Nederlands-Iraanse vrouw opgehangen, jongetje misbruikt en vermoord.
Je ziet nu alleen een titel, aan jou de keuze om het te openen of niet. Dat jij al naar wordt van de titel, tja. Wees in elk geval blij dat het in de titel staat, en niet zo vaag omschreven dat je het nieuwsonderwerp opent, en pas halverwege erachter komt dat het om dit schokkende feit gaat.
Ik snap dat als paardenliefhebber dit soort zaken je echt aan het hart gaat, maar Bokt heeft ook een nieuwsfunctie, en kan niet alleen praten over blijde zaken. Ook de minder leuke en zelfs ronduit trieste zaken uit de paardenwereld worden belicht. Het zou pas wat zijn als dit soort zaken in de doofpot zou worden gestopt.

het moet ook zeker niet in de doofpot.
maar ik vind het een beetje teveel.
het is meer slecht dan goed, ik hoop dat je dat ook snapt.
mischien kan het nieuws ergens anders dan op de voorpagina, in ieder geval schokkend nieuws.

ik heb er zelf niet super veel last van. maar ik snap de ts heel goed

puma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 23:48

Girl In The Mirror schreef:

Ohja dat soort dingen grijpen me ook zeker aan .. hieruit blijkt maar weer dat niet iedereen op dezelfde manier reageert op dit soort dingen. Ik krijg er een rotgevoel van en een ander leest er overheen en voelt er niets bij. Dat mag je overdreven vinden maar om dan maar te zeggen dat ik therapie moet overwegen lijkt mij weer wat overdreven. Dit laatste overigens naar Caira.

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:49

Misschien handig een topic filter systeem?

Dat jij de woorden of bepaalde zinnen zelf kan filteren en met de soort topic namen jij ze dan ook niet ziet. laat staan dan kan aan klikken.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 23:49

Bonita_Bon schreef:
Oja, gaan we het nieuws censureren? Omdat sommige 'dierenliefhebbers' liever oogkleppen op hebben? Hoe vaker dit soort wantoestanden in het nieuws komen hoe beter, hoe eerder men geneigt is ze aan te pakken!

Waarom staat dierenliefhebbers hier tussen aanhalingstekens?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:50

Vind je? Ik bedoel het positief. Het lijkt mij vreselijk moeilijk als je zelfs al van een geschreven nieuwsbericht last hebt. Dat is namelijk niet helemaal 'normaal'.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:51

gipsyboy schreef:
mischien kan het nieuws ergens anders dan op de voorpagina, in ieder geval schokkend nieuws.

Struisvogelgedrag noem ik dat, als ik het niet zie dan weet ik het niet en dus zal het er ook wel niet zijn.

puma

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-11 23:52

easygoing schreef:
gipsyboy schreef:

Struisvogelgedrag noem ik dat, als ik het niet zie dan weet ik het niet en dus zal het er ook wel niet zijn.

Waarom zou je er constant mee geconfronteerd moeten worden om te beseffen dat er heel veel ziekelijk gestoorde mensen op de wereld rondlopen?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:54

Omdat het gewoon de realtiteit is, je ervoor afsluiten is niet de juiste manier.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:54

puma schreef:
Ohja dat soort dingen grijpen me ook zeker aan .. hieruit blijkt maar weer dat niet iedereen op dezelfde manier reageert op dit soort dingen. Ik krijg er een rotgevoel van en een ander leest er overheen en voelt er niets bij. Dat mag je overdreven vinden maar om dan maar te zeggen dat ik therapie moet overwegen lijkt mij weer wat overdreven. Dit laatste overigens naar Caira.

De mensen die het wel lezen hebben er niet automatisch geen gevoel bij hoor.
Hoe doe jij het dan met het nieuws wat je tegenkomt op tv, internet,krant etc etc? Ga je dan ook de kranten en dergelijke aanschrijven of ze maar geen slecht nieuws meer willen plaatsen?

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:56

puma schreef:
Waarom zou je er constant mee geconfronteerd moeten worden om te beseffen dat er heel veel ziekelijk gestoorde mensen op de wereld rondlopen?

Blijkbaar is dat nodig. Je geeft zelf aan dat je bij het lezen van de titel al een rotgevoel krijgt daaruit maak ik dan op dat als je het niet leest je er dus geen rotgevoel van krijgt en je er dus ook niet bij stil staat.
Sta je er wel bij stil zonder het te lezen dan zou je er automatisch ook een rotgevoel van krijgen.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:58

Persoonlijk heb ik er ook last van. Ik wéét dat er veel ellende in de wereld is en wil geen struisvogel spelen, maar sommige dingen kan ik gewoon niet handelen. En met dit soort berichten vind ik zelf ook de titel explicieter dan nodig. Zeg dan "veulen ernstig mishandeld", dan weet ik al dat ik het niet moet lezen.
De een kan er nu eenmaal beter mee omgaan dan de ander, zelf raak ik dingen ook heel moeilijk weer kwijt.

nevadaladylu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-11 23:59

ik persoonelijk vind het ook niet fijn om al gelijk een naar onderwerp te lezen ( maar over beelden ik heb een foto gezien van het veulen en hij zag er nog gewoon uit dus denk maar niet met hevige wonden etc)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 00:00

Komop mensen de wereld is niet alleen maar rozewolkjes en tulpjes.
Als je al niet tegen zo'n titel kan zal je het nog zwaar te verduren krijgen in je leven waarschijnlijk.
Misschien wat direct, maar je zult er toch juist vaker naar moeten kijken om het niet zo diep te laten komen.