RIJ-ITP en HAW terug samenvoegen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

RIJ-ITP en HAW terug samenvoegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:43

Misschien een idee om RIJ-ITP en HAW terug samen te voegen...

Want, in mijn ogen, maakt het echt helemaal niets uit waar je je topic plaatst.
Op RIJ-ITP wordt ook gewoon commentaar gegeven, het enige verschil tussen HAW en RIJ-ITP is dat je bij RIJ-ITP niet verplicht bent commentaar te geven :)) .

Kan zijn dat ik gek ben, maar imo is het gewoon nutteloos om er 2 subfora voor te maken.

Jeanine93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:45

Tegen.
Het is juist fijn zo want als je iets bij HAW plaatst, doe je dat echt voor commentaar en tips e.d.
Bij RIJ-ITP plaats je gewoon foto's omdat je het leuk vind en krijg je niet verplicht bij iedere reactie een tip of wat dan ook.

Leinearthur

Re: RIJ-ITP en HAW terug samenvoegen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:48

Voor :))

Ik ben het eens met de argumenten die jij geeft!

xManon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:49

Met Jeanine eens, anders krijg je allemaal "Leuke foto's, mooi paard" reacties en sommige mensen plaatsen echt hun foto's om feedback te krijgen.

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:49

Ik ben het met TS eens, de regels van HAW vind ik niet leuk meer, je kan niet even een leuk berichtje plaatsen maar je moet echt wat toevoegen, oke daar leer je van
Maar dat kan ook als RIJ-ITP en HAW samen zitten
Ben je iig niet verplicht om wat te moeten zeggen over het rijden, want jonge of niet de beste ruiters kunnen dan nooit op HAW een reactie plaatsen

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:51

Tegen.

Ik post als ik foto's post wel graag op RIJ-IPT maar echt niet op HAW. Ik rijd niet goed genoeg voor HAW, en ik vind het commentaar op HAW vaak onvriendelijk.

Sani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:53

Is het niet zo dat er nog altijd topics bij RIJ-ITP geplaatst worden waarvan je van mening bent dat het weinig zin heeft gerichte opmerkingen te plaatsen?
In theorie is het zo dat mensen die hun topics plaatsen bij RIJ-ITP niet vragen om adviezen ed dus zou het eigenlijk zo moeten zijn dat er daar ook geen commentaar wordt gegeven.
Is het niet zo dat RIJ-ITP niet meeteld bij je berichtenaantal om die reden? Of wordt die wel meegeteld? :')

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 20:54

Er is een aantal jaren geleden een splitsing gekomen omdat daar vraag naar was vanuit de gebruikers; een informatieve plaats waar serieus rijtechnisch commentaar gevraagd kan worden, en een plaats waar mensen hun foto's kunnen plaatsen zonder dat ze persé commentaar hoeven te krijgen.
Iedereen is vrij om te kiezen waar hij of zij het topic plaatst.

Als jullie je hier niet in kunnen vinden, hoe zien jullie het dan precies voor je? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 21:26

Ik zou dan gewoon standaard 'RIJ-ITP' nemen.
Dan is iedereen vrij om een leuk berichtje te plaatsen maar je krijgt echt wel genoeg commentaar waar je wat mee kunt.

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 02:01

Bizzybijtje schreef:
Ik zou dan gewoon standaard 'RIJ-ITP' nemen.
Dan is iedereen vrij om een leuk berichtje te plaatsen maar je krijgt echt wel genoeg commentaar waar je wat mee kunt.

Maar het idee nu is dus dat dat precies ieders vrije keus is. :)

Als ik serieuze rijfoto's zou dan zou ik persoonlijk juist wel feedback willen, rijtechnische feedback dus.
Is dus een kwestie van persoonlijke voorkeur. :)

Motje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:08

Ik ben juist voor het beter scheiden van ITP en HAW.
Mensen die gewoon leuk een foto van hun paard willen laten zien worden nu soms pagina's lang afgezeken op ITP. Alle bokkers die ik persoonlijk ken zeggen nooit meer foto's op ITP te plaatsen, jammer!
Misschien is het een idee om de regels van HAW een klein beetje minder streng te maken zodat men er makkelijker iets kan plaatsen?

joliene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:15

Ik vind het gescheiden fijner. Zo kan je er voor kiezen oom rijtechnisch commentaar te krijgen of dat je gewoon wat leuke foto's wil laten zien. Ook kan je bij RIJ-ITP leuke foto's van een bosritje laten zien. :j

Calanddra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 13:16

Ook mag je bij rij-itp foto's plaatsen van anderen op je paard, dit mag bij haw niet :)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 15:46

Eigenlijk is dit een mooi onderwerp om in de ronde tafel sessie te bespreken - - daar worden tenslotte allerlei ideeën aangedragen om bokt te 'verbeteren'..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:48

joliene schreef:
Ik vind het gescheiden fijner. Zo kan je er voor kiezen oom rijtechnisch commentaar te krijgen of dat je gewoon wat leuke foto's wil laten zien. Ook kan je bij RIJ-ITP leuke foto's van een bosritje laten zien. :j

Klopt, maar commentaar krijg je toch wel bij rijtopics. Dus imo is het misschien een goed idee om gewoon enkel RIJ-ITP te zetten, eventueel kun je specifiek in het topic zeggen of je graag tips/commentaar wilt of dat het niet noodzakelijk is :) Bij een buitenrit bijvoorbeeld, is het gewoon voor de leuk :D

Donna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-11 17:59

Ik ben het helemaal met Jeanine eens :j
HAW is puur voor echt commentaar, RIJ-ITP voor de leuke dingetjes er omheen. Als ik foto's plaats, zit ik echt niet te wachten op 2 pagina's met 'mooi paard','ziet er goed uit','welk dekje heb je?' etc. En als ik dat wel wil, dan heb ik ook nog de mogelijkheid om ze op RIJ-ITP te plaatsen.
Maar, wat ik wel weer vind, is dat er wel in de gaten gehouden moet worden dat HAW niet te kakkineus wordt, en dat men wel met respect met elkaar om blijft gaan. Mede om wat Vjestagirl ook al aangeeft.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 18:32

Ik vind opzich dat er tussen HAW en RIJ-ITP weinig verschil meer zit..
Op RIJ-ITP zie ik regelmatig ook gewoon net zulke reacties staan als bij HAW, net alsof je bij RIJ-ITP ook verplicht commentaar moet geven. Op zich vind ik dat best jammer want ik post ook bewust op RIJ-ITP omdat ik geen rijtechnisch commentaar hoef en het alsnog wel krijg.

Dus samenvoegen lijkt me op zich geen onnuttig idee, het is min of meer al hetzelfde IMO

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 23:24

CoronaLime schreef:
Ik vind opzich dat er tussen HAW en RIJ-ITP weinig verschil meer zit..
Op RIJ-ITP zie ik regelmatig ook gewoon net zulke reacties staan als bij HAW, net alsof je bij RIJ-ITP ook verplicht commentaar moet geven. Op zich vind ik dat best jammer want ik post ook bewust op RIJ-ITP omdat ik geen rijtechnisch commentaar hoef en het alsnog wel krijg.

Dus samenvoegen lijkt me op zich geen onnuttig idee, het is min of meer al hetzelfde IMO

Jij verwoordt heel duidelijk wat ik wou zeggen :') Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 09:56

Ik vind het persoonlijk geen goed idee.
Ik kijk graag eens op HAW omdat mensen daar foto's posten van serieus rijden, met genoeg informatie om er ook wat zinnigs over te kunnen zeggen. Bij RIJ-ITP staan ook geregeld foto's van bos/strandritten, zonder zadel rijden, mensen die ontzettend veel lol hebben met hun paard (en dat is prima) maar die niet serieus aan het rijden zijn. Vaak staat er ook nauwelijks informatie bij. Ik kan daar eerlijk gezegd niet zoveel mee, ik kom niet naar zo'n topic om alleen maar naar een mooi paard (of mooie foto's) te kijken :n
Ik vind het leuk om te zien hoe andere mensen trainen, waar ze tegen aan lopen en hoe ze dat oplossen. In sommige gevallen vind ik het ook leuk om tips te geven, in de hoop iemand wat te helpen. Die dingen vind ik bij HAW en niet bij RIJ-ITP.

Bovendien weet je bij HAW dat iemand graag commentaar en tips krijgt, terwijl dat bij RIJ-ITP lang niet altijd zo is. Ik vind het eerlijk gezegd ook zonde om een heel verhaal te typen dat iemand dan vervolgens naast zich neerlegt omdat hij/zij geen commentaar wenst te krijgen.

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-11 10:00

Ik heb pas een rijtopic geopend, heb het op HAW gedaan omdat ik wel heel graag tips wil (zijn er gelukkig ook gegeven, op een hele vriendelijke manier overigens), maar er staan ook een paar reacties tussen dat het gewoon een leuk paard is en een aardige reactie van een stalgenoot enzo. Dat vind ik ook echt onwijs leuk om te lezen, zeker omdat ik er ook echt heel trots op ben hoe het nu gaat..
De reacties zijn gelukkig nog niet verwijderd maar misschien is het ook een optie om gewoon niet streng te modden op de reacties op HAW

Samenvoegen hoeft van mij ook weer niet omdat er mensen zijn die geen internetcommmentaar willen

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:07

Voor mij hoeft het niet samengevoegd te worden.
Ik verbaas me er soms over dat bij een ITP-topic reacties gegeven worden alsof het een HAW topic is. Misschien is het verschil ook niet voor iedereen even duidelijk.
Verder sluit ik me aan bij "blijheid".

M_Vainqueur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 23:18

Ik vind dat het beter gescheiden blijft. ZO kan iedereen kiezen wat die wil. Zelf plaats ik allen bij RIJ-ITP omdat ik weet dat ik niet echt commentaar hoef via internet. Foto's kunnen zo een vertekend beeld geven, en eigenlijk kan je toch niet écht geholpen worden, men kent de combinatie niet en problemen zijn toch echt alleen op te lossen via lessen dus echt live hulp. Het is natuurlijk wel eens handig en het zal best eens kloppen, maar zelf neem ik het allemaal met een korreltje zout. En voor degene die het wél fijn vinden om commentaar en opbouwende kritiek te krijgen is er het HAW deel, zo is iedereen toch gelukkig?
ALs je het samenvoegt krijg je 1 deel wat dus minder streng is als HAW en strenger dan RIJ-ITP...daar wordt het echt niet beter op. Dan krijg je halfgare opmerkingen als je serieus tips wilt en juist veel kritiek als je gewoon wil laten zien waar je mee bezig bent.

CoronaLime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:42

Maar het is toch raar dan dat je op RIJ-ITP toch gewoon ook commentaar krijgt terwijl het daar helemaal niet voor bedoeld is? Vind ik in elk geval een beetje jammer.. :')

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:54

WinSel schreef:
Ik ben het met TS eens, de regels van HAW vind ik niet leuk meer, je kan niet even een leuk berichtje plaatsen maar je moet echt wat toevoegen, oke daar leer je van
Maar dat kan ook als RIJ-ITP en HAW samen zitten
Ben je iig niet verplicht om wat te moeten zeggen over het rijden, want jonge of niet de beste ruiters kunnen dan nooit op HAW een reactie plaatsen

Ik snap nog altijd niet hoe je kan leren van een paar enkele foto's .
Tuurlijk been en hand houding is wel commentaar op te geven maar op het echte rijden...nee. Als eerste moet je je altijd verdedigen(zo komt het bij mij 9 van de 10x over) en daarna krijg je nog eens 100x het zelfde te horen.

Misschien is het een beter idee om van de foto's filmpjes te maken. Tussen de 3 en 6 minuten en daar commentaar op te geven.
Dan kan het foto fora gewoon leuk blijven voor iedereen die met paarden bezig is.

AnkeVivaldi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:56

Ik vind dat het gewoon moet blijven zoals het is.
Zo kun je bewust kiezen of je veel commentaar wilt of dat je het inderdaad plaatst voor de 'leuk'.
In mijn ogen zijn het 2 hele andere doelen dus gewoon zo laten.