2 account`s in 1 huis

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

moo_wuppie

2 account`s in 1 huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 18:34

Misschien is de titel niet zo duidelijk,,

Mijn vraag is, als er meerdere mensen in 1 huis wonen, kan er dan maar 1 account aangemaakt worden??
Als 1 account geband is of een OW heeft dan kan de andere account ook niet meer op dat topic reageren..

Als mijn zus, (voorbeeld) ook een account zou hebben en die reageerd reageert op een topic van mij,
dan word ze gezien als schaduw account.. hoe is dit mogelijk???

Kan iemand daar misschien antwoord op geven??

Dit is gewoon nieuwsgierigheid..

vencedor

Re: 2 account`s in 1 huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:35

mijn zusje en ik hebben er beide in en wonen in een huis, hebben wel allebei een laptop maar komt ookw el eens voor dat we op de thuis pc zitten.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:36

Omdat jullie van hetzelfde IP-adres posten.
je zou even bij aanmelden door hebben moeten geven dat jullie samen vanuit hetzelfde huis, elk een eigen account hebben.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:36

Effe naar een mod PBen voordat iemand anders ook een account aanmaakt! :)
Of duidelijk in je profiel zetten 'zusje van die en die op bokt!'

Lijkt me duidelijk zat. :Y)

moo_wuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 18:37

randie schreef:
mijn zusje en ik hebben er beide in en wonen in een huis, hebben wel allebei een laptop maar komt ookw el eens voor dat we op de thuis pc zitten.

Maar als dan een van jullie geband word dan kan de ander ook niet meer op een topic reageren,,,

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:37

Ja hoor, je zus zou gewoon een account aanmaken. Je kan het altijd melden bij het team uit voorzorg, dan kunnen zij daarmee rekening houden :)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:39

Mijn zusje en ik hebben nu al jaren allebei een account op hetzelfde ip-adres. We hebben het nooit gemeld, en ook nooit problemen mee gehad. :)

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:39

dat hoort te kunnen :j
hier in huis ook 2 accounts gehad toendertijd ( zus en ik) en ben er wel eenmalig op gePB't door een moderator die er meer van wilde weten, dus netjes uitleg gegeven, en toen was het prima :j
nooit geen last van gehad verder

moo_wuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 18:39

Maar dat is dat apart, waarom moet het gemeld worden dat er meerdere account zijn,,
er word dan gelijk verdacht van SA, terwijl dat niet hoeft..

Als ik op een heeeeeel groot kantoor werk en me toevallig daar aanmeld,, een collega doet het ook (terwijl ik het niet weet) en er gebeurd wat, dan is het gelijk een SA, terwijl ik van niks weet...(dit is als voorbeeld)

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:41

Ik en mijn zus hebben ook beide een acount maar (nog) nooit last van gehad :).
Wel bokt mijn zus pas net, en ik al wat langer en ben ik volgens mij ookwel ietsjes actiever!

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:43

moo_wuppie schreef:
Maar dat is dat apart, waarom moet het gemeld worden dat er meerdere account zijn,,

Als ik op een heeeeeel groot kantoor werk en me toevallig daar aanmeld,, een collega doet het ook (terwijl ik het niet weet) en er gebeurd wat, dan is het gelijk een SA, terwijl ik van niks weet...(dit is als voorbeeld)

Maar jij hebt toch helemaal geen zus die hier op Bokt zit?

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:44

moo_wuppie schreef:

Het moét niet, maar je kan dat doen als je wilt. Normaal gezien zou je er ook geen problemen mee krijgen, maar het kan wel eens zijn dat het iemand opvalt dat er op één IP 2 accounts zijn. Dan kan je natuurlijk nog altijd zeggen dat jullie gewoon zussen zijn die vanaf dezelfde computer bokken. Er zijn op Bokt genoeg gebruikers die elkaars broer/zus/man/vrouw zijn en die vanaf dezelfde computer bokken :)

moo_wuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 18:45

Nee die heb ik ook niet, wel had ik het erover met mijn zus dus ik was nieuwsgierig,, en als ik wat te weten wil komen moet ik het soms vragen,, en toen dacht ik laat ik het eens vragen,,

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 18:46

Ik en mijn zusje zitten ook allebei op bokt, ook wel op de huiscomputer, nooit problemen mee gehad. :)

patatkraam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:17

Mijn zusje heeft ook een account, zij zit er weliswaar nooit meer op, maar het kan dus wel.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:24

Als er 2 (of meer) mensen uit 1 huis op Bokt zitten, dan is het echt geen probleem. Als 1 van de 2 juist problemen veroorzaakt, dan gaat het modteam natuurlijk kijken of het echt wel 2 verschillende personen zijn. We kijken niet alleen naar de posts, maar we gaan meer dingen na. Op Bokt hebben we zeer geavanceerde methoden om te kijken of het 1 persoon is die 2 account heeft, of dat er echt meerdere personen uit 1 huis op Bokt zitten.

Het is in het verleden al veel vaker voorgekomen dat iemand een SA aanmaakt, om welke reden dan ook, en vervolgens met dat SA gaat lopen rellen, mensen uitschelden oid. Daarna zegt diegene dat het ineens een zusje is. Wij kijken dan of dat inderdaad zo is, en dat is voor ons niet moeilijk om te zien. Als het inderdaad een zusje/broertje/huisgenoot is, dan is er voor de ander niks aan de hand.

Even melden is sowieso altijd handig, voor jezelf en vooral ook voor het modteam. Beter wat meer info dan een misverstand toch? Je kunt hier iedere willekeurige mod even een pbtje over sturen.

moo_wuppie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-11 19:28

Dankje voor je uitleg,,

toch ben ik dan wel ook benieuwd hoe het werkt als ik in een internet cafe zou gaan zitten en het daar gebeurd,, aangezien ik las dat er dan gekeken word naar het ip-adres, die is dan ook hetzelfde..

Hoe kan je dan kijken of het niet dezelfde persoon is of 2 verschillende??

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:36

We hebben ook nog vele andere manieren waarop we kunnen onderzoeken of het een SA is, dus niet alleen het IPadres.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:39

Ben wel benieuwd welke manieren dan?
Zolang jullie geen liveverbinding hebben ZIEN jullie toch niet wie er achter de pc zit?
En kan je het dus toch eigelijk nooit hard maken?

Ik kan nu wel zeggen dat ik, jolanda, dit typ ... :P
Maar misschien is dit mijn collega wel ofzo :P

Snapje wat ik bedoel?

2 accounts op 1 IP is geen probleem als je dit aangeeft. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:42

Hier al jaren twee boktaccounts vanuit 1 huis en ook een hele tijd vanaf 1 laptop. Nou is Dick niet zo'n fanatieke bokker, dat gaat met vlagen, maar ook in periodes dat hij wel leest en post hebben wij er nooit problemen mee gehad.
We hebben het ook nooit gemeld ofzo, nooit aan gedacht ook en geen idee of dat 'vroeger' ook al moest.

Ik heb wel eens een ban gehad, maar eigenlijk geen idee of Dicks account het dus automatisch ook niet deed toen. Ook niet aan gedacht om dat te proberen.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:51

Jolliegirl, als we zouden vertellen op welke manier we dan kunnen, dan zouden we het de mensen die een SA aan willen maken, wel heel makkelijk maken. Daarom kunnen we dat helaas niet doen. Maar er zijn veel manieren om erachter te komen. En daarbij moeten we het ook hard kunnen maken, als we dus twijfelen dan doen we niks. Het is ook nooit een actie van 1 mod alleen, het hele modteam kijkt mee.

Sonja, als jij een ban had, dan had Dick wel kunnen inloggen/bokken. Alleen als er ook een IPban wordt gegeven, dan had je ook niet mee kunnen lezen. Soms geven we wel eens een IPban, maar alleen als iemand echt heel erg misbruik heeft gemaakt van Bokt (bijvoorbeeld een buitenlander die meerdere account aan heeft gemaakt om te spammen met bijvoorbeeld een schoenensite. Vaak komen deze accounts uit China. Op deze account zetten we dan een IPban). En in jouw geval weet ik natuurlijk ook dat Dick ook op Bokt zit, maar dat is ook omdat wij elkaar in het verleden wel zijn tegengekomen op dezelfde stal.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:52

Het was niet als aanval bedoeld. :) Absoluut niet.
Ik snap het.

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:53

Weet ik wel en zo zag ik het helemaal niet, ik probeer het juist vriendelijk uit te leggen.
(misschien had ik er een smiley bij moeten zetten.... , zoiets? :) )

dat is het nare van een forum... je kunt het op de verkeerde manier lezen.
Maar ik bedoelde het echt puur informatief :)

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:55

Het IP- Adress is dan het zelfde.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 19:55

O had ik wel mee kunnen lezen tijdens mijn ban? Ik dacht dat ik dan heel bokt niet meer zag joh := weet ik veel. Ben nog altijd licht digibetisch :))
Hebben wij op dezelfde stal gestaan Storm :? (ik zie Waalwijk staan dus ben verbaasd, er geen rekening mee houdend dat ik zelf ook een dikke 170 km opgeschoven ben de laatste jaren :D )