Nickname

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zilya

Nickname

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-11 12:15

Het werken met alleen een nickname in een PB vind ik niet zo netjes .Je weet niet met wie je te doen hebt .Hoe denken jullie erover?

upendo

Re: Nickname

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:15

Euh, huh? :Y)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:16

Hoe bedoel je? Ik snap je niet zo goed...je bedoelt als mensen alleen hun Boktnaam gebruiken?

Jolliegirl

Ehmm... ??

Ik kan me daar niet druk om maken.

upendo

Ik denk zomaar...

Dat dit een SA'tje is.

Eerste bericht. :Y)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:19

zilya schreef:
Het werken met alleen een nickname in een PB vind ik niet zo netjes .Je weet niet met wie je te doen hebt .Hoe denken jullie erover?

lekker boeien
als ik pietje klaassen onder mijn bericht zet vind jij het wel bevredigend
maar hoe weet je dan dat ik echt pietje klaassen ben, en dat ik niet ronnie rammelaar ben en mezelf uitgeef voor...
en hoe weet je of niet iemand een account gehackt heeft
en
en ene enenenen

ik vind dat je je druk maakt om een vrij minimaal iets... Je weet met internet tóch al niet met wie je te doen hebt

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:24

Misschien heet ik wel helemaal geen Jolanda.... :+

Wat boeit het wat ik onder mn pb zet :P

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:36

Ik zet er wel altijd m'n eigen naam onder, dat is dan ook geen geheim.

ik vind het persoonlijk wel zo netjes, en persoonlijk. maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen zijn naam zo open en bloot wil.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:40

Ben jij dan wel Zilya, of heet je toevallig ook anders? In het tweede geval doe je er zelf vrolijk aan mee.

Niet iedereen wil alles aan hun naam gekoppeld hebben en kiezen daarom voor een nickname. En ach, ik bèn zo'n beetje mijn nickname, als je kleinvosje roept in een grote groep, zal ik ook reageren!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:08

Ik snap wel een beetje wat TS bedoelt hoor :j Als ik een berichtje krijg met daaronder PieTukuhLoVaH (net bedacht, dus als je je echt zo noemt op Bokt, no offence ;)) lees ik dat berichtje toch al anders dan als ik iets krijg dat "ondertekend" is met iemands voornaam. Zeker als het gaat over iets serieus, en dat is een pb vaak, dan vind ik het wel prettig als er ook op een fatsoenlijke manier wordt afgesloten :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:09

Ik onderteken gewoon niet.
Probleem opgelost :Y)

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:10

Maar Rijerijerije, ga jij dan eerst kijken hoe een pb ondertekend is?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:12

Rijerijerije schreef:
Ik snap wel een beetje wat TS bedoelt hoor :j Als ik een berichtje krijg met daaronder PieTukuhLoVaH (net bedacht, dus als je je echt zo noemt op Bokt, no offence ;)) lees ik dat berichtje toch al anders dan als ik iets krijg dat "ondertekend" is met iemands voornaam. Zeker als het gaat over iets serieus, en dat is een pb vaak, dan vind ik het wel prettig als er ook op een fatsoenlijke manier wordt afgesloten :)

dus jij hebt liever dat ik een pb stuur en afsluit met

.....
Mientje

dan met
.....
Naaltje

betekenis is voor mij hetzelfde :) Behalve dan dat ik reageer als er iemand ''!Naalt(je)!'' roept :Y)
Maar beide zijn niet mijn naam..
Maar dat kun je toch nooit weten?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:19

Upendo: dat vind ik eigenlijk ook een beetje raar... :o Vind ik net alsof je de telefoon ophangt zonder gedag te zeggen...

Kleinvosje: De pb's die ik krijg zijn meestal zo kort dat mijn oog automatisch springt naar de naam die eronder staat, gewoon nieuwsgierigheid denk ik...Doe ik niet bewust, maar gebeurt gewoon. Zou ik nou een pb krijgen die meerdere pagina's beslaat (mag het hopen van niet, dat KAN niet goed zijn :P ) dan scroll ik helemáál direct naar beneden om te kijken met wie ik het genoegen heb en wie de moeite neemt om mij zoiets langs te sturen :j

Naaltje: Ja idd ja :') Ik zie alleen niet in waarom je niet je eigen voornaam zou willen gebruiken. Tuurlijk, naam en toenaam + creditcardgegevens hoef ik ook niet, maar er zijn toch wel meer hondjes die Fikkie heten? Bij mij mogen mensen gewoon weten dat ik Marije ben hoor :j En verder is het zoiets als "een leugenaar die zegt dat hij niet liegt, spreekt die de waarheid?" En dat wordt me te filosofisch ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:21

Rijerijerije:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik buiten koop/verkoop-PB's en PB's met bekenden niet veel PB..

Dus meestal is mijn laatste zin afsluitend..

'Groetjes,
Seline'
vind ik ook zo formeel voor 'maar' een PB. :P

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:22

Er is een reden waarom ik mijn profiel niet heb ingevuld. Iedereen kan zich op bokt aanmelden, en zo in profielen snuffelen om iets over anderen te weten te komen, zonder dat hij zich zelf bloot hoeft te geven. Wil je weten wie ik ben, lees alle berichten maar eens door, en we kunnen gerust een keer meeten.

In PB's onderteken ik afwisselend, met mijn boktnaam of mijn echte naam. Mij een PB sturen met een schelfkannonade gaat niet uitlokken dat ik een eventueel antwoord met mijn echte naam ga ondertekenen. Ligt dus helemaal aan de PB, en of ik degene al langer ken of IRL heb meegemaakt.

Dus hoe ik er tegenover sta? Neutraal. Ik hoef niet van iedereen de echte naam te weten, en ga er van uit dat ze dat van mij ook niet hoeven te weten....

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:23

Tsja ik ben ook errug ouderwets :P Hou wel van een beetje formaliteit op een dag :D

Cassidy: Ik ga ook uit van normale pb's, scheldpb's is weer iets heel anders, ik weet eerlijk gezegd totaal niet hoe (en of!) ik daar op zou moeten reageren :n

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 13:24

Rijerijerije schreef:
Kleinvosje: De pb's die ik krijg zijn meestal zo kort dat mijn oog automatisch springt naar de naam die eronder staat, gewoon nieuwsgierigheid denk ik

De boktnaam van degene die je dat berichtje stuurt staat toch in je lijst met PB's? Waarom dan alsnog naar een eventuele handtekening kijken?

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 14:05

Daar kijk ik in eerste instantie niet eens naar: ik zie eerst de langere kolom met onderwerp, en voordat ik mezelf de kans gun om te kijken van wie hij is, heb ik al geklikt :P En dán schieten mijn ogen dus naar de afzender...Raar maar waar...

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 09:30

Soms zet ik niet eens mijn naam eronder, enkel 'groetjes', ze kunnen toch zien van wie die komt aan de afzender? :)) :+

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:17

9 vd 10 keer zet ik niet eens een naam onder pb's en vaak zelfs al geen hoi/doei/groetjes/oid.

Van mij hoeft het allemaal niet zo formeel.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 14:38

Eigenlijk let ik er niet bewust op wat ik eronder zet. Maar omdat ik ook veel emails verstuur waarin ik eindig met mijn eigen naam sluit ik niet aan dat ik ook automatisch mijn eigen naam onder een PB zet.

Ach en ik zie het zo, liever een boktnaam eronder dan een beledigende smilie :)) ( :Z of :O bijvoorbeeld ;) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 15:11

tis maar waar je je druk om gaatmaken!
sommige hebben juist een onherkenbare naam omdat ze hun eigen naam niet op internet willen hebben,
en als je een hele rare naam neemt kies je daar zlef voor

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-11 21:59

Ik zet er soms m'n naam onder en soms m'n boktnaam, afhankelijk van waar het over gaat en met wie ik communiceer.. Kan me d'r niet zo druk om maken..

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-11 13:17

Jolliegirl schreef:
Misschien heet ik wel helemaal geen Jolanda.... :+

Wat boeit het wat ik onder mn pb zet :P

nee leugenaar!!! jij heet Annie!!!

ach een naam is maar een naam, al zet ik joep meloen onder mn pb maakt toch niet uit??
denk dat de ontvanger er dan wel om kan lachen :')