Bokker reageer niet op PB? Kan een mod helpen? (oplichting)

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Bokker reageer niet op PB? Kan een mod helpen? (oplichting)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 17:29

N.a.v. topic : [FZ] Oplichting van 3 jaar geleden op Bokt nog melden?

Heb ik de bewuste bokker een aantal maal een PB gestuurd.
Gewoon hele vriendelijke PB's waarin ik kenbaar maakte dat ik het betreurde dat de verkoop zo is gelopen en dat ik graag nog een oplossing zou zien. Afgesloten met de vraag hoe zij erover dacht en verzonden.

Ik kan bij alle PB's zien dat ze ze gelezen heeft maar ze reageer niet.
Dat vind ik eigenlijk echt heel jammer want zo bereik ik natuurlijk niets en het zit me nog steeds heel dwars dat ze me gewoon zo'n poets heeft gebakken destijds.

Zou een mod kunnen "bemiddelen"? Misschien desbetreffende bokker erop aanspreken of ze wil reageren?
Ben een beetje de wahoop nabij aangezien ik met mijn PB's nul op rekest krijg.

Dhani

Re: Bokker reageer niet op PB? Kan een mod helpen? (oplichting)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:33

gatsie zeg! ik hoop dat er iemand is die idd kan bemiddelen,

had je iets verkocht? of gekocht? ;)

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:34

Maar dit is 3 jaar geleden?

Ik denk dat het heel lastig wordt :j Een mod kan iemand ook niet verplichten om te reageren, persoon kan net zo goed besluiten het PB'tje van de mod ook te negeren.

ik begrijp niet helemaal waarom je er nu pas mee bezig gaat eerlijk gezegd...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 17:35

Als je het andere topic leest wordt het wel duidelijk denk ik!
Ik had iets gekocht, geld overgemaakt en nooit meer wat gehoord!

kehdra: Lees aub even het andere topic door, dan snap je waarom ik destijds niet naar een mod ben gegaan (was toen nog niet echt Bokt-wijs en wist niet waar ik heen kon met mijn verhaal)

Maar ik denk dat een PB van een mod toch net wat meer indruk maakt dan een PB van mij.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 17:36

En de PB's zijn dus niet van 3 jaar geleden, die zijn van afgelopen tijd. Ik zit er nog zo over in dat ik maar weer in de pen ben geklommen en de bokker heb aangesproken. Maar daar reageert ze dus niet meer op .

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:42

Ik zou je verhaal pb'en aan een mod van EA, wij kunnen je hier ook niet mee helpen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 17:43

Hier zijn toch de bemiddelaars voor in het leven geroepen?
Ik zou een van hen even pb'en ;)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:11

De bezwaarcommissie bemiddelt alleen tussen mods en gebruikers, niet tussen gebruikers onderling :)

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:52

In het andere topic wordt door een EA mod duidelijk aangegeven dat de bemiddelingstermijn 2 maanden is en dat men hier dus niet aan kan meewerken. Dat een bokker niet op een pb of meerdere pb's antwoord is niet strafbaar op bokt. Daar is iedereen vrij in. Je kunt het hooguit onfatsoenlijk vinden....

Dus ik denk dat er gewoon niets aan te doen is en dat je jezelf erbij neer moet leggen. Hoe frustrerend ook....

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 21:11

Het niet lezen van of niet reageren op pb's is geen strafbaar feit. Echter in de kwestie van een EA transactie wel bezwaarlijk, en dan kan een moderator daar zeker in sturen of bemiddelen. Maar dan wel binnen de termijn voor bemiddeling. Deze kwestie van 3 jaar terug is voor bemiddeling verjaard, dus er kan niets gedaan worden aan het niet reageren op pb's.

Je kunt overwegen aangifte te doen, al durf ik niet te zeggen of de politie er wel iets mee doet als de kwestie al 3 jaar oud is. :)

RedZone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:16

Ik snap niet dat je er na 3 jaar nog mee komt. Laat het gaan, veel meer kan je toch niet doen.

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:20

Eens met RedZone. Het is verjaard, je kan er weinig meer aan doen. Het gaat ook niet om een groot bedrag maar om een paar tientjes.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 22:33

Je was 15, soms gebeurt het nou eenmaal dat je iemand treft die niet zo eerlijk is. Maar kom op, het gaat om een paar tientjes 3 jaar(!) geleden.
Dit is geen zaak voor bokt, dit moet je even bij jezelf zoeken waarom je hier nog zo mee zit... :\

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 22:51

Het gaat gewoon om het principe dat iemand zo laag bij de grond is om een 15 jarige te gebruiken en daarna niet de ballen heeft om een oplossing te zoeken. Dat geld boeit mij nu niet zo veel, maar gewoon het gemak waarmee ze het destijds gedaan heeft. Alsof ze geen geweten heeft.

Maare Waves, ik zal met de psychiater gaan praten hoor :') Overdrijven is ook een vak he :))

Pally

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:00

Zo ben ik ook opgelicht op het EA.
Ik heb toen gelijk een mod ge-pbt, die heeft geprobeert te bemiddelen maar ook zij kreeg geen gehoor op haar berichten.
Ook heb ik aangifte gedaan bij de politie, maar die konden weinig doen.
Wel zijn haar gegevens genoteerd en er zou in de gaten worden gehouden of het vaker voor kwam, maar helaas doet lang niet iedereen aangifte van oplichterij.

Ik kon zowel naar mijn spullen als naar mijn geld fluiten, helaas.
Dus ik denk dat jij, gezien het termijn van 3 jaar, ook met lege handen blijft staan.

RedZone

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:09

Overdrijven is zeker een vak als het gaat om iets van 3 jaar geleden. Dat is toch flink overdrijven.
Waarom heb je er toen niets mee gedaan?
Tuurlijk gaat het om het principe, maar om er nog na 3 jaar mee te komen is toch een lachertje!!

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 23:11

RedZone schreef:
Overdrijven is zeker een vak als het gaat om iets van 3 jaar geleden. Dat is toch flink overdrijven.
Waarom heb je er toen niets mee gedaan?
Tuurlijk gaat het om het principe, maar om er nog na 3 jaar mee te komen is toch een lachertje!!

Sjonge zeg, heb jij azijn gedronken vanochtend bij je ontbijt?

Misschien moet je even lezen dan krijg je antwoorden op al je vragen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 23:13

Pally schreef:
Zo ben ik ook opgelicht op het EA.
Ik heb toen gelijk een mod ge-pbt, die heeft geprobeert te bemiddelen maar ook zij kreeg geen gehoor op haar berichten.
Ook heb ik aangifte gedaan bij de politie, maar die konden weinig doen.
Wel zijn haar gegevens genoteerd en er zou in de gaten worden gehouden of het vaker voor kwam, maar helaas doet lang niet iedereen aangifte van oplichterij.

Ik kon zowel naar mijn spullen als naar mijn geld fluiten, helaas.
Dus ik denk dat jij, gezien het termijn van 3 jaar, ook met lege handen blijft staan.

Zo dat is balen!
Zeker omdat jij heel adequaat was met reageren en dan alsnog met niets thuis komt!

Het boeit mij niet zo veel al zou ik mijn geld terug krijgen, maar een welgemeende sorry zou ik toch wel leuk vinden eigenlijk!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:15

Ik vind dat RedZone helemaal niet zuur reageert. In het andere topic is toch al aangegeven dat ze er niks mee kunnen? Tja, en het is heel vervelend dat ze niet reageert op je pb's, maar je kunt iemand niet verplichten iets terug te sturen. Ik zou zeggen, ga verder, blijf er niet in hangen en zie het als een goede les...

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 23:16

Rinske schreef:
Ik vind dat RedZone helemaal niet zuur reageert. In het andere topic is toch al aangegeven dat ze er niks mee kunnen? Tja, en het is heel vervelend dat ze niet reageert op je pb's, maar je kunt iemand niet verplichten iets terug te sturen. Ik zou zeggen, ga verder, blijf er niet in hangen en zie het als een goede les...

Nee maar een berichtje van een mod zou haar toch misschien over de streep kunnen trekken. Dat was meer mijn gedachtegang.

Maar ik denk dat jullie zelf nog nooit zijn opgelicht. Dan pas ken je het gevoel van zulke onrechtvaardigheid (wat dus eigenlijk heel erg lang kan blijven hangen zoals je ziet).

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:19

Jammer dat je meteen aanneemt dat 'wij' nog nooit opgelicht zouden zijn. Wellicht zijn we dat wel, maar zijn wij er anders mee omgegaan? Het is 3 jaar geleden, dat is echt een lange tijd. Als ik het topic bijvoorbeeld lees over mensen die na 20 jaar nog aan het procederen zijn om hun gelijk te krijgen, dan denk ik, tja, sluit het af en leef verder. Niet dat ik zeg dat jij na 20 jaar nog zou willen procederen, maar soms is het beter om iets gewoon af te sluiten en verder te gaan, en het te zien als een goede les.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:20

Maar wat moet een mod daar nu mee? De tijd is verstreken. Je hebt geen enkel bewijs dat je opgelicht bent. Dus kun je als mod moeilijk iemand op horen zeggen om excuus vragen.....

Denk dat je er gewoon overheen moet zetten. Ook jammer trouwens dat je ouders er destijds niets op uit gedaan hebben.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 23:23

Rinske schreef:
Jammer dat je meteen aanneemt dat 'wij' nog nooit opgelicht zouden zijn. Wellicht zijn we dat wel, maar zijn wij er anders mee omgegaan? Het is 3 jaar geleden, dat is echt een lange tijd. Als ik het topic bijvoorbeeld lees over mensen die na 20 jaar nog aan het procederen zijn om hun gelijk te krijgen, dan denk ik, tja, sluit het af en leef verder. Niet dat ik zeg dat jij na 20 jaar nog zou willen procederen, maar soms is het beter om iets gewoon af te sluiten en verder te gaan, en het te zien als een goede les.

Waarom is dat jammer? Anders zou iets meer begrip wel op zijn plaats zijn denk ik :)

Ik vind het persoonlijk geen slechte karaktertrek als je staat op je recht als je ook in je recht staat. Na 20 jaar procederen is lang, maar ik denk niet dat je dat als goed voorbeeld kunt nemen aangezien je geen achterliggend verhaal kent.

Net zoals dat ik het lastig vind dat jullie zo makkelijk een oordeel vellen over of ik het wel of niet moet laten gaan. Dat is mijn keus toch? Ik vraag niet om een oordeel in dit topic maar er wordt wel direct weer snel wat gepost door een aantal om toch even hun mening te laten horen.

slimmerik:
Ik denk dat je niet het punt snapt. De mod zou de bokker niet hoeven aan te spreken over het feit dat ze iemand heeft opgelicht. Maar om het feit dat ze niet reageert.

Mijn ouders hebben mij gewoon mijn les laten leren dat ik niet zo naief moest wezen.

Waves

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:28

Focussed schreef:
Het gaat gewoon om het principe dat iemand zo laag bij de grond is om een 15 jarige te gebruiken en daarna niet de ballen heeft om een oplossing te zoeken. Dat geld boeit mij nu niet zo veel, maar gewoon het gemak waarmee ze het destijds gedaan heeft. Alsof ze geen geweten heeft.

Maare Waves, ik zal met de psychiater gaan praten hoor :') Overdrijven is ook een vak he :))

Inderdaad :')

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 23:32

Nou het is blijkbaar overdreven dat ik in mijn recht sta en graag dan ook mijn recht wil. Zal wel aan de verhuftering van de wereld liggen dat dat tegenwoordig als normaal wordt bevonden dat je maar over je heen laat lopen als iemand misbruik van je maakt.