Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Kaka schreef:Zeker via internet kunnen uitspraken nog wel eens heel anders, en zeker een stuk botter/aanvallender, overkomen dan je bedoelt. In real life heb je intonatie en lichaamshouding die meehelpen met het overbrengen van de boodschap, die mis je op internet. Het is niet verkeerd je daarvan bewust te wezen en eerst na te denken over de manier waarop jouw boodschap overkomt voordat je op de verzend-knop drukt. Dat heeft niets met koetie koetie te maken, wel met communicatieve vaardigheden en proberen de sfeer op een forum prettig te houden.
peacehorses schreef:Ik ben het met Nini_roosje eens. Moet ook zeggen dat ik zelf, twee jaar terug meen ik, hulp vroeg met een verzorgshetlander, en ik kreeg alleen maar naar m'n hoofd gesmeten door het grootste gedeelte van bokt dat ik niet goed bij mijn hoofd was en dat ik toch niet met paarden om kon gaan.. omdat je dan toch een pennymeisje bent, en dan kun je nog zo netjes om hulp vragen, bokt weet het allemaal beter en is niet bereid die wijsheid te delen.
Pashon schreef:peacehorses schreef:Ik ben het met Nini_roosje eens. Moet ook zeggen dat ik zelf, twee jaar terug meen ik, hulp vroeg met een verzorgshetlander, en ik kreeg alleen maar naar m'n hoofd gesmeten door het grootste gedeelte van bokt dat ik niet goed bij mijn hoofd was en dat ik toch niet met paarden om kon gaan.. omdat je dan toch een pennymeisje bent, en dan kun je nog zo netjes om hulp vragen, bokt weet het allemaal beter en is niet bereid die wijsheid te delen.
ho, ik vind het super dat mensen hulp vragen maar in sommige gevallen moet je ook je verlies kunnen nemen en uiteindelijk in moeten/ willen/ kunnen zien dat het misschien beter is om het gewoon niet te doen en misschien zelfs wel een ander (verzorg) paardje te nemen. (ken je topic trouwens niet, maar in het algemeen)
Dat mensen hun vragen hier stellen is alleen maar goed, daar is bokt deels ook voor gemaakt en daar moet het ook zeker voor blijven.
Anoniem schreef:Er is ook niets mis met iemand op zijn fouten wijzen. Maar het gaat over de manier waarop je het brengt..
peacehorses schreef:nee, maar hier dus ook kon je dan beter vragen wat het geval precies was, in plaats van te oordelen dat ik mijn verlies had moeten nemen. Ik had een verzorgshetlander die nogal verwend werd door zijn 'baasjes' van 2 en 4, en hij werd daardoor happerig en springerig als ik met hem ging wandelen, en hij was aan het graven als hij stil moest staan. Ik heb gewoon gevraagd destijds, wat daarvoor oplossingen zouden kunnen zijn. Als je voor zoiets een nieuwe verzorgpony moet gaan zoeken, of moet stoppen met wandelen omdat hij verwend is, zullen er niet veel bokkers met eigen of verzorgpaarden overblijven. Ik vind gewoon het hele punt dat iedereen daar toen zijn mening klaar had (je kunt gewoon niet met paarden omgaan, je bent niet lekker bij je hoofd), echt niet terecht.
edit: plus dat ik toen 14 was, als ik het goed zeg, dan heb je er mi meer aan als je rustig de tijd neemt om uit te leggen hoe het wel moet, dan iemand alleen maar de grond in te lopen boren. Wees blij dat er ook nog 'pennymeisjes' zijn die wel netjes hulp vragen in plaats van beweren dat ze het allemaal zo goed weten..
Pashon schreef:Tevens zie ik ook nog steeds het nut niet van de topics met diverse pagina's vol over hoe sneu een ts is ook daar word een ts niet mee geholpen en gezien de meeste topics toch bedoeld zijn om te helpen of om extra informatie te krijgen zijn de "och meisie toch ik leef met je mee" reactie's ook volkomen nutteloos.
Pashon schreef:Ik hoef daar niet te vragen naar de waarom, gezien ik niet op jou topic van toen reageer maar in het algemeen.
Die reactie's waren zoals jij het nu verteld totaal nutteloos, maar nogmaals ik heb nergens naar jou topic geleid met mijn voorgaande reactie.