nieuwe mannen op bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Suzanne_J

nieuwe mannen op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-11 22:55

Het valt me op dat er de laatste tijd veel nieuwe mannelijke gebruikers zijn.
Zeer leuk natuurlijk, maar ik erger me toch wel lichtjes aan de groep mannen die zich aanmelden zonder enige kennis van paarden.
Ze hebben zogezegd 'een goede vriendin die een paard heeft' of 'een onverklaarbare grote interesse in paarden'.
Ik denk dat het wel duidelijk is dat deze mannen denken dat bokt een soort dateforum is, vergelijkbaar met relatieplanet, waar ze een leuke meid kunnen vinden. Hier reageert bokt natuurlijk massaal op, en de topics zijn zeker vermakelijk. Maar ik vind persoonlijk dat de lol er nu wel af is. Als er echt een paarden geinteresseerde man zich aanmeldt, dan is dat natuurlijk alleen maar harstikke leuk en dat mag zeker aangemoedigd worden, maar valt er niks te doen aan de groep die hier met andere doeleinden komen?

Ik had zelf namelijk het idee om een kleine vragenlijst toe te voegen bij de registratie. Gewoon enkele vragen om te testen of de nieuwe gebruiker enige paardenkennis heeft. Bijvoorbeeld 'Hoe heet de riem waarmee het zadel wordt vastgemaakt aan het paard'.
Natuurlijk kun je dit gemakkelijk opzoeken, maar dan moet je al wel enige moeite doen en dan haakt er al een groep af denk ik.
Waarschijnlijk een stom idee, dus als iemand een beter oplossing heeft, dan hoor ik het graag.
Misschien ben ik wel de enige die er zich aan ergert, maar ik vraag me gewoon af wat jullie hier over denken. :)

Peperkroket

Re: nieuwe mannen op bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:42

Tja, bokt is natuurlijk een openbaar forum. Mensen die niks van paarden weten en juist hier komen om dingen te leren, kunnen natuurlijk niks met zo'n vragenlijst.
Ik dacht vandaag toevallig nog na over [WWW] en ik vind dat sowieso een beetje een onzindeel van bokt, want in principe is elk topic hetzelde en heeft het imo geen enkele meerwaarde om een topic te openen met erin 'hoi ik ben nieuw', met 100 reacties 'welkom, pas op het is verslavend' eronder..
Dus ik ben het deels met je eens, maar meer in de zin van dat ik voor het afschaffen van heel WWW ben :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:46

Ik kan echt meteen zien aan een WWW topic of het een man of vrouw is. :')

Ik ben voor een vragenlijst..
Tegenwoordig is het al hip om in je WWW te zetten: 'Jawel! Weer een mannelijk heerschap op Bokt! Hoera! Bespring mij!

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:47

Ik persoonlijk ga die topics niet meer lezen. Zodra zo iemand het nodig vindt om in de titel te vermelden dat hij man is, dan zegt mij dat wel genoeg.....

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:51

Eens met Lante :j
Wat mij betreft is er weinig grappigs aan die topics... Helemaal vervelend vind ik het als een nieuwe man (die wél echt iets met paarden heeft) zich aanmeld en vervolgens besprongen wordt door een hele kudde losgeslagen vrouwelijke bokkers. Alsof ze in geen jaren een man gezien hebben...
En er zijn toch echt wel nieuwe bokkers die zich daardoor aangevallen/geïntimideerd voelen en niet ,meer reageren, dat vind ik jammer

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:51

ik zat me er bij de laatste ook al aan te irriteren!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 10:56

Ik vind het ook irritant hoe die topics lopen.
Maar ik ben het niet eens met je voorstel. Ook mensen die niks weten van paarden zijn voor mij welkom op bokt, mannelijk of vrouwelijk.
Tuurlijk zijn er kerels die zich voor de lol aanmelden. Ook daar is Bokt voor, voor plezier.
Maar wat ik persoonlijk veel irritanter vind, zijn de reacties die erop komen.
Het lijkt wel alsof sommige Bokkers nog nooit een vent van dichtbij hebben gezien. :? :?
Dat hysterische gedoe komt mij goed de neus uit om eerlijk te zijn en ik vind dat daar ook strenger op gemod mag worden.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:00

Bokt is een openbaar forum en ik vind niet dat je mensen moet gaan uitsluiten op grond van een vragenlijst. Zelf vind ik die topics best grappig om te lezen, maar als ik me eraan zou irriteren dan lees ik gewoon niet meer op www. Probleem opgelost lijkt mij. Je ziet van verre al of het zo'n topic is of niet door de enorme aantallen reacties. Niemand dwingt je toch om dan toch op dat topic te klikken?

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:03

Ach het zal vast wel allemaal weg waaien.

Zie bij een hoop topics die mannen al snel wordt afgekraakt :D

01San

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:05

meestal kom je diegene ook nergens meer tegen volgens mij hoor..die doen alleen bij www zich voorstellen...... of heb ik het mis? :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:05

capopjekop: ik persoonlijk lees die topics idd niet meer juist omdat ik me eraan erger. Maar dat neemt niet weg dat ik het wel vervelend vind voor de nieuwe mannen die zich aanmelden en niet zitten te wachten op zo'n hysterische meute. Met het niet lezen van die topics is wat mij betreft het probleem dus niet opgelost, voor mij persoonlijk misschien wel, maar niet voor de nieuwe users die hier geen trek in hebben. Om die reden mag hier van mij ook op ingegrepen worden en als het goed is gebeurd dat ook al.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:06

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:06

Ach joh gezien de populariteit van Boer zoekt Vrouw vind ik deze topics + reacties echt niet vreemd.

It's not a bug, it's a feature.

@ beheerders: Misschien een idee om mannelijke leden zonder paardenkennis te laten betalen voor een lidmaatschap? :))

kensha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:08

Silviabol schreef:
Ach joh gezien de populariteit van Boer zoekt Vrouw vind ik deze topics + reacties echt niet vreemd.

It's not a bug, it's a feature.

@ beheerders: Misschien een idee om mannelijke leden zonder paardenkennis te laten betalen voor een lidmaatschap? :))

Pfoe als ik maar dan niet hoeft te gaan betalen:D Ik ben al arm genoeg.

Ik denk dat ik ook eigelijk man of jonen in mijn www had moesten zetten toen ik er 1 maakte :o

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:10

Wat je voorstelt, zou niet alleen voor de mannelijke aanmelders, maar voor álle aanmelders die niks met paarden hebben kunnen gelden ;) . Dan zouden dus alle niet paardgerelateerde fora eigenlijk van Bokt afkunnen gezien daar heel veel mensen zitten die niks met paarden hebben, ik denk dat dan toch een groot gedeelte van Bokt al dan niet terecht gaat stijgeren (om maar even in beeldspraak te blijven). En ach, de reacties van degenen die denken dat Bokt een soort relatieplanet is gaan vanzelf de doofpot of de mesthoop op,dus waait vanzelf ook wel weer weg.

muc

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:13

Ik vindt het ook ongelooflijk, die hysterische meiden en dat mannennog daarvoor gaan....
Misschien kunnen ze (bokt) een officieel dating forum/topic openen zodat het daar blijft. :-)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:14

Geloof me, muc, die is er al geweest, meerdere keren. :D
Was een grote lading HK-topics en dat was altijd wel gezellig.
Maar dat was meer voor de lol dan serieuze datingdingen. Daar heb je toch relatieplanet voor?
Typisch dat ik mijn vriend in zo'n HKtopic heb leren kennen. :')

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:15

ik lees de topics idd ook niet meer, eerst vond ik ze wel grappig,nu zijn ze een voorschutting geworden voor het vrouwelijk ras.....ik vind de "hysterische" dames eigenlijk nogal "sneu"
dat je jezelf zo als een pinda voor een aap gooit :=

mannen moeten zich gewoon aan kunnen melden vind ik, het is meer de dames die er gelijk bovenop duiken als vliegen op stront waar wat aan gedaan moet worden.

Suzanne_J

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-11 11:17

Gelukkig ben ik niet de enige die er zich aan ergert.
Ik heb inderdaad ook het idee dat de meeste nieuwe mannelijke gebruikers niet verder komen dan de WWW.
Een vragenlijst is misschien idd nog niet zo'n goed idee.
@ Apple: ik heb dat topic totaal gemist, ik zal het eens doorlezen ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 11:19

Waar ik me meer aan stoor is dat mannen zich aanmelden met "nieuwe man op bokt" en er vervolgens gelijk 20 al dan niet vrijgezellige dames bovenop duiken.
De een vind het humor, ik vind het eigenlijk gewoon triest...

Peperkroket

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:07

@Apple (of een andere mod). Ik zie dat ook in dat topic een voorstel is geweest tot het opdoeken van WWW. Ik ben een beetje opzoek naar de meerwaarde van dat forum.. Wat is daar nog het nut van? Vragen over bokt worden daar nauwelijks gesteld maar op forumzaken. En echt onnodige topics kunnen gesloten worden omdat regels te lezen zijn bij 'regels' (gôh :+ )

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:24

Chris schreef:
@Apple (of een andere mod). Ik zie dat ook in dat topic een voorstel is geweest tot het opdoeken van WWW. Ik ben een beetje opzoek naar de meerwaarde van dat forum.. Wat is daar nog het nut van? Vragen over bokt worden daar nauwelijks gesteld maar op forumzaken. En echt onnodige topics kunnen gesloten worden omdat regels te lezen zijn bij 'regels' (gôh :+ )

Nou je het zegt..... En als je iemand beter wil leren kennen zijn er ook nog het profiel en de pb knop.

JuliaMaria

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:31

Ik denk dat je je uberhaupt eens af moet vragen of het wel mannen zijn, en niet fulltime bokkers (dames) die zich vervelen en een mannelijk account aan maken. Want deze grote groep mannen kwam allemaal in één vlaag opzetten, toevallig allemaal na één mannentopic wat ontzettend storm liep. Terwijl het daarvoor amper voor kwam dat een man zich aanmeldde.....

Verder zijn de topictitels ook continu ''nog een man op bokt....'' Oh blijkbaar heb je je al flink ingelezen dus voordat je je aanmeldde? Waarom zou je in hemelsnaam je geslacht in de topictitel zetten.

Snap niet hoe mensen hierin kunnen trappen..... Snap uberhaupt niet dat ze zich als hongerige wolven op die ''mannen'' storten.. Waar is je zelfrespect? :+

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:55

Ik vind het wel oké dat WWW er is, anders zou vrees ik heel FZ, half PP en 25% van INF volstaan met 'hallo ik ben nieuw'

Spruit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 13:03

Ik snap die topics ook nooit. Hebben de mensen die daar zo hysterisch op reageren nog nooit een man gezien? Vind 'hallo ik ben nieuwe' topics sowieso compleet nutteloos, maar misschien wel goed dat WWW er is om te voorkomen dat overal dat soort berichten opduiken.
Ik vrees dat er weinig aan te doen is, het zijn vooral de vrouwelijk bokkers die achterlijk doen en die mannen zijn ook niet gek, die hebben nog nooit zoveel aandacht gekregen.