Goktopics KS naar de speelkamer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Goktopics KS naar de speelkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 23:03

Nieuwe regel?

veulengoktopics worden verplaatst naar de speelkamer? Een sub die verder compleet niet paard gerelateerd is?

Wat is dit voor onzin? (xcuse me, maar dat vind ik echt ;) )

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:36

Staat ook in de charter, [KS] Welkom in de Kraamstal!

Dit is al vanaf maart 2009 zo. Goktopics zijn weinig informatief en het is puur gokken voor een datum, kleur en/of geslacht.

Chantal1973

Re: Goktopics KS naar de speelkamer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-11 23:39

sorry hoor maar dan moeten ook alle topics verplaatst worden waar in gegokt wordt.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-11 23:57

Klopt, en ik zie het nu echt voor het eerst, heel fijn, nog een subtopic om bij te houden, en dan nog een subtopic waar ik echt he-le-maal niks mee heb.
Ik wist niet eens dat er een speelkamer (hoe verzin je het?) was!
Nee, ik vind dit echt kul en mijn vraag aan het beheer is dan ook dit nogmaals te bekijken :j

En goktopics zijn weinig informatief..... Oh, en KS-ITP topics zijn uberhaubt informatief dan?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 01:46

KS-ITP staat wel op tabblad Informatief, maar telt in ieder geval niet mee bij de berichtenteller. :) De berichten op KS daarentegen wel.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 08:17

Is dat zo'n punt dan?
Dat de berichten meetellen bedoel ik dan..

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 11:57

als die berichten die in KS-ITP gepost worden niet mee tellen, dan maakt het toch zowiezo niet uit?
De speelkamer is voor spelletjes (wat ik er zo snel van gezien heb) Eventuele voorspel/goktopics gaan over paarden. Bokt is een paardenforum!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:26

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 12:28

Maar dat is toch niet te vergelijken met voorspel topics van KS-ITP?

Waarom worden deze verplaatst? Wat is de meerwaarde daarvan?

Voorspeltopics zijn persoonlijke topics, niet te vergelijken met de algemene topics die jij nu noemt

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:34

Goktopics blijven een soort van spel en heeft weinig met het inhoudelijke aspect van de KS (en rassenfora) te maken.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 12:35

En wat is dan het "inhoudelijke aspect" van heel KS-ITP?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:42

Je begint nu over KS-ITP, terwijl je in het begin toch echt over KS spreekt.
De afspraak is destijds gemaakt dat alle goktopics vanaf de rassensubs en KS naar de SK zouden gaan, omdat het gewoon geen informatieve topics zijn en ze niet in die fora thuishoren.
Dan is het logisch dat een topic wat op KS-ITP geplaatst wordt daar ook naar toe gaat.

KS-ITP is inderdaad ook niet informatief, maar telt daarom ook niet mee voor het informatieve gedeelte. KS-ITP is ook te vinden op 2 delen op bokt, namelijk niet alleen op Informatief maar ook in de Kantine als subforum onder ITP. :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 12:46

Het gaat om foto topics, dus KS-ITP, xcuse me ;)

is toch gewoon niet logisch? Als ik een topic over een veulen in aantocht wil zien, ga ik toch niet naar SK? Dan ga ik toch naar KS-ITP?

Dus: Waarom worden goktopics van KS-ITP (paardensub) verplaatst naar SK (niet paardensub) ?
Buiten dat "het in de regels staat"

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 12:49

Omdat de SK de plaats is voor deze goktopics en we deze centraal willen houden. :)
Aangezien het merendeel van de goktopics niet op KS-ITP stond maar op informatieve fora is deze beslissing genomen en niet gekozen voor een spreiding over meerdere niet informatieve fora. Dus ook duidelijkheid naar de bokker toe, 1 plek voor deze topics.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 13:48

ben ik dus niet met je eens. Goktopics over veulentjes gaan over veulentjes en dus KS-ITP. Daarbij is dit zeer seizoens gebonden, dus ik denk dat er voor KS-ITP best een uitzondering gemaakt kan worden.
Waar kan ik dit aankaarten? Bij de mod van KS-ITP?

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 13:57

stef schreef:
ben ik dus niet met je eens. Goktopics over veulentjes gaan over veulentjes en dus KS-ITP. Daarbij is dit zeer seizoens gebonden, dus ik denk dat er voor KS-ITP best een uitzondering gemaakt kan worden.
Waar kan ik dit aankaarten? Bij de mod van KS-ITP?

KS-ITP is een ITP forum en niet het forum over veulentjes, maar het forum om foto's van veulentjes en drachtige merries te showen. Dus sowieso horen goktopics daar al niet thuis.
Goktopics gaan misschien wel over veulens, maar de insteek an sich is het gokken en dat heeft gewoon weinig met veulens te maken.

Ik zal het nogmaals achter de schermen aankaarten voor je.
Dit betreft namelijk niet alleen de KS, maar ook de rassensubs. Aangezien ik ook mod ben op een rassensub zit ben ik ook een mod die ermee te maken heeft.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:26

Ik vind gokken over baby's, weer, veulens etc. inderdaad thuis horen in speelkamer. Heeft inderdaad niets te maken met paarden imo.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 14:46

dus een gokje wanneer een veulen komt, wat voor geslacht, wat voor kleur heeft niks met paarden te maken :?

Daarnaast lijkt het me een kwestie van gebruiksvriendelijkheid. Bokt geeft aan dat ze overzichtelijk willen zijn. Paardgerelateerde topics naar SK verplaatsen draagt daar IMO niet aan bij en zorgt (wederom) voor verplintering

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 14:51

Nee, ik vind het niets met paarden te maken hebben. Net als gokken op de renbaan.... Het is gewoon een (gok)spel.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-11 15:07

das dan jou mening slimmerik....

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 15:43

Ik ben het met je eens stef. Op ks-itp volg je een drachtige merrie en je bent zeer benieuwd wat daaruit gaat komen.. Ik zou er dus ook Nooooooiit aan denken om dit op SK te zoeken, kom daar uberhaupt al nooit en vind dit dus ook iets wat op ks itp hoort .

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:02

Vandaar dat ik het niet meer kon vinden. :)* Ik lees ze altijd wel om te kijken wie er uiteindelijk gelijk had en wat het is geworden. Ook ik heb nooit geweten dat er een speelkamer was en heb me net ook rot moeten zoeken voor ik het gevonden had. Zal wel een logica zijn die mij ontgaat dan om het hier neer te zetten.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 16:05

In de tussentijd is mijn topic gelukkig terug geplaatst en heb ik iets eraan verandert maar toch kan ook het gokken heel informatief zijn.
Mijn combinatie van hengst en merrie geeft 6 opties maar zo'n kleuren bom die er bij stef kan komen geeft stof tot nadenken en menig leert weer wat over kleuren.
Daar komt bij dat een speelkamer mij meer aan een sm kamertje doet denken.
Af en toe snap ik het allemaal niet meer hier op bokt en idd het moet overzichtelijk blijven maar komop er staan vaak foto's in zo'n topic en of men nu zegt wat een leuke combinatie of ik denk dat het een paarse hengst wordt maakt voor velen niet uit lijkt mij.

D_Travis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-11 23:40

Ik vind het ook jammer dat goktopics niet meer in de ks of ksitp mogen.
Vond en vind het ook jammer dat het toendertijd verplaatst is.
Het is leerzaam, heeft volledig met de kraamstal afdeling te maken en imo is het een heel ander "spelletje" (want echt een spelletje vind ik het niet eens) dan dingen die in de speelkamer staan.

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-11 09:41

'gokken' / 'discussie' over kleur zouden kunnen vermeden worden in KS-ITP, indien er een KG-subforum was.
Daarin zouden dan (vanuit een genetische hoek) de resultaten besproken kunnen worden.
Nog maar weer eens een bewijs dat kleuren-topics (volgens de bokt-regels) zo maar overal her en der verspreid worden. :n
Het begint bij mij zo stil over te komen als " 'kleurenmensen' pesten". >;)