Oplichting van 3 jaar geleden op Bokt nog melden?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Oplichting van 3 jaar geleden op Bokt nog melden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 21:13

Ik ben 3 jaar geleden opgelicht door een bokker.

Ik heb toen een Anky pad gekocht, ik zou in 2 delen betalen... Ik had toen nog geen internetbankieren dus heb 15 euro met de post verzonden, kreeg een bericht dat het geld binnen was en de pad onderweg!

Na weken nog steeds geen pad... PBtjes volgden: Ja de pad was verstuurd! Zou echt moeten komen binnen een aantal dagen.
Weer gewacht, weer niks.. Weer gepbt en geld zou teruggestuurd worden (wat al raar is: dan zou de verkoper geld én pad kwijt zijn..) maar ook dat nooit meer ontvangen.
Dit is 3 jaar geleden gebeurt. Ik was toen 15, niet mondig en naief. Het zit me nog steeds ontzettend dwars...
De bokker in kwestie is nog steeds actief en post nog dagelijks trouwens :)

Wat moet ik hiermee? Kan ik nog steeds naar de mods toe? De PB's zijn al uit mijn inbox (helaas helaas) omdat hij ze automatisch verwijdert van oud naar nieuw ivm overvolle pb-box. De berichtjes in het topic staan er uiteraard nog wel.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:15

Olympia @ [EA-TK-PP] Welkom op EA TK PP: Te Koop Paarden en Pony's
Citaat:
Aanvragen voor bemiddeling dienen binnen 2 maanden na de transactiedatum aangemeld te zijn bij een moderator van EA.

Ik vrees dus dat je te laat bent... Je kan er wel nog altijd een PB'tje aan wagen, misschien dat er nog problemen zijn geweest met die gebruiker. Maar qua bemiddeling valt er niets aan te doen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:15

Ik zou even een mod pb-en. Misschien kunnen ze nog bemiddelen. Nu nog een sanctie geven lijkt me een beetje laat.

xTamay

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:16

Je kan het natuurlijk altijd nog melden.
Tjah.. misschien is het te laat.. maar
Niet geschoten altijd mis toch?
Maar als je echt geen ENKEL bewijs hebt... dan kom je niet heel ver.. Probeer gewoon alle informatie te verzamelen. Want als je dus niks hebt dan klink het wel een beetje raar als je zegt: *naam* heeft me bedrogen! :+
Laatst bijgewerkt door xTamay op 30-12-10 21:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Delaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:16

Oef lastig... Al kan ik me voorstellen dat het je nog steeds dwars zit!
Aangezien je de pbtjes niet meer hebt betwijfel ik of de mode nog wat voor je kunnen betekenen maar je kan het er altijd op wagen!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:17

Je kan het nog vragen aan een mod maar ik denk niet dat het nog heel realistisch is om nog een oplossing na 3 jaar verwachten. Die pad is er al lang niet meer natuurlijk.
Dat had je beter toen meteen aan kunnen pakken.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:18

de bokker zelf nog eens aanspreken?

3 jaar....dat is wel flink "verjaard"

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:18

3 jaar geleden is wel erg lang geleden en zeker nu je de berichten niet meer hebt.
Tja je kan het altijd melden bij een mod. Misschien zijn er meer van zulk soort gevallen bekend bij dezelfde bokker.
Laatst bijgewerkt door C_Star op 30-12-10 21:19, in het totaal 2 keer bewerkt

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 21:19

Suzanne F. schreef:
Je kan het nog vragen aan een mod maar ik denk niet dat het nog heel realistisch is om nog een oplossing na 3 jaar verwachten. Die pad is er al lang niet meer natuurlijk.
Dat had je beter toen meteen aan kunnen pakken.

Kon ik de tijd nog maar terug draaien! Zat toen ook nog niet zo lang op Bokt en wist niet eens dat je het kon melden bij een mod.

Ik ga denk ik gewoon een mod PB-en. Misschien kunnen ze kijken of er inderdaad verder nog meldingen zijn. Een sanctie hoeft van mij ook niet meer, er is ook geen bewijs. Het zal mijn woord tegen haar woord zijn. Maar wie weet....

ikdoemaarwat: Hmm die vind ik eigenlijk niet eens zo gek! Misschien PB ik haar ook nog wel even... :))

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:19

Hopen dat diegene waar het over gaat, dit leest en zich heel erg banketstaaf voelt hier over, en het alsnog oplost..

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 21:21

Navanja schreef:
Hopen dat diegene waar het over gaat, dit leest en zich heel erg banketstaaf voelt hier over, en het alsnog oplost..

Ik hoop het ook, maar wss voelt deze persoon geen enkele wroeging... Hoe gemakkelijk een 15 jarig naief meisje op te lichten. Ben blij dat ik niet de 31 eu in zijn geheel heb verstuurd toen... 31,- was voor mij toen echt een wereldsbedrag waar ik lang voor heb moeten sparen.

Odysseus

Re: Oplichting van 3 jaar geleden op Bokt nog melden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 21:29

Zo heb even een PB geweid aan een mod van EA-TK-AP. Geen een mod is online helaas dus zal even moeten wachten op een respons.

Ga nu even bedenken hoe en wat ik moet typen naar de bokster in kwestie.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 21:30

Bewijs verzamelen , pb's etc
en je kan nu via een politie site kun je aangifte doen van internet bedrog

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-10 21:46

PB's heb ik niet meer, dat staat ook in de OP :)

Bewijs is er dus niet. Mijn woord tegen het hare als ze ontkent.

Daarnaast vind ik het persoonlijk teveel moeite om voor 15 euro een hele bureaucratische rompslomp opgang te zetten. Al was het bedrag hoger dan had ik het er nog wel voor over gehad.

Ik heb de bokster gePBt. Heb het hele verhaal nog een keer uitgelegd en gevraagd of er nog een oplossing kan komen. Ben benieuwd.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-10 22:02

Wat banketstaaf, helaas gebeurd het heel vaak. Niet op bokt, bedoel ik, maar in het algemeen. Daar hoor je zoveel verhalen over, ook via marktplaats. Ik hoop voor je dat het nog opgelost wordt.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 00:55

Focussed schreef:
PB's heb ik niet meer, dat staat ook in de OP :)

Bewijs is er dus niet. Mijn woord tegen het hare als ze ontkent.

Behalve dan dat het inderdaad al een aardige tijd geleden is, is er zonder bijvoorbeeld pb's ook niet zo veel mee te doen. Al was het bijvoorbeeld voor de beeldvorming in combinatie met andere voorvallen.

Ik hoop dat je er met die persoon via de pb nu als nog uit kunt komen. :)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 00:58

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 01:17

Ik zie al erg veel modgroen in dit topic (bedankt collega's! :))) en ik zal hier als EA-mod ook nog even iets over zeggen.
Het is inderdaad zo dat we een bemiddelingstermijn van 2 maanden aanhouden. In een ver verleden hadden we geen maximale bemiddelingstermijn en in de praktijk bleek dat oudere zaken erg moeilijk (of niet) op te lossen zijn. Na een aantal maanden zijn de PB's vaak verwijderd, verzendstrookjes raken spoorloos en bovendien zijn we qua bewijsmateriaal grotendeels afhankelijk van informatie die door verzenders zoals TNT gegeven wordt. Een verzendcode van een aantal jaren geleden is bijv. nu niet meer op te vragen waardoor het voor ons helaas niet te controleren is of een pakket ooit verstuurd is. Dan wordt het al snel het ene woord tegen het andere waardoor er van een goede bemiddeling geen sprake meer kan zijn.
In dit geval moeten we je dus helaas teleurstellen omdat de zaak echt te oud is. Ik hoop wel dat je ons weet te vinden als je in de toekomst nog eens problemen hebt, dan zullen we zeker ons best doen om tot een oplossing te komen :)

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 05:37

Lijkt me niet dat hier nog veel aan gedaan kan worden hoor. Politie inschakelen zal ook niet werken, die doen er sowieso al niet veel mee en zeker niet als het om iets van jaren gelden gaat. Als je dan ook nog eens geen/nauwelijks bewijs hebt kunnen ze er al helemaal niks mee natuurlijk.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 15:23

Bedankt mods voor het antwoorden!

Mijn PB naar de bokker is wel gelezen door haar, maar heb geen reactie meer gehad. Hoop dat die nog komt en dat we er op die manier uit komen :)

Mocht ik ooit weer zo iets meemaken dan ga ik heel zeker naar een mod toe, haha. Heb wel mijn lesje ervan geleerd.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:12

Je hebt het geld toch ergens naar toegestuurd?
Adres van diegene, is een bewijsstuk denk ik?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-10 16:24

Focussed: graag gedaan :)

hazira schreef:
Je hebt het geld toch ergens naar toegestuurd?
Adres van diegene, is een bewijsstuk denk ik?

Tuurlijk, dat is zo :j
Maar in de praktijk is het niet zo eenvoudig. Een betalingsbewijs is inderdaad een bewijsstuk en het voordeel van betalingen is dat je ze jaren later nog terug kan zoeken via je afschrift of tegenwoordig ook digitaal. Met verzendbewijzen ligt dat een stuk lastiger. Bijna niemand bewaart een verzendstrookje jarenlang en bovendien is de informatie die daarop staat na een aantal maanden al niet meer toegankelijk.
Of even anders gezegd, stel: ik heb 3 jaar geleden geld aan jou overgemaakt. Daar heb ik bewijs van, dat staat immers op mijn bankafschrift. Stel dat ik nu een klacht over jou in zou dienen en er wordt aan jou gevraagd om te bewijzen dat je iets opgestuurd hebt, kun je dat dan nog? Ik denk van niet. Zou je het terecht vinden als ik mijn geld nu terug zou eisen omdat ik aan kan tonen dat het geld betaald is, maar jij kunt niet aantonen dat je destijds iets verstuurd hebt? Ik denk ook van niet ;)

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-10 18:33

Plus ik heb het niet per pakketpost ( :D ) of aangetekend laten versturen... Ik heb dus geen bewijs van verzending aangezien je dat met brievenbuspost niet hebt.

Dus ik heb nergens een bewijs van.. PB's niet meer, geen afschrift aangezien ik het met de post heb verstuurd. Wel 2 getuigen (mijn ouders hebben het op de post gedaan des tijds en hebben ook alles van het verhaal meegekregen), daar kan alleen de politie wat mee, maar Bokt niet. En ik ga niet naar de politie voor die 15 euro haha.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 01:45

Het is dom dat je er toen niet achteraan bent gegaan, desnoods door een ouder.
Neem nog eens contact op met die bokker om het desnoods uit te praten. }:0

zigranta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 01:53

Gewoon de gegevens van die bokker hier neer zetten dan is iedereen gelijk gewaarschuwd!
(maar dat zal niet mogen helaas)