Meelezers

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Liezzel

Meelezers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 19:57

Hallo,
Is het mogelijk om de functie op je profiel zeg maar
Toon alle berichten van gebruiker of je dat kan uitschakelen.

Vind dit wel fijn ivm meelezers en privacy

Aprils_joke

Re: Meelezers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 19:58

nee dat is niet mogelijk helaas
ik vind het ook super irritant als iemand gaat kijken wat en waar ik allemaal heb gepost :(

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:02

Yep dat is de meest gebruikte tool op bokt.
Waarom denk je dat ik zoveel profielviews heb? Fanatieke meelezer(s) die mijn berichten napluizen.

Aprils_joke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:04

ja jeetje wat heb jij er veel

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:05

Nou soms kan dat nog best voor interessante dingen zorgen haha :) zeker als mensen zichzelf gruwelijk tegenspreken, en dan niet zo'n klein beetje... Zo kun je wel de geloofwaardigheid van zo'n persoon beoordelen als je dan gaat teruglezen wat zo iemand allemaal voor onzin verteld...

Heb het weleens gedaan: iemand had een foto geplaatst van een meisje van de manege, in de 'paard gezocht' sectie, en toen heb ik gekeken of ze vaker van dat soort streken had en idd... ze gooit zomaar foto's van iedereen op internet, dus paard met ruiter erop. Dat vind ik niet kunnen...

Jockey_my

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:06

Suzanne F. schreef:
Waarom denk je dat ik zoveel profielviews heb? Fanatieke meelezer(s) die mijn berichten napluizen.

Aha, ik vroeg me altijd al af hoe mensen wisten dat ze mee lezers hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:08

Op internet heb je nooit privacy.. :)

Maar ik snap je frustraties, heb zelf ook een paar meelezers.
Zou fijn zijn als bijvoorbeeld HK-topics niet zichtbaar zouden zijn voor niet-posters in dat topic. :j

Liezzel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-10 20:09

KoudbloedKim schreef:
Op internet heb je nooit privacy.. :)

Maar ik snap je frustraties, heb zelf ook een paar meelezers.
Zou fijn zijn als bijvoorbeeld HK-topics niet zichtbaar zouden zijn voor niet-posters in dat topic. :j

Haha ja ik snap wat je bedoeld.
Maar het is niet echt heel erg logisch dat andere mensen precies kunnen zien waar je post.
En dan bedoel ik zonder moeite te doen. :P

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:11

mja gewoon op letten wat je post is de enige manier waarop je een beetje veilig kunt blijven bokken ;)

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:15

Je moet eigenlijk altijd letten op wat je op internet (en dus op bokt) zet. Het is een openbaar medium waar iedereen alles kan lezen wat je neer zet.

Mireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:18

Als er posts zijn die je in het verleden hebt geplaatst waar je nu spijt van hebt, bijvoorbeeld omdat de situatie is veranderd, omdat mensen je daarop vervelend aanspreken of omdat het gevoelige privé informatie bevat dan is het altijd mogelijk een verzoek in te dienen bij een moderator om deze berichten te verwijderen. :) Meer info kun je hier lezen: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Ik_wi ... oet_dat.3F

Zelf kun je geen berichten verwijderen of een functie gebruiken om iets uit te schakelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:19

Meelezers zijn hoe dan ook vervelend, tenminste diegene die het tegen je willen gebruiken.
Posts verwijderen heeft dan vaak geen zin, denk ik.. omdat ze het dan toch al weten.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:27

ja precies, dan is het in feite al te laat :j

BeeMed

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:37

Suzanne F. schreef:

jeetje en dat in 2 jaar tijd. Jij kan wel een eigen fan site beginnen.
Sommige mensen hebben blijkbaar niks boeiends te doen met hun leven.

Ik gebruik de functie maar heel af en toe. Als iemand hele vage dingen loopt te posten ga ik ff kijken wat die persoon nog meer heeft gepost. Als het allemaal zulk soort dingen zijn weet ik dat ik voortaan niet meer hoef te reageren in topics van zo'n persoon. Verder gebruik ik het niet echt, ook al is het openbaar, vind het toch een beetje inbreuk maken op iemands privecy

p.s. coole nieuwe avatar koudbloed kim!

edit: ik gebruik die functie in mijn eigenprofiel trouwens wel heel vaak, vind dat de makkelijkste manier om terug te gaan naar topics waar ik wat gepost hebt. Veel makkelijker dan de optie eigen berichten.

Girl In The Mirror

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:51

Ik kijk ook heel vaak op profielen van mensen. Gewoon omdat ik het interessant vind om te kijken wie er achter de reactie zit, of n.a.v. een onderschrift dat ik lees. En dat doe ik dan niet om mee te lezen, want ik kom niet verder dan het profiel. Tenzij ik iets wil uitzoeken omdat diegene iets 'verdachts' heeft gepost. Dus om te zeggen dat je kan afleiden hoe vaak er wordt mee gelezen, nee dat kan niet.
Daarnaast kan je veel gemakkelijker van iemand de posts opzoeken, via de zoekfunctie. Dan kan je het hele profiel omzeilen. Dat werkt makkelijker dan iemand zoeken via profiel. Als je het op die manier doet, krijg je toch ook geen extra profielviews?

@Suzanne F, jij vind het aantal profielviews wat jij hebt veel? Moet je mij eens zien. :) En ik ben jarenlang niet actief geweest op Bokt, heb een anoniem account, en ook lang niet zoveel posts. Ik denk dat het veel via Google o.i.d. gebeurt, door bots dus.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 20:56

Ik ben ook een profiellezer, ik vind de inhoud vaak gewoon interessant.
Dat lijkt me ook de bedoeling als je een uitgebreid profiel aanmaakt, dat mensen ernaar kijken.
Maar berichten uitpluizen? Nee, dat is weer een hele andere "hobby". Niet de mijne :D

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:02

kwa privicy heel simpel je profiel leegmaken. zorgen dat je in topics geen namen of andere herkenbare dingen gaat zetten.

je kan gewoon reageren ect. niemand die je persoonlijk kent. ik zie dat je dat al hebt.

ik heb het wel geleerd.. internet is klein...haha een van stal vroeger wist dat ik ook op bokt zat.

zoek maar eens op iemand zijn paard haar naam.. grote kans dat je diegene vind.

ik lees wel profielen en soms als iemand heel bont reageerd geweldig om dan berichten door tegaan lezen.
maar ik reageer er dan echt niet op

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 21:36

Die profielviews hebben heel veel bokkers van het eerste uur. Als je op de eerste pagina van Leden kijkt, die mensen worden vaak bekeken en hebben allemaal veel profielviews. En dat ligt er dus aan omdat ze op die eerste pagina staan. :)
Verder moet je lid zijn van de kudde om van de functie "zoek gebruikers berichten" vanuit het profiel te kunnen gebruiken.
Voor mensen die als bezoeker op bokt zijn, die kunnen ook niet met de zoekfunctie op iemands berichten zoeken.

ponyta

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:31

Die zijn zooo irritand.

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:35

Wat je niet op de voorpagina van de krant wilt hebben moet je ook niet op internet gooien :D.

Meelezers zijn irritant, I know. Maar toch best grappig dat je door mensen waar je misschien een hekel aan hebt en zij aan jou, dat ze je leven best interessant vinden. *Egoboost*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:42

Mijn profiel hits stijgen ook gigantisch viel mij laatst op.
zal wel waanzinnig interessant zijn mijn leven, ze zullen zelf wel iets missen. Anders doe je die moeite niet.

suus_ schreef:
Wat je niet op de voorpagina van de krant wilt hebben moet je ook niet op internet gooien :D

Precies, daarom laat ik nooit wat los over mijn prive leven.....Aahh..weer een illusie armer :P

Nee zonder dollen, ik vind het bijzonder dat sommige bokkers hier mee bezig zijn, waar halen ze de tijd vandaan.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 22:45

Het enige wat je kan doen is opletten wat je neerzet.. Het is inderdaad vervelend, maar het is nou eenmaal niet anders.

Ik heb ook een tijdje gehad dat ik veel dingen op bokt zette die niet voor de hele wereld bedoeld waren (okee, kijken hoeveel profielvieuws er nu bijkomen :') het is niet erg bijzonder hoor haha) maar daar ben ik mee gestopt. Als ik iets belangrijks kwijt wil aan een mede HK genoot, dan pb ik dat wel..

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 13:37

ik vind de berichten knop wel handig als ik bijv iets interesants zie op EA dan kijk ik of deze al eerder aangeboden is etc. Gewoon om zeker te zijn dat ik er geen gezeur mee krijg, hoewel dat niet altijd garantie geeft :(

daarin tegen heb ik een paar erg fanatieke mee lezers zoals gisteren kreeg ik van familie goh wil je een een nieuw zadel voor je paard, ik eehh ja. Ja dat hoorde ik al nou heb dat alleen hier besproken :D

dus bij deze bedankt meelezer dankzei jou door geklets hoef ik veel minder te praten best lekker af entoe :))

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 14:13

ik vind het soms wel handig. zo ben ik al op super interessante of leerzame topics gekomen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-10 18:00

Maar wat maakt het uit? Als je die functie in je profiel weg haalt en ik heb zwaar veel behoefte om te weten wat jij allemaal uit spookt, dan pak ik gewoon de zoekfunctie en zoek ik vervolgens op auteur.

Persoonlijk vind ik nog steeds: Wat je niet op de voorpagina van de krant wilt hebben, zet je ook niet op internet, dus ook niet in een HK topic, hyves, facebook, of whatever