eisen verkoop advertenties

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

rommulus

eisen verkoop advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 23:30

tja misschien valt het mij alleen op maar goed toch maar een topic

ik zit zoals velen vaak te neuzen tussen al die leuke advertenties waar mensen hun paarden aan bieden
nu is de reden niet altijd even leuk maar goed

nu kom ik zelden advertenties tegen waar de verkoper geen eisen stelt aan de koper (nu kan ik handelaren en evt maneges in denken) waar veel kopers niet aan kunnen voldoen en in mijn ogen helemaal nergens op slaan (emoties tellen ook mee dat snap ik)

tevens de foto's die bij 9 van de 10 advertenties worden geplaatst
leuk hoor 4 a 5 aanzichten van het leuke koppie maar er zit ook nog een paard aan vast
ik zou graag willen zien hoe het paard stil 4 kant op zijn benen staat en evt een draf foto oid

ben ik nu de enige die het me op valt of ben ik nou zo'n %^# miep ??
zouden hier ook eisen aan gesteld kunnen worden ??
in ieder geval met betrekking tot de foto's en informatie ??

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:31

Ik irriteer me er ook aan....
je bent niet de enige!

Ik wil simpele info
naam
ras
geslacht
niveau
leeftijd
4 duidelijke foto's (stand & bewegen)
en niet het hele levensverhaal. Dat vraag ik wel als ik het dier kom bekijken.

Daantjee12

Re: eisen verkoop advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:33

Ik vind ook dat een advertentie miniale eisen moet hebben!

Zeker een compleet ''paspoort'' (zie jolliegurl)
Karakter en zeker goede, duidelijke foto''s :j

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:37

Ben ik ook met jullie eens. Maar dan niet alleen de advertenties waar paarden aangeboden worden, maar alle advertenties.
Dan krijg je ook niet die talloze vragen van vraagprijs etc.
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 17-12-10 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:38

Mee eens.. niet-complete advertenties :P.

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 23:38

ben blij dat ik niet de enige ben ...

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:52

Een simpel pb'tje of telefoontje helpt ook hoor. ;) Ik heb hier meerdere paarden te koop aangeboden, ben altijd vrij volledig in mijn informatie. Mijn ervaring is juist dat er mensen reageren die meer willen weten, daar doe ik dan moeite voor (ben de beroerdste niet :D ) en dan blijkt dat ik met een 12-jarige van doen heb die nog heeeeuuuuul lang moet sparen voor ze mijn te koop aangeboden dier kan kopen. Tja... daar word ik juist een beetje flauw van.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:52

Zou inderdaad een hoop verhelderen :j

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-10 23:56

nou dat vind ik het um nu juist als je interesse hebt dan moet je er weer achteraan gaan
als ik serieus een paard wil aan schaffen dan ga ik meerdere paarden bekijken en dan wil ik niet 20 pbtjes sturen om stand foto's ed te vragen
dat is toch niet zo vreemd ???

het is toch niet zo moeilijk een fatsoenlijke advertentie neer te zetten??

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-10 23:58

Niets ten nadele van de lieve Penny's hier.. maar als iemand geen paard kan kopen heeft het weinig zin om te reageren :?.

Verder zou ik het wel fijn vinden als ik een paard zocht, dat de info zo volledig mogelijk is. Dat scheelt tijd, zowel voor de verkoper als voor mij!

kay27 schreef:
Een simpel pb'tje of telefoontje helpt ook hoor. ;) Ik heb hier meerdere paarden te koop aangeboden, ben altijd vrij volledig in mijn informatie. Mijn ervaring is juist dat er mensen reageren die meer willen weten, daar doe ik dan moeite voor (ben de beroerdste niet :D ) en dan blijkt dat ik met een 12-jarige van doen heb die nog heeeeuuuuul lang moet sparen voor ze mijn te koop aangeboden dier kan kopen. Tja... daar word ik juist een beetje flauw van.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 00:15

Zou het helpen een lijstje met deze tips in de charter te zetten?

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 00:18

hallo, mijn paard staat te koop maar vinden jullie dat deze advertentie voldoet?
ik weet niet of 't mag, anders haal ik 't wel weg.
http://link.marktplaats.nl/402741766

ik vind 't altijd belangrijk dat de advertentie erg volledig is. niet enkel de naam en de leeftijd.
ook duidelijke foto's vind ik belangrijk.
Laatst bijgewerkt door Illusion op 18-12-10 00:48, in het totaal 1 keer bewerkt

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 00:21

Vind dat het vrij compleet is :o .
Ook 3 goede diverse foto's. Misschien nog een stand-foto?
Verder zie ik je op 1 foto buiten rijden? Ik zou erbij vermelden of je pony verkeersmak is (100% of waarvoor juist wel/juist niet) en ook of hij buitenrit-ervaring heeft (en of ie dan alleen weg kan of met een ander paard mee). Verder schrijf je dat ie spring-potentie heeft. ik zou dan dus vermelden wat zijn ervaring is en of ie aanleg leek te hebben toen je het een x probeerde ofzo?
Dit zijn tenminste dingen waar ik op let!
Succes met de verkoop!

Illusion schreef:
hallo, mijn paard staat te koop maar vinden jullie dat deze advertentie voldoet?

ik vind 't altijd belangrijk dat de advertentie erg volledig is. niet enkel de naam en de leeftijd.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 00:33

delerium schreef:

Je zou het een tijdje als tip kunnen proberen. Word daar weinig mee gedaan dan kun je het misschien alsnog eisen... :j

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 00:42

Dankje! ik zal kijken wat ik er nog aan kan veranderen! ;)
edit: ik heb 'm bijgewerkt!

jamiroquai

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 00:52

Wat mij betreft maakt het ook uit of het een recreatiepaard is of een zwaargewicht sportpaard. Op de recreatiefoto mag het best wat informeler en wat meer persoonlijke informatie. Over gewoontes, of qua foto's.

Voor een supersportpaard zijn de prestaties belangrijk, dus zou ik daar meer de nadruk op leggen.

Maar veel mensen die een advertentie plaatsen weten helemaal niet waar ze mee bezig zijn, dat is wel duidelijk als je op MP kijkt....

amsterdam_30

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 10:44

@jamiroquai: ik ga mee in jouw post, echter zijn er ook genoeg mensen die EN een sportpaard zoeken EN ook het bos in willen. Voor mij is het dus naast goede dressuur-foto's, filmpjes en info daarover ook heel belangrijk dat er bij staat of het paard gewend is op buitenrit te gaan, of ie alleen kan en hoe braaf (en verkeersmak) hij of zij is.
Aangezien ik ook wel graag een sprongetje doe, is dat ook goed om te weten hoe het daar mee staat.

Sommige mensen verkopen overigens ook een erg duur sportpaard, maar hebben dan alleen maar een paar foto's van hoofd of standfoto??? Vreemd dat als je een paard van zeer hoge prijsklasse wilt verkopen, dat mensen zo weinig moeite doen en zeker in deze tijden??

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 11:05

delerium schreef:

ehhh ik vrees dat de meeste verkopers er weinig mee zullen doen
ik had het meer het idee dat je ad er aan moet voldoen
en aan de andere kant iets is beter dan niets

Illusion schreef:

tip's zijn al gegeven en zo is ie redelijk compleet
hier kunnen mensen wat mee
alleen is jou stand foto wat on voordelig voor je paard, hij lijkt wat overbouwd omdat ie met zijn voor voeten wat lager staat

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 12:20

Ach, tegenwoordig heb je de mogelijkheid van foto's etc op internet.
Toen ik mijn paarden kocht had ik zelf nog geen / pas net internet :=
Mijn eerste paard kwam uit een advertentie uit de krant, minimale info (geslacht, leeftijd en hoogte), maar wel een telefoon nummer om meer informatie te vragen.
Casa heeft mijn toenmalige instructice in de paard en sport zien staan, ook daar de minimale info in de advertentie, ook weer gebeld, meer info gevraagd en vervolgens gaan kijken (250km verderop).
Als de leeftijd en hoogte me interessert vraag ik gerust zelf verder. Ik kan me er niet aan storen dat er 4 foto's van een hoofd op staan, toen ik voor de eerste keer bij mijn paarden ging kijken had ik zelfs nog nooit een foto gezien.....

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 15:21

amsterdam_30 schreef:
Voor mij is het dus naast goede dressuur-foto's, filmpjes en info daarover ook heel belangrijk dat er bij staat of het paard gewend is op buitenrit te gaan, of ie alleen kan en hoe braaf (en verkeersmak) hij of zij is.
Aangezien ik ook wel graag een sprongetje doe, is dat ook goed om te weten hoe het daar mee staat.

Je kunt niet álles vertellen over een paard. Daar is de advertentie naar mijn mening ook niet voor, dat vertel ik liever aan de telefoon.
Basisgegevens idd helemaal oké, wat helemaal in het begin van het topic genoemd werd, en wat foto's (maar ik heb meestal ook niet precies 1 standfoto, 1 stapfoto (zegt ook helemaal niks), 1 draffoto en 1 galopfoto). Zelf vind ik een bewegingsfoto in draf en galop nuttig en evt een standfoto. En daarna gaat het toch om of het dier je echt aanspreekt of niet, en dus ga je dan kijken.

Zelf vind ik het ook altijd fijn als er een richtlijn qua prijs in staat, en dan is lagere, normale of hogere prijsklasse voldoende. Als ik max 4000,- voor een jong dier over heb dan hoef ik geen verdere info van een paard wat in de hogere prijsklasse valt bijv.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 15:25

amsterdam_30 schreef:
Niets ten nadele van de lieve Penny's hier.. maar als iemand geen paard kan kopen heeft het weinig zin om te reageren :?.

Dat gebeurt dus wel... en echt veel, ook nog. En ze durven ook nog gerust om een filmpje oid te vragen, zeggen op navraag dat ze serieus geïnteresseerd zijn, en als je dan een filmpje gemaakt hebt (wat ik zelf niet zo even uit mijn mouw schud, daar moet ik echt wel even tijd voor nemen), dan blijken ze 12 of 13 jaar te zijn en op zoek te zijn naar een paard van 150,-. :+ Echt waar hoor, dit heb ik echt al heel veel meegemaakt en dat is ook de reden dat ik liever een advertentie op Sporthorses plaats dan hier. (Voorheen deed ik nog wel eens en-en, maar laatste tijd niet meer.)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 23:48

Zolang er geen nieuw EA systeem is wordt er uberhaubt niet gekeken naar wat er op het huidige EA eventueel beter kan.
Brainstormen is dus helaas compleet zinloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 10:22

rommulus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-10 11:58

stef schreef:
Zolang er geen nieuw EA systeem is wordt er überhaupt niet gekeken naar wat er op het huidige EA eventueel beter kan.

je moet toch ergens beginnen ??

verder hoef ik ook niet geen ellenlange tekst over een paard van hoe en wat
wel hoopte ik dat de mod's minimale eisen aan een advertentie toch wel goed plan vonden

bv minimaal 3 foto's
en een lijstje zoals jolliegirl heeft aan gegeven

dan heb je minimale eisen
en idd een prijsklasse schatting is ook fijn maar geen vereiste

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-10 15:29

stef schreef:
Zolang er geen nieuw EA systeem is wordt er uberhaubt niet gekeken naar wat er op het huidige EA eventueel beter kan.

Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
De advertenties worden gemaakt door de gebruikers, niet door de moderators. Uiteraard zien wij ook graag dat een advertentie correct en volledig is. Ik denk dat in veel gevallen teveel gekeken wordt naar wat de mods als systeem zien, maar als het om adverteren gaat, dan is de plaatser verantwoordelijk. Zij zijn degenen die bepalen welke informatie in de advertentie staat en welke foto's bijgevoegd worden. Wij kijken enkel of een advertentie aan de regels voldoet, de rest is de verantwoording van de plaatser en als die gebaat is bij goede tips, dan zou ik zeggen: bespreek het. Dat kan hier in het topic, of misschien ook per PB aan iemand die zo'n advertentie plaatst met summiere informatie.