"mijn mening"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

"mijn mening"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-10 18:41

Ik zie dit steeds vaker langs komen, met name bij jongere gebruikers voor mijn gevoel...

blablablabla *mijn mening!*

Ik heb dan zoiets van ja? Dus? lekker belangrijk dat dat jou mening is, dat snap ik ook wel zonder dat het erbij staat. Het komt op mij meer over als: Dat is mijn mening en ik dult geen tegenspraak!

Meer mensen die het opvalt?

Zo, en dat is MIJN mening! :P

Candace

Re: "mijn mening"

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:41

Nog nooit gezien! Maar t lijkt me toch dat je duidelijk je eigen mening kan geven zonder het erachter te zetten...

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:42

Ik krijg er een beetje het idee bij van 'ach gossie pubertje heeft ook een mening' *aait over koppie* :=

robeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:42

Ja, valt mij ook op. Idd geen tegenspraak en al helemaal niet nadenken of de mening van een ander misschien ook wel eens iets 'in' zou kunnen zitten. Ik vind het altijd zo'n dooddoener.

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:43

ik denk ook dat je het er bij zet om er voor te zorgen dat je vervolgens niet half bokt weer over je heen krijgt :+

tenminste, ik zet het er ook wel eens bij, om die reden. Zo van dit is wat ik er van vind en daar heb je maar respect voor, want dat lijkt me op zich niet meer dan normaal, om respect te hebben voor elkaars mening, maar dat gebeurt op bokt helaas heel vaak niet.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:43

oow ik vind het juist overkomen van: Ik bedoel het te zeggen dat het geen feit is, maar mijn mening :)
Dus juist wel positief..

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:44

Ik denk dat dit meer is omdat half Bokt schijnt te denken dat je voor anderen spreekt zodra je er geen "ik vind" bij zet, en dat het liefst tien keer.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:45

saskiakefie schreef:
oow ik vind het juist overkomen van: Ik bedoel het te zeggen dat het geen feit is, maar mijn mening :)
Dus juist wel positief..

Daar doel ik ook altijd op als ik het erachter zet.
vooral in topics met veel discussie doe ik dit.

Laura_x_

Eleionomae schreef:
ik denk ook dat je het er bij zet om er voor te zorgen dat je vervolgens niet half bokt weer over je heen krijgt :+

tenminste, ik zet het er ook wel eens bij, om die reden. Zo van dit is wat ik er van vind en daar heb je maar respect voor, want dat lijkt me op zich niet meer dan normaal, om respect te hebben voor elkaars mening, maar dat gebeurt op bokt helaas heel vaak niet.
Daarom zet ik het er meestal bij, omdat je anders heel bokt over je heen krijgt af en toe ;)

Konstantine

Ik moet zeggen dat als ik een bepaalde bokker in een topic detecteer waarvan ik weet dat diegene je pakt op alles waar geen "IK VIND" in koeienletters bij staat, dat ik er dan ook wel eens expliciet bij zet dat wat ik opschrijf MIJN MENING is...
Dat bedoel ik dan dus niet alsof ik geen tegenspraak duld, maar ik bedoel er wél mee dat ik er niet op zit te wachten compleet afgekat te worden door iemand met een andere mening, wat helaas toch wel eens gebeurt als je niet expliciet bij een post zet dat het je mening is.

Edit: Wat Fiffill zegt dus.
Laatst bijgewerkt door Konstantine op 02-12-10 18:46, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:46

Ik zeg het juist omdat ik anders mensen over me heen krijg met: 'OMG, dat IS helemaal niet zooooo, ndooooh! :roll: '
Ja, mijn mening. Dus? :Y)

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:47

Ik zal het vast ook wel eens gebruiken en inderdaad, dan gebruik het juist om aan te geven dat het geen feit is en dat het mijn mening is en dat anderen best iets anders mogen vinden. Wie weet laat ik me nog ompraten ook. Had er helemaal nog niet over nagedacht dat het op een andere manier over kon komen.

en Yessy denkt nu: 'agossie, meisje heeft ook een mening.'

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:53

Haha Yessie is amper ouder dan jij Fenn (even gespiekt).

Ik denk dat de meeste mensen het niet zo bedoelen als de TS en Yessie (en robeer) denken. Helaas is het soms nodig om zoiets erbij te zetten omdat je anders een halve tirade over je heen krijgt..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:54

Fenn schreef:
Ik zal het vast ook wel eens gebruiken en inderdaad, dan gebruik het juist om aan te geven dat het geen feit is en dat het mijn mening is en dat anderen best iets anders mogen vinden. Wie weet laat ik me nog ompraten ook. Had er helemaal nog niet over nagedacht dat het op een andere manier over kon komen.

:D

Nee hoor, ik gebruik zelf ook 'ik vind' op momenten dat het een mening is. Maar dat is anders dan zeggen 'Wat heb jij een lelijk shirt aan MIJN MENING'

edit: ik ben trouwens inmiddels 23 :P

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:55

Yessy schreef:
Fenn schreef:

:D

Nee hoor, ik gebruik zelf ook 'ik vind' op momenten dat het een mening is. Maar dat is anders dan zeggen 'Wat heb jij een lelijk shirt aan MIJN MENING'

Ik denk ook niet dat het letterlijk zo neer wordt gezet bij zo'n zin? ;) Ik heb het zelf nog nooit gezien. Het lijkt mij dat het eerder in een (heftige) discussie gebruikt wordt omdat je daar dit soort problemen vaker tegenkomt. Daar zie ik wel vaker expliciet "ik vind" neergezet bijv. :)

Edit: ja Yessie dat had ik in je profiel gezien, daarom zei ik het ook. :P

hafjes_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 18:59

ik gebruik vaak woorden als: mijn mening, of; ik vind. Dit omdat mensen (ja sorry :o ) je heel vaak aanvallen op je eigen mening en ik hierdoor toch wil laten zien dat dit "mijn" mening is en dat die van een ander anders mag zijn. Het is niet om mezelf belangrijk te voelen of om te laten zien: Wauw! ik heb een mening! , maar om te laten weten dat ik niemand op zijn tenen wil trappen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:00

Ik zie het inderdaad zoals Elmoeilijkenaam zegt, ze krijgen betijden half bokt over zich heen, omdat ze zich niet duidelijk genoeg hebben uitgedrukt. Zet er een keer extra bij dat het je mening is en dat scheelt al een heel stuk.

Nee, kan het ze niet kwalijk nemen :)

Yessy schreef:
Ik krijg er een beetje het idee bij van 'ach gossie pubertje heeft ook een mening' *aait over koppie* :=

Beetje minderwaardig niet? ;)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:05

hmm ik doe het ook :o zoals een paar dames ook al aangeven zodat je niet heel bokt over je heen krijgt en ook beetje positief.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:05

Fiffill schreef:
Ik denk ook niet dat het letterlijk zo neer wordt gezet bij zo'n zin? ;) Ik heb het zelf nog nooit gezien. Het lijkt mij dat het eerder in een (heftige) discussie gebruikt wordt omdat je daar dit soort problemen vaker tegenkomt. Daar zie ik wel vaker expliciet "ik vind" neergezet bijv. :)

Ik heb geen idee ik probeer dat soort discussies altijd een beetje te negeren, vind het vaak een beetje van hetzelfde. dus ik reageer puur op de eerste post van dit topic en daar staat blablabla *mijn mening* en niet 'ik vind dat' of 'mijn mening is dat' :)

Niezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:07

Ik krijg hier (op Bokt dan :P) heel erg het gevoel dat de 'ik vind' en 'mijn mening' vooral wordt gebruikt om de meest belachelijke, banketstaaf en op de man gespeelde uitspraken te vergoeilijken, onder de noemer "Ja maar, dat is mijn mening." Jammer, het zou vaak ook zo veel beleefder kunnen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:10

Yessy schreef:
Fiffill schreef:

Ik heb geen idee ik probeer dat soort discussies altijd een beetje te negeren, vind het vaak een beetje van hetzelfde. dus ik reageer puur op de eerste post van dit topic en daar staat blablabla *mijn mening* en niet 'ik vind dat' of 'mijn mening is dat' :)

Dan nog vind ik je eerste post vrij flauw richting de jongere gebruikers :) jij bent ook ooit puber geweest, net als ik en ieder ander. Beetje jammer om dan zo'n denigrerende opmerking te maken.

Ik vind het wel jammer dat het op bokt schijnbaar nodig is om zo vaak "ik vind" neer te zetten, of dat het je mening is en geen feit...

Niezel schreef:
Ik krijg hier (op Bokt dan :P) heel erg het gevoel dat de 'ik vind' en 'mijn mening' vooral wordt gebruikt om de meest belachelijke, banketstaaf en op de man gespeelde uitspraken te vergoeilijken, onder de noemer "Ja maar, dat is mijn mening." Jammer, het zou vaak ook zo veel beleefder kunnen.

Ik krijg juist meer het idee dat als je wat post (en niet een op de man gespeelde opmerking oid) je er per se "ik vind" bij moet zetten omdat je anders half bokt over je heen krijgt... bovenstaande zie ik minder vaak, heb ik het idee. Een mening kun je ook nuanceren, meestal wordt dat wel duidelijk (gemaakt).

savasan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:12

Hmm hier op bokt moet je vooral heel uitgebreid en opvallend 6x zeggen dat iets jouw mening is, anders wordt je gelijk de grond ingestampt door mensen die het beter weten.
Ik snap best dat mensen 'mijn mening' er achter plakken, om nog maar eens duidelijk te maken dat je het niet kwaad bedoeld en niet aanneemt dat het zo is en iedereen het ermee eens moet zijn, maar dat het je mening is, en dat jij er zo over denkt.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:14

Het was absoluut niet denigrerend bedoeld hoor, ik zei alleen hoe ik het opvat. Misschien dat dit voor meer mensen geldt, misschien alleen voor mij. Voor de mensen die op die manier discussie voeren, kan het misschien een hoop reacties die ze op een dergelijke opmerking terugkrijgen verduidelijken.
Als jij in de supermarkt staat en iemand gaat bij de kassa als een klein kind staan schreeuwen omdat het niet opschiet, heb je daar ook een mening over, dat is toch niet direct denigrerend naar die persoon toe?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:16

Yessy schreef:
Het was absoluut niet denigrerend bedoeld hoor, ik zei alleen hoe ik het opvat. Misschien dat dit voor meer mensen geldt, misschien alleen voor mij. Voor de mensen die op die manier discussie voeren, kan het misschien een hoop reacties die ze op een dergelijke opmerking terugkrijgen verduidelijken.
Als jij in de supermarkt staat en iemand gaat bij de kassa als een klein kind staan schreeuwen omdat het niet opschiet, heb je daar ook een mening over, dat is toch niet direct denigrerend naar die persoon toe?

*aai over de bol*
Kom op zeg... Die meiden die tien jaar jonger zijn dan jij mogen toch ook een mening hebben? Of de onderbouwing klopt, mwah, dat boeit me niet zoveel... Leren ze vanzelf als ze ouder worden.

Jij en ik zullen ook vaak genoeg dingen zeggen waarvan mensen denken: Ach, aai over de bol... Of dit nu hier op bokt is, of in real life... Dat maakt in mijn ogen weinig verschil. Of zeg jij het aan de kassa in de supermarkt? Sterker nog, voer je het uit? ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-10 19:17

Yessy schreef:

Misschien ligt het dan meer aan de manier waarop je 't bracht, aangezien ik niet de enige was die het zo opvatte ;) komt wss door de opmerking erna en de smiley. Die viel niet helemaal lekker hier. :) Natuurlijk mag jij het zo opvatten, maar zoals het er nu staat komt het vrij denigrerend over, alsof pubers geen mening mogen hebben of dat die niks waard is. ;) En dat vond ik een beetje flauw aangezien iedereen puber geweest is. Jij ook, ik ook.