"Wees blij.."

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Stopcontact

"Wees blij.."

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 23:39

Hoi Bokkers,

Ik ben even benieuwd naar jullie mening..
Als je een topic opent..waar jij je probleem uit of een vraagt hebt over bijvoorbeeld bepaald gedrag wat een dier vertoont ineens, wordt er soms (steed vaker zie ik?) gereageerd door Bokkers met: "Wees blij, want mijn......"

Dan denk ik.. euh :? Wees blij? Je opent toch niet voor niks een topic met een probleem over iets?
Ik vind dat een beetje raar..ben ik hier in de enige of ben ik gewoonweg lekker aan het zeuren? (zo ja dan heb ik een goed excuus, and come on! Bring me some chocolate then :+)

Iris82

Re: "Wees blij.."

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:40

Begrijp wat je bedoeld. Ik denk niet dat het iets is van de laatste tijd, maar meer iets 'mens-eigen'. Je ziet vaak dat als iemand een verhaal verteld andere mensen er 'overheen bieden' met een verhaal wat nog 'erger of dramatischer' is.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:41

Ben het wel een beetje met je eens. Maar sommige mensen blijven ook maar altijd zeuren dat het niet goed is. Ze zien het haast over het hoofd wanneer het wel goed is.

Enne, ik vind dit soort klaag topics wel weer typisch bokt :Y)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:46

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:47

Ik vind het ook vervelend. Alsof je op verdriet of zorg een labeltje kan plakken hoeveel verdriet of zorg je mag hebben :=
*U heeft weinig geld aan het einde van de maand, maar het valt mee in vergelijking met de gemiddelde mens in een derdewereldland. Zij hebben geen tijd om te balen, dus baalt u maar tien minuten en zeik niet verder* Zo werkt het toch niet?

Ik denk regelmatig bij topics: 'mens stel je niet aan, 't kan altijd erger.' maar daar beur je niemand mee op en trouwens, dat het erger kan weet de TS waarschijnlijk ook wel, maar haar probleem is nu eenmaal een probleem en dat vindt diegene dan K*T.

En inderdaad, sommige mensen die blijven maar zeuren dat het niet goed is, maar zeggen dat het nog slechter kan is nooit de oplossing. Zeggen dat het gemakkelijk beter kan helpt denk ik veel meer.
Laatst bijgewerkt door Fenn op 21-11-10 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:49

Haha, het leed dat is wel heel leuk gevonden. Dat was me nog niet eens heel erg opgevallen.

Het leed dat het leed dat... heet :Y)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-10 23:50

Fenn schreef:
Ik vind het ook vervelend. Alsof je op verdriet of zorg een labeltje kan plakken hoeveel verdriet of zorg je mag hebben :=
*U heeft weinig geld aan het einde van de maand, maar het valt mee in vergelijking met de gemiddelde mens in een derdewereldland. Zij hebben geen tijd om te balen, dus baalt u maar tien minuten en zeik niet verder* Zo werkt het toch niet?

Ik denk regelmatig bij topics: 'mens stel je niet aan, 't kan altijd erger.' maar daar beur je niemand mee op en trouwens, dat het erger kan weet de TS waarschijnlijk ook wel, maar haar probleem is nu eenmaal een probleem en dat vind diegene dan K*T.

En inderdaad, sommige mensen die blijven maar zeuren dat het niet goed is, maar zeggen dat het nog slechter kan is nooit de oplossing. Zeggen dat het gemakkelijk beter kan helpt denk ik veel meer.

Klopt, je kunt niet invullen wat het met een TS doet natuurlijk. En dat moet je ook niet willen.
Al kan het wel heel verleidelijk zijn, aan zo'n reactie heb je vaak niets.

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-10 23:53

Iedereen heeft problemen. En ieder zijn probleem is erg. Of dat nou minder 'groot' dan dat van jou is, dat moet niet uitmaken..toch?

Gewoon medeleven tonen noemen we dat :).. zonde dat dat eigenlijk steeds meer verdwijnt.. 't is zoiets moois...

Hetzelfde als dat er soms gezegd wordt als ik zeg dat ik honger heb: NEE kindjes in Afrika, DIE hebben pas honger..

Uhh.. NEE IK heb ook honger!! Honger is honger, dat heeft ieder mens. Belachelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 00:01

Ach de overtreffende trap, denk dat dit soort mensen op de een of andere manier bang zijn dat je hun verhaal niet leest, je moet wat. Ik stoor mij dr niet echt aan, je komt het IRL ook vaak genoeg tegen mensen die graag over zichzelf praten.
Ik ben meer het luisterende typje.

Iris82 schreef:
Offe, een topictitel maken met 'Het leed dat...'
search.php?keywords=het+leed+dat&terms=all&author=&ip=&fhk=on&sc=1&sf=titleonly&sk=t&sd=d&sr=posts&st=0&ch=1000&t=0&submit=Zoeken

Dit heb ik eerlijk gezegd nooit begrepen, was me wel opgevallen dit soort topics springen de laatste tijd als paddenstoelen uit de grond. Denk dat het ook een vorm van 'aandacht' is, hoe trek je bezoekers. :+

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 01:12

Ik denk dat het door <:) & :){ komt...
Het rijmt... :')

Stopcontact

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-10 10:31

c_alsemgeest schreef:
Ik denk dat het door <:) & :){ komt...
Het rijmt... :')

Wat rijmt :')?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-10 13:51

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:28

de topictitels met "het leed" trekken mij ook niet. Bedenk dan iets originelers ofzo...

Qua "het kan altijd erger"; dat is meestal ook zo. Het kan altijd erger. Neemt niet weg dat iemand ook verdriet mag hebben over verdrietjes die toch altijd erger kunnen. Wat ik wel erg storend vind zijn de gewoonweg door en door verwende topics. "ik wou een breezah ananas en die was er niet dus moet ik het met breezah meloen doen".
Go get a life, denk ik dan. Aan de andere kant; als ik mezelf al de hele dag loop te vergniffelen op dat heerlijke chocolaatje dat er nog ligt en waarop ik speciaal super zuinig ben geweest om me er echt heel lang op te verheugen. En ik neem me dan voor om dat overheerlijke chocolaatje op te smikkelen bij de koffie 's avonds, en het blijkt weg te zijn; nou dan kun je er zeker van zijn dat ik een pest-avond heb.
Hoe erg kan het zijn dat een chocolaatje weg is? Helemaal niet erg. Maar hoe erg kan het zijn dat iets in het water valt dat je hebt opgehemeld zodat je zo blij bent als een kind als je van jezelf er eindelijk aan mag komen? Best slecht :j En dan is m'n verdriet oprecht hoor.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 20:40

Ik vind het afschuiven op een ander persoon/dieren stom, daar kan ik eigenlijk moeilijk tegen!

Ik kom weleens HAW tegen waarbij mensen zeggen dat een paard iets niet kan (ruiter is in kwestie B en paard hoger geklasseerd)..

Wees reëel eigenlijk ligt de fout altijd bij jezelf als er iets niet goed gaat!

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 21:20

Dat wees blij vind ik ook altijd super irritant. Reageer dan niet als je toch niks anders te melden hebt :+ .

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-10 22:54

delerium schreef:
Go get a life, denk ik dan. Aan de andere kant; als ik mezelf al de hele dag loop te vergniffelen op dat heerlijke chocolaatje dat er nog ligt en waarop ik speciaal super zuinig ben geweest om me er echt heel lang op te verheugen. En ik neem me dan voor om dat overheerlijke chocolaatje op te smikkelen bij de koffie 's avonds, en het blijkt weg te zijn; nou dan kun je er zeker van zijn dat ik een pest-avond heb.

Doet me denken aan die keer dat m'n kat per ongeluk in de keuken zat en mijn oooooverheerlijke wokmaaltijd half had opgegeten.. Ik ben de rest van de avond pissig geweest :=

delerium schreef:
Het kan altijd erger. Neemt niet weg dat iemand ook verdriet mag hebben over verdrietjes die toch altijd erger kunnen.

:j

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:40

Het kan ook zijn dat ze dat verhaal beginnen, om het te eindigen met een oplossing. Waarmee ze dus aan willen geven dat het hun ook niet goed vergaan is...

"Wees blij" dat mensen nog hun eigen ervaringen willen delen.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 17:42

delerium schreef:
de topictitels met "het leed" trekken mij ook niet. Bedenk dan iets originelers ofzo...

Ja, dat! En "En dan ben je ineens" of "En dan kom je ineens" of "En dan heb je ineens".

}:0

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:17

Vienna2007 schreef:
Ja, dat! En "En dan ben je ineens" of "En dan kom je ineens" of "En dan heb je ineens".

oja...die was ik even vergeten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:35

En dan alle topics over temmen, hoezo aandacht willen? :+

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:56

faye schreef:
En dan alle topics over temmen, hoezo aandacht willen? :+

_O- :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:59

Vienna2007 schreef:
delerium schreef:

Offe de "ik weet niet niet meer" topics. Soms zijn er een paar tegelijk, en dan weet ik nooit welk drama nou ookalweer bij welke titel paste. Was het nou "ik weet het niet meer" of "ik weet het allemaal niet meer" of "ik ben radeloos"?

Bon_Bon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:41

eilleen333 schreef:
Vienna2007"
[quote="delerium schreef:

Offe de "ik weet niet niet meer" topics. Soms zijn er een paar tegelijk, en dan weet ik nooit welk drama nou ookalweer bij welke titel paste. Was het nou "ik weet het niet meer" of "ik weet het allemaal niet meer" of "ik ben radeloos"?[/quote]

Ach zo een topic heb ik paar maanden terug ook geopend 'hoe kom je hier ooit overheen' en het was een stukje wegschrijven en hopen dat iemand de gouden oplossing had, helaas niet. Ben er ook nog steeds niet uit.

Moet zeggen ik zeg ook wel eens 'Wees blij' want heul heul soms denk ik bij bepaalde dingen wel eens zeik niet. het kan indd erger, wees er ff 'blegh' over maar zeur verder niet, in elk geval niet tegen mij :')

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 09:25

Wees maar blij dat Bokt bestaat om lekker je hart te luchten over grote en kleine(!) problemen! :+

Sabine_Duco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 19:17

jodi schreef:
Wees maar blij dat Bokt bestaat om lekker je hart te luchten over grote en kleine(!) problemen! :+

Ja uhh... dat is "wees maar blij". We hebben het hier over "wees blij"! :+