Slotje: dicht voor overleg

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Slotje: dicht voor overleg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 15:52

Ik kom deze opmerking regelmatig tegen bij gesloten topics.
Je ziet hem daarna nooit meer veranderen. Dan vraag ik me af: vindt er helemaal geen overleg plaats of duurt dit gewoon zo lang?
Of blijft het een gesloten topic? Dan zou ik als ik de mods was de tekst maar eens veranderen. Ik heb nu het idee dat zo'n topic nog in behandeling is en mogelijk weer open gaat.

upendo

Re: Slotje: dicht voor overleg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:53

Dit is naar mijn weten een slotje van een mod die niet op dat topic hoort te modden, maar omdat het uit de hand loopt plaatst desbetreffende mod dan toch een slotje. :)

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:53

Het is de bedoeling dat er uiterlijk een week nadat dit slotje er is gekomen een definitief oordeel over het topic is. Als dit niet zo is, en er inderdaad na een week nog een slotje voor overleg staat kan je altijd even temmen. Het kan altijd vergeten worden natuurlijk ;)

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:54

Ik kom regelmatig tegen dat er staat 'slotje voor overleg' en dat die dan definief wordt (staat dan vermeld) of weer open gaat.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:54

ik heb ook wel gezien dat de melding overleg er staat, en even later (paar dagen), een definitieve.
Ook heb ik wel gezien dat ze heropend werden.

echter, het eeuwige overleg kom ik vaker tegen....

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 15:54

Een week?? Dan is het onderwerp toch helemaal niet actueel meer?
Of is het een manier van doodzwijgen?

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:06

Als een slotje voor overleg blijft staan klopt dit niet. Bij een slotje voor overleg volgt er een overleg achter de schermen. Als het topic niet weer open gaat, of een definitief slotje krijgt is het waarschijnlijk uit het oog verloren.
Het beste is om dan even te Temmen of een pb naar de desbetreffende moderator te sturen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-10 16:08

Maar hoe lang duurt dat overleg dan, Dyonne?
Want vaak wil je er juist nog verder over discussieren en niet pas weer een week later.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:14

het gebeurd idd erg veel

sporadisch is een menselijke fout.....maar ik vind het wel iets meer dan sporadisch...

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 16:27

Een 'slotje voor overleg' is eigenlijk altijd tijdelijk, om de mods de tijd te gunnen om te beslissen wat er met een topic moet gebeuren. Hoe lang dat duurt is echt afhankelijk van een onderwerp. Er zijn redelijk wat topics die een halve dag tot 2 dagen dichtstaan, maar het kan gewoon voorkomen dat er meer tijd nodig is (omdat moderators het niet met elkaar oneens zijn, er sancties verstuurd moeten worden) daar is dus geen tijd op te zetten.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 17:09

zou het rijdende rechter topic dan weer snel open kunnen? Ik ben toch wel heel erg benieuwd en bang wat er nu uiteindelijk van het paard is geworden!

juno1

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:01

Frantic schreef:
zou het rijdende rechter topic dan weer snel open kunnen? Ik ben toch wel heel erg benieuwd en bang wat er nu uiteindelijk van het paard is geworden!

Die kun je invullen, als die zijn mooie plek heeft gekregen in een opvang/rusthuis/.....dierenpark in beesd, zou je dit melden omdat je zoveel van dit paard hield ( dat waren toch haar woorden ) maar aangezien de vrienden groep een stille pb ontvingen met de woorden het niet openbaar te maken en dood te zwijgen, en daarna haar leven verder ging zonder geen woord meer over dit paard weet ik en de rest genoeg.
Of ze zou de plek en omstandigheden moeten melden ( de zaak was eind september met RR al rond) wij keken nu pas.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:06

Eline schreef:
Een 'slotje voor overleg' is eigenlijk altijd tijdelijk, om de mods de tijd te gunnen om te beslissen wat er met een topic moet gebeuren. Hoe lang dat duurt is echt afhankelijk van een onderwerp. Er zijn redelijk wat topics die een halve dag tot 2 dagen dichtstaan, maar het kan gewoon voorkomen dat er meer tijd nodig is (omdat moderators het niet met elkaar oneens zijn, er sancties verstuurd moeten worden) daar is dus geen tijd op te zetten.

Ja dan kun je nog lang wachten :D

ikdoemaarwat schreef:
het gebeurd idd erg veel
sporadisch is een menselijke fout.....maar ik vind het wel iets meer dan sporadisch...

Dat klopt :j

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:08

Ik bedoelde het niet met elkaar eens zijn ;)

En ik ben bang dat er geen andere verklaring is dan dat het menselijke fouten zijn. Bovendien is het makkelijk te herstellen: wat hierboven al aangegeven is, als je een oud topic tegenkomt wat alsnog als laatste post een 'slotje voor overleg' heeft, kun je altijd de moderator die het gesloten heeft om uitleg vragen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 20:58

maar waarom is dat rijdenderechter topic dan nog steeds op slot?

Het is actueel, is zelfs een bokker bij betrokken, het zal heel veel paardenmensen aan hun hart gaan hoe er over het lot van deze pony werd gesproken, en ( wellicht ook een reden) op Geit wordt er wel gewoon over gesproken!

Dus waarom op Bokt niet?

minkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 22:53

Helemaal mee eens Frantic.
Heb het idee dat nu er een bokker bij betrokken is er niet over mag worden gesproken.....

Edit, en in plaats van het topic gewoon open te laten is er nu een nieuw topic geopent wat dan weer welmag?! [ENT] Rijdende rechter / Dancer

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:23

Dat vind ik idd ook raar, een topic sluiten omdat het voor overleg moest. ze zijn druk aant overleggen dus gaan ze op ent met een ander topic verder en die mag wel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 12:36

De waarheid wat betreft dancer gaat echt niet via bokt boven water komen. Verder zijn er maar weinig topics die na slotje voor overleg weer open gaan, dus als je dat ziet staan weet je gewoon dat de discussie afgesloten is.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-10 18:36

Faye dat ben ik niet helemaal met je eens. Ik vrees dat ik een van de mods ben die weleens vergeet een slotje voor overleg te wijzigen in een permanent slotje, maar vaak genoeg ook gaat het topic na overleg gewoon weer open (gelukkig vergeet ik dat iets minder vaak ;) )

Wat ik echter wel zie is dat als er een topic geopend wordt met (en nu even compleet uit de duim gezogen) "delerium slaat hoefijzers onder roze olifantjes". Dan staat bij wijze van spreke half bokt op zijn kop en volgen er stapels reacties "is ze gek!" "awww soo sielguh" "ze moeten die [insert random scheldwoord] del ook maar eens hoefijzers onder slaan en dan vooral lekker diep" "ja dat klopt wat op stal X deed ze dat al bij kamelen en bij stal Z sloeg ze er geen ijzers maar complete spoorrails onder" etc etc etc.
Dan komt er dus een slotje voor overleg :j

Dat overleg kan er dan bv uitzien als
-een PB naar TS wat nou eigenlijk de bedoeling is
-overleg onderling wat de bedoeling nou eigenlijk is (aangevuld met de info van de TS)
-overleg of bokt plaats kan bieden aan zo'n topic en in welke vorm dan
(er is een heel groot verschil in "wat vinden jullie van ijzers onder olifanten" "kijk uit delerium is gek" "heeft er iemand ervaring met deleriums ijzers" "mijn olifant is kreupel, kan ik delerium hiervoor aansprakelijk stellen")
-vervolgens weer een terugkoppeling naar TS
-het -indien nodig- verwijderen van de berichten die echt niet kunnen
-het omzetten van een tijdelijk slot in een permanent slot OF het wijzigen van het tijdelijk slot in een moderatoropmerking dat TS er niets aan heeft als iedereen delerium voor rotte vis uitmaakt en ontopic ervaringen meer dan welkom zijn.

En ja, daar gaat gauw wat tijd overheen. Tegen de tijd dat het weer open is denkt nog maar 2% van de bokkers dat het uberhaupt de moeite van het lezen waard is, de eerste hevige reactie is dan gewoonweg afgezakt.

Maar allez. Genoeg uitgewijd: als er te lang een overlegslot staat is een PB naar de sluiter een goed idee. Persoonlijk waardeer ik dat iig heel erg :j

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 00:32

Delerium, namens alle mede-beelddenkers ontzettend bedankt voor je olifantenuitleg :D +:)+

Frantic schreef:
maar waarom is dat rijdenderechter topic dan nog steeds op slot?

Het is actueel, is zelfs een bokker bij betrokken, het zal heel veel paardenmensen aan hun hart gaan hoe er over het lot van deze pony werd gesproken, en ( wellicht ook een reden) op Geit wordt er wel gewoon over gesproken!

Dus waarom op Bokt niet?

Met de nadruk op gewoon (al meen ik mij te herinneren dat er wat mensen uit dat topic in de arena terecht zijn gekomen) Jammer dat het op bokt dan meteen een rel + hangslot wordt.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 10:44

In het voorbeeld van Delerium, dan weet je al als moderator dat de boel niet meer open gaat. Dat je dan nog achter de schermen overleg gaat hebben over waarschuwingen endergelijke ok.

Dan kun je dus net zo goed een gewoon direct slotje geven met een mooie slotpost en later nog wat afhandeling.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 11:03

Aha... en wat zou dan de reden /redenen zijn dat in het voorbeeld van Delerium het topic niet meer geopend wordt?

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:21

Als Delerium zelf het topic zou hebben geopend en blijkbaar in een Delerium zat waardoor ze dacht dat er roze olifantjes bestonden :+ Als voorbeeld :+

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-10 12:30

Oh... ik dacht dat de spoorrails het doorslaggevende criterium zou zijn. Weer wat geleerd :)

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 02:36

Alleen als het spoorrails beslag van horen zeggen
uit tweede hand komt zonder bewijs en/of onderbouwing en
Delerium daardoor door heel bokt voor een container inhoud aan de
achterkant bij een visafslag aangezien zou.
Ongeacht of ze roze olifanten ziet.