Ergenissen op Bokt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Ergenissen op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 15:56

Moet dit toch even kwijt. Ik erger mij al lange tijd over bokt en hoe het gemodereerd wordt. Het is een discussie forum en zo gauw een discussie op gang komt, komt er of een slotje of er worden posts verwijderd. Het aller ergste vindt ik nog dat dan de posts die als reactie ergens op komen dan niet worden verwijderd.

Dus ik zeg iets waar A het niet mee eens. Mijn post is weg en Post van A blijft staan. Ben erg benieuwd of ik alleen deze ergenis heb.

Vindt dat de regels erg ver gaan. Zo plaatste ik laatst een reactie bij een foto van een katje. ooh wat lief, direct verwijderd want was off topic en een waarschuwing via PB. Van de week kreeg ik opeens van alles aan me kop gesmeten in een topic, notabene van iemand die niet op dat account hoort. Reactie is verwijderd en klaar is kees.

Mijn man en ik hadden netjes beiden een account maar nee, dat mag niet. Dus acount moet weg.

Ik snap het even allemaal niet.................. en zo zijn er nog meer voorbeelden te noemen. Zo langzaam aan krijg ik het idee dat ik Bokt maar ga laten voor dat wat het is............................... :o

Smurfie

Re: Ergenissen op Bokt.......................

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:57

Zo denk ik er ook over. Niets mag hier meer gezegt worden en je krijgt direct een BAN of een OW. Er zijn bokkers waarvan de naam niet eens meer genoemt mag worden en alles wordt maar verwijderd... erg jammer.

Illusion

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:57

ik erger me er soms wel aan, tuurlijk als 't te ver gaat snap ik dat het topic verwijderd wordt.
maar imo wordt er nogal snel geroepen ''ik voel me aangevallen, ik TEM''
>;)

Sarcasm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 15:59

Precies, zo denk ik er ook over.
Je krijgt al een waarschuwing voor níks!
Alleen soms lopen discussie's hier wel uit de hand en ik denk dat ze dat zo willen voorkomen.

upendo

Re: Ergenissen op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:00

Ik heb zo het vage vermoeden dat dit topic ook gesloten gaat worden. :Y)

maar ik ben het volledig met je eens. Vooral wat betreft OW's en BAN's uitdelen, voor het minste of geringste wordt er getemd en heb je een OW aan je broek..

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:04

oja......wordt waarschijnlijk wel gesloten :j
en.....en dit is al het zoveelste topic in een jaar tijd over het "beleid" van bokt

als er zoveel klachten zijn....moet er toch eens een lampje gaan branden zou je zeggen

tegenwoordig zeg ik steeds minder en lees ik steeds meer
zo zie ik in een ander discussie topic een mod die totaal niet neutraal is.......
berichten worden er te pas en te onpas uitgefilterd....naar willekeur....

er zijn ook bokkers die kunnen in nette verpakking alles over een andere bokker zeggen,zonder gestraft te worden
en als ik het doe, al gebruik ik niet eens geen naam (en zelfs een keer iemand,zonder naam, die geen bokker was!!!!) krijg ik een mooie OW

ja 2 maten...ik roep het al zeker 3 jaar......misschien gaan andere het nu ook eens eindelijk zien....

edit: oh ja en opmerking als: je bent vrij om weg te gaan , en waarom bok je dan nog.....die argumenten hoef je niet aan mij te geven
ik laat mij niet van het grootste forum "wegwuiven" door een paar mindere....
Laatst bijgewerkt door Ojajoh op 22-10-10 16:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 16:04

Ja dan moet het maar op slot. Ik vindt het er hier niet gezelliger op worden, dat was voor een paar jaar wel anders

edit: woord verwijderd omdat sommige dit niet netjes vinden ;)
Laatst bijgewerkt door Wilawander op 22-10-10 16:17, in het totaal 1 keer bewerkt

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:06

Ik ben het helemaal met je eens TS, alles moet maar in de hand gehouden worden,
want stel je voor dat er een lekkere zware discussie plaats vind, nee bokt moet wel netjes blijven .
Juist vind ik dat bokt er voor is om te overleggen en na te denken over sommige dingen, en dat kan wel eens
voor een discussie zorgen, met verschillende meningen en iedeeen. Én daar leer je nou juist van :).
Nou is dit forum natuurlijk niet alleen voor het leren, maar stel je hebt een vraag, en er komt een discussie,
is gelijk je topic op slot, wegens overleg :?
Of je bent het inderdaad even niet met iemand eens, zegt dat, en je reactie is verwijderd en krijgt gelijk een waarschuwing.

Precies hetzelfde als dat je bij UK en FK hebt dat je niet mag zeggen; ' waauw dikke respect +:)+ ' , nee want dat is geen
opbouwend commentaar. Zo wordt bokt (vindt ik) wel heel kort af en minder boeiend als je niet eens lekker kan
discuseren :D
Laatst bijgewerkt door _Bitje_ op 22-10-10 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:07

upendo schreef:
Ik heb zo het vage vermoeden dat dit topic ook gesloten gaat worden. :Y)

maar ik ben het volledig met je eens. Vooral wat betreft OW's en BAN's uitdelen, voor het minste of geringste wordt er getemd en heb je een OW aan je broek..

Tuurlijk gaat dit topic gesloten worden, bijna elk topic waarin bokt feedback krijgt wordt direct gesloten, erg jammer is dat.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:08

hmmz, ik let echt niet heel erg op mn tellen, en krijg zelden een OW (geloof dat ik er 2 heb in al die jaren)...
Dus misschien ligt het meer aan de poster dan aan het mod team?

ben het ook lang niet altijd met het bokt beleid eens, maarja, wat doe je eraan? met een vingertje wijzen heeft geen nut :n

Smurfie

Wilawander schreef:
Ja dan moet het maar op slot. Ik vindt het hier echt een concentratie kamp aan het worden. Dat was voor een paar jaar terug wel anders.

Dat vind ik iets te ver gaan. Er worden geen bokkers vergast of wat dan ook.

upendo

_Bitje_ schreef:
want stel je voor dat er een lekkere zware discussie plaats vind, nee bokt moet wel netjes blijven .
Juist vind ik dat bokt er voor is om te overleggen en na te denken over sommige dingen, en dat kan wel eens
voor een discussie zorgen, met verschillende meningen en iedeeen. Én daar leer je nou juist van :).
Nou is dit forum natuurlijk niet alleen voor het leren, maar stel je hebt een vraag, en er komt een discussie,
Of je bent het inderdaad even niet met iemand eens, zegt dat, en je reactie is verwijderd en krijgt gelijk een waarschuwing.

Precies hetzelfde als dat je bij UK en FK hebt dat je niet mag zeggen; ' waauw dikke respect +:)+ ' , nee want dat is geen
opbouwend commentaar. Zo wordt bokt (vindt ik) wel heel kort af en minder boeiend als je niet eens lekker kan

Of gewoon zeggen: 'Wat een gave knol! :oo '
Mag ook niet meer.
Wacht maar tot Edward Gal op Bokt komt, die krijgt heel wat commentaar op zijn kapstokkies. :j

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:09

Wilawander schreef:
Ja dan moet het maar op slot. Ik vindt het hier echt een concentratie kamp aan het worden. Dat was voor een paar jaar terug wel anders.

Hmmz, als je dergelijke uitspraken doet misschien met het vingertje naar jezelf wijzen ipv naar het beheer? Bovenstaand is IMO écht not done :n

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:10

upendo schreef:
_Bitje_ schreef:

Mag ook niet meer.
Wacht maar tot Edward Gal op Bokt komt, die krijgt heel wat commentaar op zijn kapstokkies. :j

maar dat mag ook weer niet, want als iedereen steeds hetzelfde opbouwend commentaar geeft wordt dat ook weer
gezien als niet nodige commentaar en worden al die reacties ook weer verwijderd :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:11

upendo schreef:
Mag ook niet meer.

Waar niet dan? Das toch alleen op HAW niet meer?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:12

Iris82 schreef:
upendo schreef:
Mag ook niet meer.

Waar niet dan? Das toch alleen op HAW niet meer?

Volgens mij ook op RITP niet meer, want das een onliner. :Y)

Cherisze

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:13

Ik ben het ook eens met TS, daarom reageer ik ook zo weinig, lees wel heel veel.
Wat mij opvalt is dat sommige bokkers die heel fel reageren op een vraag van bijvoorbeeld een jong kind gewoon hun gang kunnen gaan, en wanneer er een discussie plaatsvind waarin bokkers toch netjes blijven naar elkaar toe heel snel een slotje op wordt gegooid. Jammer want sommige discussie topics zijn juist erg interessant om mee te lezen.

R.X.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:13

Klopt, het is erg jammer, ook omdat het soms best wel meevalt en men er mischien ook nog wel eens iets van kan oppikken.
Je volgt het topic een tijdje, je moet even wat anders doen, komt terug, wil het nalezen.........
Berichten verijderd en topic op slot.
Net als op eenmaal andermaal, bied je wat aan anderen reageren, je wil het nalezen een andere keer, berichten verwijderd en topic gesloten, tja zoek jij het dan maar eens uit wie er interesse in jouw spullen had.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:14

maar wees nou eerlijk, als je zelf foto's post, en je krijgt tig x enkel: Wow, gave knol....
dan heb je op een gegeven moment ook wel zoiets van goh, hmmz, tja... (ik wel iig)

Daarbij heeft bokt regels, kan je het mee eens zijn of niet, maar met die regels ben je accoord gegaan op het moment dat je je registreerde...

Smurfie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:15

stef schreef:
maar wees nou eerlijk, als je zelf foto's post, en je krijgt tig x enkel: Wow, gave knol....
dan heb je op een gegeven moment ook wel zoiets van goh, hmmz, tja... (ik wel iig)

Daarbij heeft bokt regels, kan je het mee eens zijn of niet, maar met die regels ben je accoord gegaan op het moment dat je je registreerde...

Dat klopt niet helemaal want er zijn flink wat dingen die niet in de regels staan bij aanmelden maar die er toch zijn.

upendo

stef schreef:

Ik blijf het leuk vinden als iemand zegt; 'wat een mooie combi!' oid hoor. :)

En daarnaast, 2.5 jaar geleden was het toch zeker een stuk minder streng naar mijn weten. :)

Iris82

upendo schreef:
Volgens mij ook op RITP niet meer, want das een onliner. :Y)

Op die fiets. :+
Maar heb je het idee dat er nu anders mee omgegaan werd als een aantal jaar geleden?

upendo schreef:
En daarnaast, 2.5 jaar geleden was het toch zeker een stuk minder streng naar mijn weten. :)

Point taken. :)

Ik kan er zelf lastig over oordelen want ik weet niet meer precies hoe men 2.5 jaar geleden met oneliners om ging. Enkel dat ik een keer een PB gehad heb over niet rijtechnisch commentaar op HAW. :o

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-10 16:15

stef schreef:
Wilawander schreef:

Hmmz, als je dergelijke uitspraken doet misschien met het vingertje naar jezelf wijzen ipv naar het beheer? Bovenstaand is IMO écht not done :n

Doelde daar meer op Jij mag dit niet en je mag dat niet. Is een uitspraak die je regelmatig hoort hoor. Maar sorry daarvoor als dat verkeerd wordt opgevat.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:16

oh zeker, 9 jaar geleden helemaal, maar 2.5 jaar geleden had bokt ook minder users (en 9 jaar geleden helemaal)

_Bitje_

Re: Ergenissen op Bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-10 16:17

wat zijn users? :o