ruzie via pb oplossen volgens een mod

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

ruzie via pb oplossen volgens een mod

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 15:09

Ik ga geen namen noemen, maar vraag me af wat jullie hiervan vinden.

Een paar dagen terug reageerde ik in een topic, waarna ik een pb kreeg van iemand, waarin vermeld stond dat het jammer was voor mij dat Hilter niet meer bestond, dat ik anders een aanhanger geweest zou zijn van hem.
Een belachelijke uitspraak, die ik niet per pb wil "bespreken" met die persoon.

Ik heb in het topic vermeld dat ik via een pb deze uitspraak gekregen had ( was trouwens een discussie topic) en dat zoiets maar in het topic besproken moet worden en gaf verder ,en gaf verder mijn mening over het onderwerp.
Daar is een discussie topic toch voor?? Niet om persoonlijk te worden, stiekem in een pb

Nu krijg ik een pb van een mod, dat ik dit niet meer mag doen, en dat ik hiermee ruzie zou uitlokken en dit maar prive moest "uitvechten"

Als ik via pb vegeleken word met hitler en hierop inga, en ik nog meer verwijten naar mijn hoofd krijg, kan een mod hier niks mee doen, omdat het via PB`s gaat
In een topic kunnen ze ingrijpen en indien nodig een OW of een ban geven.

Wat vinden jullie hiervan?

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 15:12

ik stem voor :D geintje maar vind wel dat je gelijk hebt! ( zolang je maar geen namen noemt want dat mag nou eenmaal niet al vind ik dat in sommige gevallen ook niet helemaal terecht...)

maar dit is natuurlijk MIJN mening in dit discussie topic ;)

vindt overgens mensen die zulke pb's sturen echt het toppunt van zieligheid :(:)

Lynn_Nikita

Re: ruzie via pb oplossen volgens een mod

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 15:16

Ik heb al vaker gehad dat in pb`s echt dingen gezegd worden die een ban verdienen, en als ik dat dan aankaartte bij een mod, werd gezegd dat ze er weinig mee konden omdat het via pb ging

Nu krijg ik dus te horen, dat ik dit via pb moet doen

kan een mod hier misschien uitleg over geven??

Ik heb nl op mijn pb nog geen antwoord gekregen ( ok, is pas 15 min geleden verstuurd, meteen na de pb ie ik ontvangen heb, kan gebeuren dat diegene weer offline is natuurlijk, ook geen probleem verder)

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:05

Natuurlijk hoef je het niet per PB uit te vechten. Misschien is negeren in dit geval zelfs wel de beste optie. Maar het is denk ik niet de bedoeling om het in het openbaar op Bokt uit te gaan vechten. Andere mensen zitten echt niet op zo'n privé discussie binnen een discussie te wachten.

PB's zijn een vorm van privé communicatie, net als msn, mail, telefoongesprekken of een goed gesprek onder het genot van een kop koffie bij iemand thuis. De keuze is gemaakt om, net als op die andere vormen van privé communicatie, niet op PB's te modden. Nog los van de privacy en technische issues als er wel op gemodereerd zou worden, is er gewoon de keuze gemaakt om alleen op openbare berichten te modereren.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:08

Maar misschien toch handig dat je verkeerd pb gedrag toch even meld bij mods? Veel verkeerd pb gedrag van dezelfde boktaccount kan misschien toch ingrijpen door beheer of mods tot gevolg hebben ? Of zijn de mods daar liever niet mee belast?

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:11

Ik vind natuurlijk dat verkeerd pb gedrag niet kan, maar ik snap ook, dat als iedereen z'n ruzies in topics uitvecht, bokt er niet gezelliger op wordt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:14

Nee OK, persoonlijke iebeltjes horen niet in een topic thuis. Maar dergelijke PB's hebben stomweg geen pas. En het komt zéér regelmatig voor hoor, dat een of ander schijnheiltje in een topic niet de reacties krijgt die ze wil, en vervolgens een behoorlijk smerige PB eroverheen kwakt. Pure frustratie en behoorlijk zielig, tuurlijk. Maar eigenlijk zou je in dergelijke gevallen je PB-box open moeten kunnen stellen voor een mod. Dergelijke praat hoort óók per PB niet.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:15

Ik zou er ook ontzettend van balen!!
Maar het slimst is inderdaad om het verder te negeren (en misschien dat je alleen een lachend smiletje terug kan mailen.......)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:18

Bij mij krijgen ze standaard een :O terug op elke domme of zielige PB, waarna ze verder genegeerd worden. Alles wat je aandacht geeft groeit. Negeren dus.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:18

Ik had het laatst toen k een chick niet wilde vertellen hoe duur mijn winterjas was. Stapels aparte pb's kreeg ik, maar goed, zegt meer over haar dan over mij :')

Een temsysteem op pb's zou wel fijn zijn...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:23

Je gooit zo iemand toch gewoon in je foei lijst... dat soort uitspraken zijn alleen maar om genegeerd te worden en mensen die dat soort uitspraken doen daar hoef je toch niks meer van te lezen.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:27

Dergelijke reacties geven nooit pas, ook niet via de mail of via een telefoongesprek. Alleen moet er ergens een grens getrokken worden, waar wel of niet op gemod wordt. En die grens is tussen openbare en privé communicatie getrokken.

Natuurlijk zijn er altijd uitzonderingssituaties te vinden. Als het team bijvoorbeeld van allerlei kanten signalen ontvangt dat een ranzig mannetje allerlei jonge meiden per PB lastigvalt, dan laten ze dat echt niet lopen omdat het per PB gaat. Zo zijn er natuurlijk nog wel meer uitzonderingssituaties te vinden. Maar als twee mensen per PB ruzie met elkaar hebben, dan is het echt aan henzelf om verstandig te zijn en elkaar met rust te laten. Je kan de mods niet overal verantwoordelijk voor maken, je hebt zelf ook een verantwoordelijkheid en die verantwoordelijkheid kan er ook uit bestaan om iemand te negeren.

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:29

Nou ik hoef geen Mods die in mijn PB box kunnen hoor!
Er zitten meerdere goeie vriendinnen van mij op bokt, waar ik regelmatig wel is mee pb, en dat zijn toch wel hoogst persoonlijke dingen..
En wat evelijn ook zegt, hup in je foei lijst, en klaar.
Daarbij vind ik TeMmen op pb's een beetje klikkerig staan, alsof je het zelf niet kan oplossen. :)

Breezke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 16:33

Hmm volgens mij heb ik dat topic ook gelezen, tenminste daar werd ook iemand uitgemaakt voor volgeling van hitler..
Ik zou het negeren als ik jou was, is ook meteen de lol van de dader eraf.
Overigens vind ik het echt dieptriest dat iemand je zo afkraakt via pb.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-10 16:51

nou, in een "niet" discussie topic had ik waarschijnlijk niet eens gereageerd
maar het was een reactie op MIJN mening over een topic
aangezien de pb ook daarop sloeg, heb ik de pb iets anders geformuleerd ( omdat een letterlijke opb overnemen niet mag) en in het topic geplaatst, konden ze daar verder discusieren over die uitspraak icm het topic

ten eerste omdat het ik in een topic wil discusieren
ten 2e omdat diegene dat maar openbaar moet zeggen als diegene dat zo vind, niet prive via een pb

Ik vraag me af wat ik nu moet volgens modjes

Ik heb eens een pb gekregen, ongeveer zoiets: ik hoop dat je sterft en de *** krijgt en je moeder opgehangen word en uit elkaar gesneden word, en daar kon niks aan gedaan worden omdat het een pb was........

Nu wil ik ( een andere bokker trouwens) gewoon de discussie voortzetten in het topic, en mag het niet en moet het via pb
wat dan als diegene ook zo ver gaat met opmerkingen maken

ik trek me het trouwens niet persoonlijk aan hoor, :D, maar toch, wanneer moet je het via pb doen, en wat doen de mods als het via pb uit de hand gaat lopen?
Niks naar mijn idee en ervaring

knavia123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:03

Vind het ook erg asociaal om te schelden via een pb.
Trouwens schelden is eigenlijk helemaal niet oke.
Maar ik heb ook weleens gehoord dat sommige personen pb's veranderen om degene die de pb stuurt en het een hele normale pb is zwart te maken bij de mods.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:05

Tja.. degene die jouw een pb stuurt ipv zijn mening in het topic te verkondigen wil dat kennelijk niet openbaar doen. De enige reactie had moeten zijn is dat je aangeeft niet via pb te discussiëren (ofwel in een pb ofwel in topic). Het is gewoon beetje flauw van degene maar die zijn mening kennelijk niet in het topic durft te plaatsen maar er wel een pb aan vuil maakt. Maar dan nog hoef jij niet verder te discussiëren of ruzie op te lossen via pb. Waarom zou je? Snap niet zo goed dat een mod dat voorstelt. (Snap wel dat mod vindt dat jij niet hoort te verwijzen naar pb's die je hebt gehad).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:26

Als je dergelijke PBtjes met regelmaat ontvangt zou ik toch persoonlijk eens naar mn post gedrag gaan kijken.

Net wat Karl zegt je kan de PB toch ook negeren? Ik zie het punt niet zo :n Wie houd dan wat in stand ;)

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:32

Lynn_Nikita schreef:
Ik heb eens een pb gekregen, ongeveer zoiets: ik hoop dat je sterft en de *** krijgt en je moeder opgehangen word en uit elkaar gesneden word, en daar kon niks aan gedaan worden omdat het een pb was........

Als je dit soort pbtjes krijgt, dan zou ik het toch zeker even doorsturen naar een mod. Ook al modden we in principe niet op pbtjes, er zijn wel grenzen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:32

Chiqa schreef:
Als je dergelijke PBtjes met regelmaat ontvangt zou ik toch persoonlijk eens naar mn post gedrag gaan kijken.

Net wat Karl zegt je kan de PB toch ook negeren? Ik zie het punt niet zo :n Wie houd dan wat in stand ;)

Ik denk dat iedereen zo nu en dan wel eens zulke pbtjes ontvangt. :)

knavia123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:33

Waarom moet het aan degene liggen die hem ontvangt Chiqa?
Dus volgens jou zitten er geen gestoorde op Bokt die er plezier aan hebben om mensen zulke walgelijke pb's te sturen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:33

Ik vind het een beetje nutteloos om die PB openbaar te maken. Het is niet voor niets in een PB verzonden, nu gaat het om een kansloos bericht en in mijn ogen is er dan één optie: negeren, weggooien en vooral niet op reageren. Klaar, ben je er ook meteen vanaf.

knavia123 schreef:
Waarom moet het aan degene liggen die hem ontvangt Chiqa?
Dus volgens jou zitten er geen gestoorde op Bokt die er plezier aan hebben om mensen zulke walgelijke pb's te sturen.

Een verhaal heeft altijd twee kanten... dat rechtvaardigt het sturen van zulke PB's natuurlijk niet, maar ze komen heus niet uit het niets. ;)

RM94

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:36

Ik stel voor dat je zulke "haat"mail door kan sturen naar een mod en dat de schrijver dan een waarschuwing krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 17:50

Fiffill schreef:
Een verhaal heeft altijd twee kanten... dat rechtvaardigt het sturen van zulke PB's natuurlijk niet, maar ze komen heus niet uit het niets. ;)

Precies, daarom kan is zoiets ook niet te beoordelen. Ik heb dergelijke grove PB's nog nooit ontvangen,
wel eens een bokker bij wie dr panty niet lekker zat denk ik, nooit op gereageerd.

Toch je eigen post gedrag/reactie patroon eens onder de loep nemen zou ik zeggen, ben ook niet de zoetste hier op bokt maar krijg dit toch niet voor elkaar ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 18:14

Nou ook ik heb ze wel eens ontvangen hoor :) en dat terwijl ik eigenlijk altijd probeer niemand voor het hoofd te stoten en volgens mij ook vrij netjes blijf. In dit geval had ik gewoon een andere mening, en werd ik ook voor bepaalde dingen uitgemaakt.
En ik heb ook wel eens out of the blue PB's ontvangen van mensen die me uitscholden omdat ik mijn "pony zou vermoorden" want die stond bij ezels, en die dragen wormen bij zich. Juist, verdiep je misschien eerst eens even in de materie voordat je onwaarheden gaat verkondigen en mij uit gaat schelden. Nogal triest, maar ach je doet er niks aan. Negeren werkt het beste.