Bokkers die schade berokkenen voor je bedrijf/prive leven.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Bokkers die schade berokkenen voor je bedrijf/prive leven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:46

Vandaag viel mij een topic TS werd niet echt vriendelijk behandeld, ook niet na het verzoek weer ontopic te gaan (Groene balk) dus dan volgt het bekende slotje. Goed kan gebeuren.

Nu was ik uiterst verbaasd een site tegen te komen waar allemaal linken van bokt stonden
en dit persoon volledig met de grond gelijk werd gemaakt.

Hierdoor zou dit persoon nog wel eens ernstig in de problemen kunnen komen met haar bedrijf of priveleven, ik vraag mij daarom dus oprecht af of dit is toegestaan.
In hoeverre speelt bokt hier een rol in, of hoeven zij hier verder helemaal geen verantwoording voor af te leggen? (Iets wat ik me enigszins wel voor kan stellen omdat het ergens op houd natuurlijk)
Of hoe moet ik zoiets zien.

Het is niet de bedoeling de discussie weer op te rakelen, ik ben puur geïnteresseerd in het feit hoeveel invloed bokt op je leven kan hebben, zodat je nog wel eens ongewild diep in de problemen kan komen.

Hierdoor kan je inkomsten mislopen, dat is natuurlijk verschrikkelijk.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 18:56

Tja ik denk dat dat een beetje bij internet hoort, het zijn de nadelen van internet. Op diverse beoordelingssites kan je een bedrijf ook compleet tot de grond afbranden. Of een product compleet de grond in boren. Is dat dan sneu voor de producent? Misschien wel. Voordelen zijn dat de consument beter geinformeerd is dan vroeger over producten, diensten of bedrijven.
Er zitten ook nadelen aan, dat klopt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:08

Bokt heeft net zoveel invloed op je leven als je zelf toelaat..
Wat buiten bokt gebeurt kan het beheer niets aan doen en als mensen hier zich zo misdragen enz dat er buiten bokt om op andere sites hiernaartoe wordt gelinkt zal diegene het er wel naar gemaakt hebben..

Jammer dat mensen het hun leven laten beheren en niet gewoon beseffen dat wanneer je op het rode kruisje in de rechterbovenhoek klikt je echte leven gewoon doorgaat.

Edit spatie teveel
Laatst bijgewerkt door Echwel op 12-10-10 19:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Jitske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:18

Ik denk dat je als (paarden)bedrijf toch zeker wel veel schade kan oplopen op bokt. Op bokt wordt natuurlijk zo'n beetje alles uit de paardenwereld besproken en stel je hebt een stal en iemand heeft een negatief verhaal over jou gepost ( wellicht om anderen te waarschuwen) dan kun je hier toch wel klanten door verliezen.

Zelf heb ik geen bedrijf oid, maar ik weet wel dat als ik iets negatiefs over mezelf zou tegenkomen ik dat juist een overduidelijke hint zou vinden om mezelf te verbeteren.
En dat is dan ook mijn insteek als ik zelf iets negatiefs over iemand anders zeg. Want ja, dat doet iedereen wel eens, ik ook.
Maar als ik andersom degene ben die informatie zoekt, kijk ik wel even iets verder dan de eerste negatieve reactie die ik tegenkom.

Maarja zo ben ik, en helaas niet iedereen :P

dromertje2

Re: Bokkers die schade berokkenen voor je bedrijf/prive leven.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:19

Als je iets op internet zet weet je dat het publiek is en dat er andere mensen het kunnen lezen

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:20

Ik ben eens serieus bedreigd geweest door iets wat ik op bokt geschreven had. Was nog niet eens iets wat niet waar was, gewoon een paar feiten op een rij die gewoon weerspiegelden hoe de "zaak" in de media gekomen was. Betreffende mensen hadden het heel toevallig gelezen en wisten me te vinden. Dus het kan wel, maar daarom heb je zelf nog niets fout gedaan.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 19:20

Als je normaal doet hier dan komt het toch niet voor dat iemand een site voor jou maakt?

Waarschijnlijk heeft het "slachtoffer"het er zelf naar gemaakt denk ik....Dit kan je alleen gebeuren als je het bloed onder de nagels van mensen uitzuigt!

Citaat:
Nu was ik uiterst verbaasd een site tegen te komen waar allemaal linken van bokt stonden
en dit persoon volledig met de grond gelijk werd gemaakt.

edit, ik weet nu over wie het gaat! maar geen enkel site kunnen vinden!? Ben je nu aan het stoken en dingen aan het verzinnen???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:08

Ik denk dat je gewoon heel goed moet nadenken wat je plaatst. Als jij je bericht niet op de voorpagina van de krant wilt zien, plaats het dan ook niet op Bokt. Verder vermoed ik dat dit om een persoon gaat, die nogal wat tegenstrijdigheden heeft zitten debiteren, en daar komen mensen tegen in het geweer, al of niet terecht.
Hoe dan ook, het beheer van Bokt kan natuurlijk alleen iets met wat op Bokt wordt geschreven, wat op andere sites staat, kunnen ze imo niks mee.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:30

het is idd wat laat je zelf toe? en hoeveel laat je van jezelf op internet vinden?

en als bokkers " massaal" gaan linken en zwart maken, tja dan heb je het vast heel bont gemaakt,dat kan niet anders :n

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 20:32

Je kan trouwens (of kon in ieder geval) ook hele haat-topics (op andere fora) en -sites over moderators vinden. Wat je daar dan leest...

Sommigen snappen inderdaad niet dat je nog steeds op het kruisje rechtsbovenaan kunt drukken en dat alles dan even weg is...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:13

Tieneke schreef:
Je kan trouwens (of kon in ieder geval) ook hele haat-topics (op andere fora) en -sites over moderators vinden. Wat je daar dan leest...

Meen je dat nu echt? Ik ben dat nog nooit tegengekomen, mss ook omdat ik daar niet zo naar op zoek ben.

Even wat rechtzetten heb het vermoeden dat het vermoeden uitgaat naar een topic over een kattenoverschot, dat is NIET het geval.
Mijn vraag ging meer uit naar een topic in zijn algemeenheid wat over het houden van honden gaat.

Verdere details vind ik onbelangrijk, vraag die mij blijft hangen is dat iemand in zijn spontaniteit iets verteld met ver strekkende gevolgen die ook keurig achter de schermen hadden kunnen worden opgelost, dus niet onder de vermelding van allerlei linken hier op bokt hoe dit persoon zich op bokt gedraagt, dat gaat mij echt een streepje te ver. Een korte zakelijke mededing richting de zakelijke instantie was voldoende geweest.

En ik vraag mij af of dit niet richting stalken gaat. Kijk dat je een melding maakt van een strafbaar feit, moet iedereen voor zich weten, maar daar zijn ook volwassener manieren voor lijkt mij.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:17

Chiqa, jawel hoor! :D Ik ben er eens op geattendeerd omdat ik zelf ooit mod was en er van mij ook zulke dingen bestonden. Echt zielig eigenlijk: Tieneke is een k*****h*** en zo van dat. Maar ik was dus niet de enige voor wie men dit had "gemaakt" ;) Ben het later nog voor heel wat teamleden tegengekomen, maar ach, zoals men dat van oren zegt: ene oog in, ander oog uit zeker :+

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:20

ach....wat niet in de krant mag komen moet je ook niet op internet vertellen

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:21

Ik snap de ballen niet van dit topic..
Waar gaat dit in hemelsnaam over..

Alles wat men op bokt zet, moet men mee uitkijken. Eigen verantwoording.
Wat je niet op de voorpage van de telegraaf wilt... moet je niet op bokt zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:34

Tieneke dat is diep triest natuurlijk. Maar aan de andere kant, vroeger had je geen internet en werd zoiets als meiden onder elkaar bekonkeld, of in dagboekjes, en was daarmee de kous af.

Nu staan er geschreven woorden, en nu zal het niet zo spannend zijn bij een enkel scheldwoordje, maar serieuzere vormen aannemen als het een bron van inkomsten in gevaar kan brengen waardoor je geestelijk en emotionele schade kan oplopen. Deze bokkers gaan imo te ver.

En ik vraag mij af in hoeverre dit geoorloofd wordt.

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:38

In hoeverre dit geoorloofd wordt... In hoeverre kan men hier iets aan doen, heeft men dit in handen? Ik denk dat het een kwestie is van gedrag bij mensen waar je niet echt iets aan kan veranderen.

Een bedrijf of persoon die echt schade ondervindt, in de zin van inkomsten of persoonlijk of ..., kan een klacht indienen wegens laster/eerroof. Stalken is nog net een beetje anders.

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:39

Ik weet om welk topic het gaat en moet eerlijk zeggen dat ik het deels eens bent met het commentaar dat daar gegeven is, maar dat ik het wel te ver vind gaan.
Zeker als je je bedenkt dat bokt.nl hoog in de zoekfuncties van google scoort. Dit is hoe dan ook schadelijk voor die persoon.
Ik vind dan ook persoonlijk dat bokt hier iets aan kan doen. Niet alleen het topic sluiten, maar bijvoorbeeld helemaal verwijderen. Maar aan de andere kant heeft diegene zelf het topic geopend en wist van te voren dat er zulke reacties op konden komen.

Misschien voor een volgende keer eerst goed nadenken voordat ze zo'n topic opent.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 21:58

dat is het risico wat je neemt als je iets op internet zet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:03

Jilletje schreef:
dat is het risico wat je neemt als je iets op internet zet

Dat geeft een anders dus volgens jou het recht om onwaarheden of grove informatie plaatsen die mss wel helemaal niet klopt waardoor een eventueel potentieel koper zich mss wel eens kan gaan bedenken?

Zoals ik al zei daar zijn toch veel verstandigere manieren voor om je punt duidelijk te maken? (Bv een instantie inschakelen en hun het werk laten doen) Daar zijn ze immers voor.
Als deze personen echt met zaakjes bezig zijn die niet door de beugel kunnen wordt dat ze wel duidelijk gemaakt, daar ben ik niet bang voor.

HorseTopShop schreef:
Zeker als je je bedenkt dat bokt.nl hoog in de zoekfuncties van google scoort. Dit is hoe dan ook schadelijk voor die persoon.

Klopt, daarom ben ik het wel met een paar mensen eens dat je bewust moet zijn wat je schrijft, maar zodra het verdraaid wordt op een smerige manier die niet klopt vind ik wel dat hier enige aandacht aan kan worden besteed.

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:07

ik heb het niet over onwaarheden maar over wat men zelf plaatst

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:13

Ja maar daar had ik het wel over Jilletje ;) De rest vind ik meer tienerklets en ga ik toch geen topic aan besteden ;)

Jilletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:48

en bedankt......je vraagt toch in hoeverre het speelt....en ik antwoord daar mijn mening op, tiener geklets valt dus best mee.
ik gedraag me volwassen dus zo wens ik ook behandeld te worden.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 22:53

een voordeel is hier dat je (meestal) je eigen naam niet wordt gebruikt. Dus met bokt zou er niet zo heel veel invloed moeten zijn. Ik denk niet dat iemand via mijn naam mijn boktaccount kan achterhalen. Of hij/zij moet connecties hebben.

Het is echter met alles wat je op internet zet, denk aan Hyves, Facebook e.d. mensen gaan je 'googlen' en kunnen veel informatie vinden. Wat je eenmaal op internet hebt geplaatst, blijft ook op internet, dus daar moet sowieso heel zorgvuldig mee omgaan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 23:18

Chiqa schreef:
Ja maar daar had ik het wel over Jilletje ;) De rest vind ik meer tienerklets en ga ik toch geen topic aan besteden ;)

Doe es normaal.
Jij vraagt om meningen, dan krijg je die .
En als je niet van meningen gedient ben, open dan geen topic :)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-10 01:44

Heb zo jaren na datum ontdekt dat er tijdens mijn midtijd ook hele topics op andere fora over mij gingen :') Maar dat internet en het echte leven soms dicht bij elkaar liggen heb ik toen ook meegemaakt, en dat vond ik erg lastig...