Het aanbieden van paarden van een ander

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Het aanbieden van paarden van een ander

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 11:54

Situatie: Stalhouder heeft enkele paarden/pony's tk, maar heeft geen kennis van internet en daarbij helemaal geen tijd.

Nu heeft ie dus geregeld dat iemand anders voor hem de paarden op marktplaats zet, en voorheen, toen het nog mocht, zette ik zijn paarden op bokt, braaf onder commercieel.
Maar, dit mag niet meer, en een nieuw EA zou daarvoor een oplossing bieden.
Echter, een nieuw EA wordt beloofd, en beloofd, en beloofd, maar er gebeurt niks, er komt niks, met als gevolg dat ik deze paarden dus nergens kan plaatsen.

Wat is het probleem van paarden van anderen adverteren onder commercieel? En kan hier niet nog eens naar gekeken worden aangezien er *nog steeds* geen nieuw EA is?

Abeltje77

Re: Het aanbieden van paarden van een ander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:55

jeetje ik wist niet eens dat dat niet meer mocht?

mag je dan ook geen paard meer zoeken voor iemand onder commercieel? dat is ook zoiets waar je mensen als 'boktkenner' vaak goed mee kunt helpen

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 11:58

vind het zo'n onzin idd. soms staan er hier leuke pony"s die ik een leuke baas gun. (partiulier, het zijn handelspony's)
de eigenaar vind het prima, maar het mag niet van bokt.
vind het echt jammer, want als het om problemen gaat kan het net zo goedfout gaan bij de aanbieder als eiegnaar en de koper.

jessje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:00

Jep ik heb zelfde probleem gehad, merrie van de buurman die hier in training stond, man kan zelf niet goed met internet overweg.
Maar er is idd geen mogelijkheid om dat op bokt te doen, ja men raadde mij aan om het opvallend in m'n onderschrift te zetten en in hk topics waar ik post een link naar marktplaats te zetten...
Beetje vreemde aanpak...

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:29

Dat je niets ziet gebeuren houdt natuurlijk niet in dat er achter de schermen niet aan gewerkt wordt.

Overigens is er recent nog een topic geweest waarin Oscar het een en ander uitlegt over EA en de nieuwe opzet: [FZ] Commercieel splitsen?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:01

Imre schreef:
Overigens is er recent nog een topic geweest waarin Oscar het een en ander uitlegt over EA en de nieuwe opzet: [FZ] Commercieel splitsen?

En de conclusie was dat de termijn nog niet bekend is, maar het vermoedelijk minstens maanden gaat duren. En dat de mods al hebben besloten dat er niet meer gekeken wordt naar aanpassingen op EA, ongeacht wat de termijn is waarop dat nieuwe EA er zou komen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 17:39

feit blijft dat er al vanaf 2007 geroepen wordt dat er een nieuw EA komt, maar dat er tot op heden niks zichtbaar is voor users.... Een virtuele update van tijd tot tijd zou fijn zijn. Mijn klanten willen ook graag hun projecten zien, ook al is de status voorlopig en nog lang niet definitief. Dan zien ze iig dat we ermee bezig zijn.

Maar goed, dat verandert niks aan mijn vraagstelling mbt het toestaan van advertenties voor derden. Waarom dat niet (meer) mag is voor mij zowiezo een raadsel, en ik denk dat ik niet de enige ben die graag zou zien dat deze mogelijkheid op korte termijn (en dus niet wanneer het nieuwe e.a. een keer klaar is) terug komt :j

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 09:32

Inderdaad wel vreemd...
Enige tijd geleden werd er een paard te koop aangeboden. Omdat de tekst mij wat vreemd voorkwam ben ik wat vragen gaan stellen en bleek de aanbieder de moeder van een boktlid te zijn die de advertentie onder het account van haar dochter plaatste. Dat mag dus kennelijk wel..?
Het kan de mod overigens niet ontgaan zijn want de aanbieder vond mijn vragen kennelijk nogal lastig en die werden dus als 'niet relevant' door de mod verwijderd.

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:10

Er worden sowieso geen veranderen meer ingevoerd in de huidige versie van EA, zoals Bart heeft aangegeven in het vorige topic.

De reden dat er destijds gekozen is om ook geen paarden meer voor iemand anders aan te bieden is het feit dat er een hoop onduidelijk mee is weggehaald. Een potentiële koper heeft direct met de eigenaar te maken en er is ook geen rare situatie meer waarin een paard voor derden wel mocht en een zadel bijvoorbeeld niet. Dit staat ook hier uitgelegd: [FZ] [Dienstmededeling] Aanpassingen Eenmaal Andermaal

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:19

Siempie schreef:
Er worden sowieso geen veranderen meer ingevoerd in de huidige versie van EA, zoals Bart heeft aangegeven in het vorige topic.

Dat heb ik begrepen ja, ongeacht hoe lang het nog duurt voordat dat EA er zal komen.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:33

Tjonge jonge...wat een probleem. Iedere paardenzoeker gaat toch ook op marktplaats kijken? Gewoon in marktplaatsadvertentie je boktnaam erbij en klaar is kees....

Ik vind dat gezeur en gedram over EA echt treiterig overkomen zo langzamerhand. Antwoord is in ander topic gegeven. Dus waarom weer nieuw topic?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:37

slimmerik schreef:
Ik vind dat gezeur en gedram over EA echt treiterig overkomen zo langzamerhand. Antwoord is in ander topic gegeven. Dus waarom weer nieuw topic?

Blijkbaar zijn er meerdere mensen met dezelfde frustraties? Maar het is wel lief dat je het zo opneemt voor het modteam hoor.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:44

Dank je. :D

Maar als ik het beheer had over bokt zou ik zo langzamerhand reageren als de moeder die een drammerig kind heeft dat blijft zeuren.....

Nl het gewenste onderaan op de to-do-lijst plaatsen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:59

slimmerik schreef:
Nl het gewenste onderaan op de to-do-lijst plaatsen.

Als het team het belangrijker vindt om mensen dwars te zitten dan de mogelijkheden gebruiken om een goed forum op te zetten, kunnen ze dat zeker doen. Praktisch maakt het weinig uit - 5 jaar niet-drammen heeft ook niet veel opgeleverd tenslotte :) Ik snap alleen niet waarom er verwacht wordt dat gebruikers zoveel geduld en respect moeten hebben voor iets dat duidelijk niet werkt.

EA is onhandig, dat wordt door iedereen toegegeven, inclusief mods en beheer. Maar vervolgens willen ze niets doen om het te veranderen. Ik vind dat vreemd en snap niet waarom je daar kritiekloos genoegen mee zou moeten nemen?

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:08

edit: ik krijg de link hier niet want hij is net verwijderd of gesloten omdat het paard verkocht is maar het ging om een 7 jarige belgische trekpaard dat 3 dagen voor een ander te koop stond

Citaat:
Voor een vriendin bied ik het volgende paard te koop aan:

Miska, een 7-jarige Bels. ±1.65m hoog.

Miska staat vanaf haar tweede is bij ons op stal. Miska is recreatief bereden, is verkeersmak en lief bij de hoefsmid en dierenarts. Ze is geënt en met regelmaat ontwormd. Miska is het type paard wat het liefst de hele dag in je broekzak mee gaat. Het liefst staat ze gewoon bij je, haar hoofd op je schouder, gewoon te zijn. Miska is als het ware een labrador van heel veel kilo's Miska kan met alle soorten paarden. We zijn op zoek naar een plekje waar ze veel buiten kan lopen, iemand die het leuk vind om met haar aan de gang te gaan en die veel tijd in haar kan steken.

De reden dat Miska te koop staat is inkrimping van het paardenbestand.

Bij serieuze interesse kun je mij PBen voor de contactgegevens van de eigenaar.

nota bene door een operator:berdien, nu wijs ik niet naar haar maar waarom kan dat dan wel?
waarom is dit topic dan 3 dagen blijven staan tot het paard verkocht werd als het niet meer mag?

Dan moet er ook een duidelijke lijn in zijn

Siempie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:19

Die advertentie is uit 2008 en is recent op slot gezet omdat iemand er in had gereageerd.

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 11:20

whaha oke vandaar vond het al raar dat ik er ineens op kwam!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 16:17

geen idee frantic, ik zie compleet geen probleem, en het heeft ook altijd gemogen.

Slimmerik: ik had geen idee van een ander topic en ja, ik vind het een belachelijke regel dat het niet (meer) mag, dus vandaar dat ik er een topic over open.
Het antwoord vind ik nog belachelijker, maar goed, daar zal ik het mee moeten doen vrees ik

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:20

Er zal best iets voorgevallen zijn denk ik. Je zet een paard van een ander te koop zonder dat het beheer kan controleren of je daar toestemming voor hebt.

Terwijl het zo simpel is om een account zelf aan te maken. Als je dat er niet voor over hebt, wil je je paard(en) niet echt hard verkopen lijkt me.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 16:23

euhm mijn stalhouder werkt zo'n 50 uur in de week, en heeft daarnaast nog een manege te runnen, dus nee, die heeft geen tijd om bokt bij te houden

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:25

Dus iemand die niets met bokt heeft moet kunnen profiteren van bokt?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:27

slimmerik schreef:
Er zal best iets voorgevallen zijn denk ik. Je zet een paard van een ander te koop zonder dat het beheer kan controleren of je daar toestemming voor hebt.

Dat is niet het argument dat het team geeft.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:28

Nee, maar ik zie het wel als argument.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 16:29

En als je stalhouder nu alleen eens de openingspost plaatst?
en jij dan antwoorden geeft op vragen?

enerzijds vind ik het een rare regel, aan de andere kant kan ik me er wel wat bij voorstellen.

Er zijn genoeg sites te vinden waar je een advertentie kunt plaatsen met telefoonnummer... en een paard verkopen kost je gewoonweg tijd... mensen die bellen, vragens tellen, langs willen komen, uitproberen, terug bellen en keuren en kopen...

kan het beetje extra tijd er nog wel bij om een accountje aante maken en zelf een advertentie te plaatsen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-10 16:31

slimmerik schreef:
Dus iemand die niets met bokt heeft moet kunnen profiteren van bokt?

Waarom niet? Het is niet voor niks Commercieel.
Voor mijn part vragen ze er een bijdrage voor, boeit me echt niks.

Alane echt... daar heeft ie ons voor ;) Hij heeft echt niks met pc's ;)