Temmen op gebruiker

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PureSylk

Temmen op gebruiker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 15:03

Nu het vakantie is duikt het ene spamaccount na het andere weer op.
Zelf probeer ik bij al dat gespam op elk forum 1 keer te temmen, zodat het zosnel mogelijk is opgelost, maar zou het niet gewoon handiger zijn als je kan temmen op een gebruiker? En dat dat dan voor alle mods zichtbaar is?
Ik kan me voorstellen dat het ook misbruik op kan leveren (Oh, die mag ik niet zo, laat ik eens lekker temmen) maar dan is het misschien een idee om 'temmen op gebruiker' alleen mogelijk te maken onder de 50 berichten, of 25 ofzo..

Ik weet nu namelijk niet zo goed wat ik met al die spammers aanmoet zonder 10 tems te plaatsen. PB'en werkt ook niet super, ik pak dan altijd de mods die net even weg zijn, of net offline gaan..

Kwal

Re: Temmen op gebruiker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 15:04

Ik vind het een goed idee, met wat kleine aanpassingen zou het vrij waterdicht moeten kunnen :)

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 15:04

ik vind het een leuk idee ja, ben het ook zat om steeds 10 topics te temmen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 15:27

Een PBtje naar een mod online is genoeg hoor, erg omslachtig om het dan per gebruiker te doen. :n
Bovendien zien ze het vrij snel genoeg er zullen wel meer mensen temmen op die gebruiker.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 15:28

Als het snel genoeg ging zou ik dit niet opperen. Ik heb de laatste weken vrij vaak meegemaakt dat er een uur overheen ging, en soms wel een halve dag!

_DP_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 15:32

Idd die spamtopics zijn vervelend! Zou je mij ook kunnen zeggen hoe je iemand temd?
Ben nog niet zo heel bekend met bokt! :P

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 15:32

@ _DP_ : gebruik even de help-functie ;)

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 15:34

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 15:55

Als je zo'n dringend geval ziet (relaccount, spam etc.) is een PB naar een mod sneller en effectiever. Kijk gewoon op de lijst van online gebruikers welk groentje online is en stuur die een PB. Dat trekt meer aandacht dan een TEM :j

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:29

Yasmine schreef:
Als je zo'n dringend geval ziet (relaccount, spam etc.) is een PB naar een mod sneller en effectiever. Kijk gewoon op de lijst van online gebruikers welk groentje online is en stuur die een PB. Dat trekt meer aandacht dan een TEM :j

Heb je het topic aandachtig doorgelezen?

TS schreef:
PB'en werkt ook niet super, ik pak dan altijd de mods die net even weg zijn, of net offline gaan..

Citaat:
Als het snel genoeg ging zou ik dit niet opperen. Ik heb de laatste weken vrij vaak meegemaakt dat er een uur overheen ging, en soms wel een halve dag!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:46

Yasmine schreef:

Ja dat was ook mijn gedachte, dan wordt het vanzelf wel opgelost :)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 17:50

Misschien is het dan ook handig dat in het betreffende topic zichtbaar is dat er een bericht naar de mod is gestuurd ipv dat bijvoorbeeld 10 mensen het zelfde doen.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 18:22

Nee, het is juist veel handiger als tien mensen hetzelfde doen. Als die dan namelijk allemaal een andere mod PB'en, is de kans het grootst dat het zo snel mogelijk wordt opgelost :)

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:24

als het tem bericht gaat naar alle online mods is het niet nodig :)
(bij spam / rel accounts)

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 18:28

Het probleem is dat het tem-systeem zo onhandig (of handig) is, dat mods in eerste instantie alleen de tems op hun eigen fora te zien krijgen, daarom probeer ik dan dus ook meteen op zoveel mogelijk fora te temmen.
Daarnaast checken de meeste online mods, helaas, niet elke 5 minuten even of er een nieuwe tem is, wat ik overigens niet snap. Soms kan op een fora een simpele tem zo een paar dagen open staan, terwijl de mods er gewoon geweest zijn! Ehm, waar ben je mod voor als je niet constant mod als je online bent?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 18:54

PureSylk schreef:
. Soms kan op een fora een simpele tem zo een paar dagen open staan, terwijl de mods er gewoon geweest zijn! Ehm, waar ben je mod voor als je niet constant mod als je online bent?

Hier is in het verleden al genoeg naar gevraagd, ze zullen dr wel mee bezig zijn denk ik dan maar zo :)

Polaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 19:00

Ik zie geen toegevoegde waarde in een tem-functie voor een gebruiker.
Ik zie niet in waarom dat beter zou moeten werken dan een pb of een tem op een topic/post?

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:01

PureSylk schreef:
Het probleem is dat het tem-systeem zo onhandig (of handig) is, dat mods in eerste instantie alleen de tems op hun eigen fora te zien krijgen, daarom probeer ik dan dus ook meteen op zoveel mogelijk fora te temmen.
Daarnaast checken de meeste online mods, helaas, niet elke 5 minuten even of er een nieuwe tem is, wat ik overigens niet snap. Soms kan op een fora een simpele tem zo een paar dagen open staan, terwijl de mods er gewoon geweest zijn! Ehm, waar ben je mod voor als je niet constant mod als je online bent?

uhm, mogen de mods ook nog een beetje een normaal bokt-leven hebben?? wat meer respect zou wel op zijn plaats zijn.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-10 22:02

Ik heb heel veel respect voor de mods, kom op zeg, blijkbaar is dit ook de eerste post die je van me leest.
En volgens mij kan je best een normaal boktleven hebben, en toch zo af en toe even je tems checken.

frankiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:08

dank je voor je vriendelijke reactie.... sorry, heb niet eerst al je posts gelezen.

PascalB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-10 22:11

Is het systeem of iets wat er op lijkt dat bijvoorbeeld gebruikt word bij tweakers.net niet iets. Je kan daar een waardering geven aan een reactie.
En als een hoop mensen hem off topic markeren of negatief vinden verdwijnt deze vanzelf uit het zicht.
Dit is voor de mods ook makkelijker , als een grote groep en reactie negatief beoordelen verdwijnt deze uit het zicht.
1 Persoon kan een bericht hiermee ook niet laten verdwijen. het gaat om het gemiddelde.
Tuurlijk is er altijd nog een taak om in te grijpen voor de mods waar nodig.

Met dit systeem krijg je ook meer inhoudelijke reacties.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 00:06

PureSylk schreef:
Ik heb heel veel respect voor de mods, kom op zeg, blijkbaar is dit ook de eerste post die je van me leest.
En volgens mij kan je best een normaal boktleven hebben, en toch zo af en toe even je tems checken.

Zoals ik al eerder zei heeft dit niets met tems moedwillig open laten staan of ze afhandelen wanneer hun dat uitkomt.
Sommige tems verdienen gewoon wat meer aandacht en leeswerk, lees anders dit topic eens door
[FZ] Tem staat al 4 dagen open

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-10 02:13

Ik snap dat sommige tems meer werk vergen, maar daar heb ik het nu natuurlijk niet over. Ik heb het gewoon over simpele spam accounts, topics die op slot/verplaatst moeten. Ik vind dat daar absoluut veel verbetert in kan worden.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:07

Die spamaccounts die jij bedoelt heb ik gezien, jij was mij toen voor met temmen. :+ Ik zie ze ook regelmatig want ze worden vaak 's nachts gepost en ik ben om 05.15 al online. ik klik op actieve berichten en zie ze gelijk staan. Dan tem ik op elk topic wat er aangemaakt is. En zet dat net zoals jij in het topic. Dan komt er geen reactie meer en word het account gewoon geband zodra de mod van de betreffende fora online komt. Dan is het toch niet erg als er een paar uurtjes overheen gaan? Weinig mods die om 05.15 online zijn. ;) Ja, ik zie 1 of 2 mods wel eens online op dat tijdstip maar ik weet even niet meer wie. Maar er is getemd en de rest van bokt weet dat dan en laat het topic voor wat het is. Mod komt online en bant gebruiker. Opgelost toch?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-10 09:11

Chiqa schreef:
Zoals ik al eerder zei heeft dit niets met tems moedwillig open laten staan of ze afhandelen wanneer hun dat uitkomt.

Daar heeft het alles mee te maken :) Zeker bij spammers.

(En ik kan me inderdaad voorstellen dat er om 5:15 niet zoveel mods alert zijn... maar als hetzelfde gebeurt op een moment dat er - volgens de online lijst - wel heel wat mods aanwezig zijn, begint het toch vreemd te worden.)