Allereerst; ik heb Lontje ook even op dit topic geattendeerd. Mireille is momenteel afwezig, dus vandaar dat een antwoord van haar kant even achterwege blijft; ik wil dit zeker ook met haar bespreken 
Cyntje schreef:Voor diegene die daar oog voor hebben wel

En dus wordt het ook een steeds kleiner clubje in mijn ogen die nog de moeite neemt om onderbouwd commentaar te geven...
Het zijn de gebruikers zelf die een forum kunnen maken (of breken)
In mijn ogen is het een kleine moeite om aan te vullen/ te motiveren waarom je iets aanspreekt of juist niet. Zeker als je zelf werk plaatst is dat toch ook fijn om te horen? Tevens leert het je kritisch kijken naar werk en daar kan je in je eigen werk weer profijt van hebben
de keuze om -al dan niet- te reageren is dus aan jezelf
In hoeverre valt dat kleinere clubje op momenteel? De mensen die posten zijn veranderd; ik zie andere namen staan ten opzichte van bijvoorbeeld 2 jaar geleden. Daarnaast lijkt het misschien alsof er minder gepost wordt, maar dat is misschien ook zo omdat FotoKunst geïntroduceerd is? Eerder stonden die twee bij elkaar en 'leek' het forum misschien voller?
Er wordt aangegeven dat men de moderatoropmerkingen vervelend vindt; het is op zijn minst netjes mensen te laten weten dat er verzocht wordt anders te posten. Als een dergelijk bericht geplaatst wordt als 'gewone' post dan valt deze vaak weg/ wordt niet gelezen; dat is ook niet de bedoeling; we willen juist mensen ergens op attenderen
Cyntje schreef:Ik postte eerst ook veel meer, nou heb ik ook een lange tijd minder spul gehad om te plaatsen maar nu ik weer wat meer heb om te posten zie ik het door die strenge regels niet meer zo zitten

Dit kan wat mij betreft niet de bedoeling zijn en dit wil ik dan ook wel degelijk gaan bespreken
Al plaats ik dan bij deze wel vast een wedervraag: 'stel dat' we de regels zouden versoepelen en er ontstaan topics met 4 pagina's aan 'wauws' dan volgt vanzelf de discussie die we eerder voerden: dat men vindt dat [UK] te weinig diepgang heeft. Een balans tussen beiden is moeilijk te vinden ben ik bang.
Hoe zouden we hier dan op moeten modereren?
VERAx schreef:De laatste tijd post ik ook niet veel meer, op veel werken heb ik gewoon niks aan te merken, en op WIP's reageer ik bijna niet meer, omdat het vaak moeilijk te zien is waar iets mooi aan is, of wat er beter aan kan als er bijvoorbeeld nog maar enkel een basislaag opzit.
Vandaar dat er bij [WIP]'s minstens 3 stappen getoond moeten worden; dan kan je in elk geval al zien welke kant een werk opgaat of wat er eventueel nog aan veranderd kan worden. Ook hier geldt; als een TS een gedegen reactie wil, dan is hij of zij nog altijd verantwoordelijk voor de stappen die geplaatst worden. Als die onduidelijk zijn dan wordt commentaar geven ook lastig.
Shadow0 schreef:Helemaal mee eens! De regels zijn een middel, het doel is een leuk forum. Maar tegenwoordig lijken de regels het doel. En of het forum dan leuk is of niet, who cares?
De regels waarover we hier spreken zijn opgesteld samen met de gebruikers; naar aanleiding van ontevredenheid een tijd geleden
dus is het in mijn ogen enkel prima dat het nu weer aangekaart wordt. Een leuk forum is absoluut mijn doel; I care wat dat betreft. [UK] is zeker een forumdeel wat me na staat; ik heb er zelf al zoveel steun aan gehad en van geleerd; dat moeten we zien te behouden