Commercieel splitsen?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ZusJacobs

Commercieel splitsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 17:14

Hoi allen,

ik vind het langzaam een beetje onhandig te vinden dat op commercieel paard en ander gerelateerde spullen worden verkocht. Is het niet handiger om het te splitsen in ''paarden commercieel'' en ''commercieel''? Zo blijft het een stukje overzichtelijker..

Groetjes
Laatst bijgewerkt door iefke op 19-08-10 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Spelfout uit titel

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:16

Geef je tip aan de mods. Achter de schermen zijn ze bezig (al een eeuwigheid overigens :D ) met een nieuw EA systeem. Alle tips en ideeen voor een nieuw EA worden meegenomen in de overwegingen.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:17

Ik krijg een beetje het gevoel dat het beheer niets aan EA wil veranderen, omdat 'het nieuwe EA' toch binnenkort komt. Wanneer binnenkort is weet alleen niemand.

Verder vind ik je voorstel wel een goed idee, hoewel ik me dus afvraag of er iets mee gedaan zal worden. Sterker nog, ik ben ervoor om die paarden gewoon tussen bij TK: PP te zetten. Snap nogsteeds niet waarom dat niet gewoon mag.

ZusJacobs

Re: Comercieel splitsen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 17:22

Ja idd. Wie zal ik daar voor een bericht sturen? Bart of eentje van EA?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:23

Ik ben het met je eens. Ik zie sowieso graag een splitsing tussen paarden, paardgerelateerde artikelen en andere artikelen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:28

PureSylk schreef:
Ik krijg een beetje het gevoel dat het beheer niets aan EA wil veranderen, omdat 'het nieuwe EA' toch binnenkort komt. Wanneer binnenkort is weet alleen niemand.

Daar heb je wel de vinger op de zere plek.
Maar veranderingen zijn vaak lastiger te programmeren dan je in eerste instantie zou denken. Die tijd kunnen ze beter besteden aan het opzetten van het nieuwe EA-systeem. Dat vind ik nog wel logisch.
Maar je hebt absoluut gelijk met "wanneer is nou binnenkort?" :D
Dat weet niemand en we worden middels het BBB ook niet echt (meer) op de hoogte gehouden van ontwikkelingen daaromtrent.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:29

Voor mij hoeft Commercieel niet gesplitst te worden, maar ik vind wel dat de titel duidelijk moet zijn.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 17:31

Jammer dat de communicatie daarin zo stroef gaat, weet iemand hoezo ze zo moeilijk doen over het uitgeven van datums..

Edit] bellona, ja dat zou ook kunnen. Dat er iets van [P](aard) voor moet staan..

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:33

Simmie schreef:
Maar veranderingen zijn vaak lastiger te programmeren dan je in eerste instantie zou denken. Die tijd kunnen ze beter besteden aan het opzetten van het nieuwe EA-systeem. Dat vind ik nog wel logisch.
Dat weet niemand en we worden middels het BBB ook niet echt (meer) op de hoogte gehouden van ontwikkelingen daaromtrent.

Er zijn zat dingen aangedragen die maar minuutjes werk zijn, en volgens mij is dit daar 1 van. Zowel werk is het echt niet hoor, om een extra subforum erbij te maken.
Ik heb bijvoorbeeld ook al een poosje (paar maanden!) geleden laten weten dat EA-GZ-Diensten geen afkorting heeft, zoals alle andere subfora ook hebben. Dat zou overlegd worden enz. Een poos later heb ik nog eens een PB gestuurd, en nooit meer iets gehoord.
Nou, je gaat mij niet vertellen dat 1 lettertje toevoegen je een halve dag werk kost... :n

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:39

Simmie schreef:
Maar veranderingen zijn vaak lastiger te programmeren dan je in eerste instantie zou denken. Die tijd kunnen ze beter besteden aan het opzetten van het nieuwe EA-systeem.

Dat is vooral een kwestie van goed plannen. Als je een reele tijdsinschatting hebt gemaakt wanneer iets af is, kun je ook (zinvol) bedenken of je in de tussentijd nog wat moet ondernemen of niet.
En het programmeren is ook weer niet zo moeilijk dat dat jaren en jaren moet kosten.

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:43

Buiten het commerciele is het ook allemaal opgesplitst in paarden en pony's, toebehoren paarden, toebehoren ruiters, overige en ga zo maar door.

Ik weet natuurlijk niet wat voor werkelijke plannen er zijn om het EA om te gooien, maar mocht het niet onwijs veel tijd kosten, zou het mooi zijn als Commercieel net zo opgesplitst wordt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:52

PureSylk schreef:
Simmie schreef:

Er zijn zat dingen aangedragen die maar minuutjes werk zijn, en volgens mij is dit daar 1 van. Zowel werk is het echt niet hoor, om een extra subforum erbij te maken.
Ik heb bijvoorbeeld ook al een poosje (paar maanden!) geleden laten weten dat EA-GZ-Diensten geen afkorting heeft, zoals alle andere subfora ook hebben. Dat zou overlegd worden enz. Een poos later heb ik nog eens een PB gestuurd, en nooit meer iets gehoord.
Nou, je gaat mij niet vertellen dat 1 lettertje toevoegen je een halve dag werk kost... :n

Gezien het hele EA een andere indeling krijgt is het waarschijnlijk niet een kwestie van een paar minuutjes. Maar dat het ontzettend lang duurt is simpelweg waar. Net zoals het idee over de nieuwe lay-out. De wedstrijd is ondertussen al lang geweest en er wordt vast wel iets aan gedaan, maar hoever zijn ze ermee...

Is het geen idee om met [TAG] te gaan werken op CO?
Laatst bijgewerkt door Winged op 08-08-10 17:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 17:54

Shadow0 schreef:
Dat is vooral een kwestie van goed plannen. Als je een reele tijdsinschatting hebt gemaakt wanneer iets af is, kun je ook (zinvol) bedenken of je in de tussentijd nog wat moet ondernemen of niet.
En het programmeren is ook weer niet zo moeilijk dat dat jaren en jaren moet kosten.

Ha ha ha ha ha! Dat moet je tegen Bart/eline zeggen. :D

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-10 17:55

Ik pb een moderator even met de vraag of dat een (tijdelijke) oplossing is.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:11

Ik heb je PB ontvangen, bedankt daarvoor :)
Op dit moment werken we op EA-Verzorgpaarden al met verplichte tags en dit is helaas niet zo'n succes. Voor gebruikers is het natuurlijk handig om in 1 oogopslag te zien in bijv. welke regio een paard wordt aangeboden, maar helaas is het nog steeds zo dat er heel veel werk aan zo'n forum zit. Lang niet alle Bokkers houden zich aan deze regels, waardoor een hoop extra werk ontstaat.

Er wordt hierboven geschreven dat het erop lijkt dat we niets willen veranderen aan het huidige EA. Ik zal je wat verklappen: dat is ook zo :))
EA heeft ontzettend veel regeltjes en het is nu al bijna niet meer mogelijk om door de bomen het bos te zien. We proberen de regels zo duidelijk mogelijk te verwoorden, maar voor veel gebruikers is het een grote wirwar. Dit is ook de reden dat we geen wijzigingen meer doorvoeren. Wanneer we nu weer alles op de schop gooien komt er weer een verandering, en in de praktijk blijkt dat dit alleen maar verwarrend werkt.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:13

Dus Oscar zo te lezen gaat er niks veranderen totdat het nieuwe EA er is.

Is er dan misschien wel een mogelijkheid om te vertellen hoe lang er nog gewacht moet worden?

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 18:16

Oscar schreef:
Ik heb je PB ontvangen, bedankt daarvoor :)
Op dit moment werken we op EA-Verzorgpaarden al met verplichte tags en dit is helaas niet zo'n succes. Voor gebruikers is het natuurlijk handig om in 1 oogopslag te zien in bijv. welke regio een paard wordt aangeboden, maar helaas is het nog steeds zo dat er heel veel werk aan zo'n forum zit. Lang niet alle Bokkers houden zich aan deze regels, waardoor een hoop extra werk ontstaat.

Er wordt hierboven geschreven dat het erop lijkt dat we niets willen veranderen aan het huidige EA. Ik zal je wat verklappen: dat is ook zo :))
EA heeft ontzettend veel regeltjes en het is nu al bijna niet meer mogelijk om door de bomen het bos te zien. We proberen de regels zo duidelijk mogelijk te verwoorden, maar voor veel gebruikers is het een grote wirwar. Dit is ook de reden dat we geen wijzigingen meer doorvoeren. Wanneer we nu weer alles op de schop gooien komt er weer een verandering, en in de praktijk blijkt dat dit alleen maar verwarrend werkt.

Dan ga ik niet meer temmen totdat EA-Diensten een afkorting heeft, deal? }>

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:08

A_lette schreef:
Is er dan misschien wel een mogelijkheid om te vertellen hoe lang er nog gewacht moet worden?

Ik kan je dat helaas niet vertellen. Als ik het zou weten dan zou ik het zeker vertellen want ik zou het nieuwe systeem ook liever gisteren dan vandaag draaiende zien. Helaas heb ik niet genoeg (lees: geen) technische kennis in huis om zo'n systeem te ontwerpen, dus in dat opzicht zijn we als mods ook afhankelijk.

PureSylk: Ik kan me niet voor de geest halen dat we hier eerder over gesproken hebben, maar misschien laat mijn geheugen me in de steek. Mocht ik je iets toegezegd hebben en niet nagekomen zijn: laat het me even weten want dat is niet bewust gebeurd.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:15

Nee, niet jij. Ik heb hierover contact gehad met een andere EA mod. Ik vind het alleen een beetje erg jammer dat 'omdat er een nieuw EA systeem komt' jullie niets meer willen veranderen, zelf al zijn dat wijzigingen die in een paar minuten doorgevoerd kunnen worden (Toen ik dat eerder zei had ik het natuurlijk ook niet over het nieuwe EA-systeem dat simpel zou zijn, maar over deze kleine wijzigingen.)
Ik val er persoonlijk niet over dat er geen datum is, en dat het zolang duurt. Ik snap dat het moeilijk is. Maar om nou te zeggen dat je dan in tussentijd niets meer doen; Daar snap ik écht niets van.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:18

Maar wat zouden je/jullie dan willen? Een helemaal opgesplitst CO of vooral een splitsing tussen paarden en dekhengsten bijvoorbeeld en overige dingen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:19

Oscar schreef:
Ik kan je dat helaas niet vertellen. Als ik het zou weten dan zou ik het zeker vertellen want ik zou het nieuwe systeem ook liever gisteren dan vandaag draaiende zien.

Maar eh... die kennis is toch essentieel om te kunnen bepalen of het wel of niet zinvol is om nog wat te veranderen? Even heel extreem gezegd: als je weet dat het nieuwe systeem volgende week online gaat, ga je natuurlijk niets veranderen, en als je weet dat het nog 5 jaar duurt ga je er niet op wachten. Toch? Hoe kun je dan een beslissing nemen over wel of niet een alternatief als je geen idee hebt van de termijn waarop het alternatief komt?

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:21

Zoals ik al eerder benoemde, zou ik graag een opsplitsing zien, al zou het voorlopig alleen maar zijn tussen paardgerelateerde artikelen/diensten en niet-paardgerelateerde artikelen/diensten.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:22

PureSylk: oke, duidelijk :) Ik dacht echt even dat ik iets vergeten zou zijn.

Nu wordt het probleem op EA-CO aangehaald, maar we hebben helaas nog veel meer EA-onderdelen die voor opsplitsing vatbaar zouden kunnen zijn. Bijv. de rubriek 'alles voor paarden' is ook een 'vergaarbak', om nog maar te zwijgen van EA-Overige.
EA-CO is dan imo. eigenlijk nog het minst voor opsplitsing vatbaar omdat er minder advertenties staan dan in de andere rubrieken. Ik denk niet dat we het kunnen verkopen als we EA-CO op gaan splitsen en de rest zo laten.

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:25

Waarom is de regel er überhaupt, dat je als je 2 of meer paarden binnen 1 jaar verkoopt dit op EA moet? Hoeveel paardverkoop topics worden er per dag op EA geplaatst? Zoveel dat het de 'niet commerciele' topics op TK-PP zou overspoelen?
Waarom ligt de grens al bij twee? En niet bij 3, 4 of 5, wat i.m.o. veel logischer zou zijn.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-10 20:37

Omdat we ergens de grens moeten trekken. Het onderscheid tussen particulieren en handelaren/fokkerijen ed. is niet altijd zo zwart/wit. Je kunt niet stellen dat iedereen die 2 paarden per jaar verkoopt commercieel bezig is, iemand kan ook enkele paarden treffen waarmee geen klik is oid.
We hebben op dit moment meer dan 140.000 geregistreerde gebruikers en we weten lang niet van iedereen de achtergrond. Gaat het om een particulier die toevallig 2 paarden verkoopt of gaat het om een (kleine) handelaar? Ook wij weten het vaak niet, daarvoor is Bokt veel te groot geworden. Om toch ergens een grens te trekken, hebben we die bij 2 paarden per jaar gelegd.