Heersend moralisme op Bokt.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Genee

Heersend moralisme op Bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 20:28

Ik weet niet of dit goed staat, maargoed.

Vroeger was ik een erg actieve bokker, maar dat is inmiddels verleden tijd: ik ben actief op één ander forum en verder hou ik gewoon liever mijn discussies en gesprekken irl :D. Ik lees nog wel wat mee hier en daar, en het valt me de laatste tijd meer en meer op dat bokt zo ontzettend moralistisch is. In bijna elk topic komen er wel twee of meer bokkers met hun vingertje zwaaien om dingen die vaak niet eens relevant zijn voor het topic. Als een lesbienne kledingtips vraagt, maar geen jurk wil dragen, komen er verhalen over bewuste homosegregratie, bij een vraag over internetbankieren wil men nog even kwijt dat je niet zoveel geld moet uitgeven, wie wel eens blowt is een junk en als een meisje van 18 een one night stand gehad heeft is ze een slet.

Ik ervaar dit echt als typerend voor bokt. Waar komt dit toch vandaan? Waarom kunnen mensen zich zo druk maken om het doen en laten van mensen die ze niet eens kennen?
Bovenstaande is trouwens geen waardeoordeel, maar een vraag uit oprecht interesse. Ik ben benieuwd :).

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:29

Genee ik ben het met je eens

Mensen oordelen veelste snel
Ik word het een beetje moedeloos van bok ook steeds minder want er is er wel altijd 1 iemand die het er niet mee eens is

En dan ook nog commentaar leveren geen enkel probleem
Maar onderbouw je commentaar en dat word niet gedaan om gek van te worden
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 28-07-10 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:30

Valt mijn inderdaad ook op, maar denk dat je dit op ieder forum wel hebt hoor!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:30

Omdat het gewoon heel makkelijk oordelen is over de feiten die in een OP staan. Dit geeft je een kokervisie over een zaak en daarover kun je (ver)oordelen. Dit is nog altijd het makkelijkst vanachter je schermpje.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:31

Oordelen is erg makkelijk als je achter een beeldschermpje zit, ik denk dat het daardoor komt. :j

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:32

Het is imo helemaal geen "typisch" bokt.
Je ziet dit op heel veel fora die een formaat en groot aantal leden hebben evenredig aan Bokt. Het zijn gewoon veel mensen en veel meningen bij elkaar :) Daar is helemaal niets "typisch bokt" aan.

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 20:32

SteffiiY schreef:
Valt mijn inderdaad ook op, maar denk dat je dit op ieder forum wel hebt hoor!

Zoals ik al zei: in mijn ervaring is dit typerend voor Bokt. Op het andere forum waar ik kom zitten veel minder moraalridders, of vallen ze gewoon weg bij de grote, progressieve meerderheid.

Anoniem

Re: Heersend moralisme op Bokt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:34

Ik vind dit niet iets typisch bokt maar vind het steeds meer typisch voor de gemiddelde Nederlander. Er worden steeds vaker mensen in een hokje gestopt.

Fijn trouwens dat je een voorbeeld van mij erbij haalt want ik ben geen junk....En zo dachten gelijk wel een aantal mensen over mij.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:35

breezy302 schreef:
Ik vind dit niet iets typisch bokt maar vind het steeds meer typisch voor de gemiddelde Nederlander. Er worden steeds vaker mensen in een hokje gestopt.

Fijn trouwens dat je een voorbeeld van mij erbij haalt want ik ben geen junk....En zo dachten gelijk wel een aantal mensen over mij.

huh? hoe weet je dat ze het over jou heeft? :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:36

Omdat ik in een topic heb gezegt dat ik heel soms 2 haaltjes van een joint neem als ik niet kan slapen en ben toen een junk genoemt en heb er flink wat PB's over ontvangen dat ik een junk ben en als ik nog geen junk ben dat ik dat dan wel zou worden.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:37

aha, maar zullen vast wel meer topics over zijn hoor.
TS hoeft niet persee jouw ermee te bedoelen ;)

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:42

De oordelen die ik hier geef op bokt, die geef ik ook in het echte leven :j.

Dus volgens mij is het niet alleen iets van bokt, maar ook van de hele maatschappij.

Rdit: Typfoutjes.
Laatst bijgewerkt door BraveSpots op 28-07-10 20:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:43

SteffiiY schreef:
aha, maar zullen vast wel meer topics over zijn hoor.
TS hoeft niet persee jouw ermee te bedoelen ;)

Ik vind het juist goed als TS mij wel bedoeld! bedoelde het niet slecht ofzo!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:46

Ow sorry, je bericht las ik nogal aanvallend.

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:47

Wat jij typt TS, hadden zo mijn woorden kunnen zijn.

Echter heb ik dit ook op andere fora gezien. Ik moet nu wel bekennen dat tegenwoordig ik alleen nog op bokt kom en de rest van de fora waar ik lid van was heb laten versloffen. Ik heb geen zin meer in discussie via een scherm waarbij ik elk woord 10 keer moet afwegen of het wel of niet goed opgepakt kan worden.

Soms, afhankelijk van de andere posters en de sfeer in het topic, wil ik me nog wel eens mengen in een discussie die soms hele leuke en leerzame gevolgen heeft. Maar zodra ik merk dat het imo 'de verkeerde' kant op gaat, dan ben ik ook snel weg.

Ik lees nog wel enorm veel mee op bokt. Ik leer ook nog regelmatig het een en ander. Maar actief posten doe ik niet echt meer.

Soms vind ik het wel jammer en dan heb ik weer perioden waar ik meer post. Maar zo actief als ik geweest ben... nee helaas niet meer, maar nogmaals, dat ligt niet aan bokt, maar meer aan dat ik irl discussies prettiger vind.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:47

breezy302, de TS noemt jou toch geen junk?!
ze geeft een voorbeeld zoals anderen denken......

je reactie is niet al te best in zo'n topic....

je bedoelde het blijkbaar anders, misschien even anders formuleren, want komt niet best over!

ontopic:
ik denk niet dat het per se typisch bokt is, maar menselijk....

Iemandiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:51

Omdat mensen die zelf problemen hebben, ook graag even willen bevestigen dat die gene dat dus ook heeft. Dat verzacht dan een hele boel. Dit is mij zo opgevallen. En lichtgeraakt?? Zal best kunnen zijn weinig zelfvertrouwen. Metteen iedereen afkappen met ietje commentaar.
Laatst bijgewerkt door Iemandiemand op 28-07-10 20:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:51

Breezy vind het OPRECHT fijn dat ze haar voorbeeld er uit haalt omdat ze apprecieert dat TS het vooroordeel erkent.... Niet sarcastisch... Tjeu nu is het écht ver gekomen met bokt. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:53

Ik vind dit eigenlijk ook wel jammer aan Bokt. Ik geloof ook best dat dit 'gebruikelijk' is op de grotere fora, maar ik ben alleen lid van dit grote forum en ik vind het soms erg vervelend als mensen iemand de les willen lezen.
Ook als een TS al aangeeft het gesnapt te hebben, moet er over doorgedramd worden. Ik kan hier erg slecht tegen. Het zijn jouw zaken toch niet?!

Ik ben ook lid van een kleiner forum en daarin probeert men gewoon begrip te hebben voor elkaar, en geen vooroordelen. En ik moet zeggen, de sfeer daar is een stuk vriendelijker.
Ik vind het jammer dat er op een groot forum opgepast moet worden met wat je plaatst, want voor je het weet krijg je de wind van voren...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:56

Ayasha schreef:
Breezy vind het OPRECHT fijn dat ze haar voorbeeld er uit haalt omdat ze apprecieert dat TS het vooroordeel erkent.... Niet sarcastisch... Tjeu nu is het écht ver gekomen met bokt. :))

Ik vind het idd echt fijn dat de TS mij ( bewust of onbewust) naar voren haalt in haar topic. had alleen gezegt dat als ik echt doodmoe ben en nog niet kan slapen 2 haaltjes van een joint neem en daar heb ik een PB's opgekregen niet normaal meer was dat. Er stond zelfs in 1tje of ik dan wel geschikt ben om in de zorg te werken als ik drugs gebruik ( want ja ik ga altijd onder invloed werken) en of ik als ik weer eens stoned ben wel voor mijn paard kan zorgen. terwijl ik het alleen gebruik als slaapmiddel maarja..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:57

Marley schreef:

je bedoelde het blijkbaar anders, misschien even anders formuleren, want komt niet best over!

ontopic:
ik denk niet dat het per se typisch bokt is, maar menselijk....

Ik vind het gewoon erg fijn dat ik ( bewust of onbewust) als voorbeeld wordt gesteld want het is niet leuk als je PB's krijgt over het "feit"dat je een junk bent.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 20:58

Breezy:
Ik heb je post niet gelezen als aanvallend. Maar meer als een herkenning, zo van: he ze gebruik mij als voorbeeld (spreekt dit verbazend uit).

Genee:
Helaas is dit de maatschappij....... Mensen oordelen heel erg snel, helaas. En dat is vaak heel erg makkelijk zo voor een scherm..... En men ziet wel de splinter in de ogen van een ander maar niet de balk in hun eigen ogen.......

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:00

Typisch bokt vind ik zo...typisch...Ook bokkers zijn maar normale mensen. Blijkbaar denken mensen gewoon 'zo' over bepaalde zaken. En gelukkig zijn er ook altijd weer mensen met een andere mening, bijna net echt :D

Genee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 21:01

Marley schreef:

Ik wil niet gemeen klinken, maar dit vind ik dan weer zo'n voorbeeld.
Overigens was dat voorbeeld van blowen niet bewust op breezy302 van toepassing.

@ BraveSpots, en anderen:
Welke oordelen geef je dan in het echte leven? En wanneer oordeel je ergens over?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:03

rainbow8 schreef:
Breezy:
Ik heb je post niet gelezen als aanvallend. Maar meer als een herkenning, zo van: he ze gebruik mij als voorbeeld (spreekt dit verbazend uit).

Genee:
Helaas is dit de maatschappij....... Mensen oordelen heel erg snel, helaas. En dat is vaak heel erg makkelijk zo voor een scherm..... En men ziet wel de splinter in de ogen van een ander maar niet de balk in hun eigen ogen.......

Zo bedoelde ik mijn post ook. Fijn dat jij hem wel begrijpt, ik begon al te twijfelen.