Waarom het ene topic op slot en anderen open laten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

FaberSmid

Waarom het ene topic op slot en anderen open laten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 11:34

Waarom het ene topic op slot en het anderen topic open laten? Als antwoord waarom op slot, was omdat er al antwoord vergeven was. Maar waarom blijven anderen topics dan wel open, na antwoord? Zoals het topic over openstaande tem bijvoorbeeld?

TessaVB

Re: Waarom het ene topic op slot en anderen open laten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:36

Waarom over elk probleem waar je tegenaan loopt een topic openen, in plaats van naar een moderator te stappen? :)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 11:37

Omdat ik meer voor de openbaarheid ben en niet achter de schermen verborgen per pb verstopt voor anderen bokkers.
Daarbij heb ik persoonlijk geen problemen?
Laatst bijgewerkt door FaberSmid op 27-07-10 11:39, in het totaal 2 keer bewerkt

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:38

Waarom zijn er van die vervelende zeuren op bokt die overal om moeten klagen?
Waarom niet een mod pb'en?
Waarom is het gras groen?

Grow up..

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 11:40

Lees bovenstaande, u mag nu toch ook klagen? Daarbij is het geen klagen en geen problemen?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:43

Natasja91 schreef:
Waarom zijn er van die vervelende zeuren op bokt die overal om moeten klagen?
Waarom niet een mod pb'en?
Waarom is het gras groen?

Grow up..

waarom niet normaal en inhoudelijk reageren ?
om dit soort reactie's wordt echt niet gevraagd hoor :n

FS ik ben het helemaal met je eens!!

op bokt wordt je tegenwoordig steeds vaker monddood gemaakt met een slot , ow of ban
als je bepaalde zaken wil bespreken (al zijn dat niet eens die van jou!) en het maar enigzins indruist tegen het beleid dan gaat het op slot
en moet je nog oppassen voor een "groene pb"

ik heb het al eerder gezegd, en zelfs al een topic aan gewijd: er wordt op bokt met 2 maten gemeten!!
zelf heb ik dit ook weer geconstateerd nog geen enkele dagen geleden waarin 2 moderators op hetzelfde topic volledig anders handelen tegenover elkaar......
de 1 zegt A de ander zegt B
lekker duidelijk ook zo voor ons gebruikers :roll:

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:49

Citaat:
waarom niet normaal en inhoudelijk reageren ?
om dit soort reactie's wordt echt niet gevraagd hoor :n

Gossie, het spijt me dat ik niet aan je verwachtingen voldoe en niet vrolijk met jullie mee begin te zeiken op Bokt.
Waarom ik niet normaal en inhoudelijk reageer is heel simpel: ik word er zo moe van, elke keer dat gezeur over moderators die een heel groot deel van hun vrije tijd in dit forum steken, om het zo goed mogelijk te laten draaien.
Natuurlijk is kritiek, ideeën voor verbetering wenselijk. Maar op de manier waarop een vast groepje altijd hun gal moet spugen niet.
Als je nou zou betalen voor dit forum is het weer wat anders. Maar er wordt je een gratis dienst aangeboden. Daar kun je gebruik van maken en de minder prettige zaken voor lief nemen, of heel simpel op dat rode kruisje drukken.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 11:54

Dat u het zo doet opvatten en ervaren, wil niet zeggen dat het ook zo is. Laat duidelijk zijn dat ik niet mijn topics open om bokt aan te vallen en moderatoren af te schrijven. Ik wil gewoon openbaar duidelijkheid verkrijgen en niet per pb.
Ik heb al vele malen mezelf negatief beschreven en geschreven dat het voor de moderatoren niet gemakkelijk is. Dat ik het niet met bepaalde moderatoren doe hebben en zo ook moderatoren niet met mij, waarvan ik niet uit ga maar als voorbeeld. Heeft hier niets mee van doen, als volwassenen moet men dat ook gescheiden kunnen behouden.
Dit topic is dan ook niet bedoeld voor het geen u zo negatief beschrijven doet.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:56

Nou oke, dan heb ik dat verkeerd begrepen.
Zo kwam het namelijk wel op mij over.
Excuses.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 11:58

Hangt een beetje van het topic af of het op slot gaat of niet en van het forum af waar het gepost is.

Als het een topic is met een duidelijk antwoord, danwel iets dat niet kan volgens de reglementen, danwel iets dat ouder is dan X dan komt er een slotje op.
Als het een topic is waarbij enige discussie/meerdere zienswijzes op mogelijk zijn dan volgt er meestal geen slotje.

Dat is in grote lijnen het slotjes idee.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 12:00

Zo ook mijn excuses als het zo is over gekomen. Dankzij de moderatoren, kunnen wij bokkers wel gebruik maken van bokt. Dus de moderators verdienen eerder een pluim, dan natrappen. Maar daar kan ik geen topic over beginnen, omdat die er al is of een soortgelijk topic. Anders zou mijn volgende topic worden: waarvoor zou u welke moderator een pluim geven?

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 12:03

Apple schreef:
Hangt een beetje van het topic af of het op slot gaat of niet en van het forum af waar het gepost is.

Als het een topic is met een duidelijk antwoord, danwel iets dat niet kan volgens de reglementen, danwel iets dat ouder is dan X dan komt er een slotje op.
Als het een topic is waarbij enige discussie/meerdere zienswijzes op mogelijk zijn dan volgt er meestal geen slotje.

Dat is in grote lijnen het slotjes idee.

Duidelijk apple, maar is er bijvoorbeeld bij het topic over openstaande tem dan nog geen duidelijk antwoord gegeven?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:05

Natasja91 schreef:
Gossie, het spijt me dat ik niet aan je verwachtingen voldoe en niet vrolijk met jullie mee begin te zeiken op Bokt.
Waarom ik niet normaal en inhoudelijk reageer is heel simpel: ik word er zo moe van, elke keer dat gezeur over moderators die een heel groot deel van hun vrije tijd in dit forum steken, om het zo goed mogelijk te laten draaien.
Natuurlijk is kritiek, ideeën voor verbetering wenselijk. Maar op de manier waarop een vast groepje altijd hun gal moet spugen niet.
Als je nou zou betalen voor dit forum is het weer wat anders. Maar er wordt je een gratis dienst aangeboden. Daar kun je gebruik van maken en de minder prettige zaken voor lief nemen, of heel simpel op dat rode kruisje drukken.

zullen we reminden dan zonder de gebruikers er geen bokt is en er niks valt te moderaten?

en het gaat mij niet om mijn verwachting dat jij niet "meezeikt" zoals jij dat bewoord
jij mag best een andere mening hebben dan dat ik hem heb, maar dan nog had je je post anders kunnen verwoorden,met meer inhoud zoals je dat nu wel doet...

Het probleem op bokt is dat kritiek tegenwoordig niet wenselijk meer is

Er is een topci op FZ geweest over verwijderen van post,deze ging lange tijd goed alleen werd er teveel afgeweken van het oorspronkelijke onderwerp en het topic ging sluiten
en nog geen paar dagen later wordt hetgeen waar het topic eigenlijk om ging , gewoon weer gedaan
dus wat trekken de mods aan van de gebruikers en hun ideeen en klachten? helemaal niks!!
omdat het topic gesloten was kon ik geen "klacht" meer neerleggen in het topic
pb had totaaaaaaal geen nut, want dat heb ik gedaan, en dan krijg je diverse moderators, die niet op 1 lijn liggen!

[FZ] Waar blijft de lijn in het beleid??

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:07

FaberSmid: Welk topic is dat? Het topic waarbij geantwoord wordt dat een tem 7 dagen max open mag staan?

Persoonlijk zou ik het als bokker erg onvriendelijk vinden staan als ik een dergelijk topic open en er vervolgens een moderator antwoord 'een tem mag max 7 dagen open blijven staan' *BAM* en een slotje. Dan zou ik als bokker zoiets hebben als :\ euh ja :\ (of erger nog: kijk in de regels, daar staat het uitgelegd *BAM* slotje)

Nu zie je dat het best een prima topic is, waarbij mensen nog wat andere antwoorden geven, het over de vakantieperiode gaat en de moderator van het desbetreffende forum nog even aangeeft dat het inderdaad even druk was. Dan krijg je daar als bokker een heel ander gevoel bij :-)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 12:13

Ja apple dat topic is het dacht ik, daar is toch ook al antwoord gegeven?
Maar dat was maar een voorbeeld, zo zijn er meer topics.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:28

Het is ook net hoe een topic loopt en hoe de regels voor dat forum zijn :-)

Als je op het wedstrijdonderdeel een topic opent met een vraag die je zelf direct in het wedstrijdreglement kunt opzoeken dan volgt er een direct slotje, daar is geen discussie over mogelijk.

Op een onderdeel als FZ is het ook net wat het meest gebruiksvriendelijk is en waar Bokt als geheel het meest mee is geholpen.

In jouw voorbeeld is het vriendelijker om het topic open te laten. Daarnaast heeft het ook voor de moderators een extra voordeel: in de vakantieperiode staan tems wellicht wat langer open en door dit topic open te houden blijft het in het zicht staan, kunnen anderen ook hun ervaringen plaatsen en blijft het dus een mooi verklarend topic. Anders heb je om de andere dag een topic met 'mn tem staat al 4 dagen open'

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:05

ikdoemaarwat schreef:
en het gaat mij niet om mijn verwachting dat jij niet "meezeikt" zoals jij dat bewoord
jij mag best een andere mening hebben dan dat ik hem heb, maar dan nog had je je post anders kunnen verwoorden,met meer inhoud zoals je dat nu wel doet...

Daar heb je gelijk in, maar zoals je misschien gelezen hebt komt dat omdat ik in de veronderstelling was dat TS dit topic had bedoelt om Bokt af te kraken.

ikdoemaarwat schreef:
Het probleem op bokt is dat kritiek tegenwoordig niet wenselijk meer is

Deels mee eens.
Bij bepaalde situaties word kritiek met open armen ontvangen.
Maar inderdaad, er worden ook regelmatig ogen gesloten voor kwesties waar wel degelijk verbeteringen mogelijk zijn.

Zoals ik al zei, mijn geirriteerde reacties komen voort uit het feit dat er HEEL vaak kritiek is.
Nooit is iedereen tevreden. Kan ook niet, maar ik vind het nogal jammer dat er zoveel modder gegooid wordt terwijl dit een gratis forum is.
Als het je niet bevalt kun je een hoop stennis schoppen, je kunt ook wegblijven.
Ik was in de veronderstelling dat dit topic ook bedoeld was om stennis te schoppen. Verkeerd opgevat.

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 14:54

Apple duidelijk, maar zo krijgt een ander topic ook geen kans goed te gaan lopen?

Toch de stoute hoefijzers aangetrokken en topic welke moderator zou u voor wat een pluim geven?

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 14:57

en weer worden om de haver klap topics gesloten
ja alles mag via pb.......

monddood maken noemen ze dat.....

ik ben gewoon voorstander van alle discussie topics open laten! :j
zo worden er ook geen nieuwe topics geopend, kan men blijvend discussieren en valt er ook altijd (misschien wel leerzaam) wat te lezen!

EA is een ander reglement en die vind ik top werken ,dat de TS zelf kan sluiten....
ik stem voor een vrijer bokt :Y)

FS: uw onderschrift staat verkeerd om.....

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 15:02

Piep mijn positieve topic op slot, kan beter geheel geen een topic en bericht maar plaatsen en alles per pb schrijven?
Ieder is welkom in het topic in mijn onderschrift, maar die zal dan ook risico lopen op slof te gaan is een hk topic.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:04

HK topics gaan niet zo snel op slot :+

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-10 15:16

Hoop ik dan maar, is op dit topic na nog de enige die open is.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:18

Jouw positieve topic is op slot gegaan omdat daar mensen met naam besproken worden. Dat kan nergens op Bokt, niet van bokkers en niet van moderators.
Dat zou dus ook niet kunnen in een HK topic.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:22

Oh, ik dacht dat alleen negatief bespreken niet mocht.... :oo

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 15:28

Punt is dat je best in een HK topic positief iets over iemand kunt zeggen, dat is het punt niet.

Negatief bespreken mag echter nooit en wat je al snel ziet is (ook in een positief opgezet topic) dat er toch negatieve geluiden zijn.

En dan krijg je al snel zo'n roddelcircuitverhaalwandelgangengebeuren.

"kijk eens wat ik hier vind voor leuke foto's"
"oh dat is Karlijn met haar nieuwe haflinger"
"leuk dier hoor, ik ga ook even kijken in dat topic"
"ziet er nog wel jong uit"
"heeft ze nu alweer een nieuwe, die ander is net 2 maanden weg :?"
"Huh, karlijn aan de haflinger :? die was altijd van de volbloeden"
"nou, zo te zien is ze daar vanaf :+ "
"die weet ook niet wat ze wil, dat was al zo toen ze de paarden van boer Harm verzorgde"
"Ja, kon je echt niet op bouwen"
"en die tweejarige heeft ze toen ook de vernieling in geholpen"
"edit post"
"edit post"

En ongeveer op dat moment stormt de Karlijn in kwestie stomend het HK topic binnen -:(-