nieuwe optie: alleen PB van vrienden? rest uitzetten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Frantic

nieuwe optie: alleen PB van vrienden? rest uitzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 20:52

Ja,ja ik weet het, je kan PB's negeren, weggooien, lekker tegenin hakken of weet ik wat. Moddies hoef je er iig niet over aan te schrijven, dan kan je zelf nog een OW krijgen.......wegens het openbaar maken van.....

Maar zou het nou niet fijn zijn om gewoon de PB functie uit te kunnen zetten en alleen PB's te kunnen toestaan van mensen in je vrienden lijst???

Als "men"( de slechterikken zal ik maar zeggen) dan iets aan of over je kwijt willen, kan dat gewoon OT.... zodat iedereen kan meelezen.

Cherry

Re: nieuwe optie: alleen PB van vrienden? rest uitzetten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:55

Dat is toch niet nodig?
Dan lees je toch gewoon alleen de PB's van je vrienden? :)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:56

Ik heb er wel een paar in een lijstje die ik per ommegaande Bok zou afschoppen als het mocht omdat ze me lastigvallen per PB.

Maar het probleem is dat je de lieve berichtjes dan ook niet meer ziet.

Misschien een foei-lijst instellen waarbij PB's automatisch delete worden?

Dressagegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:58

Je kan ze ook instellen als foei! ;) Dan krijg je ook geen pb's meer van je vijanden! :), hun sturen wel maar jij leest ze niet! ;)

_Tine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 20:58

upendo schreef:
Ik heb er wel een paar in een lijstje die ik per ommegaande Bok zou afschoppen als het mocht omdat ze me lastigvallen per PB.

Maar het probleem is dat je de lieve berichtjes dan ook niet meer ziet.

Maar wat als je 'vijanden' dan hun excuses willen aanbieden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:00

Denk niet dat je dat voor elkaar gaat krijgen, je heb altidj nog mensen die je willen bereiken als je bv iets te koop heb staan of privezaken bespreken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 21:10

Het lijkt me niet heel praktisch omdat er genoeg redenen zijn waarom iemand een PBtje stuurt zonder dat het een vriend is. Ik krijg vrij regelmatig leuke PB's van bokkers die ik niet (of niet zo goed) ken.

Natuurlijk zijn er ook mensen die weten dat ze een discussie niet zullen winnen en daarom achter de schermen gaan hakken. Moddies kunnen er niet op modereren, maar het even melden kan volgens mij nooit kwaad (ook zo komen spamaccounts wel eens aan het licht).

Voor de rest is het het aloude advies 'negeren die hap' en als het echt te ernstig wordt kan je altijd nog overwegen naar de politie te stappen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-10 08:10

Dat is het juist, jij vindt PB's leuk van vreemden, ik heb er geen behoefte aan.... niet meer tenminste.

Zolang moderators er niks mee doen hoef ik ze niet meer. Dan maar geen complimentje van een vreemde. Je kan ook OT neerzetten dat je het met iemand eens of oneens bent.

Waarom niet de keuze krijgen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-10 09:41

Het blijkt een moeilijk in te bouwen tool te zijn. Staat niet zo hoog ook op Bart zijn to do lijst te staan.

Er is in diverse topics met dezelfde strekking als deze al om gevraagd en dat als antwoord gegeven.

We moeten dus even geduld hebben.:D

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:42

upendo schreef:

Die mogelijkheid is er al, in de Help staat uitgelegd hoe je dat kunt instellen: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Wat_z ... F_foeis.3F

Voor de rest herhaalt Slimmerik hierboven het antwoord wat al een aantal keer door Bart op FZ gegeven is: er zijn plannen om het friends/foei systeem uit te breiden en dan zou dit 1 van de mogelijkheden zijn om naar te kijken. Maar het is niet mogelijk om het 'per direct' in te stellen, daar is het een te ingewikkelde aanpassing voor en hebben andere zaken op dit moment meer prioriteit.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 12:45

upendo schreef:

maar dan zie je de posten ook niet meer OT van diegene, en ik denk ( excuus als ik het verkeerd heb) dat frantic die wel wil lezen?

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-10 13:03

Laat het maar aan Bart over. Denk dat hij er een heel leuk tooltje van gaat maken :D

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 09:23

Ach, als mensen je willen afbranden oid, en je negeert het compleet (dus ook pb's niet meer lezen ed) gaat het vanzelf wel eens over.

En als je ze als foei instelt kan je OT ook hun berichten niet meer lezen, mooi toch? Kan je je er ook niet aan ergeren ;)

Nou bergijp ik eerlijk gezegd ook niet hoe je ruzie met mensen via internet kunt krijgen als je de magische grens van 18 bent gepasseerd, maar dat zal wel een defect van mijn kant zijn :=

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 09:51

waarom zo'n sneer Saffier???

Of ben jij de 18 zelf nog niet voorbij?
Zo'n opmerking is nergens voor nodig.

Betreffende bokker heeft nu trouwens 4 maanden een ban wegens allerlei zaken dus als jij vindt dat het aan mij ligt?.....

Afijn, van een lid van de bezwaar comissie had ik dit niet verwacht!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:18

Eline schreef:
upendo schreef:

Die mogelijkheid is er al, in de Help staat uitgelegd hoe je dat kunt instellen: http://www.bokt.nl/wiki/Bokt:Help#Wat_z ... F_foeis.3F

Dit is niet juist. PB's van foeis worden niet verwijderd, alleen maar gemarkeerd met een rood vierkantje.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-10 10:19

en Foei zelf weet niet eens dat ze niet gelezen worden volgens mij....

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:21

Frantic schreef:
Betreffende bokker heeft nu trouwens 4 maanden een ban wegens allerlei zaken dus als jij vindt dat het aan mij ligt?.....

Maar dan krijg je toch ook geen PB's meer van desbetreffende persoon of snap ik het probleem nog niet? :o

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:23

Frantic schreef:
en Foei zelf weet niet eens dat ze niet gelezen worden volgens mij....

Nope. Hoewel ik niet weet of het altijd slim is om dat te laten weten. Stilzwijgend negeren werkt soms beter.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:25

Chiqa schreef:
Denk niet dat je dat voor elkaar gaat krijgen, je heb altidj nog mensen die je willen bereiken als je bv iets te koop heb staan of privezaken bespreken.

My first thoughts.

Stel ik wil jou wat vragen, ik ken jou niet en stuur je ook nooit pb's, dus dan zou die niet aankomen. Dat zou ik erg jammer en onhandig vinden :)

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 10:47

Frantic schreef:
waarom zo'n sneer Saffier???

Of ben jij de 18 zelf nog niet voorbij?
Zo'n opmerking is nergens voor nodig.

Afijn, van een lid van de bezwaar comissie had ik dit niet verwacht!

Ik bedoelde het helemaal niet als sneer. Als dat wel zo over komt is dat mijn fout, blijkbaar heb ik het niet goed verwoord.
Als jij deze optie graag ziet, betekend dat dat jij dus graag vervelende pb's wilt negeren :)

Ik begrijp alleen niet waarom anderen zo graag een vervelende pb zouden sturen (wie dan ook naar wie dan ook).
Zelf denk ik we zijn allemaal volwassen, je kan er toch over praten...
Tuurlijk kan in een topic wel eens de spanning wat oplopen door een bepaald onderwerp of door een bericht van iemand. Maar dat is nog geen reden om iemand gelijk lastig te gaan vallen, en die gene dus op alles wat hij / zij plaatst af te vallen. En er op die manier een persoonlijke vete van te maken.
Tuurlijk kan een bericht van iemand verkeerd schieten, maar om er dan maar gelijk een groep mensen bij te halen en iemand lastig te gaan vallen :n ...
Daarbij gebeurd het op een forum toch al sneller dat een bericht niet goed verwoord is ;) Het kan dus zijn dat iemand irl heel anders overkomt alleen maar omdat je ook echt kunt zien hoe iets bedoeld is.

Maar nu weer ontopic: Ik denk dat een tool die er voor zorgt dat je Foei berichten gelijk verwijderd worden wel handig is. Daarbij, zodra jij je inbox opent geeft de outbox van een verzender aan dat het bericht gelezen is, ook al open je betreffend bericht niet. Iemand die dus bij jou als Foei staat denkt dat jij het toch interessant vind om zijn / haar berichten te lezen en ook al reageer je niet, wellicht doorgaan met pb's versturen. Als dat anders kan, en het bericht dus in de outbox blijft staan als ongelezen is de lol er nog sneller vanaf.
(hoop dat ik me duidelijker verwoord heb nu, het was niet de bedoeling mensen voor het hoofd te stoten Y;( )

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 11:28

Saffier schreef:
Daarbij gebeurd het op een forum toch al sneller dat een bericht niet goed verwoord is ;) Het kan dus zijn dat iemand irl heel anders overkomt alleen maar omdat je ook echt kunt zien hoe iets bedoeld is.

Dat is een excuus dat mensen graag als mantra aanhalen. Maar het is niet waar. Dat er zovaak dingen niet goed verwoord worden is omdat mensen geen zin hebben de moeite te nemen dingen goed te verwoorden, omdat ze het onzin vinden rekening te houden met andermans gevoelens. (En dat schrijven ze met enige regelmaat letterlijk.)

criollolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 11:34

haha, ik kan er altijd wel om lachen als ik een pb krijg van een vreemde bok/ster die mij aanvalt om wat ik gezegd hebt in een topic. ik laat ze dan altijd aan mijn vriend zien en dan lachen we samen en zeggen dan tegen elkaar, dit zegt meer over de persoon zelf dan dat het over jou gaat

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 11:56

Shadow0 schreef:
Eline schreef:

Dit is niet juist. PB's van foeis worden niet verwijderd, alleen maar gemarkeerd met een rood vierkantje.

Nee, je kunt het ook zo instellen dat de pb's automatisch worden verwijderd zonder dat je het gezien hebt....

Citaat:
Als je wilt dat privé-berichten van Foeis niet gemarkeerd worden met een rood vierkantje, maar direct worden verwijderd, kan je dat zelf instellen:

In je gebruikerspaneel klik je naar "Privé berichten" en daarna naar "opties"
bovenaan verander je bij "Nieuwe regel toevoegen" 'Onderwerp' in 'Zender', daarna klik je op "Volgende"
Dan selecteer je 'is foei' en klik je weer op "Volgende"
Als laatste selecteer je 'Verwijderde berichten' en klik je op "Regel toevoegen"
Privé berichten van Foeis worden nu direct verwijderd.

Maar de afzender krijgt dan dus niet door dat ie niet gelezen wordt. En dat tooltje moet er dus nog in. Dat afzender bericht krijgt dat pb niet gelezen wordt of ongeopend geretourneerd wordt.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:01

Saffier schreef:
Ik begrijp alleen niet waarom anderen zo graag een vervelende pb zouden sturen (wie dan ook naar wie dan ook).
Zelf denk ik we zijn allemaal volwassen, je kan er toch over praten...

Misschien goed om je op de hoogte te brengen gezien je functie op bokt, dat dat wel degelijk gebeurd. :j Ook door mensen die de 30 zijn gepasseerd. En vaak krijgen ze hun vriendengroep ook nog zo ver om hier aan mee te doen. Daardoor ontstaan er ook vaak vinnige reaties ontopic.

Daar kan uiteraard niet op gemodereerd worden maar zeker als een kwestie bij de bezwaarcommissie komt, is het wel prettig dat leden van deze commissie dergelijke pesterijen in hun achterhoofd houden bij de beoordeling van een klacht.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 12:08

slimmerik schreef:
Nee, je kunt het ook zo instellen dat de pb's automatisch worden verwijderd zonder dat je het gezien hebt....

Ah, quite amazing! Heel intuitief is het niet, noch de help, noch de functionaliteit maar het is er in elk geval! Bedankt voor de toelichting :j
(Maar de Help blijft toch uitnodigen om heeeeeel snel op het kruisje te klikken. Wat een onleesbaar geheel. Brrr.)