Ik zal de titel even verduidelijken.
Iedereen maakt fouten in zijn leven.. hoe meer fouten je maakt, hoe meer je leert.
Zelf heb ik ook wel reacties op Bokt geplaatst waar ik bijvoorbeeld nu niet meer achter zou staan.
Maar waar ik op doel; als iemand een topic opent, waarin diegene met een te strakke slof rijdt of verkeerd spoorgebruik.
En jij plaatst daar een, misschien wel heftige, reactie waar je 100% achter staat, zal je dan in de toekomst diegene daar altijd op blijven beoordelen/benadelen?
Ook al gaat het dan een stuk beter?
Ik heb hier al een tijdje over na zitten denken.
De reden dat ik het nu toch maar vraag is eigenlijk n.a.v het topic van Lot_ over mensen met overgewicht.
Ik 'ken' Lot_ al een tijdje en daardoor wist ik dat ze de verkeerde woorden had gebruikt, of i.i.g zich verkeerd had uitgedrukt.
Vervolgens werd er in een ander topic van haar een berichtje geplaatst in de trant van "Als je dat andere topic nou niet had geplaatst, had ik je geholpen."
Dus ik ging eens nadenken en ben tot de conclusie gekomen dat ik mensen over het algemeen niet anders zal benaderen.
Als persoon A. een rare of kwetsende opmerking maakt in een topic van mij, en zij opent over een tijdje zelf een topic met foto's van haar paard die ik erg mooi vind, zal ik daar gewoon mijn (positieve) mening in geven.
Maar ik ben ook mensen tegen gekomen die uit een soort wraak reageren.
Dat is niet helemaal het goede woord, maar weet het even niet anders uit te drukken.
"Jij plaatst een gemene opmerking in mijn topic, dus doe ik hetzelfde bij jou."
Terwijl ik vind dat je, vooral op internet, mensen een tweede kans moet geven.
Omdat in woorden niet altijd kan worden uitgedrukt wat iemand nou echt precies bedoelt.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat er in mijn leven ook mensen zijn die echt geen 3de kans krijgen hoor.
Ik ben benieuwd hoe andere mensen hierover denken.