Niet naar VP mogen vragen bij EA

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Niet naar VP mogen vragen bij EA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 09:48

Waarom is het (nogsteeds) zo dat berichten als: mag ik de vraagprijs, of, wat vraag je ervoor, of iets in die trand verwijderd worden?
Bericht van de mod geeft dan aan dat je maar een PB moet sturen, maar ga je op die manier niet júist hee de functie van een forum voorbij?
Daarbij, op het moment dat je gewoon in het topic naar de prijs vraagt zien andere eventueel geintereseerde ook hoeveel animo er voor een bepaald paard of produkt is, als alles achter de schermen via PB gaat moet je maar afwachten wat er nog van de verhalen klopt.

Dat reacties met enkel: VP verwijderd worden snap ik overigens helemaal, maar bovenstaand... nee :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:54

Bijzonder vind ik het maar.

Je wilt iets verkopen en vermeld geen vp.....mensen vragen er naar en het wordt weggehaald.

Dus biedingen worden hierdoor ook niet zichtbaar, zo verkoop je slecht, maar dat moet de TS dan maar weten.

Sven002

Re: Niet naar VP mogen vragen bij EA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:01

Ik vind het ook belachelijk dat wanneer je iets te koop zet er geen vraagprijs bij staat.
Het zou alles een stuk makkelijker maken wanneer je (zeker bij paarden) verplicht bent om een prijsindicatie neer te zetten. Bijvoorbeeld de maatstaf van sporthorses.
Dat je het niet de precieze prijs neer wilt zetten kan ik nogwel begrijpen.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:06

Blij dat je er een topic over maakt, ik vind het zelf ook altijd vreemd dat je niet naar de prijs mag informeren.

Eigenlijk zou het moderator team het juist moeten omdraaien!

Je moet een prijsindicatie geven. En dan heeft Sporthorses het wiel al uitgevonden, dus waarom niet hun rijtje aanhouden?

Wel kan je natuurlijk stellen dat 1 keer VP gevraagd, dan hoeft de rest ook nog eens niet te reageren.... 2 bladzijden van ik wil ook de VP, je hebt PB..... is niet interessant!

Als ze VP echt geheim willen houden dan gaan ze maar naar een verkoop site! Alleen moet men daar meestal betalen!

Siets

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:08

Op een (auto)forum waar ik veel kom, is de VP verplicht. Dat vind ik niet meer dan normaal.

Tegenwoordig moet je een heel verhaal om je VP-vraag heen gaan breien op de EA-fora wil je dat je post blijft staan.

Nogal vaag allemaal, naar mijn idee wordt er zo ook een stuk minder verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:09

Het is meer andersom, mensen die geen interesse hebben maar alleen uit nieuwsgierigheid vragen, wat is de vp?
Daar wordt je als verkoper ook moe van.
Maar bij zowel verkoop als gezocht advertenties vind ik het idd raar dat mensen geen prijs erbij zetten.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:10

Ik heb laatst ook een advertentie gehad om EA. Een bokker die alleen maar "wat is de vp" schrijft, is in mijn ogen niet geinteresseerd. Die mogen ze dan ook zo verwijderen.

Bellona_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:12

Ik vind dit zelf ook een beetje raar.

Precies wat Russel zegt, vraagprijzen en biedingen worden niet zichtbaar. Ik merk aan mijzelf dat ik vaak een leuk artikel zie, waarbij er zo'n moderator opmerking staat dat 'er een aantal reacties zijn verwijderd', dan denk ik vaak van laat dan maar.

Als ik zelf een verkoop topic heb, en reacties worden weggehaald, dan pb ik de desbetreffende mod en dan krijg ik via pb de weggehaalde reacties. Dat kan dus wel :)

Mijn persoonlijke voorkeur gaat er naar uit om de verkoop zo open mogelijk te houden, en liefst alle reacties in het topic te laten. Zo is het een stuk overzichtelijker. Helaas kan dit tegenwoordig (bijna) niet meer.

Ik ben benieuwd naar een reactie van een moderator, waarom al die vp-vragen worden weggehaald.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:13

Caesar schreef:
Ik heb laatst ook een advertentie gehad om EA. Een bokker die alleen maar "wat is de vp" schrijft, is in mijn ogen niet geinteresseerd. Die mogen ze dan ook zo verwijderen.

Maar wanneer jij alle info die ik nodig heb al in je OP hebt staan, en ik dus aan de hand daarvan serieus geinteresseerd ben, moet ik een heel verhaal verzinnen om aan de VP te komen? Dan haak ik snel af...

Sven002

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:14

[***] schreef:
Het is meer andersom, mensen die geen interesse hebben maar alleen uit nieuwsgierigheid vragen, wat is de vp?
Daar wordt je als verkoper ook moe van.
Maar bij zowel verkoop als gezocht advertenties vind ik het idd raar dat mensen geen prijs erbij zetten.

Hoe weet je dat dit nieuwsgierigheid is? Je hebt een bepaalt budget, en ik vind het zéér storend dat van de 8 paarden die je mailt er dan bijvoorbeeld 2 binnen je budget passen.
Als ik dan terug mag komen op de reactie van Caesar, het kost toch veel te veel onzinnige tijd om een hoop vragen te stellen en daarbij de vraagprijs als het paard vervolgens niet in je budget past.
Waarom moet er geheim worden gedaan over de prijs van veelal normale paarden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:15

Caesar schreef:

Ben ik niet met je eens. Ik zoek momenteel een pony voor iemand maar heb een bepaald budget. Als een dier niet in de gewenste prijsklasse valt, waarom zou ik dan gaan vragen naar mogelijkheden/karaktereigenschappen etc en daarmee mijn eigen tijd EN die van de verkoper verspillen?

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:17

Imo is dat omdat je daarvoor ook gewoon een pb-tje kan sturen. Een heel topic vol met berichtjes "mag ik vp??" is super irritant omdat je dan de info die er toe doet niet kan vinden. Zo moeilijk is het toch niet om een pb te sturen?

Daarnaast zou ik het wel handig vinden als mensen een prijsklasse oid in de adv zetten, ze geven de prijs toch aan iedereen die pb-t dus ik snap niet waarom je niet gewoon "prijsklasse: <1000, 1000-5000, >5000" erneer kan zetten (ik noem maar wat hoor)

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:18

ik vind het raar. Je moet er duidelijk bijzetten:; De vraagprijs van deze pony is:
Krijg je oook geen gezeur meer.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:18

Ik vind het inderdaad ook maar een raar iets. Als ik geinteresseerd ben in een paard op EA maar je hebt een bepaald budget voor ogen wil ik eerst weten of het paard daadwerkelijk binnen mijn budget valt voordat ik meer dingen wil weten van het paard.

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:20

De precieze vraagprijs hoeft er van mij niet bij. Ik kan me wel voorstellen dat mensen niet tot in detail erbij zetten wat ze er voor krijgen.. Maar een indicatie moet toch mogelijk zijn imo.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:23

Bij paarden is het idd wel handig als er een prijsklasse bijstaat zodat je weet of het binnen je budget past.
Bij bijvoorbeeld dekjes ed vind ik een vraagprijs niet echt nodig, je kunt dan ook gewoon een bod doen en dan hoor je wel of dat wordt geaccepteerd. Maar vind het dan dus wel raar als de berichtjes worden verwijderd als iemand om een vraagprijs vraagt.

Bramasole

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:28

Waarom heeft Bokt nog niet het "systeem" dat wanneer er een adv. wordt geplaatst, deze meteen wordt gesloten en iedereen via pb. gewoon met ts. overlegt. Scheelt veel voor de Mods. aan werk en is het maar meteen duidelijk.

Maaikee43

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:28

Wendy je heb gelijk hoor.

Dekjes enz. is niet echt nodig.

Maar bij een paard/pony kan je het beste een richtprijs neerplaatsen in het topic.
Voorkom je al dat: Mag ik de vraagprijs enz.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:30

Ook ik vind dat je gewoon naar de vraagprijs moet kunnen vragen op een open forum.. Als de verkoper het echt geheim wil houden dan moet die maar iets schrijven als 'ivm omstandigheden vraagprijs alleen via pb'. Als je daarvoor wil kiezen, en daar eventuele kopers door wil mislopen, oké. Maar gewoon niks erbij zetten vind ik stom.
En dan zeggen ze wel van, als er iemand echt geïnteresseert is dan mailt ie wel.. maar als het aanbod zo groot is, dan gaat een koper echt niet elke advertentie mailen voor de vraagprijs.. Das veel te veel gedoe.

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:32

Ik weet toch ook wel graag de prijs eerst.. dan pas kun je verder praten want hetgene wat je zoekt/wilt kopen moet toch in je budget passen? Doet het dat niet dan is het nodeloos er verder info over te vragen.

Maar ik plaats ook niet graag een vp bij een advertentie moet ik zeggen. Als je later voor wat voor reden dan ook, meer of minder wilt vragen dan moet je dat openlijk gaan aanpassen en is de volgende vraag waarom is de prijs lager of hoger? Deugd het niet of geraak je er niet van af enzo van die vragen..

Ik heb er geen probleem mee dat mensen mij eerst gewoon de prijs vragen, zijn ze alleen curieus, awel, dat is dan hun probleem.

Ik zet het ook niet graag op internet de prijs omdat op een site zoals Bokt de prijs eeuwig erop blijft staan, en sommige kopers hebben niet graag dat die prijs gewoon op internet staat... dan weet iedereen wat ze eraan uitgaven enzo van die redenen weet je wel?

Maar als ze echt interesse hebben, mailen kan ook altijd en is volgens mij wel iets beter omdat je je rechtstreeks tot de vekoper richt.

Ik ben toch zo, als ik echt iets zie wat mij interesseert dan mail ik of bel ik. Zo simpel is het, en is het niet wat ik zoek, ok bedankt maar das niets voor mij. Voilà, zo moeilijk is het niet dus :D

Maar botte mensen in hun mail sta ik niet te woord.. er zijn standaard beleefdheidsnormen en ik kan er niet tegen als ik een mail vol schrijffouten krijg, met dan maar snel 1 zin getypt: wat is de prijs en gedaan... en direct bieden zonder dat ze de vp kennen... oei oei, ik ben daar allergisch aan.. hoe kun je nu voor iets bieden waar je niet veel over weet en nog niet zag vraag ik me dan af... en als je de richtprijs niet kent... ik ga nooit in op biedingen, mijn prijs die ik vraag, dat is de prijs die ik wil.

Of als je laat op de avond telefoon krijgt voor iets dat je te koop aanbied, jongens, er lopen echt rare mensen rond als je iets te koop aanbied....
Laatst bijgewerkt door Dorien1 op 08-07-10 10:46, in het totaal 4 keer bewerkt

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:32

Ik wordt er ook een beetje ziek van.

ALs je niet in het topic mag vragen naar de vp, dan moet je dat via pb doen. Nu zijn er genoeg eerlijke TS'ers die dat gewoon melden in het topic, maar er zijn er ook bij die gewoon hoge boden in het topic zetten, zodat er door anderen nog hoger wordt geboden!

Ook vind ik het krom dat je niet mag vragen of iemand wil ruilen, zo toon je toch ook interesse? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:34

Zie ik het nou verkeerd of loop je met de vraagprijs via PB verzenden ook niet het risico dat tegen verschillende mensen verschillende bedragen worden verteld? Daarom vind ik het dus ook raar.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:34

Vind het ook zeer irritant, maar vind het nóg irritanter dat mensen de vp niet gewoon in de post zetten.
Wat mij betreft zouden topictitels van EA aan net zoveel regels mogen voldoen als bijv een verzorgpaardgevraagd topic.

Aantal verplichte onderwerpen in topictitel:
vp, geslacht, ras, kleur, vrij in te vullen deel.

Ik denk dat ik het antwoord op dit topic overigens al weet.

'we zijn bezig met het bekijken hoe we EA helemaal kunnen vernieuwen'

uuhh
al 2 jaar ofzo ja.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:35

Bramasole schreef:
Waarom heeft Bokt nog niet het "systeem" dat wanneer er een adv. wordt geplaatst, deze meteen wordt gesloten en iedereen via pb. gewoon met ts. overlegt. Scheelt veel voor de Mods. aan werk en is het maar meteen duidelijk.

Ik denk omdat ze dan niet meer aan kunnen geven dat het paard verkocht is. Dan blíjf je PB's ontvangen als verkoper, da's ook niet fijn.

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:35

Bramasole schreef:

Dat vind ik eigenlijk juist helemaal niet handig :=
Want als ik in een topic zie wat er geboden word, dan kan ik daar overheen bieden..
Maar als alles via de pb gaat dan kan de ts wel zeggen van jamaar pietje heeft al meer geboden dan klaasje, maar wie zegt dat dat waar is?