Waar kun je dan wél je twijfels uiten?!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Waar kun je dan wél je twijfels uiten?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:56

Als je echt gegronde twijfels hebt over een bepaald iemand, waar kun je dan 'legaal' je twijfels uiten?
Dan heb ik het niet over penny-topics of jokken over hoe hoog een hindernis nou echt was..
Maar mensen die (misschien onbewust) vanalles in gang zetten, die zorgen dat er heel veel mensen dingen voor ze gaan doen..
En dan gaat het mij niet eens over dat kleine beetje geld dat ik dan stort, of het kaartje dat ik stuur..
Maar meer het idee dat er héél veel wordt gezegd en bijna álles is tegenstrijdig!!

Dan kan ik wel een pb'tje sturen naar een mod, maar ondertussen zijn er wel weer 100 bokkers die niet weten dat ze misschien voor de gek gehouden worden.

Dus mijn vraag; waar kan je zonder angst voor een ban en zonder overload aan boze pb's je twijfels uiten?

Katja

Re: Waar kun je dan wél je twijfels uiten?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 15:59

Als je een mod een pb stuurt met wat er aan de hand is en voorbeelden dan gaan we er mee aan de slag.

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:00

hier ;)

snap helemaal wat je bedoeld, heb je posts in dat topic net gelezen ;)

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:01

Toch bij een moderator. Als je gegronde twijfels hebt bij een persoon of situatie, kun je bij ons terecht om die te uiten. Verder; het klinkt nog steeds cru, maar op het internet weet je in principe nooit zeker met wie je te maken hebt. Imo draag je er dan zelf ook een groot deel verantwoordelijkheid voor, dat je niet alle verhalen als zoete koek slikt, dat je niet voor ieder 'goed' doel een donatie doet, enzovoort.

edit: wat Katja zegt :)

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:02

Ik denk dat dit voor iedereen persoonlijk een zaak zou moeten zijn KBK. Als jij denkt: jamaar... dit klopt toch niet? Dan doe je niet mee aan een actie, stuurt geen kaartje of betuig je je steun niet in een topic.

Tenminste, zo doe ik dat zelf altijd. Twijfel ik aan de oprechtheid van iemand, dan doe ik niet mee, reageer ik niet in een topic of doneer ik niets als er een inzameling komt.

Dan kan ik later ook niet zeggen: sooooo, voel ik me even gepakt! Ik ga meestal gewoon op mijn gevoel af, waar ik mij goed bij voel.

Ik snap dat jij ook anderen graag in bescherming zou willen nemen, en dat is ook heel lief, want een gewaarschuwd mens telt voor twee, maar méér dan een mod inschakelen, kun je denk ik niet doen. Die hebben de taak dingen uit te zoeken, wij staan daar als gebruiker toch echt buiten, helaas.

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:03

Dat wilde ik nou ook net gaan typen barmat.

Waarom zou je je twijfels willen uiten? Om al die mensen te waarschuwen die er misschien in meegaan?
Laat ze lekker.

Iedereen heeft toch zijn eigen verantwoordelijkheid?

Dat jij dan twijfels hebt en ergens niet aan meedoet is toch prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:03

Tuurlijk is het ook de verantwoordelijkheid van mensen zelf, maar ik kan echt boos worden om zulke dingen, je hoort niet te spotten met dodelijke ziektes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:04

Dat snap ik, maar ik ging tot voor kort nog wel uit van het goede in de mens en dat is nu al een paar keer flink beschaad.

Ik zal, als ik de energie ervoor kan vinden, alle tegenstrijdige reacties bij elkaar gaan zoeken en dan maar doorsturen naar een groen iemand. :j

Barmat: Vooral de laatste alinea klopt.. daar zit ik echt mee in mijn maag
Maar eigenlijk zou ik dus moeten zeggen;"F*ck alle andere bokkers."

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:04

Ik snap wat je bedoelt.

Katja, wat bedoel je met voorbeelden?

Mariposa11

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:06

nou ik zou het wel prettig vinden om te horen als iemand de boel mss wel besodemieterd. En dat gaat het idd niet om die 3 euro voor dat kaartje maar wel om het principe.. En idd Yamcha ben het met je eens..

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:07

Ik begrijp je ook volkomen en deze weken slaat men echt op hol.....

Gewoon niet toestaan dat er inzameling of kaarten topics geopend worden, kom op nou!
We "kennen" elkaar van internet!
Denk je echt dat een doodziek mens zit te wachten op 100 kaarten van volslagen vreemden?????

( of uberhaupt dat je als doodziek mens dag in dag uit op internet zal zitten....)

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:08

Als jij op een gegeven moment ergens leest dat Jantje zo zielig is omdat die z'n linkerbeen eraf heeft moeten laten halen en een maand later zie je een topic van foto's van Jantje die lekker aan het rijden is met twee benen en die foto's zijn vandaag gemaakt dan is dat een voorbeeld waar het modteam wat mee kan.
In de meeste gevallen zijn ze wat subtieler maar soms kom je dingen tegen die niet kloppen en dan is het handig om die in de pb erbij te zetten.

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:09

Maar wanneer weet je of iemand ook daadwerkelijk de boel bedriegt? 't Is inderdaad erg lastig.

Zwartwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:10

Ik wil jullie wel vriendelijk verzoeken om hier geen discussies, speculaties of hints naar een specifiek geval te uiten.

edit:
Broccoli, dat weet je nooit zeker, behalve als je diegene goed kent irl, maar dat is schaars op het internet. 'Van horen zeggen' verhalen zou je iig niet als waarheid aan moeten nemen.

Anoniem

Senks Katja :)

Barmat

KBK: Je kunt niet de last van de wereld op je nek nemen, iedereen helpen... ook al steek je zo niet in elkaar... Het valt je wel te prijzen dat je het iig probeert en dat is een super eigenschap!

Maar soms dan gaan dingen zoals ze gaan en tja.... dan trappen mensen in een val, geloven ze een leugen of wordt het vertrouwen beschadigd. Zoals nu ook bij jou gebeurd is een aantal keren. En ik vind het ook bewonderenswaardig dat je ondanks alles tóch jezelf blijft inzetten voor anderen. Anderen hadden misschien ook allang gedacht: Het is mijn eigen hachie niet, laat ze lekker....

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:11

Nou ik weet niet hoe jullie dan een kaartje willen versturen hoor
maar hier doe je er een postzegel op van 45 cent
En hier kost het geen 3 euro

Abeltje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:13

shilady schreef:

je zult ook een kaartje moeten kopen waar je die postzegel van 0,45 cent op kunt plakken he ;)

Remark

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:14

ik weet ook waar het over gaat!
maar je hebt gelijk!
het is toch juist heel erg aardig als we worden gewaarschuwd?
stel dat iemand het al dacht en het niet had gezegt en het bleek toch zo te zijn, nou dan voel je je mooi belazerd en vind je het ook niet leuk dat die gene het niet even gemeld heeft!

Kaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:15

Ik snap eigenlijk nooit zo goed waarom die twijfels altijd zo openbaar moeten worden gemaakt. Het brengt vaak een hoop onrust en (onbedoelde)schade met zich mee, die misschien nergens voor nodig is.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:16

Omdat het onderwerp van de discussie vaak mensen meesleurt in zieligh doen .....

En dan is het dus wel gevaarlijk!

Barmat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:16

Frantic schreef:
Ik begrijp je ook volkomen en deze weken slaat men echt op hol.....

Gewoon niet toestaan dat er inzameling of kaarten topics geopend worden, kom op nou!
We "kennen" elkaar van internet!
Denk je echt dat een doodziek mens zit te wachten op 100 kaarten van volslagen vreemden?????

( of uberhaupt dat je als doodziek mens dag in dag uit op internet zal zitten....)

Nou.... Als ik daar even op in mag haken... Ik heb zelf een aantal jaren geleden een wat minderen periode gehad, waarin ik op een gegeven moment voor wéken naar een epilepsiekliniek moest, zo'n 325 km van huis, 750 km verwijderd van mijn familie, dus dagelijks bezoek zat er zowieso niet in, ik kreeg 1x per week een uurtje of wat bezoek van mijn man en daar moest ik het mee doen. Ik was in die tijd heel eenzaam en toen heeft een bokker ook (zonder mijn medeweten) geregeld dat ik kaartjes kreeg. Voor mij soms van volkomen vreemden, maar zulke dingen kunnen je écht opvrolijken, wetende dat mensen de moeite nemen jou een kaartje te sturen, dat speciaal voor jóu te kopen, te schrijven en te posten. Je ként elkaar dan wel niet, maar het vrolijkt je kamer op, en jezelf ook enorm!
Algoed, ik was dan wel niet doodziek, maar wel enorm eenzaam en had súperveel heimwee, was van alles en iedereen verlaten en vond het verschrikkelijk daar! Die kaartjes waren mijn lichtpuntjes van de dag, zoveel vrolijkheid en gezelligheid, dus het kán je zeker iets brengen!
Je kunt daar dus niet te licht over oordelen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:17

shilady schreef:

zoiezo gaat het hier ook niet alleen over dit kaartje. Maar ook voorgaande actie's

Persoonlijk vind ik dat (hoe jammer het ook is) Dat alle inzamelings actie's/kaartjes stuur actie's gewoon verboden moeten worden op bokt. Erg jammer.. Maar door deze inzameling. Word de sfeer erg verpest en dat is gewoon echt super jammer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:18

xXEviIXx schreef:
het is toch juist heel erg aardig als we worden gewaarschuwd?

Ja, maar dat wordt je dan niet in dank afgenomen.
Er zijn wel eerder topics/bokkers geweest met allerlei fantasie-verhalen waar half bokt met open ogen in tuinde.
Daar doe je niets aan, helaas.
Ieder z'n eigen verantwoordelijkheid. ;)

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-10 16:19

Ik vind het erg vreemd dat mensen altijd willen speculeren in topics. Want wat als het wel waar is? Dan heb jij met je speculaties iemand misschien wel verschrikkelijk gekwetst en in een kwaad daglicht gezegd.

Stuur het naar de mods toe en houd verder gewoon je speculaties voor je..