Kom jij straks de bezwaarcommissie versterken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 17:06

Helaas heeft de bezwaarcommissie recentelijk afscheid moeten nemen van onze zeer gewaardeerde ex-collega's Jacimatho en Mickey. Daarom zijn we nu op zoek naar twee enthousiaste bokkers die het leuk vinden om ons team te komen versterken.

Wat doet de bezwaarcommissie?
De bezwaarcommissie bemiddelt tussen moderators en de gebruikers van het forum. Deze bemiddeling kan plaats vinden wanneer een gebruiker bezwaar aantekent tegen een sanctie die hij of zij gekregen heeft van de moderators. Wij beoordelen de gang van zaken dan nogmaals en geven een bindend advies aan het moderatorteam. Meer over wat de bezwaarcommissie doet vind je hier.

Jij:
- Bent minimaal 18 jaar oud.
- Hebt op werkdagen minimaal 1 uur per dag tijd voor de bezwaarcommissie.
- Herkent jezelf in de volgende steekwoorden: Integer, discreet, verantwoordelijk, taalvaardig, zelfverzekerd, hulpvaardig, vriendelijk, teamspeler.

Korte omschrijving
Het is belangrijk dat je een duidelijke eigen mening hebt en deze ook goed kan onderbouwen. Je moet in staat zijn om iedere situatie objectief te bekijken waarbij je je niet laat beïnvloeden door externe factoren. Een lid van de bezwaarcommissie is in staat om een uitspraak te doen op basis van de Boktregels, ook als zijn of haar persoonlijke mening daarvan afwijkt. Een positief kritische instelling wordt op prijs gesteld zodat we ook kritische kanttekeningen bij onszelf en het Bokt beleid kunnen plaatsen en hierdoor kunnen verbeteren. Daarnaast verwachten we dat je goed kunt werken in een klein teamverband.

Wij:
En wat kun je van ons verwachten? Wij gaan je uiteraard goed begeleiden zodat je op een leuke en goede manier bezwaren kunt behandelen. Ieder nieuw teamlid krijgt een ervaren teamlid toegewezen als aanspreekpunt zodat je zo snel mogelijk ingewerkt bent en al je vragen kwijt kunt. Daarnaast kunnen we je helaas geen leasebak of dertiende maand aanbieden: wel een plekje in een leuk team, af en toe een gezellige meet én de mogelijkheid om achter de schermen je stem te laten gelden!

De sollicitatieprocedure
De sollicitatieprocedure bestaat uit twee rondes. Een eerste selectie wordt gemaakt op basis van de binnengekomen reacties. De kandidaten die door zijn naar de tweede selectieronde ontvangen hierover van ons bericht. In de tweede ronde ontvangen alle sollicitanten een vragenlijst om in te vullen. Hiermee proberen we in te schatten of je voldoet aan de eisen voor deze functie en willen we je ook graag alvast een beetje leren kennen. Hierna wordt door ons bepaald wie we graag binnen ons team willen verwelkomen.

Ben je na dit allemaal gelezen te hebben ervan overtuigd dat jij de aangewezen persoon bent voor deze functie, laat het ons dan weten door een mail met daarin je gebruikersnaam, leeftijd en een uitgebreide motivatie te sturen naar bezwaarcommissie@bokt.nl.

Wegens enorm veel reacties, waarvoor dank, hebben we besloten de einddatum voor reacties op deze vacature vast te stellen op vrijdag 2 juli.

Namens de bezwaarcommissie,

Saffier, Iris82, Vikki, FitzChivalry en Nuage

Douce

Re: Kom jij straks de bezwaarcommissie versterken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 18:03

Ik denk dat er een deeplink mist, bij meer informatie vind je "hier"
Misschien dat dit nog aangepast kan worden?

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-10 18:15

Mijn excuses, je hebt gelijk! Wordt aan gewerkt!

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-10 22:13

Kan dan wel aan de "eisen" en voorwaarden voldoen, denk dat ik nu niet een geschikte bokker ben?
Respect voor die deze klus klaren.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 11:54

Ik ga hier even over denken. :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:42

Zeker doen. :)
Tis een erg leuke maar toch soms wel pittige functie.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:43

Ik denk dat ik daar wel tegen opgewassen ben, maar tijd vinden met drie bijbanen is even een klusje.. :))

arabcarla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:45

Ik ga er ook even over nadenken lijkt me wel leuk

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-10 22:49

Het lijkt me erg leuk om te doen, maar bij uitgebreide motivatie kom ik niet verder dan "Het lijkt me erg leuk" _O-
Wie weet zoeken ze eerdaags nog wel nieuwe mod ofzo :+

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 09:10

Ylana schreef:
maar bij uitgebreide motivatie kom ik niet verder dan "Het lijkt me erg leuk" _O-

Waarom zouden wij jou kiezen ipv de anderen?
Waarom denk jij dat jij hiervoor geschikt bent?

Citaat:
Wie weet zoeken ze eerdaags nog wel nieuwe mod ofzo :+

Gevaarlijke reactie... }>

slokkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 09:27

Zijn er (fictieve) geschillen voorhanden waaraan je je eigen motivatie kan toetsen?
Ik kan me nl. geen andere voorstelling maken van een onderlinge discussie dan wellus nietus tot in het oneindige met hier en daar een krachtterm.

edit: grammar :Z

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 10:19

Rede waarom: omdat het te gemakkelijk is alleen maar commentaar te schrijven? En men niet woorden (schrijven), maar ook daden zal moeten verrichten? Omdat misschien de persoonlijke toevoeging een versterking van het team is?

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 11:39

zeer interessante functie, ik moet wel reageren maar kom net als ylana niet veel verder als ''neem mij ik vind het leuk'' :=

gaat diep nadenken over een reactie

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:34

Interessant. Ik ga er over denken. En dan vooral over mijn motivatie, die ik moet sturen.

delerium

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:41

't Is dat ik groen zijn zo leuk vind, anders zou ik zo naar de BZC gaan :j

Wees overigens wel eerlijk in je motivatie he, schrijf wat je te zeggen hebt, niet wat je denkt dat ze willen horen.

Ylana: als je liever mod zou worden kun je daarvoor altijd een PB sturen naar een mod :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 12:43

delerium schreef:
't Is dat ik groen zijn zo leuk vind, anders zou ik zo naar de BZC gaan :j

Oranje zou jou ook wel staan! :j

__danielle__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:04

Goh dit lijkt mij toch ook wel een hele leuke functie! Ik ga ook eens even nadenken over een goede motivatie..

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 14:21

En hoe controleren jullie de leeftijd? O:)
Volgende keer dat jullie iemand zoeken solliciteer ik mee, dit lijkt me al tijden een erg interessante functie :j

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-10 15:46

slokkie schreef:
Zijn er (fictieve) geschillen voorhanden waaraan je je eigen motivatie kan toetsen?
Ik kan me nl. geen andere voorstelling maken van een onderlinge discussie dan wellus nietus tot in het oneindige met hier en daar een krachtterm.

edit: grammar :Z

Waarschijnlijk zal in de tweede ronde worden gevraagd of je bij een fictief bezwaar een antwoord kunt schrijven. Helaas is het heel moeilijk om een echt fictief bezwaar op te stellen omdat je bij een echt bezwaar vooral veel moet lezen. Het is onmogelijk om in 1 keer je antwoord klaar te hebben bij een binnengekomen bezwaar, hiervoor lees je eerst wat er gebeurd is. En dat kunnen wij niet "namaken".

Maar ik kan je wel een wat uitgebreidere uitleg geven zodat je misschien een beter beeld ervan krijgt. Ik plaats dat expres hier zodat andere mensen hier ook iets aan hebben. Ik vind het een goede vraag trouwens!

Je hebt meerdere soorten bezwaren. Meestal wordt er bezwaar gemaakt tegen een OW (Officiële Waarschuwing) of een ban. Wat ook veel voorkomt is het verzoek of mensen terug mogen komen op Bokt. Als iemand een BOT krijgt (Ban voor Onbepaalde Tijd) mogen ze na een jaar namelijk een verzoek tot terugkomst doen bij de bezwaarcommissie. Soms komen er bezwaren binnen van gebruikers waarbij je rustig een uur bezig bent om alles bij te lezen. Denk hierbij bijvoorbeeld aan OW's die worden uitgedeeld bij het voeren van een vete. Wat wij ook regelmatig zien zijn bezwaren tegen OW's die zijn gegeven wegens het hebben van een SA (Schaduw Account). Hierbij zul je de bewijzen moeten nalopen en zelf opnieuw een mening moeten vormen of dit inderdaad een SA is of niet.

Bij ieder binnengekomen bezwaar zul je jezelf een beeld moeten schetsen van wat er is gebeurd. Je leest uiteraard het bezwaar, en kijkt daarna naar het bewuste topic waar de sanctie voor is gegeven. Daarnaast kijk je naar de historie van een gebruiker, de Bokt regels en of deze goed zijn toegepast en wat het moderatorteam heeft doen besluiten de sanctie te geven. Bij ieder binnengekomen bezwaar wordt er door alle bezwaarcommissieleden gestemd. Alleen al het feit dat we het niet altijd met elkaar eens zijn geeft aan dat de meeste gevallen niet zwart/wit zijn. Je zult dan onderling in overleg moeten gaan om jouw standpunt duidelijk te maken, en soms aan te passen. Zodra de bezwaarcommissie eruit is wordt er een antwoord opgesteld. Onze antwoorden zijn nooit een simpel ja of nee. Wij onderbouwen onze antwoorden door voorbeelden en tips te geven en verwijzen regelmatig naar het bewuste gedeelte van de Boktregels. Dit doen we ook bij bezwaren waarbij we de gebruiker in het gelijk stellen. In die gevallen is het daarnaast ook nog eens heel belangrijk om je besluit goed te onderbouwen richting het moderatorteam.

Hopelijk heb ik hiermee een tipje van de sluier voor je opgelicht. Meer vragen zijn altijd welkom.

@PureSylk: Hiervoor hebben wij onze middelen ;) Sommige mensen geven dat soort informatie gewoon weg in hun antwoorden O:)

PureSylk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 15:53

Ach.. Als die sluitingstijd maar lang genoeg duurt :))
Ik ga gewoon een motivatie indienen denk ik, in principe blijven deze toch ook liggen tot een volgende keer dat er iemand gezocht wordt?

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 15:54

Ik denk dat ik hier wel voor geschikt ben :j

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-10 16:18

Persoonlijk zou ik niet geschikt zijn voor welke kleur dan ook, gewoon simpelweg omdat ik dan een nette brave voorbeeldige bokker zou moeten worden. En dat is teveel gevraagd en verlangt voor mijn persoon, ben nu eenmaan geen makkelijke bokker.
Delerium u zou elke kleur wel goed staan, behalve zwart zou bij u vloeken.

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 09:43

FaberSmid schreef:
Persoonlijk zou ik niet geschikt zijn voor welke kleur dan ook, gewoon simpelweg omdat ik dan een nette brave voorbeeldige bokker zou moeten worden. En dat is teveel gevraagd en verlangt voor mijn persoon, ben nu eenmaan geen makkelijke bokker.
Delerium u zou elke kleur wel goed staan, behalve zwart zou bij u vloeken.

hé, dat ben ik :o !!! ik solliciteer :)

FaberSmid

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-10 12:39

Gelukkig maar dat u dan zo een bokker bent, heeft u nog werk aan deze eigewijze eigezinnige ezel bokker.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-10 10:16

FaberSmid schreef:
Gelukkig maar dat u dan zo een bokker bent, heeft u nog werk aan deze eigewijze eigezinnige ezel bokker.

Ach eigenwijze ezelbokkers hebben ze ook wel eens nodig in het team hoor ;) Even een verfrissende mening!

(Maargoed, geen idee hoe jij je verder hebt gedragen de laatste tijd haha)